Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Syracusa Creative Commons License 2 napja 0 0 148209
James 42 Creative Commons License 2 napja 0 0 148208

2. Mindenesetre én nem kezdeném azzal, hogy 130 rongyért kicseréltessek valamit, mert ilyesmit más is okozhat. Például itt vannak ezek a hozzászólások:

 

http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9015819&aq_ext=1&aq_text=fals%20leveg%F5

Előzmény: Lavina1976 (148206)
409 Creative Commons License 2 napja 0 0 148207

 

 1, Kárpit le, zár belülről kinyit, zár kicserél.

 2, az is lehet, de ez innen eldönthetetlen.

 3, passz.

Előzmény: Lavina1976 (148206)
Lavina1976 Creative Commons License 3 napja 0 0 148206

Sziasztok,

 

A másik fórumból irányítottak át. (Különösen 409-hez.)

 

Segítséget szeretnék kérni. BFQ motorkódos Skoda Octavia I Tour (2006) gépjárművemen sorra jönnek elő a hibák:

 

1. Bal hátsó ajtó nem nyílik. Azt hittem, hogy gyerekzár probléma, de egyszer véletlenül nyitott, akkor kikapcsoltam a gyerekzárat, de azóta egyáltalán nem nyit. Kérdésem, hogy volt-e valakinek ilyen problémája és hogy oldotta meg?

2. A fordulatszám a legváratlanabb pillanatokban megemelkedik és kilengéseket produkál. Elvittem egy szerelőhöz, aki a fojtószelepet akarja kicserélni. Csak a VDO-t tartja megfelelőnek és 130 eFt-ért szívesen kicserélné. Lehet ez a probléma, vagy lehet más is? 

3. Tud valaki olyan megbízható szerelőt Csepel környékén, aki ért is az octáviákhoz és normális árakon dolgozik?

 

Köszönöm  

Sw201inger Creative Commons License 4 napja 0 0 148205

Sziasztok!

 

2000-es évjáratú Feliciához nincs valakinek elfekvőben Bp-en vagy max. Pest megyében:

- hátsó sárvédő javítóívek (nem kombi)

- első lökös fekete műanyag betét (díszcsík, kb. 5 cm széles). A géptető a ráccsal együtt nyílik fel.

- sötétzöld nemmetál akár hupilila is csak nem rozsdás csomagtérajtó :)

- 2 (vagy 4) db még használható 165/70R13 téli gumi (akár felnivel, akár anélkül)?

 

Illetőleg 2004-es Fabia kombihoz tetőcsomagtartója (akár cserélhetünk is, nekem belső körmös van ami az enyémre nem jó és ajtókeretbe kapaszkodó pántos kellene helyette).

 

Köszi szépen!

gun111 Creative Commons License 6 napja 0 0 148204

Szia!

 

OK, köszi, de "sajnos" csak 1-2 hetem van árulni, ha addig nem kell senkinek, akkor be lesz számíttatva az új autóba.

Írj majd, ha esetleg érdekelne addig...

 

Üdv!

Előzmény: csíkos-háTTú (148188)
M.VIII Creative Commons License 2018.12.04 0 0 148203

Nos kérem...cseppet elhasználódott a gyári termosztátház, ezen már a paszta sem segített. Nem kis adagot kapartam le, valami fekete szilikonnal kinyomták. Nem tudom, ki volt ez a barbár, legutóbb szóltam, hogy valahol enged a vizem, majd amikor átvettem a kocsit, a csávó vigyorral közölte, hogy most már jó, kicseréltük az O gyűrűt, nyugodtan használd. Persze kioktatott, hogy majd ők tudják, én mit piszkálgatom (meséltem, hogy kicseréltem a házfedelet, kevés sikerrel-bár az ottani szivárgás megszűnt). Természetesen már akkor szar volt, amikor elhoztam. Hát így bízzál meg a "szakembörben". Bárki is nyomta ki, nem tűnt fel neki, hogy a tömítésnél belül gyakorlatilag szétmállott a műanyag, szinte eltűnt a belső perem, így az O gyűrű jobban kilapult, mint kéne. Ezért van már annyi csináld magad mozgalom. Teszek egy képet az újról, és a használtról. 

