Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

alibiman Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25541

Automata váltóba nem szabad Vitaflusht tenni. Az egy teljesen más jellegű olaj, olyan mint a fékfolyadék. Erre a célra van nekik revitalizáló szpréjük, azt kell belerakni. Az meg pár cm3, szóval nem oszt, nem szoroz.

Előzmény: HarangiJ (25539)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25540

Ezek a kényelemről szólnak.A 7er-nem mikrobus:-)

Előzmény: M1,5 (25538)
HarangiJ Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25539

A Vitaflush-el kapcsolatban lenne némi jellegű okfejtésem.

 

A Xado szerintem is egy remek dolog az egész család használja és még a céges autókba is bele-bele kerülnek. De a Vitaflush-el kapcsolatban lenne némi jellegű kérdésem. Az OK, hogy a motorolajhoz hozzá öntöd, mert ugye a motorban az olajszintet a nívó közepéig szokás tölteni és ott még „ fér bele”.

 

Ha az én példámat nézzük, akkor a 750i motorjához kell kb. 8 liter motorolaj és a Xado honlapon azt írják, hogy ha rendszeresen volt a motorolaj cserélve, akkor 60 ml. Olajrendszer tisztító vagy 20 ml. Olajrendszer tisztító konc kell minden liter olajhoz, vagyis minimum 8db Olajrendszer tisztító konc. 20 ml-es tasak vagy 480 ml. Olajrendszer tisztító a könnyebbség kedvéért mondjuk egy 430 ml.-es kiszerelésű Vitaflush kell. Ez mind rendben, mint írtam az a motorolajhoz hozzá öntöd mész vele amennyit kell és azután a szokásos olajcsere mindennel együtt.

 

De az automata váltóban ezt hogyan csinálod meg? Mondjuk az 5HP30-as váltóban olajcsere alkalmával minimum 8-9 liter olajt cserélsz, vagyis minimum 8db Olajrendszer tisztító konc. 20 ml-es tasak kell, vagyis 160 ml. Ugye ha rendben van a váltód, akkor az váltóolajad nagy valószínűséggel szinten van vagyis igen csak nehéz 160 ml koncentrátumot bele tölteni a sima Olajrendszer tisztítóiról nem is beszélve, amiből jóval több kell úgy, hogy a nívó csavarnál ne kezdjen vissza csöpögni majd folyni.

Előzmény: alibiman (25528)
M1,5 Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25538

Az milyen dolog, hogy az e32 csak négyszemélyes? Eddig nem vettem észre, mert mindig én vezettem, de mióta a nejem ellopta tőlem, azóta néha "igazgatósan" a hátsó sorba kényszerülök és ott láttam, hogy hátul csak 2 biztonsági öv van. Nem mintha zavarna, hogy olyan messze ül a szomszédom, csak érdekes, hogy mennyire nem törekedtek a gazdaságosságra. Persze ez se zavar...csak hát más, sokkal komolyabb:)) autókban az 1m széles hátsó ülést is háromfelé osztják el...

Minden e32 ilyen? És az E38? Meg a későbbiek?

alibiman Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25537

Bagósoknak azonban jól jöhet kibillentve. Már ha valaki van olyan elvetemült, hogy kocsiban füstöl. Mondjuk ez a kibillentett mód úgy 60-ig jobb, mint a résnyire kinyitott ablak. De szerintem ennyi. Na megyek csiszolni...

Előzmény: M1,5 (25536)
M1,5 Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25536

Ezzel megint 100%-ig egyetértek. A ködlámpa meg a tetőablak az, amit soha nem tudok használni.

Ha mondjuk hajnalonként az Alpokban kellene autókáznom nap mint nap, akkor talán egyszer-kétszer jól jönne a ködlámpa, de egyébként sose látom szükségét.

A tetőablakról is azt hittem, hogy az aztán a non plus ultra, aztán kiderült, hogy csak 23-25 fokban, 9-10h illetve 16-17h között használható, ha kicsi a forgalom és nem megyünk túl gyorsan és és és....

Előzmény: alibiman (25530)
M1,5 Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25535

Én már meg is rendeltem!

