Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Darco Creative Commons License 2004.03.28 0 0 13843
richie35!

Köszönöm a segítséget, és nagyon örülnék ha meg tudnád adni az érdi bontó számát és címét!

Üdv.: Darco

Hpg Creative Commons License 2004.03.28 0 0 13842
Szia Blue2!

Majd megpróbálok fényképezni az izzítással kapcsolatban. Az itt megadott email címed működik? Majd oda küldöm ha sikerül. Bekötési rajzom nincs, de szerintem valakinek biztos van. Mondjuk kísérleti jelleggel nem nagyon kell hozzá.

A 280-as difije a w116-ban elvileg a 240D-vel megegyező 3,69-es. A 200D-hez ennél egyel rövidebb jár, a 3,92-es, extrém esetben 4,08-as. Ha a motor rendben van (kompresszió, csúcsok kiszedve-megnézve /az a tuti ha látod-hallod, mert ezerféle elváltozása lehet/, kedvező árfolyam esetén cserélve, adagoló padon belőve, jól fölrakva, üa. Rendszer kipucolva) ezekkel mehetne úgy, mint a 200D 123-mas, ami számok tekintetében manapság igen lomhának mondható. (27mp 0-100-ra) Viszont végsebessége gyárilag 135 asszem, így mondjuk célszerűbb a városi használhatóságát figyelembe venni, ami nem rossz.

Nekem a 240D saját difijével nagy kasznival teljesen jól megy városban, még független benzinbarát megfigyelők szerint is. (Persze nem szédülsz meg a gyorsulástól, de az „Ezzel lehet közlekedni!” és hasonló felkiáltásokat megkapja, amit hitetlenebb emberek egy 123-masra sem mondanak, de ez mondjuk szokás kérdése erősen.) Az enyém végsebessége pillanatnyilag függőben van km-óra pontatlanság meg üa. Minőség problémák miatt, de 130…140 körül volt a múltkori teszt alkalmával. (gyárilag 140 asszem a 123-masban) No majd ma délután megpróbálunk gyorsulás adatokat bemérni. (én is csúcs-csere elött vagyok)

Üdv! Hpg

Előzmény: Blue2 (13839)
kanyhallo Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13841
Sziasztok!

GUK!

Nem volt térerőm Pilisborzasztón, hiába volt bekapcsolva a telefon. Gyertek holnap ha van affinitásotok. Csak telefonozzatok előtte.

kanyhallo

Előzmény: GUK (13826)
Blue2 Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13839
Köszi a sok választ. :)
Természetesen nem most fagyott meg az olaj hanem februárban. Mivel nem én szereltem át dízelre a gépet hanem így vettem még csak köze sincs a lentebb leírtaknak az izzítás bekötése, valószínüleg ez lehet a baj, erről egy részletes bekötés nincs valahol esetleg fényképpel?
A 2.8-as 123-asomból megmaradt a difi ennek esetleg jobb az áttétele? Nincs itthon a leírásom, hogy megnézzem.
Hpg: neked mennyit megy max a 116-os és kb mennyire lomha az autó?
Előzmény: Hpg (13836)
kacagógerle Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13838
Szevasztok!

Már 3 éve szaraxik a vákumpumpám,ugyanis csak 40-50 fokos motorh?mérséklet után van vákum,hidegen le sem birom állitani.190 2.0D
Mit kellene benne kicserélni,hogy jó legyen,és kábé mennyib?l jönne ki?Mert ha nagyon drága,elhalasztom ?szre,most úgyis jön a nyár,és hamar bemelexik.

Scholl4 Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13837
Hpg!

Kérlek add meg a frankó email címed mert magánban szeretnék kérdezni valamit, de gondolom a hpg@freemail.hu-t nem használod mert már 2x is írtam és válasz semmi. Üdv: Scholl4 (mana@dpg.hu)

Előzmény: Hpg (13836)
Hpg Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13836
Szia Blue2!

Nekem 240D van beépítve a 116-osba…

Önindító: hajítsd ki belőle az egészet. Kicsit őszinte voltam, de nálunk 18 000-ért felújítottat adnak, 5000-ért beszámítják a régit. Csak van valami hasonló bontó/autóvillamossági felétek is. A behúzó mágnessel nekem is gondjaim voltak, de bronzkefe csere segített a dolgon. Fogaskerék beragadás is előfordult, de akkor nekem együtt forgott mindkettő pár mp-t, aztán elengedte.

