Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

davidadam625 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 147037

Sziasztok!

 

Tönkre ment a dízel feli pickupom. Vizet szívott, elhajlott a hajtókar meg a főtengely is valószínűleg (nem mérettem be).

Azon kezdtem gondolkodni, hogy mi lenne ha átnyergelnék a közvetlen befecskendezős világba. Kisebb fogyasztás, izzítás kevésbé lényeges, henferfej problémák kevésbé fordulnak elő.

De szeretném megtartani a motorkódomat, így inkább csak főtengelyt, hajtókart, hengerfejet, Bosch adagolót tennék bele bontásból, felfúratnám +0.25-re és új Kolbenschmidt dugókat kapna.

Tudom, hogy "nem éri meg", rakjak bele egy komplett blokkot, mert az egyszerűbb, stb, nyilván így is van, de nem erre vagyok kíváncsi.

 

Alakított át valaki 1.9 szívódízelt SDI-re vagy TDI 90hp-re?

A blokköntvényt fel lehet használni? Azt tudom hogy a TDI 90-es blokkon a főtengely holtpontjeladónak ki van alakítva egy furat, ez által csak mechanikus adagolóval lehet megoldani. De mi a helyzet az SDI-vel?

Nekem elég volt amit tudott, nem kell TDI, ezt inkább kíváncsiságból kérdezem. Amúgy is amennyi hely van a dízel feli motorterében, baromi nehéz lenne az intercoolert becsempészni, meg tdi váltóval, egyedi féltengelyekkel szenvedni.

 

email: davidadam625@gmail.com

 

Köszönöm a segítséget!

;) 

Syracusa Creative Commons License 29 órája 0 0 147036

Sajna nem ez van itthon, egyik sem. Ebből a kínai is 15-20e, bár Briskodán azt mondják, hogy jó az is.
Ezt megkérdezheti ill. megnézheti esetleg a Bosch kat.szám alapján. Magyar az eladó:
https://www.ebay.com/itm/BOSCH-LAMBDASONDE-VW-AMAROK-CRAFTER-PASSAT-TOURAN-T5-GOLF-CC-2-0-TDI-0281004148/302236714067?hash=item465eb64453:g:J84AAOSwhlZYtAmV

Előzmény: 409 (147035)
409 Creative Commons License 30 órája 0 0 147035

036 906 262 G

Előzmény: Syracusa (147033)
409 Creative Commons License 30 órája 0 0 147034

"Ezt így hogy??????"

 

Hááát, ez pont úgy, hogy így.  :P   A szélessávú szonda nem olcsó, és univerzálissal sem érdemes próbálkozni.

Előzmény: PITTA (147032)
Syracusa Creative Commons License 1 napja 0 0 147033

Mi a VAG száma? Vagy mutass egy rendelhetőt.

Előzmény: PITTA (147032)
PITTA Creative Commons License 1 napja 0 0 147032

AlóAlo. Égnekáll a hajam. 

A jómultkor talán pont itt sakkoztátok ki nekem hogy melyik lambadoszándám a ludas.

Most jutottam el odáig hogy nézzek pótlást. 

FI 1.4 BBZ '03

A hátsó 4 vezetékesből dunát lehet rekeszteni, nagy bárdi kedvezménnyel akár 8000ft körül is, nade nekem az elsőt érte a dögrovás ami 5 vezetékes.

Alig találok belőle elérhetőt, talán VAG és Bosch van. Listaáron 80-87e!!!! Forint. böszmekedvezménnyel is 40e min. 

Ezt így hogy?????? Argh....

WhirlpoolDoktor Creative Commons License 2 napja 0 0 147031

1998tól jelent meg a hidrotőke a skoda OHV motorokban.Arosa ,Lupo,Octavia,Fabia

 

Gyárilag tehát az van benne.

 

De ezeket simán  ki lehet cserélni a sima skoda tőkékre a 4-4db rúddal és akkor lehet szelepállítósra átállni.

 

Octaviat én igy csináltam meg anno és nagyon jó lett.

Előzmény: [fidelio] Bismarckooo (147023)
tarejos Creative Commons License 2 napja 0 0 147030

Szerintem ugyanazokat kell elvégezni, mint fordított esetben, amikor olaj van a vízben.
Kivétel, ha esetleg valami blokk repedés (?) esete forog fenn.

Ez a hengerfej tömítés kinél így, kinél úgy jelentkezik. Rendesen megcsinálva utána el lehet felejteni.

