Két nagy problémával fordulok hozzátok. 2002 10 havi Renault Clio 1.4 16V autóm van.
Egyik problémám menet közben a gázpedál fenn akad az aktuális fordulatszámon és nem reagál semmire sem és középen világít a narancssárga feszültség jelző lámpa. Ha újra indítom akkor van hogy eltűnik. Volt már olyan is, hogy ugyan úgy felvillan ez a lámpa és vissza esik a teljesítménye. Most már a motorhiba jelző lámpa is világít. Autószerelőm rá dugta a hibaolvasót és ö a fojtó szelep vezérlő egységnél talált hibát de addig nem tudja pontosan kideríteni, hogy hol van a hiba míg nála nem generálja a hibát. Tavaly kitakarította de most újra elő jött a hiba. Tart tőle, hogy már a számító gépnél van a hiba de találgatni nem akar mert az nekem sokba kerülne. Hétvégén vidéken egymás után ötször is előjött a hiba majd miután felpörgettem üresbe a motort utána eltűnt. Èn még tippelnék a benzin szűrő dugulására is meg az elektromos gázpedáléra is. Héten az összes szüröt cserélem. Pár éve kipróbáltam rövid időre az etanolt keverve, remélem most nem annak a hibája jön ki.
Második problémám, hogy folyik a váltó olajam. Váltókar csatlakozásánál engedi egy szimering. Mókolva volt már kétszer is. Le lett vágva a tengely végéről a rá hegesztett lemez, és onnan le húzva lett kicserélve a szimering. Utána vissza lett hegesztve. Azért lett ez a megoldás mert motor kiszed´se nélkül nem fért a váltóhoz. Szerintem nem csak a szimeringel van probléma, hanem a tengely is el lehet már kopva. Mi a tapasztalatotok ki lehet szedni a váltót motor kiszedése nélkül? Vagy ne foglalkozzak vele csak időközönként töltsünk után?
csomó infó van a neten, rugóerő számítás, stb, ahhoz satu vagyok, hogy 2 mondatban összefoglaljam.
én is ugyanezt kérdeztem, amikor először mondták nekem, aztán utánanéztem, számítás szerint is és tapasztalat is, valóban keményebb, de elsőre pont hülyeségnek hangzik.
szerencsétlent itt szétflémeljük, pedig csak egy laza kis villantós autót akar faragni magának:)
Azt tudom.Et 10 es felni van rajta.Szintbe a sárvédövel.Azért gondoltam a sportrugót mert gumi ás a sárvédö között van 6 cm magasságba.Ballonosabb gumit meg nem akarok.
Mindegyik dupla lámpás esetén így működik. A dupla izzószálas égőknél van az amit írsz, hogy a tompított nem világít reflektor esetén. A búra hőterhelése miatt.
ha jót akarsz a futóműnek tegyél fel magas virsligumikat. ha rosszat akarsz neki tegyél rá legperesebb slickeket. hogy a kettő között hova lövöd be azt te döntöd el.
185/55R15 a mérete, igen. Szerintem mindenképp jobb ezekre a rossz utakra a 185/60R14. Egy jó profilú erős falú 14-es gumival is nagyon jó menni. Ha meg komoly útfekvést akarsz, ahhoz meg úgyis futómű kell, tehetsz rá bármilyen gumit, ha elhasznált, széria futómű van alatta.
Ilyen nyári szettel vettem. Nem rossz, egy kicsit rázósabb, de jobb az útfekvése. Azért padkáknál, kátyúknál, fekvőrendőröknél nem árt vigyázni.
Ha jól tudom, a 185/55 a gyári 15"-s mérete.