Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PITTA Creative Commons License 8 órája 0 0 146483

Énezteztetámmost nem értem. Maga az ajtó és a kárpit között jön a víz?

Dehiszen ha esik, akkor az üveg és a külső ajtórész között csoroghat le a víz, az hogyan jut be a belső oldalra?
No közben rákerestem youtubeon. mostmár értem... Akkor hétvégén bontogathatok.... :-((((

Köszi a segedelmet!

 

Előzmény: Syracusa (146471)
tarejos Creative Commons License 24 órája 0 0 146482

Az a szép hosszanti púpos műanyagrúd van szerintem levékonyodva.
Nekem legalábbis igen karcos hosszában.
De mivel nem volt a kezemben sem új sem a kopott, így nem tudom, de úgy gondolom.

Előzmény: Spanos (146479)
tarejos Creative Commons License 24 órája 0 0 146481

Csak a műszerfal alatt könnyebb kibontani és hozzáférni, mint az ajtó borításokat bolhákat nem eltörve leszedni. (Talán.  :-)  )

Előzmény: TraguAre (146478)
saválló Creative Commons License 24 órája 0 0 146480

" Nekem OFF autóm volt anno, de azon nem volt ennyi gebasz, mint a nagy VW által készített kreálmányba, mégis azt sározta a legtöbb ember (olasz volt a szentem)."

 

Nekem is voltak olasz autóim, na ott aztán minden eltudott romlani ami csak létezett.

A VW-konszern autóit ( amiket használtam, és használok) azokkal össze sem lehet hasonlítani, a minőség, és a megbízhatóság a kettő között fényévekre volt.

 

Persze mindenki a saját tapasztalataira hagyatkozik, te is , és én is.

 

A Fabia már 11. éves, de komolyabb baja még nem volt, pedig diesel, és rövidebb távokon van használva évek óta.

Előzmény: Spanos (146479)
Spanos Creative Commons License 27 órája 0 0 146479

De nekem mind a 4! :o Talán még az ajtó is ferde lehet, mert kinyitod és "automatán" becsukódik. Amúgy nem is értem ezen mi tudna elkopni? Gondolom vmi rugónak kéne a tartóerőt biztosítani. Vagyis ha nem a határoló kopik el, akkor csak rá lehet bírni arra, hogy még tartsa? Vagy valahogyan nem lehet kicselezni (teszem azt vmi stifttel kiékelni?).

 

Nekem OFF autóm volt anno, de azon nem volt ennyi gebasz, mint a nagy VW által készített kreálmányba, mégis azt sározta a legtöbb ember (olasz volt a szentem).

Előzmény: tarejos (146477)
TraguAre Creative Commons License 28 órája 0 0 146478

"Az elsőket könnyebb rel. cserélni, talán a műszerfal alól oldalról"

 

a hátsókat pedig az ajtó felől.

Előzmény: tarejos (146477)
tarejos Creative Commons License 30 órája 0 0 146477

Nekem is kopottak a határolók.
Főleg a két első. (Ezeket használjuk/tuk a legtöbbet.
Egy gagyis szar műanyag cuccos. Anno kenegettem, de elkopott.

Több ezer Ft darabja.
Itt egy első:  https://skodapatika.hu/Skoda-Fabia-I--elso-ajtohatarolo
Itt a hátsó:   https://skodapatika.hu/Skoda_Fabia_hatso_ajtohatarolo
Az elsőket könnyebb rel. cserélni, talán a műszerfal alól oldalról (?), de nem vitt rá a lélek, hogy ennyiért vegyek.  15.000- Ft lenne a négy darab.

Előzmény: Spanos (146476)
Spanos Creative Commons License 1 napja 0 0 146476

Némileg igen... de elég kicsi a hely a kínálgatásra. Ezért nem tudtuk az ütvecsavarozót sem beletenni. De a héten pontot teszünk végére.

 

Más: az hogyan lehet, hogy mind a 4 ajtóhatároló a Fabiában el van kopva? De úgy, ha kinyitod az ajtót, automatikusan visszacsukódik. Cseréje mennyire bonyolult és mennyire drága? Házilag is meg lehet oldani, vagy csak a fél világot lebontva?

Előzmény: tarejos (146467)
Syracusa Creative Commons License 3 napja 0 0 146475

Igen, nekem is úgy rémlik.

A harmadik hónap körül már bejött a víz a jobb elsőn, aztán nem sokkal később a jobb hátsón is. Az elsőn panelt cseréltem később, az meg is oldotta, hátul másodjára sikerült jól, amikor levakartam a régi elrohadt tömítőszalagot és a maradék szilót és letömítettem tömítőragasztóval felragasztott gumiprofillal.

Elsőre csak a régi tömítésre kentem pasztát, de egyrészt az már tök porózus volt, másrészt merev is, és nem feküdt fel már rendesen az ajtóra ahogy odébb került fél-egy mm-el visszarakásnál a panel.