Előzmény: murray (147024)
tarejos Creative Commons License 2 napja 0 0 147029

Nekem nem teljesen tiszta, neked melyik hibád volt is.
De az biztos, hogy én a magam részéről ódzkodnék bármiféle tömítő adalékot beletenni a motorba, mert az nem csak ott tud tömíteni, ahol kellene. (Ez az én véleményem.)

Nekem Doni-ék csinálták tavaly a dolgot. Nálam az olaj a vízben esete volt és egy jó ideig jártam úgy vele, Doninál azt hiszem kétszer is lemondtam a munkát mindenféle kórházas és egyéb okok miatt, de az autó hál'Istennek hiba nélkül működött addig, sem olajat, sem fagyállót nem fogyasztott.

Nem olcsók, viszont elvileg mindent megcsinálnak, amit ilyenkor kell.
Többek szerint nem kellene azt mind, de azóta eddig tökéletesen működik az autó, kb. 3500 km-t mentünk vele.
Azon túl, hogy a kiegyenlítő tartály falára a folyadékszint fölött kimosott még egy kis trutyit az elején (gondolom ez valahol bennragadhatott a munka során) teljesen tiszta a fagyálló, a kiegyenlítő tartály kupakján semmi lerakódás (korábban igen trutymós volt az is), és semmi egyé dolog, ami gondra utalna.

Ők Budaőrsön rendelnek.
A donimotors.hu címen megtalálod.

 

 

Előzmény: [fidelio] Bismarckooo (147023)
bobalya Creative Commons License 2 napja 0 0 147028

Tudsz esetleg ajánlani valakit aki vállal ilyen beépítést? Ez lenne az első opció, az autócsere csak végső megoldás lenne.

Előzmény: hubo44 (147026)
[fidelio] Bismarckooo Creative Commons License 2 napja 0 0 147027

a thurmo hütötömitö port probalnam meg elsöre, 1100Ft... van a legtöbb autosboltban.

 

A motorgeneralt (???) hol csinaltak ( hogy nehogy oda  menjek) ?

 

üdv

Előzmény: murray (147024)
hubo44 Creative Commons License 2 napja 0 0 147026

Nadon boňolult a darit at rakni meg a kabelozat iš at kel čerelni mert nem čak 2vezetek a kompresorhoz mert a servo pumpa melet van doboz a klimaventilator iraňitaš štb štb. Ha mar akor a uni šokalta 1serub be epitani az ere a utolagoš be epitešhez van alakitva.

Előzmény: bobalya (147025)
bobalya Creative Commons License 2 napja 0 0 147025

Üdv. Rég jártam erre, most azonban kérdeznék!

Van egy 2007-es, 1,4 benzin Roomsterünk, alap verzió. Nagyon szeretjük, nagyon bevált autó, nem szívesen cserélnénk valami zsákbamacskára. DE nincs benne légkondi. Most lenne egy 1,2-es Fabia2 donor autó, amiből át lehetne menteni a klímát, ha az alkatrészek nagy része megfelelő. Megfelelő, megoldható ez? Gondolom a karosszérián lévő alkatrészek, hűtő vezérlő ,stb.. jók, esetleg a motortömbön lévő dolgok nem kompatibilisek? Vélemények? Gyors választ kéne adnom!

Köszi

murray Creative Commons License 2 napja 0 0 147024

olyan nincs amikor víz van az olajban? arra valami? a motorgenerálon kívül. az már megvolt. 

Előzmény: [fidelio] Bismarckooo (147023)
[fidelio] Bismarckooo Creative Commons License 3 napja 0 0 147023

olaj a hütöfolyadekben problema:

 

...tudom reg volt, de ami kesik nem mulik.  Az olaj a hutofolyadekban sem... Ja es persze se olajhuto, se hydrotöke nincs benne, pedig a motorkod  es irodalom szerint volna benne.

 

 

Szoval "azota" -mielott komolyabb beavatkozas nem valik szüksegesse, ezzel kezeltem:

 

https://www.ebay.de/itm/47-96-1l-Holts-Wonderweld-250-ml-Zylinder-Blockdichtung-Dichtungsmittel/190711418594?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

 

Meg nem igazan tudom eldonteni, hogy 100%-os-e a javulas,vagy csak reszleges, de az biztos, hogy SOKKAL jobb lett. Kb 1200km ment azota bele, 15...100km darabokbol, 1,5...2dl hütöfolyadek utantöltes mellett.