Izzítás: Ld. Fent. Kétféle izzítás létezik:

1. Birodalmi izzítógyertya hurokkal a végén. (Én ennek vagyok nagy felhasználója, 10 000 Km-re majd 20 db-ot etettem meg a motorral hibás előtöltés-beállításnak köszönhetően) Ezek normális esetben sosem mennek tönkre, rajtam kívül szerintem csak extrém esetben égetnek ki egyet-egyet. Ezeknél a lényeg, hogy sorosan vannak bekötve (szemben a legtöbb izzítással), a két szélén kígyó alakú drót köti össze őket, középen sima. Az utastér felőli oldalon belép az áram drót, alatta egy porcelán betét, az alatt a kígyó. Ez ráhúzva kísérleti üzemben egy 5-ös szárnyasanyával. A köv. gyertyánál a kígyó fölé jön a porcelán, rá a sima drót, majd az anya. Ezt a logikát követve tovább adja magát. A kígyók fel/le forgatásával elérhető, hogy ne legyen zárlat a gázrúdnál ill. az adagolónál. (Fontos, hogy az áram bemegy az elsőhöz, átmegy rajta, második, stb.. és a végén a motorhoz van kötve. Ezt a testet más izzítógyertyánál nem szabad használni!!!!) Ezek kb. 60A-t vesznek föl,(összesen) viszont 10…15 A-t a kígyókon el is fűtenek, ráadásul a teljes izzítás 20…30mp körül van. Ez még egy 45 Ah-s közepes állapotú akkunak sem szabad, hogy gondot okozzon. Én próbálkoztam már ilyennel is, de indította. Az izzítás vezérlése nálam egy VW izzítórelével van megoldva, ohne hőmérsékletérzékelés, úgyhogy üzemmeleg motornál is végigizzítja a 20mp-t. (Már ha hagynám neki) Kísérletileg a legjobb, ha veszel szovjet relét (CSF nyomán), és egy gombbal bekötöd, hogy ha nyomod, akkor izzítson, aztán majd összeszeded hozzá az eredeti cuccot. A legjobb az egészben, hogy a soros kapcsolásnak köszönhetően ha egy kiég, az egész nem működik (egymáson keresztül záródna az áramkör). Ilyenkor egy próbalámpával meg némi káromkodással kinyomozható, melyik szart be, áthidalni dróttal, jóval kevesebb ideig izzítani, (4helyett3 gyertya sokkal jobban melegszik, csökkent az eredő ellenállás, nőtt a teljesítmény mindezt kevesebb gyertyára).

2. Kevésbé birodalmi, viszont annál hasznosabb a párhuzamos (gyors) izzítás. Ez a gyertya méretétől eltekintve hasonlít a ma használatosakra. Érintkező menet, menet a blokkba, végén kis izzó rúd. Ezesetben a gyertyák párhuzamosan vannak kötve, azaz az áram megy az elsőhöz, és ugyanazzal a dróttal a másodikhoz, stb. és a végén nincs test. Nincs kígyó, nincs veszteség. Az áramkör zárása itt a gyertyán keresztül történik. Ha egy kiég, a többi megy tovább. Bekötése kísérletileg a fenti módszerrel célszerű.

A w123-masba mindkét fajta volt, legjobb bemenni a bontóba, lesasolni egy gyári kinézetűt (ha már fuserált, általában felismerni a többmázsa szigszalagról, különböző színű drótokról, kilógó kapcsolókról. Ha jónak néz ki, kiszeded az egészet és viszed. Hurkos gyertyát így a legjobb venni, töredékéért a bolti árnak, tutti gyári, és semmivel se rosszabb, mint az új monark, vagy ugy-s. 90% hogy legalább 3 működik egy bontott autóban.
Kell hozzá egy hőérzékelő (a hőfok jeladó melletti helyen szokott lenni a blokkba), egy relé (valahol a műszerfalban és/vagy a biztosítékdobozban, nekem a VW a biztosítékoknál van), a visszajelző lámpa, meg valami kapcsoló.