Előzmény: Syracusa (148195)
Sw201inger Creative Commons License 2018.12.04 0 0 148202

Köszi a segítséget! Itt a zindexen a kereséssel mindig hadilábon állok, soha nem talál semmit. Az egyszerű keresésbe hiába írom be, hogy Skoda, vagy Felicia, egyetlen topicot sem talál. A részletes keresőben ugyanez van, csak azzal a különbséggel, hogy ott a fő fórumok között ki tudom választani, hogy Közlekedés és azon belül Totalcar stb. De ott sem hoz semmi találatot. Régebben működött. Firefoxot használok. Csak a saját bejárt topikjaimba "találok vissza", vagy ha google-ban elkezdem keresni az adott fórumot, az megtalálja valahogy és onnan jövök be... Mi lehet a hiba?

Előzmény: András52 (148200)
M.VIII Creative Commons License 2018.12.03 0 0 148201

Helló!

 

Köszi a választ, magam is csodálkoztam, miért is kellene bármilyen paszta. Van egy garnitúra vadiúj tömítés is, a fedélhez és a hőjeladóhoz egyaránt, plusz a ház/hf közt is van egy tartalék tömítés. Van fémbetét a furatokban. Tényleg vigyáznom kell majd, egyszerre és egyforma erővel kell meghúzni a csavart. Gyanítom, a hengerfejen csak egy sík felület van, semmi nút nincsen a tömítésnek. Erre igazán gondolhattak volna Mladá Boleslavban...

Előzmény: Syracusa (148195)
András52 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 148200

Jó lesz ami van. Váltóba GL-4 .  Felicia fórumon a váltó rudazat szim. cseréje részletesen leírva............/csak a keresőbe kell beírni

Előzmény: Sw201inger (148198)
1014 007 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 148199

Köszi a segítséget! :)  Vezetékszakadás volt... :(

Előzmény: bratyus (148179)
Sw201inger Creative Commons License 2018.12.03 0 0 148198

A váltójavításról egyelőre nem találtam sajnos infót, viszont az olajokra többet is:

- egyrészt úgy látom, Feliciákba legtöbben 10w40-et tesznek, de vannak akik 15w40-et. Ez utóbbi nagy latorság lenne? Csak mert nekem pont van itthon egy teli 5l-es kanna jófajta Castrol 15w40 olajam, még valamelyik régebbi kocsihoz nem használtam el, ebbe betölthetném?

- a másik, hogy váltóhoz 2,4 liter API GL-4 olajat írnak, 75w90-et. Nekem itthon szintén API GL-4, de 80w van, illetőleg van GL-5, szintén 80w. Valamelyik esetleg jó lehet (főleg ha csak utántölteni kell egy kicsit)?

 

Köszi szépen!

Előzmény: Syracusa (148196)
Sw201inger Creative Commons License 2018.12.03 0 0 148197

Köszi szépen, rákeresek (de ha esetleg valaki tud erről a váltójavítási módról pontosabbat, kérem jelezze; én így első közelítésben nem is tudom hol kutassak, azon kívül hogy Guglin) :)

 

Előzmény: Syracusa (148196)
Syracusa Creative Commons License 2018.12.03 0 0 148196

Ugye ez egy OHV motor az annak megfelelő irtó rövid lánccal, elszakadni vagy ugrani nem fog. Csak akkor kell rá gondolni, amikor zavaró lesz a hangja. Előírás nincs a cserére.
A szett és a munka ára sem vészes, pár ezer a két kerék és a lánc, meg úgy egy óra a csere, akár otthon is. Érdemes drágábbat venni, Vika véletlenül se legyen. Utángyártottnál
pedig a jelöléseket ellenőrizni kell berakás előtt, mert volt belőlük félrepontozott (rossz láncközbe ütötték a jelet.). Ezeket egy évvel később kivonták a forgalomból, ill. tettek a hibásak mellé figyelmeztető cetlit, de hátha ilyet adnak véletlenül raktárról.
A váltórudazathoz volt klassz javítókészlet, talán még lehet is kapni valahol. Ennek a cseréjekor a rudazat bemenő szimeringjét is egyszerű cserélni.
Nekem viszont úgy rémlik, volt ezekkel a váltókkal valami csavarkilazulós probléma is, ami váltási nehézségeket okozott. Nem biztos, hogy az első fokozatot érinti, és elég egyszerű volt megelőzni, erre keress rá.

