Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cyberlaci74 Creative Commons License 30 órája 0 0 147458

Sziasztok!

Van valakinek ötlete, miért ingadozik az alapjárat, ha megy a klíma....

 

Köszi szépen

Syracusa Creative Commons License 2 napja 0 0 147457

Itt is van 15e körül beépítési garival, pedig ők a drágábbak között vannak:

 

http://www.zspauto.hu/new/index.aspx

 

Amúgy biztosan a generátor halott? Nézd már végig a gerjesztő és a kontrollmadzagot, ha valamelyik elszakad, nincs töltés és a második esetében nincs visszajelzés sem a töltés hiányáról. Az első (késleltetett) gerjesztést ad, a második meg egy visszacsatolás. A motor mellett valahol (behúzótekercs alatt?) van egy szerelőcsatijuk, ott is el szoktak törni és a generátornál is. Három vagy kettő vékony madzag megy együtt.
Nem láttam Fabia-t két éve, de így rémik.

Ebben van rajz hozzá:

https://drive.google.com/file/d/0B-q8oWU1tefoQjBKQ3ZzM3FKUDQ/view

Előzmény: Spanos (147455)
WhirlpoolDoktor Creative Commons License 2 napja 0 0 147456

Milyen autó a tiéd?

 

Előzmény: Spanos (147455)
Spanos Creative Commons License 2 napja 0 0 147455

Nekem is szerezz egyet 8eFtért. Felénk csak zs...dók bontanak autót. Ja, amúgy én is olyan 30eFtra tippeltem.

Előzmény: WhirlpoolDoktor (147454)
WhirlpoolDoktor Creative Commons License 2 napja 0 1 147454

1.4MPire 8000ért vettem egy 58000kmt futott törött kocsiból

 

Sosem vinném felújíttatni 30ezerért kb

Előzmény: Spanos (147453)
Spanos Creative Commons License 2 napja 0 0 147453

No, "végre" van valami igazi baja is a kis 17 éves kamasznak.

 

:)

 

Tudnotok kell, hogy az autó csak 3-4 km-re van használva, nem is  mindennap, hanem olyan oviba-boltbajáró kisgépünk van.

 

Egyszer csak aóegy indításnál nem olyan vígan forgatta a motort az indítómotor. Még gondoltam is rá, hogy talán a sok rövid táv miatt nem tud feltöltődni rendesen a kocsi... aztán a nap 3-4. indításnál csak a krrr maradt. :( Akksi töltő rá, egész éjjel rajta, másnap vígan jönmegy... egy ideig.

 

Rámértem járó motornál, az akkun kemény 11.5-12.0V közötti érték tombol.

 

Elvittem egy szakihoz, ennyi volt a válasza: kiveszem a generátort és elküldöm felújításra.

 

:)

 

Nézem, egy új generátor 50-80eFt között van, nem tudom mennyi lesz a felújítás. Erre valaki tud árat mondani? Ha pedig meglesz a hiba és javítás ára, akkor persze leírom én is. Ja, és a töltés visszajelző pedig nem világít... mi a fenét néz az?

Mrrager Creative Commons License 6 napja 0 0 147452

Sziasztok,

 

Valakinek van tapasztalata az 1.6-os CRTDI motorokkal? Neten nem találok róla lényeges infót. Igazából egy fábia kombit nézegetek ezzel a motorral ami 90 Le.

 

saválló Creative Commons License 2018.05.16 0 1 147451

Én nem szoktam addig tárcsákat cserélni még megfelelő a fékbetét vastagsága.

Ha már azok is a végüket járják akkor cseréltetek mindent egyszerre, tárcsákat betéteket.

 

Nemrégen cseréltettem kormányösszekötőket párban (nem Fabiában) futóműállítással gumisnál, 30 ezer Ft-ot fizettem össz.

Előzmény: paddyjoe (147449)
Octi19 Creative Commons License 2018.05.16 0 1 147450

Nem éri meg ezzel spórolni, nem is lehet túl sokat. Cseréld egyben a 4 tárcsát és az összes betétet!

Alaposan tisztítsd meg az összes felfekvő és csúszó felületet, mert az olyan félrekopások pont abból adódnak ha valami szorul, vagy nem tud megfelelően mozogni abban a tartományban ahol kellene neki!