A lényeg, semmiesetre se lehet olyan áramfelvétel, hogy az akksi melegedjen. Még egy 66Ah-s sem. A w123-masnak 88-as volt a gyári mérete asszem, de nekem is 100-as van benne. Valami zárlat vagy áthúzás lehet a dologban. Pl. nekem az önindítóban volt áthúzás-szerű zárlat-gyanú, de kipucolással elmúlt, és az sem melegítette az akksit, meg indított is.

Olaj fagyás: ugyanaz a számoszás dieselre is, csak a teljesítményszintet hívják máshogy. A 15W40-nek nem szabadna megfagyni, ahogy már írták, cseréld ki, mosd ki, és tölts bele valami mást. Én eddig 10W40-nel járkáltam (semmi probléma télen indításnál, 840Ft/l 10 000 után csere), most töltöttem bele 20W50-et (510Ft/l 5000 után lesz csere a nagyobb igénybevétel miatt) Szintén semmi gond indításkor, menet közben némileg magasabb a nyomás, nehezebben hígul.

Turbo: csak 300D-hez volt Turbo. Engem is érdekelne a dolog, de nem valószinű, hogy összejönne, meg az élettartam is drasztikusan csökkenne. Megfelelő beállításokkal, difivel magyon kellemes meglepetést tud okozni még a 200D is. Nekem a 240D-hez a 3,69-es difi van, és mindent egybevetve szoktak rajta csodálkozni. Ha beteszed a 3,92-es, netán a 4,08-as difit, föltépi az aszfaltot! Országútra meg kísérletezünk a hosszúdifi-automata párosítással, és akkor elvileg városban még el tud indulni a csúszásnak köszönhetően.

Remélem tudtam segíteni:))

Üdv! Hpg

Előzmény: Blue2 (13823)
polaris1 Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13835
üdv CSF!

javasolták mások is a membránost, de vannak akik szerint az gyengébb mint a dugattyús ( felújító szett 15e+áfa )

Előzmény: CSF (13822)
nemokos007 Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13834
Ja a lényeget elfelejtettem,MB100 kisteherhez keresek difit,minden megoldás érdekel!!!!!!
kacagógerle Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13833

Most látom,már müködik a magyar honlapjuk is.

motul.hu

Előzmény: theman3 (13828)
kacagógerle Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13832

Motul 4100 Power 15W50 2200/lityi

Forgalmazó:Olaj Synt kft.

Előzmény: theman3 (13828)
nemokos007 Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13831
Az autoszerelös témáhon sajna nekem is lenne 1-2 rossz tapasztalatom ill söt szinte csak rossz tapasztalat van,de általánosan megálapitható tény(kiv.persze van) hogy a szerelö urak töbsége a mechanikai robot cyborg,ami anyit tesz hogy amelyik csavar lazul azt kitekeri max fékbetét olajcserére képes. És hogy ne példák nélkül vagdalozzak:bal elsö lengökar csere ota nincs ABS(gondolom a kábel megszakadt mert már kipucoltam stb....) és még mesélhetném a sok fals hibamegálapitást ez is rossz meg az is........
Szóval az a tuti ha mindenki maga szereli a kocsikáját és közbe telefonál vagy a forumon log ha valamit nem ért.
Természetesen a fenti irás nem a márkaszervizekre vonatkozik mert annak a környéknek nekem még a szaga is drága....
LEX Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13830
S69 AMG, 675LE...brutál! :-)))

Mondjuk nekem nem annyira tecc a W220, de azért egy ilyennel meg tudnék barátkozni (érzem) :-)


Múltkor betévedtem a Kárpátba, és körülnéztem a szalonban. Volt elég sok motyó, de a legtöbbet az S55 AMG körül időztem...amíg észre nem vettem egy CL600-at :-)))

Előzmény: GeryV8 (13812)
LEX Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13829
Háááát Vitóhoz bontott cuccot én nemigen láttam a legtöbbek által használt bontókban (Ámon, Sztendre, Üröm, volt Jolán u.)