Előzmény: alibiman (25528)
alibiman Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25534

Megint megszívattak. Nézzétek meg ezt a két képet:

 

 

Gondolom látható a különbség. Bár az életben szinte ordít. Szóval a jobb oldalit felújítottam, csiszolás, polírozás. Biztosan fogytam vagy 2 kilót. :-) Mondjuk rám fér, de ez más kérdés. A történet az, hogy az ebay.de-en kiböktem egy pár lámpát, 57 és 58 € volt az áruk. És ilyen fotó volt róluk:

 

 

Hú, mondom, de fasza. Alig használták, milyen szép fehér a rüki lámpa, meg élénkek a színek is. Ennyiért a hülyének is megéri. Meg is vettem. Kicsomagolás után csalódás. A kerekesedő (mert az) vakuval fényképezte le, azért ilyen szép fehér a képen. Észrevehettem volna én ökör, mert jól tudok fényképezni, felismerem a trükköket. Így jártam. Egy lámpa, egy nap polírozás. Most erőt gyűjtök ebéd formájában, és nekiesek a bal oldalinak is.

alibiman Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25533

Ott van pedig. www.xado.hu, felső sor, árlista. Xado revitalizáló gél, és alul a Vitaflush.

Előzmény: HG. (25532)
HG. Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25532

Egy ilyen komplett csomag mennyi?

Felmenőim OFF-jába majd ajánlom (az árlistájukban nem találom az 1.-t)

Előzmény: alibiman (25528)
HG. Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25531

Én is garázsozsozok otthon, mh-helyen, nyaralóban, de egy fél óra teszkó utáni indulás már halál lehet.

Részemről: törölköző.

Amúgy is mindig van a kocsiban, Balaton parton jól jöhet, profik az autókárpit színével megegyezőt használhatnak :-)

 

Az is tény, hogy láttam én 300e km-s olyan bőrt, hogy szinte új volt, és viccesen romosat is.

De talán aki a kocsi belsőt jól ápolja, az az egész kocsira is jobban ügyel.

Előzmény: alibiman (25529)
alibiman Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25530

Tetőszellőző.

 

Tegnap az e46-al mentem valahova. Abban is van kéménykibúvó. És tegnap volt azon ritka napok egyike (talán 2 lehet ilyen / év) amikor minden összejött a használatához: Jó idő volt, nem túl meleg, nem túl hideg, eső nem esett, nem volt bűz a városban, merthogy mindenki elhúzott, és nekem pont mehetnékem volt, és pont nem számított, melyik kocsival. Na ezért 2 nap / év. És most jó volt, hogy volt. Tényleg élveztem. De ettől még az utolsó elem lenne az ÉN extra listámon. Már ha egyáltalán felírnám. Egyébként 70-80 fölött már nem jó, kezd zajos lenni.

 

Ez is egy olyan extra, mint a ködlámpa. Azt se sűrűn használja az ember, de jó pénzt kérnek érte. Bár annak legalább van valamilyen látvány szerepe....

alibiman Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25529

És a nagy fenéknek? :-))

 

Nekem most ugye éppen 4 béjemvém van. Ebből 2 full bőr, 2 meg félbőr. Akik látták a full-bőrös autóimat, mindenikek tetszett, különösen a Tepsi drapp belsője. Persze, mert rengeteg energiát fektetek abba, hogy szépek legyenek, tele is van a tököm rendesen.

 

Egyik nap Tepsikével kimentünk az egyik haverral az OT expóra, közelít a kocsihoz, hát látom, kék farmer van rajta, mondom neki: ÁLL! csak nem akarsz kék farmerban beülni a kocsimba? Aszondja ne aggódjak, ez már nem fog. Ti. én egyszer ültem be egy Levy 500-asban, azonnal nyomot hagyott. Én farmerban nőttem fel, abban érzem magam a legjobban. Nem tudok mit felvenni! Rohadtul unom. Jó, ez a világos bőr problematikája.

 

Csakhogy ott van, amit velősen leírtál; télen hideg, nyáron meleg. Na jó, Tepsikével garázsból indulok, ahol nem nagy megy 10 fok alá vagy 25 fok fölé. De pl. a Tégla már az udvaron van, a felette lévő tető nem akadályozza meg abban, hogy -15 legyen benne, vagy +35/40. Igen, az ülésfűtés az jó dolog, csak idő kell hozzá, addig meg odafagy az ember segge.

