Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

M.VIII Creative Commons License 2 napja 0 0 146009

Hali!

 

Néha sír a gumi, néha nem...viszont feltűnt, hogy erősebb a gördülési zaj. Megvizsgáltam a gumikat, a jobb oldaliak fűrészfogasak. Az első egy picikét, a hátsó belső éle otrombán. Az az igazság, hogy két éve koccantam fele, jobb hátulról eltaláltak. Nem volt nagy ütközés, de a hátsó ajtón meglátszik. Lehet, hogy elment a hátsó hidam? :( Eddig nem tűnt fel félrekopás, úgy látszik, kellett neki két év...

 

Előzmény: tarejos (145994)
409 Creative Commons License 3 napja 0 0 146008

 

 Elsőre fogjál egy jó nagy injekciós fecskendőt. Szívjál le a fékfolyadéktartályból egy fecskendőnyit. Nyomd ki belőle, töltsd fel friss fékfolyadékkal, és nyomd bele a munkahengerbe a légtelenítőjén keresztül. Cseréld le a folyadéktartályban lévő fékfolyadékot. Ha megjavul öröm, ha nem akkor valamelyik henger szarakodik.

Előzmény: Bakter1234 (146005)
Spanos Creative Commons License 3 napja 0 0 146007

Kép alapján nagyon egyben volt a gép és nagyon szép a színe is!

 

Ha a Tia utóitok fapados, akkor mit szóljunk mi? :D Ebben tényleg semmi extra nincs, van egy utólagos ablakemelő, de az is elég kóklány, a vezető oldali része alig megy le-fel, pedig lassan olajban úszik az egész szerkezet. :-/

 

ESR-ESP és egyéb nyalánkság, az nuku. De pont ezért jó és tényleg vicces, hogy 40-nél simán benyomom 5-ösbe és megy. :D

Előzmény: Syracusa (146002)
Octi19 Creative Commons License 3 napja 0 0 146006

A fékfolyadék cseréjnek menete azzal kezdődik, hogy a tartályban lévő folyadék cseréje után a kuplung munkahengerből 1dl folyadékot kell leszívatni és csak ezután lehet kezdeni a jh kerékkel és utána bh, je,be sorrendben 2,5-2,5dl leszívásával.

Nekem ez a hiba nagyon vagy munkahenger vagy főhenger hibának tűnik.

Előzmény: Bakter1234 (146005)
Bakter1234 Creative Commons License 3 napja 0 0 146005

Sziasztok!

 

Véleményetekre lennék kíváncsi:

Fabia 2006 1.2 12V kb.250ezer km

 

A kuplung főleg melegben azt csinálja, hogy néha hiába nyomom be a pedált, nem emel rendesen ki, fel kell pumpálni, akkor egy darabig jól működik. Főleg ha araszolok a dugóba, akkor kell sűrűn pumpálni.

 

Lehet hogy csak az olaj levegősödött fel? Szerintem még sohasem volt cserélve, mert ahogy néztem, hiába volt a fékolaj már cserélve attól szerintem a kuplung hidraulikába nem cserélődik ki automatikusan az olaj.

Vagy egyszerűen minden elöregedett, és cseréljem ki mind a két munkahengert (pedálnál, váltónál) kompletten.

 

Mekkora munka ez? Valaki esetleg csinált már ilyet otthon?

 

Köszi.

Syracusa Creative Commons License 3 napja 0 0 146004

Igen, sosem értettem miért húzogatták a szájukat néhányan a motorra, pont benne volt az a nyugis, kiegyensúlyozott karakter, ami a mostani dízelemből fentről és a volt céges tizenhatszelepesekbből alulról hiányzott. Vagy ilyesmi. Nem egy erőgép, de éppen elég lapos a nyomatékgörbéje ahhoz, hogy kellemes legyen és alapjáratközelben is tudjon normálisan mozogni anélkül, hogy szétkalapálná a csapágyait.

Heh, jut eszembe, a vezérműlánc szett is kimaradt. Talán mert ~ötezer kerékkel együtt és a legnagyobb baj ami történhet vele/miatta, az némi zaj.

Akárhogy is, nem voltak sosem álmatlan éjszakáim amiatt, hogy holnapután mit kell benne  cserélnem, ami anyagilag romba dönt. :)

Előzmény: tarejos (146003)
tarejos Creative Commons License 3 napja 0 0 146003

Jajj, a hátsó kipuff dobot meg a két hátsó felütésgátlót kifelejtettem.  :-)
Én egyébként nagyon szeretem ezt a motrot a Fábiában.