Esetleg a Gyáli úti társaságot érdemes megkeresni, vki múltkor benyomta a telszámukat (náluk van mindenfél újabb típusra is cucc)

Előzmény: Darco (13827)
theman3 Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13828
"Ami most jó:15W50-es félszint." Ez milyen gyártmányú olaj mert én átnéztem egy pár listát de sehol nem láttam ilyet.?
Előzmény: kacagógerle (13785)
Darco Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13827
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! Nemrégiben feltörték a Vitonkat és megrongálták a műszerfalat. Emiatt most csere az egész. A márkaszervízben csillagászati árat mondtak ezért jó lenne ha tudnátok valami bontót mondani budapesten és környékén ahol be lehet szerezni!

A segítséget előre is köszi!

Üdv.: Darco

GUK Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13826
GWY 128!

Azért irtam mert el akartam venni a kérdésem "élét", nehogy már te ne tudhassál ilyet, inkább az a gáz hogy én nem tudom, azért kérdeztem meg.
Az autószerelőkről egyetértek veled,ritka a jó kivétel. Életemben elősször és utoljára vittem szerelőhöz kocsit,csak ha nagy baj lessz, akkor keresek vmi leinformálhatót. Akinél most volt,( az előző, eladó kocsim) az azt mondta :ő már evett is ilyen autót, aztán összetörte, visszadta ugyanugy olajfojással,meg egy doboz csavarral, hogy ez kimaradt! Az apám elhozta az autó ,én mondtam a telcsibe ne tegye, de késő, most én raktam össze a maradékot ( cserélhettem ki a mot. tartó bak finom menetű csavarjára ráerőltetett normál menetű anyát),köthettem be az összes el. vezetéket és vihetem neki vissza javittatni a kasztnit.

Bocsi, de egy füst alatt Blue2-höz is "szólnék"! Lassan tényleg kiutáltok innen annyit pofázok...

Van szerencsém egy 115-ös 200d-hez. Inditottam már be gyenge 55ah-ás akksival, de használtam már tartósan is ilyennel,sztem biztos rossz lehet 1-2 izzitógyertyád (testzárlatos), mert nem létezik hogy egy JÓ 66ah-ás akksi csak 1 indítást birjon. Azok a gyertyák ugy is tönkremehetnek hogy a tövén izzik fel, nem a végén, akkor megint nem igazán indul a szekér.
De elgondolkodtató az önindítód is, nem-e az szivja le az akksit, nem véletlenül melegszik fel, ahhoz teljesitmény kell.
Ja és a turbó!! Szinte tutira nem megy , nem elég erősek a cuccok, de egy biztos ok: a turbós mociban a dugattyú alját (belsejét) a hajtókaron lévő furat v. fúvóka olajjal "fürdeti",hüti.
Na jó, mostmár befogom a szám...

Előzmény: GWY_128 (13818)
kacagógerle Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13825

"Plusz ahogy láttam az olaj megfagyott, bár nem értem, hogy történhetett ilyen. Dízel olajnál is 15w40 a számozás?"

Megfagyooooott????+5 fokban?
Azt a sarat azonnal le kellene cserélni,egy félszintetikusra,de előtte nem ártana kimosni azt a mocit,mert ha úgy láttad,hogy az olaj megfagyott,hááát,az szerintem nem most volt cserélve,és lerakódások biztos vannak a motorban.
Nagy kárt fogsz magadnak okozni,ha nem cseréled.

Az akkuval kapcsolatban,egy ekkora mociba már illő 90-100Ah-akkut tenni.
Én most vettem AKKSI-t 95Ah 12.900 volt,2 év!! garival.Szerintem elég jóságos ár.

Előzmény: Blue2 (13823)
lolga Creative Commons License 2004.03.27 0 0 13824
ok GUK, nincs ám harag.:) nem vagyok az a fajta.:)
egyébként 40e km garit vállaltak az autóra... ennyi pénzért.:)
Előzmény: GUK (13811)
Blue2 Creative Commons License 2004.03.26 0 0 13823
Az akku kábelezését kicseréltem + direktbe is rákötöttem az izzitásra akkor ua a szitu, az akksi viszont kegyetlenül melegszik. A gyertyákkal tutira gáz van mert nem ehhez a motorhoz valók, ebben az áldott jó városban sehol sem kaptam tipusazonost ezért hosszra mérték a boltban ua hossz akkor biztos jó. :(
Párhuzamosan hogyan kell bekötni a gyertyát van erről valami leírás, 123-asnál az iizitó relé hol található a km órába beépítve vagy külön áramkör? Milyen gyertyák kellhetnek ebbe a tipusba. Plusz ahogy láttam az olaj megfagyott, bár nem értem, hogy történhetett ilyen. Dízel olajnál is 15w40 a számozás?
Felmerült még egy kérdés bennem, de erről abszolút nemt találtam még csak hasonló leírást sem. Van e lehetőség sima gyári dugattyúk mellett turbo felszerelésére (mondjuk 240td-ről vagy 300td-ről), ha igen miket kell figyelembe venni?
Létezik e dízelre más rendszerű turbo(ami nem a kipugóval van összefüggésben)?
Előzmény: CSF (13822)
CSF Creative Commons License 2004.03.26 0 0 13822
Üdv. Polaris1!