 

Az ülés szellőztetésről nekem is az a véleményem, hogy a napon felizzott bőrön nem nagyon segít. Hosszabb úton már van némi hatása, valóban nem izzad oda annyira az ember. De ha nincs ülésszellőztetés, akkor is van megoldás. Ezt a kárpitos mondta:

 

A bőrnek az az egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy szemben a műbőrrel, szellőzik. Induljunk csak ki a bőr nacikból, nekem volt, és soha nem izzadtam bele. Szóval lehet a dologban valami. Ellenben ezt a szellőzést elég gyorsan meg lehet szüntetni az alábbi módszerekkel:

 

1. Hagyjuk elzsírosodni, kifényesedni a bőrt. A pólusok elzáródnak.

2. Kenegessük méhviasszal, mondván az jót tesz, és majdnem visszafordíthatatlanul eltömjük a pólusokat. Ez ráadásul azért is jó, mert ha valaha festeni kéne a bőrt, nincs az a festék, ami rajta maradna.

 

Nagyon jó szer a BMW-féle bőrápoló (tisztító és a kondicionáló). Ha ezzel kezeli az ember a bőr cuccokat, azoknak megmarad a természetes szellőzése, ergo nem izzadunk bele. És ez tényleg így van.

 

Mind ettől függetlenül, a Lagunám szürke ülése a No 1. Bárki, bármit mond. Soha nem meleg, soha nem hideg, nem látszik meg rajta semmi. 12 éves, és úgy néz ki, mintha új lenne. Jó, azért a sógorom oda figyel rá, ha az unokahúgaim lezabálják, azonnal kitakarítja.

Előzmény: M1,5 (25527)
alibiman Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25528

Ne aggódj, acetonmentes. Amit meg a motortérből leszed,az a kicserélendő olajban marad.

 

A gyártó cég ukrán (!) eredetileg katonai célokra fejlesztett. Ráadásul ha felmész a xado.hu-ra, ott névvel arccal olvashatsz véleményeket a dologról. Biztos, hogy nem lesz baja a kocsinak, ezek nem kispályások.

 

1. Vitaflush. kb. 150 km menet.

2. Olajcsere.

3. 3 adag Xado gél. 200 km-enként.

 

És csodálatosan csendes, finom járású, olajfogyasztás nélküli motorod lesz. Eddig ez a tapasztalata.

Előzmény: von Rypp (25525)
M1,5 Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25527

Én se szeretem a bőrt (csak a szagát), se melegben, se hidegben nem jó a kis fenéknek:)

Előzmény: HG. (25524)
Szekeresakos Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25526

Akkor ismét leírom autóm történetét: Megvettem, megszerettem, az első nyáron döbbenet, 3 l olajat kellett utána tölteni. Ismerős nagy BMW-s szerelő tanácsa, semmi gond, a hengerfej ment haza, szimeringezni kell. Volt egy hengerfej felújításom. Következő nyáron döbbenet, ugyanis a 3 l olajat szintén megkérte!!! Szerelő válasza, rosszul csinálták meg. Hiába mondtam, hogy a nagy gázadáskor kékes füst az szerintem nem az, csak mondta. Következő nyárra már vittem az olajat itthonról. Kellett is a 4 l. Ezekután beszédbe elegyedtem Alibimannel, és Ő tanácsolta a Xado mosót (Vitaflush) és a Xado regeneráló gélt, mivel aki használta, úgy nyilatkozott, hogy nagyon jó tapasztalatokat szerzett, és bevált neki a szer. Próba cseresznye alapon vettem a mosót, és beleöntve hazamentem (péntek). Másnap (szombat) jött a döbbenet, beindítás után nincs alapjárat, fehéres szürke gomolygó, autót eltakaró füst, majd leállás. Indítás, füst leállás. Utána kimentem Érdre SABC barátunkhoz, addigra már nem nagyon volt jelentős mennyiségű füst. Vasárnap pedig lementünk Balatonra. Minden mindegy alapon nem kíméltem, előzéskor motorerőt maximálisan kihasználva mentünk le. Lent már csak alig látható füst volt. Hazafelé délután beálltam az M= belső sávjába, mivel 160-nal ment a sor, mentem én is. Hazaérve autó be a garázsba. Köv szombaton ismét Érd, majd olajcsere. Döbbenet, a szűrőn, mintha kátrány lett volna! Új olaj bele, majd a regeneráló gél első 9 ml-e. Azóta már benne van mind a 3 tubus,és az olajszintem ugyanott van, ahol be lett töltve. Ha előzni kell, hagyom, had pörögjön. Elméletileg a km arányos fogyással már egyszer bőven kellett volna tölteni utána.