Előzmény: TraguAre (146474)
TraguAre Creative Commons License 3 napja 0 0 146474

"anno Skoda szervizekben is ezzel khm, javították"

 

Ha jól emlékszem, ez volt a hivatalos eljárás.

Előzmény: Syracusa (146471)
Syracusa Creative Commons License 3 napja 0 0 146473

Hogyne, van acetát alapú nem korrozív semleges szilikon, ez megkötve ugyanúgy kissé merev, mint az ecetsavas. Kívülről lekenni megfelel, de lemez alá, a tömítés helyére nem, mert túl vastagon kellene felvinni. Idővel egyébként ugyanúgy leesik ez is, nem felületi tömítésre találták ki.
Jobb valamelyik lágy jármű- vagy építőipari/légtechnikai tömítő az eredeti tömítés helyére, van többfajta, ami rugalmas, szinte képlékeny marad  kötés után is, tolerálják a mozgást és kimondottan széles rések tömítéséhez valók. Vagy öntapadó tömítőprofil, de ahhoz nagyon elő kell készíteni a felületeket.

A sima sziló az ajtót nem kezdi meg, ha amúgy nem sérült a festés, de a panel felülete gyorsan oxidálódik a sziló alatt, mire utóbbi leválik és ugyanúgy átereszti a vizet, mint azelőtt. Átmenetileg jó, nekem is ott volt a jobb elsőn egy évig amit a szerviz kent oda, de le is esett a gariidő után fél évvel.

Előzmény: TraguAre (146472)
TraguAre Creative Commons License 3 napja 0 0 146472

Gondolom létezik kevésbé agresszív tömítő is.

Előzmény: Syracusa (146471)
Syracusa Creative Commons License 3 napja 0 0 146471

Az ajtópanelre érti, vagyis a kárpit alatti szerelvénylemez és az ajtó közötti tömítésen jön a víz, szóval oda javasol sziloplasztot.
Egy ideig megoldás - anno Skoda szervizekben is ezzel khm, javították -, de hosszútávon nem jó, és az ecetsav miatt erősen korrodál is.

Előzmény: PITTA (146470)
PITTA Creative Commons License 3 napja 0 0 146470

Szia. Igen az lemaradt. FI. szóval csak kenegessem meg szilikonnal?

Előzmény: hubo44 (146469)
hubo44 Creative Commons License 3 napja 0 0 146469

Ha F1 akor a tablat at sigetelni. (silikon)

Előzmény: PITTA (146468)
PITTA Creative Commons License 3 napja 0 0 146468

Áhoj! Most hogy megjött az esős évszak, filgyeltem fel rá, hogy néha víz jelenik meg a gyári gumitálcáimban (elöl és hátul is!)... gondolom az ajtókédereknél jön be a víz. Lehet ezt javítani? vagy csak csere? Ha csere mindegy milyen gyártó? Ha javítható, hogyan? Ksz!

tarejos Creative Commons License 4 napja 0 0 146467

Megkocogtattátok (megkínáltátok) a csavart kalapáccsal?
Nyilván csak mértékkel, de nekem szinte 100%-ban bevált.ű

Persze nem valami agyon-összerohadt rozsdás dolgok esetében, de igen gyakran segít, hogy az összeállt csavarkötések egy ici-picit elmozduljanak egymáson, és utána már megy a dolog.

Előzmény: Spanos (146466)
Spanos Creative Commons License 5 napja 0 0 146466

Na, eddig jutottunk mi is! :D De sajna a kontra anya is már elpörgött, meg a csavar is már hajlott. Asszem 5.6-os csavar volt pedig.

Ma már lesz imbuszunk, cserébe ma nem szerelünk.

Előzmény: Jimmy Tudesky (146465)
Jimmy Tudesky Creative Commons License 5 napja 0 0 146465

Hát vesztek egy 17-es imbuszkulcsot. Ha nem,M10-es csavar megfelelő hossz 1 vagy 2 anya és sima 17-es kulccsal már működik is a dolog. A csavar menete tömít ezért kúpos is.

Előzmény: Spanos (146464)
Spanos Creative Commons License 5 napja 0 0 146464

Én is ezt mondtam, de nem ilyen tudományosan. De pld. sok váltóban nincs is olaj leeresztő csavar.

 

Amúgy a mai napra tervezett olajcsere meghiúsult. 17-es imbusz csavart a büdös életben nem láttunk, de az van a váltó alján... akárhogy próbáltuk kicsalogatni, szépen rá volt nőve. :(

 

Most egy napig várunk vele, és kókuszolunk, hogyan tudnánk kicsalogatni.

Előzmény: Octi19 (146462)
paddyjoe Creative Commons License 5 napja 0 0 146463
Az nem automata véletlenül?