Ha nem lehet megcsinálni az egycsöves dugattyús pumpát, amit írtál, akkor kb. 3-5 perc át lehet szerelni a régebbi 23-asokból kitermelhető, kétcsöves, membrános vákuumpumpát , melyhez a gyári membrán, nem kerül többe 2000 forintnál, de szabvány membránméret miatt akár az 50 forintért megvásárolható ARO-ét is beleteheted :) A membrán cseréje szintén percek kérdése.
Amúgy dugattyús vákuumpumpát még nem szedtem szét, a felújíthatóságáról is mindenki csak homályolt akiket kérdeztem. A jav. készlet mennyi hozzá?

Blue2: nekem mikor az akkutól jövő testkábel sarui voltak oxidálódva, akkor jöttek elő ilyesmi változatos hibák, mindenképpen nézd át az önindítóhoz vezető +, ill. a vázhoz vezető - kábelt, és saruit is, érdemes a motorblokkot a vázzal összekötő sodratot is megnézni.

Az izzítást is vizsgáld meg, gyorsíthatod az izzítást, ha párhuzamos gyertyákat teszel bele, megfelelően átkábelezve, ami ráadásul nem vesz fel akkora teljesítményt, mint a soros.
Maga az akku is lehet parás, 66 Ah télire mindenképpen kicsi. Ha nagyon kicsi az akku, vagy nagyon szar: az akku belső ellenállása összemérhető az indítómotoréval, akkor az akkun is jelentős teljesítmény esik, szét is lehet így durrantani.
A teherautószervízben ahol dolgoztam egy viharvert gép percekig tekertetése után, az egyik akku mondhatni felrobbant, lerepült a teteje, és akkorát szólt, mint egy ágyú. Egyébként a 100 Ah-ás bannerben én nem csalódtam, ezt használom jelenleg is.

Üdv. mindenkinek!

Előzmény: polaris1 (13815)
karimax Creative Commons License 2004.03.26 0 0 13821
West-Car Kft Mogyoród. 30/9426-221. Korrekt csapat nekem ők szokták csinálni. Vizsgát, zöldkártyát is.
Előzmény: W900 (13808)
Blue2 Creative Commons License 2004.03.26 0 0 13820
Hátha tudtok segíteni.
A 116-osomban egy 2000-es dízel motor van még a régi 115xxx szériából. A porlasztók ki lettek takarítva, az indító motorba szénkefék lettek cserélve így a motor könnyebben indul, de néha nem jól működik az önindító behúzója(ez még a kisebb baj), viszont előfordul olyan is, hogy beragad az indítómotor fogaskereke és a motoré és lefogja az egész motort,tehát annyira összeragadnak, hogy a motort még 5 ember sem tudja megfordítani, aztán pár perc után elenged.
Na még egy kérdés csak, hogy ne legyen túl rövid a hozzászólás. ;)
A motor izzitása eléggé gányul van bekötve és egy 66ah akksi van az autóban, viszont az izzitás annyira leveszi, hogy beindítani sem lehet vagy ha beindul és leállítom az akksiban már annyi sincs, hogy megforgassa a motort (töltés jó és az akksi is), a problémára megoldás lehet egy nagyobb akksi vagy esetleg más bibi lehet?
GWY_128 Creative Commons License 2004.03.26 0 0 13819
A befecskendező szelepes kérdére elfelejtettem válaszolni.