Jobban, mint anno a céges golfokban ill.a mostani Jetta-ban az 1.6-os motrokat.

 

Többször kacérkodtunk már a cserével, de aztán mindig arra jutottunk, hogy sz..ré - h...gyé lehetne eladni, és bár épphogy nem fapados (Cool I.) , meg nincs tele 3 betűsekkel (még ABS sincs), igazából nincs értelme egy újat venni.
15 év alatt van benne idáig 78ezer, jelen felállás szerint mostanában 3-5ezer/év megy bele.
Baromira nem érné meg egy újba beruházni.
Ha ez a mostani műtét sikeresen meglesz, akkor azt hiszem elduruzsol még pár évet nálunk.

Előzmény: Syracusa (146002)
Syracusa Creative Commons License 3 napja 0 0 146002

Már csak nosztalgia (sajnos), tavaly adtam el a 2003-as Fabia 1.4mpi-t. A nem tervezett javításokban egy trafó és két termosztát volt, egy pár (2-3) vízhő jeladó, egy hátsó fékmunkahenger, meg egy általam eltört műszerfalbetét plexi. A többi inkább karbantartás jellegű: a kutyacsontok több, mint tíz év után voltak cserések, első nagy szilent négyéves kora körül, aztán pár éve tömörebbre, volt egy hátsó dob, meg persze a hátsó teló ütköző is elporladt tíz év körül. És ennyi, ha jól emlékszem.
Az első telókat és toronycsapágyakat eladás előtt egy évvel csak azért cseréltem, mert éppen volt rá keret és nem akartam kivárni amíg kifekszenek, féktárcsák és dobok egyszer cserélődtek tizenhárom év alatt, nem volt egyik sem méret alá kopva; betétek talán úgy három-négyévente (hátsó csak egyszer). 176e volt benne, amikor elment, perfekt állapotban. Alku nélkül vitte el egy töknormális srác egy teljes szervizes átvizsgálás után. Pedig nagyon úgy áraztam, hogy maradhasson még. :)

 

Előzmény: tarejos (146001)
tarejos Creative Commons License 3 napja 0 0 146001

Nekem az eddigiek:

Klíma/szellőzés léptetőmotor
hőfokjeladó
kutycstont, etc...
aztán ez a hengerfejtömítés

 

Azt hiszem nem felejtettem ki semmit

Előzmény: Spanos (146000)
Spanos Creative Commons License 3 napja 0 0 146000

Nem volt odaírva, hogy "nedvesperselyes".

:o

A feleségemé is 1.4 8 szelep, 68Le.

1 éve már megvan, eddig összképbe volt egy JH csapágy, 2 dobfék és kuplung csere. Ja, meg egy hőjeladó.

:)

 

Előzmény: 409 (145998)
tarejos Creative Commons License 4 napja 0 0 145999

Ez az "ős" Skoda-motoros, 1.4 MPi 68LE, 8 szelepes motor.
Sajnos nem én vagyok az egyetlen, akinél ez előjött.
Csak nálam azért ilyen későn - 15 éves a lelkem - mert keveset futott, most van benne 78ezer.

Előzmény: Spanos (145997)
409 Creative Commons License 4 napja 0 0 145998

Miután csak a skoda motor nedvesperselyes, a másikkal ez nem fordulhat elő.

Előzmény: Spanos (145997)
Spanos Creative Commons License 4 napja 0 0 145997

Ez az 1.4 MPI melyik vűltozat? A Skoda motoros, vagy a VW motoros?

Csak hogy én is hogyan készüljek fel lelkileg?

 

Amúgy is érdekelne az autó sorsa, hogy amit sikerült megvenni Fabia mit vétett az előző tulajának, hogy így le van amortizálva kívülről. Valszeg sok törődést is kapott a tulajától. :D (jó minőségű olaj és társai...)

Előzmény: tarejos (145988)
tarejos Creative Commons License 4 napja 0 0 145996

Nem tudom Doniék mivel dolgoznak, de feltételezem (remélem) olyat használnak, ami hosszútávon bevált.  :-)

Előzmény: WHIRLPOOLDOKTOR70/5407070 (145995)
WHIRLPOOLDOKTOR70/5407070 Creative Commons License 4 napja 0 0 145995

Azért ha lehet Elring hengerfejtömítéssel csináltasd.Bárdinál lehetett pár éve venni,talàn még most isHa van ilyen,akkor csak azt.