 

Előzmény: Sw201inger (148194)
Syracusa Creative Commons License 2018.12.03 0 0 148195

A termosztátnál az O-gyűrűnek kell tömítenie. Ha bármilyen paszta kell mellé hogy ne eresszen, akkor valami nem jó és a pasztától sem fog megjavulni. Ilyen helyeken nem szabad ilyesmit alkalmazni, más okból sem.
Kézzel a helyére kell próbálni, enyhén odanyomni,  hogy a gyűrű már érintkezzen, ekkor a ház és a HF között még egy, esetleg kettő mm helynek még kell lennie, ami a csavarok meghúzása után eltűnik ill. egy-két tized milliméterre csökken. Ha rendes anyagból van a ház és tiszták és síkban vannak a felületek, akkor nem lehet gond.

Utángyártottnál volt olyan elcseszés is, hogy vékony volt az O-gyűrű ill. a keresztmetszetéhez képest a házban túl mély volt a süllyesztés, de gyárinál ilyen nem fordulhat elő. (Bár azt hiszem, ez nem is itt, hanem a fedél tömítésénél volt, és egy másik gyűrű megoldotta.)
Plusz arra kell nagyon figyelni, hogy nem szabad túlhúzni sem a csavarokat, mert deformálódik a ház és onnantól ugyanott vagy.( A gyáriban talán van is távtartó betét (egy-egy fémcső a rögzítési furatokban, de nem esküdnék meg rá.)

Előzmény: M.VIII (148190)
Sw201inger Creative Commons License 2018.12.03 0 0 148194

Uhh, köszi, ennek örülünk :)

Egyébként valós 320e van most benne, milyen olajat érdemes bele tenni? Eddig 10w40 volt benne, de pl. a Fabiában (amiről a múltkor kérdeztem, 1.2 12V, 2004-es) már 5w30 van, gyönyörűen jár vele, könnyen indul, egy picit eszi csak (talán 6-7 decit a 10.000 km-en).

Márkák közül (akár olaj, akár szűrő) van olyan amit kerülni kell?

A másik kérdés ami még felmerült így, hogy nem igazán viselték gondját: ez ha jól láttam, láncos motor ugye? Csak mert láncosnál amíg nincs hangja, nem bolygatnám. Ha viszont szíjas, akkor az rögtön csere mert eddig biztos hogy senki nem foglalkozott azzal se :)

A harmadik, ami már csak hab a tortán hogy a váltója kidobálja az 1-est, ezért a hugi mindig 2-esből indul vele (abban legalább ügyes) :) Annyit láttam, hogy ahol a váltórúd bemegy hátul-alul a váltóba, ott körülötte szivárog az olaj (szintet még nem néztem). Rudazat nem lötyög. Esetleg lehet olyan csoda, hogy váltóolajat meg ott egy szimeringet cserélek és helyre áll, vagy nézzek neki egy bontott váltót? Tényleg, váltóba milyen olaj megy? Azért próbálom menteni a menthetőt mert most várja a 2. babáját, minden fillér számít, szerintem nem is gondolta hogy legalább ennyit kell foglalkozni a kocsival...

Azt már nem is mondom, mert azt meg tudom oldani, hogy a hátsó kipufogódob letört, a csomagtartóban hozta, most veszek hozzá ilyen gumi függesztőt, aztán teszem vissza a helyére. Szerencsére lejött a cső az oldható résznél, így nem kell a műanyag tanktól 5 cm-re hegesztenem :)

Köszönjük szépen!

 

Előzmény: hubo44 (148192)
www.octinfo.com Creative Commons License 2018.12.03 0 0 148193

Érdekes dologra lettem figyelmes:

 

Octavia2 1.6 8V - megelőző jelleggel akkut cseréltettem mert már 7,5 éves volt az előző. Azóta sokkal élénkebben teker az önindító, de sokkal többet is kell tekernie a beinduláshoz.

Ez vajon miért van?