Mondjuk az FII-ön majdnem egy éve lett vezérlés cserélve, mondjuk akkor kb. 75e km volt benne.
Fene tudja, nem kamion a kocsi, ugye naponta felmelegszik majd lehül a kenöanyag, nem állandóan üzemmeleg, meg aztán néha, mikor elfelejtkezem rólam, néhány pillanatra számolom a fogaskerekeket is.
A váltás jelenleg tökéletes, megelözö jelleggel jó tudni, hogy mennyire kell odafigyelni. Föleg, ha az emberfia saját maga is meg tudja ejteni a cserét.
Előzmény: Syracusa (146458)
Octi19 Creative Commons License 6 napja 0 0 146462

Nem, illetve ahogy nézzük. A garancia messze nem az élettartamra szól az csak, és bizonyos feltételek mellett addig ameddig. ...bizonyos esetekben még a törvényben garantált ideig sem... Legalább is a PoHu szerint!

 

A váltókban az olajos kuplungos DSG kivételével élettartam feltöltésűek és a gyártó szerint nem szükséges cserélni. Nem is olyan rég még a VW az élettartamot 250 ezer km-ben határozta meg állítólag, szóval ez 250 ezres csereperiódust jelent.

 

Egy olajcsere egy mechanikus váltóban max.: 15-20 ezres tétel...

Előzmény: Spanos (146460)
paddyjoe Creative Commons License 6 napja 0 1 146461
Élettartam? Kérdés, manapság mennyire terveznek a kocsikkal? 10 év? Sem? A gyártónak az az élettartam. Kibírja, míg garancia van rajta, aztán viszlát.
Értem én, nincs kitéve annyi eröszaknak, mint a motorolaj, viszont használódik az is.
Előzmény: Spanos (146460)
Spanos Creative Commons License 6 napja 0 0 146460

Nem úgy van, hogy élettartam garancia van rajta?

Vagyis hacsak nem elfolyik, vagy váltót kell javítani, addig ugyanaz a lötty van benne. Persze a DSG és egyéb váltók, az más tészta.

Előzmény: Octi19 (146459)
Octi19 Creative Commons License 6 napja 0 0 146459

Ez sok dologtól függ, alap esetben azt mondanám, hogy a vezérlés csereperiódusa lehet ebből a szempontból is irányadó.

Előzmény: paddyjoe (146457)
Syracusa Creative Commons License 6 napja 0 0 146458

A most beszerzett Yarisunknál ezen nem kell agyalnom, a másfél kilós kézikönyvben (olyanok vannak benne fél oldalon kifejtve, mint pl.: a gázpedál lenyomására az autó gyorsul) olajcsere utáni sorban ott a 60e km periódus a váltóra.

Előzmény: paddyjoe (146457)
paddyjoe Creative Commons License 2017.09.19 0 0 146457
Ha már váltóról van szó, mikor illetve mennyi km után ajánlott cserëlni?
Spanos Creative Commons License 2017.09.19 0 0 146456

Majd beszámolok az eredményről.

 

:)

Előzmény: Octi19 (146455)
Octi19 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 146455

Mondjuk: összetevők, tapadóképesség, nyíróerőkkel szembeni ellenálló képesség, kémiai stabilitás, hőstabilitás és még rengeteg más!

Ezek a váltók már úgy vannak tervezve, hogy a legmesszebbmenőkig figyelembe veszik a bele tervezett kenőanyag minden képességét.

 

Csak egy példa: amikor az Octavia-ban először (120 ezernél) váltóolajat cseréltem, akkor Mobil Gearlube VS-200-as olajat tettem a váltóba, többen is azt ajánlották, sőt valakinek a márkaszervizben is ilyet tettek az autójába.

A csere után fura jelenség vette kezdetét, nem túl sűrűn, havonta úgy 1-2 alkalommal 1-ből 2-be váltáskor egy diszkrét reccsenést produkált a váltó. Más tünet nem volt, de ez megmaradt.

Azután a következő alkalommal (250 ezernél) ismét cseréltem akkor már ezt az olajat tettem bele: http://autoolaj.hu/termek/castrol-syntrax-2/

...minden megjavult! Soha többet nem reccsent a váltó!

 

Az érdekes az, hogy mindkettő 75w-90-es és talán mindkettő tudta az API GL-4+-t is, a Mobil talán még a GL-5-öt is, de a VW505.50-öt nem! ...a Castrol viszont csak a GL-4+-t de a VW szabványt is!

 

...szóval ha rám hallgatsz akkor hanyagolod a nem belevaló olajat és egyből olyat teszel bele ami tudja a megfelelő VW szabványt!

Előzmény: Spanos (146452)
Spanos Creative Commons License 2017.09.18 0 0 146454

:)

 

Amúgy ez, szvsz túl van misztifikálva. Persze, én sem öntenék bele akármit, de ez belemegy. :)

Előzmény: timla (146453)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!