Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Spanos Creative Commons License 6 órája 0 0 146466

Na, eddig jutottunk mi is! :D De sajna a kontra anya is már elpörgött, meg a csavar is már hajlott. Asszem 5.6-os csavar volt pedig.

Ma már lesz imbuszunk, cserébe ma nem szerelünk.

Előzmény: Jimmy Tudesky (146465)
Jimmy Tudesky Creative Commons License 20 órája 0 0 146465

Hát vesztek egy 17-es imbuszkulcsot. Ha nem,M10-es csavar megfelelő hossz 1 vagy 2 anya és sima 17-es kulccsal már működik is a dolog. A csavar menete tömít ezért kúpos is.

Előzmény: Spanos (146464)
Spanos Creative Commons License 21 órája 0 0 146464

Én is ezt mondtam, de nem ilyen tudományosan. De pld. sok váltóban nincs is olaj leeresztő csavar.

 

Amúgy a mai napra tervezett olajcsere meghiúsult. 17-es imbusz csavart a büdös életben nem láttunk, de az van a váltó alján... akárhogy próbáltuk kicsalogatni, szépen rá volt nőve. :(

 

Most egy napig várunk vele, és kókuszolunk, hogyan tudnánk kicsalogatni.

Előzmény: Octi19 (146462)
paddyjoe Creative Commons License 23 órája 0 0 146463
Az nem automata véletlenül?

Mondjuk az FII-ön majdnem egy éve lett vezérlés cserélve, mondjuk akkor kb. 75e km volt benne.
Fene tudja, nem kamion a kocsi, ugye naponta felmelegszik majd lehül a kenöanyag, nem állandóan üzemmeleg, meg aztán néha, mikor elfelejtkezem rólam, néhány pillanatra számolom a fogaskerekeket is.
A váltás jelenleg tökéletes, megelözö jelleggel jó tudni, hogy mennyire kell odafigyelni. Föleg, ha az emberfia saját maga is meg tudja ejteni a cserét.
Előzmény: Syracusa (146458)
Octi19 Creative Commons License 26 órája 0 0 146462

Nem, illetve ahogy nézzük. A garancia messze nem az élettartamra szól az csak, és bizonyos feltételek mellett addig ameddig. ...bizonyos esetekben még a törvényben garantált ideig sem... Legalább is a PoHu szerint!

 

A váltókban az olajos kuplungos DSG kivételével élettartam feltöltésűek és a gyártó szerint nem szükséges cserélni. Nem is olyan rég még a VW az élettartamot 250 ezer km-ben határozta meg állítólag, szóval ez 250 ezres csereperiódust jelent.

 

Egy olajcsere egy mechanikus váltóban max.: 15-20 ezres tétel...

Előzmény: Spanos (146460)
paddyjoe Creative Commons License 27 órája 0 1 146461
Élettartam? Kérdés, manapság mennyire terveznek a kocsikkal? 10 év? Sem? A gyártónak az az élettartam. Kibírja, míg garancia van rajta, aztán viszlát.
Értem én, nincs kitéve annyi eröszaknak, mint a motorolaj, viszont használódik az is.
Előzmény: Spanos (146460)
Spanos Creative Commons License 27 órája 0 0 146460

Nem úgy van, hogy élettartam garancia van rajta?

Vagyis hacsak nem elfolyik, vagy váltót kell javítani, addig ugyanaz a lötty van benne. Persze a DSG és egyéb váltók, az más tészta.

Előzmény: Octi19 (146459)
Octi19 Creative Commons License 1 napja 0 0 146459

Ez sok dologtól függ, alap esetben azt mondanám, hogy a vezérlés csereperiódusa lehet ebből a szempontból is irányadó.

Előzmény: paddyjoe (146457)
Syracusa Creative Commons License 1 napja 0 0 146458

A most beszerzett Yarisunknál ezen nem kell agyalnom, a másfél kilós kézikönyvben (olyanok vannak benne fél oldalon kifejtve, mint pl.: a gázpedál lenyomására az autó gyorsul) olajcsere utáni sorban ott a 60e km periódus a váltóra.

Előzmény: paddyjoe (146457)
paddyjoe Creative Commons License 2 napja 0 0 146457
Ha már váltóról van szó, mikor illetve mennyi km után ajánlott cserëlni?
Spanos Creative Commons License 2 napja 0 0 146456

Majd beszámolok az eredményről.

 

:)

Előzmény: Octi19 (146455)
Octi19 Creative Commons License 2 napja 0 0 146455

Mondjuk: összetevők, tapadóképesség, nyíróerőkkel szembeni ellenálló képesség, kémiai stabilitás, hőstabilitás és még rengeteg más!

Ezek a váltók már úgy vannak tervezve, hogy a legmesszebbmenőkig figyelembe veszik a bele tervezett kenőanyag minden képességét.

 

Csak egy példa: amikor az Octavia-ban először (120 ezernél) váltóolajat cseréltem, akkor Mobil Gearlube VS-200-as olajat tettem a váltóba, többen is azt ajánlották, sőt valakinek a márkaszervizben is ilyet tettek az autójába.