 

Annyit vettem észre, hogy a korábban az idők folyamán szépen 650-600 körülire csökkent alapjárati fordulatszámom (mikor milyen) most megint a szép, kerek 700-on van a műszer szerint. Ebből arra a következtetésre jutottam, hogy a fojtószelep újratanulta az alapbeállításait az áramszünet miatt. Jól gondolom...?

hubo44 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 148192

Igen a kupaknak rajta kel leni a olaj čak a tul hôtôl vilant fel alap jaraton. A hugidnak serenčeje volt de a leg kôzelebi ijen probat nem bistoš hod túl éli.   (1olajčeret meg erdemelne ha eňi mindenen túl van)

Előzmény: Sw201inger (148191)
Sw201inger Creative Commons License 2018.12.03 0 0 148191

Sziasztok!OlajsapkaTartályVenti bekapcsVenti kikapcs

 

Unokahúgomnak próbálok segíteni, van egy 2000-es Felicia LX 1.3 MPI-je, észre vette hogy fent van a vízhőmérője pirosban (nem tudja mióta, nem szokta nézegetni) :) De fel nem forrt. Annyit látott még, hogy az olajnyomásjelzője is fel-felvillant amikor pl. egy pirosnál megállt, tehát alapjáratra visszaesett a fordulat. Megnéztem, volt még kb. 2 liter víz az autóban (az viszont bitang, -30 fokig fagyálló). Feltöltöttem, meg megnéztem az olajszintet, utóbbi teljesen jó, még csak olyan sötétbarnás az olaj, pedig az is benne van vagy 30.000 km óta és 3 éve, ahogy a kis kézzel írott "szervizkönyből" ki tudtam venni :)

Ja, az olajbeöntő sapka belseje kicsit fehér, habos volt, erről csatoltam fotót (a nívópálca viszont tiszta). Valamennyi kartergáza van, de nem tűnik vészesnek, sőt nagyobb fordulaton egyre kevesebb a kartergáz :) A víztartály belsejéről szintén van kép, nem tűnik olajnak, inkább ilyen rászáradt apró szennyeződésnek ami benne van.

Na ez után beindítottam, felmelegítettem (elég soká tartott, még garázsban is, először alapjáraton, aztán kb. 1500-as fordulaton volt vagy 15-20 perc), a csatolt képeken látható módon állt be az üzemi hőfoka, aki tudja esetleg megmondhatja hogy ez hány fokot jelent. Kb. egy mutatóvastagságnyival a vízszintes felett. Tovább nem ment, ezért kicsit még a radiátort is letakartam (az egyenletesen meleg, tehát a termosztát jó), így sikerült elérni, hogy még kb. 1 mutatóvastagságnyit felmenjen, ekkor szépen bekapcsolt a venti, majd üzemi hőfokra hűlve kikapcsolt.

Még buborékolást sem láttam a vékony csőből a tartályba, csak az elején amíg kilégtelenítette magát a vízhiány után, ezt küvetően csak víz áramlott belőle.

Tehát eddig minden jónak tűnt, járt így vagy fél óráig, gondoltam megnézem, mi a helyzet a nyomással. Egész picit fellazítva a kupakot, már nyomta is ki a vizet (nem gőzt), pár decit, majd ahogy lement a nyomás, le lehetett venni a sapkát, úgy járt, de 2-3 percenként ismét elkezdett bugyborékolni, vizet kinyomni, majd ismét "megnyugodott". Kicsit rátöltöttem, visszacsavartam a kupakot, zárt állapotban elmúlt ez az időnkénti bugyborékolás.

Arra tippeltem, hogy 100 fok (tehát légköri nyomáson forráspont) körüli lehet az üzemi hőmérséklete, ezért kell mindig zárva lennie a kupaknak, ez igaz lehet?

Ja és a vízzel feltöltés után, a teljes járatás alatt az olajnyomásmérő egyszer sem villant fel, így arra tippelek, hogy az olaj a kevés víz és a hőmérséklet megemelkedése miatt (amikor pirosban volt) annyira felmelegedett és felhígult, hogy amiatt nem volt meg alapjáraton a szükséges olajnyomás.

 

Mit gondoltok, lehetséges, hogy a huginak szerencséje van és még nem hengerfejes a kocsi?

 

Köszönjük szépen a segítséget!

 

 

M.VIII Creative Commons License 2018.12.02 0 0 148190

Hali!