 

Most taliztam a volt autómmal ami 1989es 135i ,igaz még csak 180000kmrel és még a gyári van benne.Akkoriban ugye az Elringet használta  a Skoda.

 

Ilyennel raktam össze anno még 3 motort,de utána soha se jött vissza egyik se.

Előzmény: tarejos (145994)
tarejos Creative Commons License 4 napja 0 0 145994

Köszi a jókívánságokat.  :-)
Doni munkafázisaiban minden szükséges benne van/lesz, így remélhetőleg nem lesz gond. (Nagyon bízom benne.)

Nem lehet hogy az a sírás pl. aszfaltfüggő?
Van amin még megtapad, van amin meg már elkezd kúszni?

Előzmény: M.VIII (145992)
paddyjoe Creative Commons License 4 napja 0 0 145993

Ez valami barátnőről szól?? ;-)

 

Kemények lettek a gumik (öregszenek)? Vagy driftelés lett az új hóbortod? :-)

Előzmény: M.VIII (145991)
M.VIII Creative Commons License 4 napja 0 0 145992

Jobbulást a verdának, és sikeres műtétet. Apropó, mitől sírnak a gumik kanyarodáskor? Néha hallom, néha nem...

Előzmény: tarejos (145990)
M.VIII Creative Commons License 4 napja 0 0 145991

Én voltam. A mérleg: tömítéshiba (lehet, hogy már akkkor hézagolni kellett volna?), aztán párkány (nem hézagoltak), aztán szigetszentmiklós (hézagoltak, jó lett), majd januárban gátrepedés, hegesztés, most jó. :D 

Előzmény: tarejos (145990)
tarejos Creative Commons License 5 napja 0 0 145990

Első még. "Csak" 78ezer van benne.
Bízom Doniék munkájában, így remélem, az első és az utolsó is egyben.

Aki itt részletezte, azt hiszem Párkányban kezdte, aztán talán valhol Csepelen...

Előzmény: paddyjoe (145989)
paddyjoe Creative Commons License 5 napja 0 0 145989

Ez a 1. vagy már a sokadik? Valaki részletezte már a kálváriáját előtte, csak nem emlékszem, kicsoda.

Előzmény: tarejos (145988)
tarejos Creative Commons License 5 napja 0 0 145988

No, eljött az idő.
Most reggel leadtam Doniéknál a Fábia kombit, amin szintén előjött a sokak által ismert típushiba ( 1.4 MPi ).
Olaj keveredik a hűtőfolyadékba.Kb. egy hétig nem lesz autó.
Remélem, a műtét után rendben lesz.  :-)

Spanos Creative Commons License 2017.06.15 0 0 145987

Igen, de az hengerenkénti 4 szelepesnek minősül. Ez meg 2.

Előzmény: James 42 (145980)
Spanos Creative Commons License 2017.06.15 0 0 145986

Dede! Ördögűzés. És ha akkor se jó, még mindig lehet a szenteltvízzel próbálkozni, vagy a szakszerVÍZzel. :D

Előzmény: James 42 (145985)
James 42 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 145985

A ráolvasás nem biztos, hogy segít.  :-)

Előzmény: Spanos (145984)
Spanos Creative Commons License 2017.06.14 0 0 145984

A problémák nagy része magától megoldódik:

Elkezdtem rendesen menni a kocsival, majd ki is aludt az EPC hibakód. azért még ráolvasok.

:)

Előzmény: Spanos (145983)
Spanos Creative Commons License 2017.06.12 0 0 145983

Szia, nem olvastam még ki. A mai nap este lehet hogy megteszem. Csak azért bátorkodtam így feltenni a kérdést, mert erre az összefüggésre, hogy Fabia EPC hiba már ki is dobta az 1.4mpi kifejezést is. A féklámpám (sajnos) működik, ettől függetlenül lehet rossz a kapcsolója (több pólusú).

Előzmény: hubo44 (145982)
hubo44 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 145982

Elnezešt nem fideltem rendešen a hiba kodokra.

Előzmény: Spanos (145976)
TraguAre Creative Commons License 2017.06.12 0 0 145981

Azért a két motor karakterisztikája köszönőviszonyban sincs egymással. :)

Előzmény: James 42 (145980)
James 42 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 145980

Az enyémben 12 szelepes van. Battyogni elég az 1500 is, az igaz, de azért jobban szereti 2000 a körüli fordulatot. Úgy rendesebben pedig inkább csak 3000-től húz.

Előzmény: Spanos (145979)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!