Az összekötő gömbfejet igen, párban illene cserélni, szerencsére ezek sem kerülnek arany árába és mindenképpen meg kell nézetni utána a futóművet is! Egyébként a lengőkar szilenteket, főleg a hátsókat sem árt cserélni, persze ezeket is párban, mert ha már nem tartanak elég feszesen akkor a lengőkar hátsó bekötése könnyebben és nagyobbat tud mozdulni, mint azt a tervezők szándékolták és ez is okozhat rendellenes kopást a gumik belső felületén!

Előzmény: paddyjoe (147449)
paddyjoe Creative Commons License 2018.05.16 0 0 147449

Egy kis segítség kellene: elől a tárcsáknak 1,5 mm válla van, ahogy néztem 3 mm maximum van előírva, tapasztalat szerintem érdemes-e még tartani, vagy jobb cserélni?

A hátsóknál viszont káosz van, az egyik oldal félig, a másik oldalon kb. harmadáig fog a tárcsa, a többi felület igencsak rozsdás. Illetve a védőlemezek is csúnyák, gondolom nem nagy tétel 4 db csillogós újat venni? A betétekben jócskán maradt még élet. Nem vagy kétállású típus, igyekszem egyenletesen közlekedni.

Az egyik kormányösszekötő porvédőjét kiszúrta a sorja, viszont "tüskeként" fedi, szóval nem annyira gázos. Ha viszont cserére kerülne, illendő párban cserélni, ugye? Nemrég voltam futóműállításon, (szépen elhanyagoltam, le is nyalta az új gumi belső felét 2 cm-en), ha cseréltetem, akkor fáradhatok megint oda. :-(

pete roland Creative Commons License 2018.05.15 0 0 147448

Sziasztok! Segitséget szeretném kérni. 1.4-es benzines AME motorkódu motort keresek.S O S. Elöre is köszönöm.

drn72 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 147447

Kedves Fórum társak!

Eladóvá vált hűséges „társam”.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/octavia/skoda_octavia_1_6_ambiente_dual-12840669

Ha valakit érdekel, tiszta szívből ajánlom! A felmerülő kérdésekre az elérhetőségeimen válaszolok.

Köszönöm !

saválló Creative Commons License 2018.05.13 0 0 147446

Az enyémben Koyo volt (mind tönkre fog menni), a felújított került leadott cseredarabbal anno 75 ezer Ft-ba.

Az új 200 ezer körül volt.

 

Örülhettem neki, hogy egyáltalán sikerült szereznem, ahonnan vettem mondták nem tudnak annyit szerezni amennyit el tudnának eladni belőle, viszik, mint a cukrot, még olyan áron is.

Előzmény: TraguAre (147445)
TraguAre Creative Commons License 2018.05.13 0 0 147445

Erős a gyanúm, hogy a magyar árak lényegesen magasabbak...

Előzmény: hubo44 (147444)
hubo44 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 147444
Előzmény: bci (147443)
bci Creative Commons License 2018.05.13 0 0 147443

milyen költség a csere? van felújított? lehet csak elektronikát cserélni?

Előzmény: hubo44 (147441)
saválló Creative Commons License 2018.05.13 0 0 147442

Valószínűleg szervószivattyú problémád van, konszern betegség (Ibiza,Polo, Fabia), előbb utóbb mindenkit elér.

 

Ugyanezek a jelenségek jelentkeztek nálam is néhány éve, hol ment hol nem, de inkább a nem volt a jellemző.

 

Csere segített, de nem új mert az horror áron van, mivel gyári hibás alkatrész ezért horror áron van.

 

Nekem sikerült felújítottat szereznem a régit le kellett adni, évek óta jól műkszik.

Előzmény: bci (147440)
hubo44 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 147441

Talan zarlotoš les a pumpaba a elektronika. De VAG-ra kelene teni mi van a hiba taroloba.

Előzmény: bci (147440)
bci Creative Commons License 2018.05.13 0 0 147440

Sziasztok

2006 os skoda roomsterben kormány szervó problémám lett leáll a szervó hosszabb út alatt kigyullad a müszerfalon a hiba jel pár óra állás után újra megy egy ideig.

Volt már valakinek ilyen problémája mi a megoldás csere javítás? köszi a válaszokat.