 

Végülis megvettem a "gyárit" Kistarcsán. Viszont Febi tartályt ne vegyetek, ezt a Skodapatikának is ajánlom, hogy küldje vissza azt a szemetet a gyártónak, és ne forgalmazza. Felszerelem, feltöltöm, csavarnám be a sapkát, és...szorul! Nagyon szorul! Nem akartam visszaszerelni a régit, mert már a tököm kivan a fals vízriadókkal, így nekiálltam lecsiszolni a menet palástját, majd félbehajtott vászonnal a magját. Röpke két óra után remekül be lehetett csavarni. Értem én, hogy utángyártott, meg márkás, de mi ez a szar? Legalább a Febi sapka rámegy, ha van olyan? Ja, és hazafele adott egy fals vízjelzést, úgyhogy már nem tudom hova tenni. Hőgomba? De eddig hideg víznél is jelzett, teljesen random módon. amióta megvettem az új tartályt és a házat, elkussolt, de a napokban újra kezdte, na, akkor csere. A termosztátra nem volt időm, elvitte a sapka. Az is ki van nyomva valami fekete szilikonnal a hengerfejnél, ott szivárog. A patikában azt ajánlotta a fiatalember, hogy mielőtt felrakom az újat, takarítsam le a hengerfej felületét (nyilván alap), és kenjem meg FBS ragasztóval mindkét felületet, és úgy rakjam fel. ??? Mit tegyek?

Előzmény: Syracusa (148176)
Spanos Creative Commons License 2018.11.30 0 0 148189

Szerintem most is "normál" állapotban van, de annyira puha, hogy így nem olyan élvezetes kormányozni. Arra gondoltam, hogy keméynítem. Aztán, az is lehet, hogy ha a formaelválasztó anyag lejön az új gumikról, akkor megint kissé keményedik a kormány. De most?! Tiszta CITY mód.

Előzmény: 409 (148187)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2018.11.29 0 0 148188

Lehet, de még nem írok konkrétumot, ha mégis, akkor majd magánban kereslek.

 

Azért találtam nagy szakértelmet ám a keresgéléseim közepette...

Hasznos tanácsok az autót keresőknek, "szakértőktől":

 

"Autónavigátor véleménye Osztályzat:4,0

Pozitív: Sokféle karosszéria- és motorváltozat, jó minőség, tágas utastér, kényelmes és stabil futómű.

Negatív: Kemény műanyagok, elavult és zajos OHV-vezérlésű 1,4-es, rossz a kilátás hátra a vaskos C-oszlop miatt."

 

Különösen a zajos, OHV vezérlésű 1,4-es fogott meg igazán, miközben a max 5 éves Rapidok között keresgéltem egy szakportálon...

Innen is gratulálok, és elismerésem az Autónavigátor "felkészült, jól tájékozott" csapatának.

 

Előzmény: gun111 (148184)
409 Creative Commons License 2018.11.29 0 0 148187


STG 44 (Lenkhilfe) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

xxx??: Programmtyp

10 - Normal (schwere Fahrzeuge)
30 - Komfort (schwere Fahrzeuge)
40 - Normal (leichte Fahrzeuge)
50 - Komfort (leichte Fahrzeuge)
60 - Mobilitätshilfe


 Legkönnyebbtől a legnehezebbig: 60,30,10,50,40

Előzmény: Spanos (148185)
hubo44 Creative Commons License 2018.11.29 0 0 148186

Eredeti alapotba akarod alitani a servot?   Ha jol ertem.

 

 

Előzmény: Spanos (148185)
Spanos Creative Commons License 2018.11.29 -1 0 148185

" eš kéňser režimbe van"

 

és kényszer rezsimbe van?

 

Jajj... Egyszer érteném, mit írsz ide. :'(

 

Más: valaki állított már kormányszervó rásegítést? Most, az új gumival, az új jeladóval és az olajjal egy ujjas lett a kormány tekerentyűzése. Kissé City mód lett. :-/ Valaki?

Előzmény: hubo44 (148181)
gun111 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 148184

Igen, de vigyaztam is ra. Vegul 1.6M lesz az auto ara, eppen ma kapott friss olajat is! Valakit erdekel esetleg?

Előzmény: hubo44 (148183)
hubo44 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 148183

230ez. km jol birta.

Előzmény: gun111 (148182)
gun111 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 148182

Igen, láncos, elkezdett zörögni 230e km-es korában, akkor le is cseréltettem, azóta semmi baja... :-)

Előzmény: hubo44 (148166)
hubo44 Creative Commons License 2018.11.25 0 0 148181

,,ugrott egyet-kettőt,,   eš kéňser režimbe van.

Előzmény: Syracusa (148180)
Syracusa Creative Commons License 2018.11.25 0 0 148180

Én ránéznék a vezérlésre, hátha ugrott egyet-kettőt.

Előzmény: 1014 007 (148178)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!