 

De nem kellett!!!!

 

www.xado.hu Érdemes olvasgatni, nemsokára én is elküldöm nekik az értékelésemet. Annyit még, hogy aki forgalomba állította, először a saját, majd a kollégái autóján próbálták ki, és miután megbizonyosodtak róla, hogy jobb lett az autó, akkor kezdték csak el forgalmazni.

 

Szeki

Előzmény: von Rypp (25525)
von Rypp Creative Commons License 2011.04.24 0 0 25525

Kicsit félek ezektől a mosóktól. Felold valami dzsuvát, az meg bekerül az égéstérbe, aztán ott szépen elkoptatja a gyűrűt, vagy akármi hasonló finomságot csinál. Vagy ilyen nem fordulhat nagyon elő?

Előzmény: alibiman (25521)
HG. Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25524

Apropó legó:

 

nem tudom, ki hogy van vele, de én sem veszek meg a bőrért, már az áprilisi 25 fok + tűző napon is meleg, hát még nyáron...

 

Pár napja ültem egy ülésszellőztetett E65 változatban, az első dolgom annak a bekapcsolása volt, de 15-20 perc után sem sokat ért.

Erre tényleg kár gyúrni...

 

Ellenben jártam itt is egyszer:

www.amma.hu,

nekem tetszettek az alcantaráik, nem tudom, mibe kerül egy amúgy jó állapotú kocsibelső áthúzása, de egy esetleges a "legó-projektbe" ez is belefér.

Előzmény: HG. (25523)
HG. Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25523

elnézést kérek az Uraktól, pedig józan voltam és még csak nem is álmos :-), de való igaz, hogy spórolni akartam az energiával,
és kitehettem volna az idézeteket.


Te: "Továbbra is azt mondom, keresnék a helyedben egy jó 2000-2001-es, 728-ast, lehetőleg világos színűt, pl. ezüst metált, plüss üléssel. Aztán lehet legózni."

Én: "Már át van állítva a hirdetésfigyelő szűrője mínusz 2 évvel :-), de így sem könnyebb a helyzet."


= Korábban "benzines 7-es 2001-től" (=E65) volt, de egy ideje "benzines 7-es 1999-től" (facelift E38) paraméterre van beállítva hirdetésfigyelő a hasznaltauto.hu-n.
De így sem záporoznak a találatok...



"Ugyan sem korban, sem jellemben nem vagyok boyracer, de azért ne legyen érdemben menetteljesítményű az "új", mint a régi..."

A 728i aut azért érdemben gyengébben megy, mint a jelenlegi 523i manual.
Ebben az adatbázisban csak a 728i manual van benne, az aut kb még + 1 sec (100-on számítva) - a gyári adatok szerint.
http://www.zeperfs.com/en/duel595-754.htm

Tehát ezért nem szeretnék 728 aut-ot, az automatafóbián már túl vagyok :-)
Magyarán, ha 728, akkor csak 728 manual - a fentiek miatt.

De mivel még ezzel is azért hátrébb vagyunk a mostani állapohoz képest, úgy tudom, a 192 lóerős 2,5 literes (3-er, 5-er) sor6
motor szívósora könnyen ráilleszthető a 193 LE-s 2,8-asra (a két motor édestestvér), ami hoz vagy 20-25 lovat, plusz egy jobb chip, és a 728i nagyon szépen fog menni - méghozzá kis fogyival és a világbajnok motorral :-)

Mindez szépen is hagzik, most már csak az a baj, hogy van belőle németországban 2 db, ami elvileg szóba jöhet. Ezzel együtt nem esélytelen, 5200-6700 Euro a kettő, ha meg a kései 28i már Euro3-as (?), akkor ezt lesírva, az autót jól összelegózva nagyon szép darab jöhet ki belőle.

