Egy kérdésem lenne. Octavia 1.5 TSI ACT motorhoz milyen előírású olaj való. Kezelési nem igen ír semmi egyértelműet csak szükség szerinti utántöltésre felsorolja az 502, 504 ,508-as minősítést azzal, hogy max. fél liter tölthető utána.
Próbáltam utánolvasni, már- már elhittem, hogy 508-as 0W-20-as kell bele (sajnos), ma felhívtam egy szervízt ők azt mondják 504-es 5W-30-al dolgoznak. Lehet hamarosan kell utána tölteni és nem nem akarok ártani a kocsinak.
2004-es Fabia kombi hátsó lökhárítójának levételére van valami trükk? Én csak 2 csavart találtam eddig, a kerékjárat hátsó felénél, azokon kívül biztos fogja még pár, nem akarnám eltörni véletlenül... Ha van esetleg valakinek ilyen szerelési kézikönyve vagy rajza, az is jó lenne, gépész vagyok csak konkrétan ezt a típust nem szereltem még sose.
"ha elôkent le vesuk ast a bakot a viz pumpan." Mindig elsőre tudom fordítani amit írsz amikor más kérdez, de most hogy én kérdezek, egyvalami nem egyértelmű.
A hátsó ülés fölött kijött a kárpit széle a műanyag elem alól, ott én is megnéztem, és én is ezt tapasztaltam. Ezt aztán lehetne fújkálni mindenféle ragasztóval.
Kis adalék a tetőkárpit témához. Egy félresikeredett próbálkozásunk a házilagos javításra. Amikor láttam, hogy milyen anyagból van, akkor már legbelül feladtam a reményt, hogy sikerülni fog. Nem is lett jó, sajnos csere, profira kell bízni, mert ilyen anyagot nem nagyon kapni a sarki méterárú boltban...
A képen jól látszik a szivacsréteg maradéka. Tehát nem a szövetet a műanyaghoz rögzítő ragasztó enged el, hanem a textilréteget a szivacshoz kötő anyag.
čak aňi hod imaban med ha elôkent le vesuk ast a bakot a viz pumpan. Samolni kelene hod adodhatnak roda/oxidacio problemak ot hosuk a čavarok a aluminiumba. Huson vahaň eveek mar ezek a verdak.
Foxpost utánvéttel 840, előre fizetve 540 körül, de Debrecenbe néha - amikor én rendelek - qrva lassú, 6 nap alatt jött meg legutóbb is, már leordítottam a fejüket, de hiába. Szerintem kicsi az automata kapacitása itt az Auchanban.
Nyilván több, ezért is kérdeztem hogy van-e valakinek elfekvőben.
Anno én is vettem egy szettet valamelyik hátsóhoz, amiből egy még mindig ott van szűzen a kocsiban, gondoltam hátha valakinek ugyanez volt a jobb elsővel.
Simán elég lenne ajánlott postával, ami ennek az árnak töredéke.
A flockolás az eredeti kárpithoz képest egyébként se jött volna szóba már az ára miatt sem, meg akkor végülis nem a gyári állapot áll vissza. A Szigetelésbe bele se gondoltam, az meg eleve a kárpit felé billenti a mérleget mindenképp. Egyébként csak a pénzt nézve ésszerütlen "csak" a tetőkárpitra költeni a piaci érték közel 10 %-át, de mivel használni akarjuk az autót, így valahol nem kérdés, ha nincs más ésszerűen olcsóbb alternatíva.
Egy ember is le tudja szedni, de kínlódás. Valóban sok minden tartja a helyén.
A flockolás nem jó megoldás, szerintem. Az "csak" kiszőrösíti a tetőelemet, de nem ad rá egy szigetelő réteget. Az eredeti kárpit anyaga a textilből, és egy 3mm vastag szivacsrétegből áll. A flockolás meg csak egy kvázi "bársonyréteget" tesz rá a tetőkárpit alaplemezére.
/Nem mindig azt kell nézni, hogy megéri-e anyagilag egy javítás! Most használni akarjuk a verdát, vagy eladni? Tulajdonosok vagyunk, vagy kupecek? :-)) /
Szerinted hány ember tudja? Persze, meg lehet nézni a megfelelő súgókat, stb... de hacsak nem bontottat vesz valaki, akkor fölösleges szívni vele, amikor a kárpitos kiszedi rutinból. Ha bontottat vennék vagy az általam is írt flokkolós megoldást választanám, akkor biztos nekiállnék én is. De az első nagyon lutri, a második nem éri meg egy 16 éves max. fél milkát érő autónál, akkor vagy marad lógva, vagy jön a kárpitos.
Olvasólámpát, majrévasakat kiszerelni, az oszlopok borítása is fogja , ráadásul a B-oszlopokon ott az övek rögzítése, valamint az ajtók fölötti kéderek belülről tuti, a hátsó ajtó fölötti műanyag takaró elem szintén leszedendő. Hogy nem egy emberes az hétszentség. Én is csak nagy kényszerből fognék hozzá.
Bp-n van kettő, amiket kifejezetten ajánlanak. Az egyik fix 45, a másik 40-45-öt mondott, 2 ill. egy hónapos előjegyzés, 2 ill. egy nap alatt ki- és berszereléssel. Nekem Dunakesziről mindkettő megfelelő távolságra van, csak döntés kérdése.
Ezekért ódzkodok én is a bontottól, már ha lenne is egyáltalán.
A miénk biztosan nem kapott vizet, ezt az idő ölte meg. Persze attól még a levegő nedvessége is bejátszik.
Közben ajánlottak egy un. "Flokkoló" módszert is, de az 60-70000 Ft lenne, valamint nekem kellene ki-be szerelni, ill. kb. két hét amíg elkészül.
Valamelyik kárpitos lesz a nyerő valószínűleg. A fogam szívom már előre azért a 40-45000 Ft-ért, de így meg kurva ronda magamnak, ha meg esetleg eladó lenne (bár nem lesz), akkor meg azért gáz így.
1: Nem tudod biztosan, hogy milyen autóból szedték ki.
2: Nem tudhatod, hogy a bontásra szánt kocsi meddig volt bontás előtti állapotban, beázott-e esetleg?
3: Nem tudhatod, hogy a bontott alkatrész kapott-e nedvességet a bontás utáni tároláskor?
Ezeknek az a halála, hogyha nedvességet kapnak. Az enyémet az nyírta ki, hogy rendes, becsületes, autójára vigyázó tulajként, kárpittisztító géppel az évek alatt többször is alaposan kitisztítottam...
Ma jutottam oda, hogy elkezdtem keresgélni tetőkárpit ügyben. Egy bontóban elvileg van, de telefont nem vettek föl, kérdeztem email-ben, kíváncsi vagyok a válaszra. De ez a bontott dolog eleve igen kétesélyes, hisz lehet az is ugyanolyan öreg mint az enyém és pár hónap múlva ugyanúgy megereszkedik. Fölhívtam ezt a Száva utcásat meg egyet a XV. kerületben, a Szávás egyértelműen 45-öt, a másik anyagtól függően 40-45-öt mondott a cserére. A Száva utcai egyik reggeltől a másnap délutánra elkészülést mondta (a ragasztó száradása miatt, a másik aznap délutánt mondott. A Szávásban két hónap kb. a vállalás, a másiknál egy hónap. még agyalgok a dolgon, de most már annyira belóg mindenhol, hogy nem lehet sokat húzni, mindenképp kell megoldás a dologra.