 

Ha megis visszajonne a hiba, AJANLJATOK legyetek szivesen Szigetszentmikos +25km környeken valakit, aki a hüvelykiallast is jol megcsinalja.

 

utolag is BUEK, elöre is köszönet

 

 

Előzmény: tarejos (146601)
tarejos Creative Commons License 3 napja 0 0 147022

És még majd jól meg is sértődik.  :-)

Előzmény: James 42 (147021)
James 42 Creative Commons License 3 napja 0 0 147021

És az még nem fordult elő, hogy autóval mentetek volna valahová, de nem munkába? Csak azért kérdem, mert ilyen esetekben igazán használhatnátok a Fabiát. Nem hiszem, hogy jót tesz neki, ha mindig csak áll a garázsban.

Előzmény: Líviagyörgyi (147011)
www.octinfo.com Creative Commons License 3 napja 0 0 147020

Üdv a klubban!

 

Octavia2 dettó. Már sok éve.

Úgy tűnik, hogy nyelestengely csapágy. Ezért én szét nem szedetem, majd a kuplung cseréjekor.

Nekem folyamatos nyiki-nyiki hangot ad már évek óta, néha megszűnik, melegben meg nagyon sűrűn jelentkezik. Szégyellek megállni a céges parkolóban, vagy csak elgurulni a kollégák mellett úgy, hogy nem nyomom a kuplungot, mert olyan hangja van, mintha egy ócska szar lenne az autóm.

 

Pedig szégyellje magát a VW konszern!

 

2010-ben egy 1.2-es HTP Fabia 1-en is hallottam pont ugyan ezt (nekem már akkor is meg volt ez a hang, 4-5 éves korában jelentkezett,40-50e km körül).

Előzmény: paddyjoe (147009)
Syracusa Creative Commons License 3 napja 0 0 147019

Jah, és
- a gumik idővel elkopnak

- a motorban elfárad az olaj és cserélni kell

- fékbetétek idővel elkopnak

- az izzók időnként kiégnek

Ne már. :)

Tizenx éves autók, egy közepes-nagyobb átvizsgálás és rendbetétel után teljesen gondmentesek, ami alkatrész pedig kell, az hozzáférhető és olcsó. Az enyémet úgy adtam el (2003 1.4mpi, Matrix), hogy a vevő ismerősének szervizében

tökéletesnek pontozták, pedig még a seggébe is benéztek. Nem is volt alkudozás. Miközben az egy évvel idősebb Saxo alatt addigra kipusztult az alváz és porladtak a műanyagok, a hátulja meg úgy terpesztett hogy a balettintézetben megirigyelnék. Mondjuk menni ment az is és meg is állt, de úgy adtam el, hogy a vevő által ajánlott árból én húztam le még egy százezret.

A hengerfejesség sem általános jelenség, messze nem minden 1.4mpi motorral történik meg, sőt. És ha igen, normális szervizben véglegesen és olcsón javítják. Akinek volt, az persze hogy megemlíti és pipa miatta, akinek meg nem volt vele gondja, az nem.

Amit az átnézés közben meglesnék a szokásoson kívül, az talán az első sárvédők alja és a küszöb eleje, a többi nem görcsölni való.

Előzmény: murray (147015)
murray Creative Commons License 3 napja 0 0 147018

jó. a 1,2esnél meg elég a kipufogo szelep és bontani kell a motort. ugyanaz.  már 100e km alatt is elöjöhet. 

 

mindegy nekem. én már túlvagyok a fábiámmal mindenen. mondjuk szart is vettem . 

Előzmény: tarejos (147017)
tarejos Creative Commons License 4 napja 0 0 147017

Még egy, csak szerkeszteni nem lehet.

A hengerfejesség az "ős Skoda motornál", az 1.4 mPi-nél fordult elő.

Előzmény: tarejos (147016)
tarejos Creative Commons License 4 napja 0 0 147016

A hengerfejesség valóban volt típushiba, az enyém 2002-es, ennél is volt.
De amelyiken ez előjön, valószínűleg már túl van rajta. És ez a hengerfejesség nem az a régi dolog.
Én hónapokig használtam a javítás előtt. Egy pici olaj ment csak a fagyállóba, azon kívül tökéletesen működött, nem melegedett.

Beázó ajtó nálam eddig nem volt.

Biztonsági öv nem húz vissza? Nálam ez sem volt. Ez inkább öv, mint Fábia gond.

Klímaállító motrok rel. fiatalon voltak nála hibásak. Rendbe lettek téve, azóta hibátlanok.