A csere után fura jelenség vette kezdetét, nem túl sűrűn, havonta úgy 1-2 alkalommal 1-ből 2-be váltáskor egy diszkrét reccsenést produkált a váltó. Más tünet nem volt, de ez megmaradt.

Azután a következő alkalommal (250 ezernél) ismét cseréltem akkor már ezt az olajat tettem bele: http://autoolaj.hu/termek/castrol-syntrax-2/

...minden megjavult! Soha többet nem reccsent a váltó!

 

Az érdekes az, hogy mindkettő 75w-90-es és talán mindkettő tudta az API GL-4+-t is, a Mobil talán még a GL-5-öt is, de a VW505.50-öt nem! ...a Castrol viszont csak a GL-4+-t de a VW szabványt is!

 

...szóval ha rám hallgatsz akkor hanyagolod a nem belevaló olajat és egyből olyat teszel bele ami tudja a megfelelő VW szabványt!

Előzmény: Spanos (146452)
Spanos Creative Commons License 2 napja 0 0 146454

:)

 

Amúgy ez, szvsz túl van misztifikálva. Persze, én sem öntenék bele akármit, de ez belemegy. :)

Előzmény: timla (146453)
timla Creative Commons License 3 napja 0 0 146453

Én nem próbálgatnám. 43-as lábra sem szoktunk 41-es cipőt venni csak mert ugyanolyannak tűnik mint a 43-as.

Előzmény: Spanos (146452)
Spanos Creative Commons License 3 napja 0 0 146452

Próba cseresznye. :)

Amúgy jogos a felvetésed, valóban csak teherautós jóváhagyások vannak rajta.

Mondjuk roppantul érdekelne, hogy a teljesítményszint és a viszkozitás ha megvan, akkor milyen más paramétere van egy olajnak, ami gondot okozhat?

Ha nagyon nem lesz jó, akkor max. leengedem és teszek bele mást. De sezrintem ezzel nem lesz baj.

 

 

Egyszer, nagyon régen OFF autómba tettem SHELL váltóolajat. Nagy teljesítményű volt, ugyanolyan viszkozitású (és drága), mint az előírt. Na, onnantól kezdve a szinkron 2-esemnek lőttek, reccsent a váltó visszaváltásnál.

 

Visszatettem a gyári előírtat és sokkal jobb lett.

Előzmény: 409 (146451)
409 Creative Commons License 5 napja 0 1 146451

 

 Azért én elgondolkodtam volna, hogy egy kizárólag teherautós jóváhagyásokkal rendelkező olaj mennyire alkalmas egy szgk váltóba....... de ez már a Te problémád.

Előzmény: Spanos (146450)
Spanos Creative Commons License 6 napja 0 0 146450

Késő! Már megrendeltem. Szerintem jó lesz bele ez is.

Előzmény: 409 (146445)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2017.09.14 0 0 146449

Nem csak VAG kocsiknál lehetnek rosszak.

Nyáron kerestük a hibát egy OFF Fiestában, mert a törött utánfutó csatlakozó miatt egy csomó biztosíték elszállt benne. Találtam az alapos átnézés közben ilyet. Ohm mérővel jó volt, de, ha a féklámpa árama folyt volna át rajta, azt már nem bírta. AZ izzókészlet tartalékából vettük elő, akkor bontottuk fel a csomagot. Ha már ott voltunk, és kinyitottuk a bizti táblát, akkor átnéztem az összeset, és volt még egy ilyen. Már nem tudom mit vitt, talán a hátsó ablaktörlőé volt.

Előzmény: Syracusa (146441)
409 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 146448

 

 A VAS és a VCDS is tudja. A többi passz, bár bizonyára az univerzálisak is tudják.

 

A VCDS (leánykori nevén vag-com) számolja és mutatja hengerenként, de hibakód csak akkor van, ha percenként meghalad az égéskimaradások száma egy x értéket.

Előzmény: PITTA (146447)
PITTA Creative Commons License 2017.09.13 0 0 146447

VW diagban olyan van, vagy a VAg-Comban? A kábelem meg meg valamiért nem hajlandó menni a MoDiaggal... medig abban mutatná azt tudom.

 

Előzmény: 409 (146446)
409 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 146446

 

 Azt nézzed a diagban, hogy számol-e égéskimaradásokat és melyik hengerre.

Előzmény: PITTA (146443)
409 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 146445

 

  "ezt néztem ki:......"

 

Inkább olyat keress, amin szerepel a VW G 005 000 jóváhagyás.

 

A GL5-öt én kerülném, az a közhiedelmekkel ellentétben nem a GL4 továbbfejlesztése, ergo nem csereszabatos vele.  (lehet, hogy semmi baja sem lenne tőle, de tönkre is teheti)

Előzmény: Spanos (146431)
PITTA Creative Commons License 2017.09.13 0 0 146444

Nekem a ráncfelvarrott előtti FI van és már tört el ABS laposbiztim :-)

Előzmény: Syracusa (146441)
PITTA Creative Commons License 2017.09.13 0 0 146443

Üdv. Nagy az én bánatom.