Dreamer Creative Commons License 2018.05.10 0 3 147439

Sziasztok, újból Fabia tulajdonos lettem, Beeboy által használt és tuningolt autót vásároltam meg a napokban. Az autóval kicsit foglalkozni kell, de remélem hogy zökkenőmentes lesz az elkövetkezendő pár év.

 

Dreamer

csíkos-háTTú Creative Commons License 2018.05.10 0 0 147438

Én nem sokat várnék a cserével, ha valóban az a baj vele. Szerintem sürgősen keress fel egy szervízt!

Előzmény: gun111 (147437)
gun111 Creative Commons License 2018.05.10 0 0 147437

Sziasztok!

 

Az alany egy 2013-mas Skoda Rapid, 225e km-rel, 1.2 TSI, 105 LE (CBZE motorkód). Indítás után néha csörög a lánc, de jellemzően csak akkor, amikor ferdén parkolok és a kocsi bal eleje lejjebb van a jobb elejénél. Ilyenkor viszont van, hogy a csörgés csak kb 30-60 sec után marad abba. Normál helyzetű hideg/melegindításkor csak max. 1-2 sec a csörgés. Érdemes cseréltetni, vagy bírja még?

 

Köszi előre is a válaszokat!

hubo44 Creative Commons License 2018.05.09 0 0 147436
Előzmény: Sw201inger (147435)
Sw201inger Creative Commons License 2018.05.09 0 0 147435

Értem. Van valami amire még figyelni kell a csere során? Pl. valamelyik lánckerék szeret elugrani, össze kell jelölni, le kell rögzíteni vagy ilyesmi? Az egész megoldható motorkiszedés nélkül? A láncfeszítő patronról honnan lehet tudni ha már kuka?

Előzmény: hubo44 (147434)
hubo44 Creative Commons License 2018.05.09 0 0 147434

,,patentszemet és fentről csak átfűzöm,, ez mar a mai motroknal nem mukôdik.

 

Le kel bontani a vezer deklit/takarot.

Előzmény: Sw201inger (147432)
409 Creative Commons License 2018.05.09 0 0 147433

Úgy gondolom, új láncot kopott kerekekre tenni nem a legjobb ötlet.

Előzmény: Sw201inger (147432)
Sw201inger Creative Commons License 2018.05.09 0 0 147432

Köszönöm szépen :)

Csak még 1 kérdés: a lánckerekekkel, feszítővel se szokott gond lenni? Mert akkor (ha csak látható kopást/lötyögést nem tapasztalok) nem cserélném, csak magát a láncot. Azt lehet úgy, mint a Zsigulinál, hogy kiveszem a patentszemet és fentről csak átfűzöm a régi lánccal az újat?

Köszi még1x!

Előzmény: hubo44 (147431)
hubo44 Creative Commons License 2018.05.08 0 0 147431

Enel šoše sakad a lanc čak meg ňulik eš at ugrik. Preventiv lanc čere erdemeš kb. 150ezernel. Mien kinalnak, Swag-ot hasnalunk.

Előzmény: Sw201inger (147430)
Sw201inger Creative Commons License 2018.05.08 0 0 147430

Sziasztok!

2004-es, 1.2 12V Fabia (AZQ motoros), ~300ekm. 125e-nél elvileg (szervizkönyv szerint) volt már lánc cserélve, márkaszervizben. Kérdésem az lenne, hogy mi a hosszú távú tapasztalat, kell ezt a láncot cserélgetni, valóban elszakad egy idő után, vagy csak elővigyázatosságból írták elő? És ha igen, melyik utángyártottat érdemes venni (elképzelhető, hogy egy új de gyenge minőségűvel csak ártok, nagyobb eséllyel elszakad, mint a 175e-t futott gyári)? Légyszi, ne hurrogjatok le ha nagyon amatőr kérdés volt, de eddig csak öreg mercikkel foglalkoztam, ott szerencsére nem annyira  jellemző a láncszakadás (bár nyúlás előfordul...). Köszi szépen!

cyberlaci74 Creative Commons License 2018.05.08 0 0 147429

Köszönöm szépen a tanácsokat, illetve a segítséget. Tegnap megvettem az új stabilizátor pálcákat, illetve a gumi szilenteket,.. Tolómérővel megmértem, 17-es az átmérő. Megpróbálom a cserét, remélhetőleg sikerül...

 

Még egyszer köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!