Üdv. Astra H 2006-nál nem akar kikapcsolni a hűtőventillátor (nem a légkondié). Nem vettem észre, és sikeresen le is meritette az akkumulátort . Ez mitől lehet? Illetve teljesen lemerült aksi után "elveszit" valami adatokat a bord computer? Vagy feltöltés után minden marad a régi?
Összefoglalva: 97-es légkondis fastra két csöves vákumszeleppel (mint fűtés csap) készült. Azt és a termosztátót kellett cserélni. Nem radiátor dugulás, nem kellett bontani. A célszerszámok miatt szakember segített. Szerencsém volt, anyagilag.
Ha valaki tud segíteni megköszönöm. 1.8 B Zafira hátsó ablaktörlő bekacsolásakor ciripelő hangot hallat valszeg az ablaktörlő motor. Szerintetek? Vagy 3-4 törlés után elhallgat. Köszi szépen-
Köszönöm, nekiállok. Szeretem annyira az autómat, hogy megtanuljam műteni. Bár most olvastam, hogy valami vákumcsap is lehet (típusfüggően) és annak a hibája megmagyarázná a "gyorsításkor meleg van" jelenséget. Csak tudnám hol van.
Valóban, nem kell bontani a vezérlést. "Szerencsére" az én X16SZR-emnél igen :-(
Viszont ahogy nézem pofon egyszerű a csere, 3 csavar, egy csőbilincs, és a termosztátház tetején lévő pipára csatlakozó cső leválasztása és ennyi. Nemigen tudsz "elrontani" semmit! Szerintem bátran belevághatsz :-)
A szerelő, aki tavaly betette a termosztátot, esküszik, hogy az jó, csak kicsit lejjebb van a hőfoka. Ja, kék alatt mi, akkor nagyon nem belevaló, mert 91 fokra emlékszem eredetileg.
Érdekes még, hogy ha felmelegszik a víz 100 fölé, bekapcsol a hűtőventi, akkor is jéghideg levegőt fúj. De ha elindulok, gyorsításnál jön a meleg, aztán gurulok 50-nel, jéghideg.
Úgy emlékszem ezt nem kell bontani, mert a blokk bal oldalán elöl, ott a termosztát, simán látszik. De nem vagyok szaki, csak párszor már láttam, hogy cserélik. Én nem merem természetesen, mert ebben a korban az ilyen akció már csőcserével, egyéb váratlan költséggel járhat. Ha nem lesz szaki, megyek hidegben vidékre.
Nekem is volt hasonló problémám, mikor nyitva maradt a termosztát. Csak a csere oldja meg a fűtés problémát. Ahogy tudom a cseréhez le kell bontani a vezérlést. Én, mikor hasonló gonddal küzdöttem és mennem kellett az autóval egyszerűen betettem a hűtő elé (klímásnál a két hűtő közé) egy kartont, ami betakarta a felét függőlegesen osztva. Így volt 90 fok körüli üzemi hőmérséklet és persze fűtés. Nyilván ez egy "vészmegoldás", de időlegesen működhet :-)
97-es f astra caravan, 1,6 automata légkondis. Télen nem jártam vele, most kellene, nincs fűtés. Hideget fúj. 3 szerelő mind mást mond, de vállalni csak sokára ugye.
Jelenség: termosztát nem zár, állva felmegy a hőfok, elindulva kékbe vissza. Az úton gyorsítok, MELEG JÖN, gurulok, hideg.
Oké, termosztát csere után jó lehet? Vagy levegős? Hengerfejes? Nincs füst, gyönyörűen megy at autó. Van csap vagy nincs csap? Szétcsúszott a bowdenje? Szerelők szerint nincs csap, csak lamella, fórum szerint 97-től a légkondison van. Esetleg elérem a konzolban a csapot, ha tényleg bowden és elfordíthatom hogy mindig meleg legyen?
X16XEL
Nem mehetek állandóan teligázzal, hogy meleg legyen. Ja a legprofibb szerelő azt mondta, ilyen jelenség nincs. Imádom.
Mennék vidékre Anyukám temetését intézni, még meg is fagyok. Mer' a héten nem néz rá senki. Érd környékén valaki vállalná a termosztát cserét, ha az a hiba?
Sziasztok! Nem Opel kérdés, előre is elnézést kérek.
Gépjármű adás-vételi szerződést hol lehet vásárolni? Tudom, hogy neten lehet találni, de nekem a 4 lapos változat kéne,indigós, ne kelljen többször írni. Köszi szépen
???? Az elektromos hiba is műszaki jellegű probléma.
Ne vedd zokon, de a gyermeteg kérdés feltevésedre* kb. ennyi az adható válasz. Az a lámpa több száz hibalehetőségre figyelmeztet, mindenképpen diagnosztikára lesz szükség a megfejtéséhez.
* se egy típus, se egy évjárat, se egy motorkód.... ://