Szóval a bef. szelepeket a motor szívó oldalán találod és onnan lehet megismerni, hogy fém csövek mennek rá és kettesével szorítja le őket egy lemez alkatrész. Legalábbis a 280-SEben de szerintem a többiben is. Ha leveszed a csöveket róla és a leszorítólemezt, akkor simán ki tudod húzni őket.
Azt hogy hogy működnek, egy próbapadon lehet megnézni. Pécsett tudom hol van ilyen(a haveroméké), de máshol sajna nem.
Ezzel ki tudják pucolni ultrahanggal és tudnak neki beállított mosó folyadék nyomást adni. És egy üveg fal mögött lehet figyelni a porlasztási képet és ha aláteszel mérő edényeket, akkor az időegység alatt átáramló mennyiséget is lehet mérni.
Meg ugye a nyitási nyomást. Ez a K-jettronicnál van, mert az nyit nyomásra, de az elektromos szelepeknek a vezérlését is rá tudják akasztani.
Ez egy speciálisan erre kitalált mérő és tisztító eszköz.

Szerintem ha injektorral foglalkozó műhelyt találsz akkor nekik lesz.

GWY_128 Creative Commons License 2004.03.26 0 0 13818
GUK!

Nem tudom miért kérnél elnézést, ha egyetemi tanár lennék.
Egyébként egy sima gépészmérnök vagyok. De csak pár éve végeztem. Az autószerelést meg leginkább a saját autómon tanulom.

Teljes elzáródásod biztos nincs, mert akkor az már megtette volna a hatását, de tényleg jobb megnézni, van-e lerakódás a motorban.

Az unokatesómék Mercijét már többször hazavágta a szerelőjük, pont azzal, hogy olajat nem kapott a gép. Ez egy w201 190D, de már több mint 10 éve náluk van és az abban az időben még nagy szó volt, ha valakinek új mercije volt. Na jó 2 éves bemutató autó.

Egyszer valamiért szétszedte a difit, csak az olajat felejtette ki belőle. Ki is lehetett dobni. Viszont akkor csak 4gangosét tudtak szerezni és máig is azzal megy. Már amennyire megy. Mint a tetü.
A másik sztori meg az volt, hogy vezérműláncot cserélt és elkúrta a hengerfej tömítést. Rakott bele újat, csak az nem volt pont olyan. Egy-két luk nem volt rajta, vagy arrébb volt, de ez nem tűnt fel neki. Hát azokon ment volna fel a vezérlésbe az olaj. Furcsa is volt a hangja, visszavitték, erre ő azt mondta, hogy majd megjavul az, csak nyomja meg neki rendesen egy egyenesbe. Szerencsére az egyenesig nem jutott el, és 160nál állt be a vezérműtengely. Fél motor csere.
Így lehet tönkretenni egy strapabíró jó autót.

Úgyhogy én inkább nem viszem szerelőhöz ha nem muszáj. Több kárt okoznak mint hasznot.
Ha nem tudok valamit akkor megkérdezem, vagy utána olvasok.

Fiúk! Beállítottam a szelephézagokat! Olyan simán jár a motor, hogy el sem hittem hogy ez az én autóm! Egyetlen szelepnél sem volt semmi hézag. Magyarul állandóan nyitva volt az összes.

Blue2 Creative Commons License 2004.03.26 0 0 13817
Listára nincs szükségem (úgyis a legelején lennék)
, de ha valaki meglepne egy ilyen géppel nem utasítanám vissza. :)
Előzmény: Calver_ (13816)
Calver_ Creative Commons License 2004.03.26 0 0 13816
errol is kezdjunk listat irni? ;-)
Előzmény: Blue2 (13813)
polaris1 Creative Commons License 2004.03.26 0 0 13815
sziasztok, ti mit tesztek, ha úgy jártok mint én, nevezetesen : besz*rt a vákuumpumpám (dugattyús, 1 csöves)?
az addig oké, hogy megveszem a javítókészletet, de aszongyák, ha a ház is kopott akkor tseszhetem...

tanácstalan vagyok

theman3 Creative Commons License 2004.03.26 0 0 13814
"a milyet ugy ertettem h limo vagy kombi-e :-) es merrefele van?"

limo és pesten van.

Előzmény: Calver_ (13800)
Blue2 Creative Commons License 2004.03.26 0 0 13813
Nekem is kell egy ilyen.
Előzmény: GeryV8 (13812)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!