Előzmény: alibiman (25512)
HG. Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25522

Tényleg, fel sem tűnt, hogy a lóilag a vorfacelift sor6 benzin = facelift sor6 dízel.

A motorblokk nekem ránézésre keveset mond, ellenben a fordulatszámmérőnek nagyon kevés a skálája.

Ezzel együtt az évjárat / hónap biztos nem jó, de hát Suzuki szerviz, egyszer látnak AUTÓt :-)))

 

 

Előzmény: fecooE (25510)
alibiman Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25521

Ja, a VItaflush az tényleg jó olajcsere előtt.

Előzmény: von Rypp (25519)
Szekeresakos Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25520

Ha ezt még egyszer tudod produkáltatni vele, akkor biztosan nem a megfelelő olaj lett beletöltve. Biztos, ami biztos, én beletennék egy XADO mosófolyadékot, majd azzal együtt elmennék 2-300 km-t, és utána egy tuti olajcsere. Nem azért mondom, de a Peugeot-ból maradt egy flakon Vitaflush. :) Én már nem biztos, hogy el fogom használni, a BMW-kben pedig már megvolt. Oda nem kell, csak jövőre.

 

Előzmény: von Rypp (25519)
von Rypp Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25519

Az előző tulaj elmondása szerint 1-2ezer km-rel ezelőtt volt csere. Az olaj még tök világos, barnás színű, szóval tényleg nem lehetett túl rég az olajcsere. Akarok majd egy olajcserét, csak gondoltam, hogy picit megyek még vele, hogy a lerakódott kosz  fel legyen kicsit kavarva, hogy majd olajcserénél az is kijöjjön.

 

Hát elég erős meghajtás volt (nyélgáz). Egyszer egy 2 km-es szakaszon, aztán meg egy 5-6 km-en (üzemmeleg motorral, természetesen).

 

Köszönöm a tippet, majd még figyelem, hogy produkálja-e, még, de nem valószínű, hogy a közeljövőben, akár kicsit is hasonló terhelés alá vetném az autót. Ez most tényleg elég rendes hajtás volt.

Előzmény: Szekeresakos (25518)
Szekeresakos Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25518

Ha jól tévedek, most volt olajcsere. Lehet, hogy egy kis kosz belement valahová, miután a meghajtás következtében az olaj hőmérséklete felment 120° fölé. Mennyi is volt az az erős meghajtás? Amúgy lehet, hogy amit mondasz, egyszerűen úgy van, nem jó az olaj minősége.

Előzmény: von Rypp (25517)
von Rypp Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25517

A következőt tapasztaltam a mai nagyobb köröm után: állóhelyzetben (D-ben) felvillan az olajlámpa, illetve kiírja, hogy "stop and check oil pressure", de menet közben eltűnik. Mindez egy rendesebb meghajtás után. Aztán kicsivel később teljesen kialudt a lámpa, és a hibaüzenet is eltűnt. Olajszint rendben van. Ez mitől lehet? Túl híg az olaj benne, és az erős meghajtás miatt keletkezett hőtől felhígult? A vízhőfok is rendben volt, végig középen maradt. Remélem nem az olajpumpa a rossz, bár akkor folyamatosan csinálta volna a hibát, nem csak kb 3 km-en keresztül.

HarangiJ Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25516

Kellemes Húsvéti ünnepeket Urak!

 

Tudom nem illik dicsekedni, de ezt azért szeretném nektek megmutatni.

 

 

 

Fényezés utáni és összereszelés alatti állapotban.

M1,5 Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25515

Mehetünk az M12-vel, tényleg? Vagy csak mint utas?

Előzmény: BMW V12 Power (25504)
balabmw Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25514

Igen,a képen szerintem is dízel motor van.

Előzmény: fecooE (25510)
balabmw Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25513

Én az éjjel olvastam el hulla fáradtan,de én sem értettem belőle egy szót sem. Azt hittem nálam van gond. :)

Előzmény: alibiman (25512)
alibiman Creative Commons License 2011.04.23 0 0 25512

Lehet, valami bajom van, de egyszerűen nem áll össze fogalommá, amit írsz. :-)

Előzmény: HG. (25508)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!