1.4 16V BBZ. Pulzálóan elmegy az ereje olyan mintha nem menne egy henger tizedmásodpercekre vagy 1-2 másodpercre, de hibát nem dob a computer, mint mikor behal a trafó.

Kicseréltem a gyertyákat NGK BKUR6ET10 volt benne ~47000 Km-el, DENSO K20PBR-S10-ra de nem nagyon változott semmi.

Főleg hidegen csinálja... Valakinek valami ötlet esetleg?

Hibalámpám néha ég, de az a gázüzem miatt van, az 10 éve visszatérő vendég. VWtools szerint 17586 - Linear O2 sensor / Pump Current Open Circuit vagy más néven P1178.

De ez nem lehet az oka, ez eddig is előjött...

Szóval erősen tanácstalan vagyok. Jah és benzin ÉS gázüzemben is előjön, szóval nem üzemanyagrendszer.

Vagy mechanikus, vagy elektromos gond lehet... Futott Km 290000, de olajat nem eszi, megjárta a BP-horvát-BP-szlovén-BP távod idén nyáron végig pályatempóval gond nélkül. Már odafelé is érezhető volt részterhelésen néha, de aztán az utolsó 10 Km már érezhetően döglődős volt. A gyertyacsere óta mintha már nem lenne annyira sz@r, de nem is jó.

Plíííííííz 

 

ksanyi52 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 146442

Sziasztok Favoritosok! Van itt 6db ajtó (fehér), motorháztető, hátulsó ajtó, kábelköteg a kapcsolókkal, műanyag betétek a sárvédőbe, első-hátsó lökhárító,stb. Ha kell valakinek írjatok!

Syracusa Creative Commons License 2017.09.13 0 0 146441

Szerintem egy csomó VAG autónál előjöhet, ahol így szerelték a lemezbiztosítékokat. Valamikor régen töltés, szervó és ABS hibakereséses sztoriknál láttam valamelyik itteni topicban, német VW és angol Briskoda fórumokon, hogy ez szinte mindenhol előjön opcióként, de eddig nem találkoztam vele.
Nekem úgy tűnik, leszorítva nem tud sem tágulni, sem összemenni, nyúlni meg nem képes. És ha valamiért normál üzemben átmenetileg megnő a terhelés azon a körön, még a biztosítási határ alatt, akkor is ő melegszik elsőként és ez sem tesz jót.

Az én régi (ráncfelvarrás előtti I.) Fabiámban ezek amúgy teljesen másképpen voltak szerelve, más volt a biztik kiképzése és hossza is.

Előzmény: www.octinfo.com (146440)
www.octinfo.com Creative Commons License 2017.09.13 0 0 146440

Azt hittem, ez a Fabia2 típushibája. Annál már láttam ilyet.

Előzmény: Syracusa (146439)
Syracusa Creative Commons License 2017.09.13 0 0 146439

Ma reggel volt kis nosztalgia:
egy régi barátom befutott egy egykettes Fabia I.-el, sipítozó műszerfallal és világító ABS és fékhiba visszajelzőkkel. Két hibakód: ABS tápfesz kiesés és kommunikációs hiba. Törölve nem jött vissza rögtön, csak két pár százméteres tesztkör, és a közben végig jó mérőcsoportos nézegetés legvégén.

Akkor végre beugrott, hogy hiszen ez így tipikusan az a hülyebiztosítékos vicces dolog, és tényleg: az akkufedélen a pumpa biztosítéka elsőre ránézésre rendben volt, de igazából olyan szépen volt eltörve, hogy órás nagyítóval lehetett csak látni. Három mérésből egyszer még vezetett is.

Spanos Creative Commons License 2017.09.13 0 0 146438

Nekem maximum egy bajom van vele, ha rükibe teszem, akkor azt mondja, hogy kggrrrr. De csak egy jelzés erejéig.

 

Őszintén?! 16 éves az autó, mutat 122eKm-t, de ha a 16 évre osztom vissza, akkor rövid utakon járt sokat, ha meg abból indulok ki, hogy úgyis 400eKm-ről van visszatekerve, akkor meg tök mindegy. 3-4-5eFt nem ver földhöz és OFF autómban cseréltem (hasonló konstrukciós volt, mint a Skodi) és utána puhább lett a váltó.

 

A fene se tudja. Hiába élettartam garancia, ha lehet, akkor cserélem.

Előzmény: Törölt nick (146434)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.12 0 0 146437

Én most csak ilyet tudok prezentálni,ebben sincs AME, http://autokotua.com/sebessegvalto/skoda/fabia.html és pont ilyen ellentmondásos a Vivid,Autodata. Egyiknél ez másiknál az. Szóval ha a tuti kell,akkor Octi19 felajánlását kell elfogadni.

Előzmény: hubo44 (146436)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!