 

Hátsó ajtó teleszkóp. Melyik autónál nem jöhet elő???

+ezer minden, mint bármelyik ilyen korú autónál.

MEg kell nézni a vétel előtti állapotát alaposan, hozzáértővel. Ha jó és az ár is megfelelő, szerintem hálás kis autó.

Előzmény: murray (147015)
murray Creative Commons License 4 napja 0 0 147015

rengeteg típushiba várható: 

-hengerfejes motor

-beázó ajtó

-bizt öv nem húz vissza

-klima lapát állíitó motor rossz

-hátsó ajtó teleszkóp

+ezer minden

Előzmény: Bjani5 (147012)
WhirlpoolDoktor Creative Commons License 4 napja 0 0 147014

azt melyik 1.4es,mert van belőle rengeteg

Nekem 2001.10.havi 1.4MPi Combi Comfort 255000km

 

Még eredeti vízpumpa,eredeti kuplung,eredeti lambda,eredeti vezérlés,motor sem volt bontva,hengerfej sem

 

Szilentek elöl,termosztát 3szor,kerékcsapágy,hátsó kipufogódob,kormányszög jeladó,3db gumicső fojtószelep körül,fékbetétek,elöl féktárcsa,pár apróság

 

Nagyjavítás nem volt rajta

 

Karosszéria igen jól bírja,sokkal jobb a favorit,feliciánál

 

Előzmény: Bjani5 (147012)
saválló Creative Commons License 4 napja 0 0 147013

Hm....17. éves autó már megette kenyere javát, annál már a "fellelési" állapot a mérvadó, és az, hogy az előző tulajdonosa (i) hogy viselték sorsát.

 

Egy ilyen már nem néhány éves nem fiatal hanem egy öregecske autó aminél ha minden műkszik rendeltetésszerűen már örülni kell neki.

A többi szerencse kérdése, előre nem lehet lehet megjósolni, hogy mi történhet vele a következő időszakban a használat során.

Előzmény: Bjani5 (147012)
Bjani5 Creative Commons License 4 napja 0 0 147012

Sziasztok!

 

Autóvásárlás előtt állok és a kiszemelt egy 2001/1 havi 1.4es Fabia lenne. 

Érdeklődnék hogy milyen típushibákra, vagy egyéb dolgokra kellene jobban odafigyelni vásárlás előtt? 

 

Válaszokat előre is köszönöm 

 

Líviagyörgyi Creative Commons License 4 napja 0 0 147011

Megkésve kívánok boldog újévet Mindannyiatoknak! Forman dolgozik szorgosan, Fabia garázsban  kacarászik rajta. :) Ha bajunk lesz, jelentkezem, addig olvasgatlak benneteket időnként.

tarejos Creative Commons License 6 napja 0 0 147010

Egy ideje üresben, fölengedett kuplungnál én is hallok valamiféle halk zajt.
Kinyomva többnyire megszűnik.
Régebben beszéltünk róla Donival, de abban maradtunk, hogy egyelőre nem érdemes foglalkozni vele, mert minden tökéletesen működik.
De azért valami ott kezdődik, az tény.

Előzmény: paddyjoe (147009)
paddyjoe Creative Commons License 6 napja 0 0 147009

Köszi hubo44 éd tarejos!

 

Más.

Tudom, nehéz látatlanban mit mondani, de mostanság az alábbi tüneteim vannak: nyikorog a kuplung kinyomáskor, valószínűleg a nyomórúd száraz vagy csak olcsó, aztán azért. (A Yaris MkI volt ilyen, ott is kenegetni kellett, de mindig visszajött.) A kapcsolódó hang a kuplung kiengedésekor hallatszik, mintha egy tárcsa zajosabban futna, kb. az utolsó 2 cm-en kezdődik és marad is. Valami meglazulhatott? Olyankor ugye a kinyomócsapágy sem működik, ráadásul először az hittem, az ékszíj bolondozik, de nem, a pedál benyomással eltűnik, majd a kiengedés végén újra előbukkan.

tarejos Creative Commons License 2018.01.10 0 0 147008

Hát én is újként vettem, lassan 16 éve.
Újonan még tette a dolgát. Most már az, amit írsz.
Szombaton tervezem kicserélni a vezetőajtónál, meglátom mennyire érezhető a különbség.

De most sajnos simán kirepül a kezemből, az ajtó ha nem vigyázok.

Előzmény: hormy (147007)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!