Nem árt majd megnézni a generátor szabadonfutó szijtárcsáját is mert ha az beáll akkor is elkezdi cibálni a rugós feszitőgörgőt és veszet hangot tud adni.Ugyan ilyen a tünete mint amit leirtál.
Köszi, hogy megvigasztaltál. Már attól féltem, hogy örök életű, de ha mégis cserélni kell, akkor is csak annyiba kerül majd, mint egy izzó, és elég lesz hozzá egy csavarhúzó.... :-))
... Bár most nem érkezett válasz, úgy tűnik, annak a fórum- és típustársnak volt jó a tippje, aki korábban a szíjvezető görgősorra gyanakodott. Ma délben a reggel óta napon álló járgány beindítása után azonnal beküldtem a füleimet a motortérbe, és kb. 20 másodpercig a szíjvezetés felől hallottam a kattogó-csattogó hangot. Ettől kezdve nagy valószínűséggel tényleg a szíjvezető görgők a hunyók, esetleg a generátor rögzítése lazult meg - minden esetre a "feltalálási helyet" sikerült beazonosítani.... :-)
Köszönöm a jószándékot, de a probléma megoldódott. Tényleg csak a 6310-es jó hozzá.
Egy önzetlen, segítőkész dabasi fórumozónál kipróbálhattam, majd nekem is ajándékozta a telefont. Minden funkció (amire csak szükség lehet) használható az autó rendszerén keresztül. Ezúton köszönöm mindkettőtök segítségét!
Így már minden, gyári (eredeti) extra működik rajta :)
A170 CDI 2001-es kiadás, 240 ezer kilométerrel, amióta nálam van (hetedik éve) évente legalább egyszer ismerős szerelő által átvizsgálva, a legkisebb hiba azonnal javítva. Cserék egy éven belül: klímakompresszor, szíjvezető görgősor + szíj, szilent blokk, kormányösszekötő rudazat, szűrők, motorolaj, pár hete új EGR szelep + rendszer tisztítás, szóval, karbantartott autó. Kifogástalanul megy, a típusához és a korához képest remekül gyorsul, van ereje, az emelkedőtől megpakoltan se ijed meg ötödikben, a fogyasztása az EGR szelep cseréje óta autópályán masszívan a gyári 6 liter (a csere előtt 7 alá nem ment). Tulajdonképpen minden oké vele, de van valami, ami nagyon idegesítő, és aminek az okára kb. egy éve a (nem Merci specialista) szerelő nem tud rájönni.
Éjszakai állás után hidegen indítva kb. fél perc elteltével alapjáraton sűrű, elég éles csattogó-kattogó hang jön a motortérből, valahonnan alulról, de meghatározhatatlan helyről, ami az utastérben is hallható. Gázfröccsre, vagy az alapjárat fölé kicsit megemelve a fordulatszámot azonnal megszűnik, de visszaengedve alapjáratra ismét hallatszik, és mintha kicsit rázkódna is közben a motor. Mindez úgy három-négy perc múlva megszűnik, és amíg a motor csak kicsit is meleg, megállás-parkolás utáni indításnál nem jelentkezik. A menettulajdonságokat nem befolyásolja, azaz ha rögtön elindulok vele, simán megy, nem rángat, nem "köpköd".
Bíztam benne, hogy a leamortizálódott EGR szelep cseréjével és környezetének tisztításával a jelenség megszűnik, de ez sajnos nem jött be. Merre kutakodjak tovább?
Nem lehet, hogy a csörgés az összetörő katalizátor hangja , azután a check engine meg a csökkentett teljesítmény pedig az emisszió növekedése okán jött???
A választ megadom magamnak: részecskeszűrő probléma van ( volt ? ) Kódtörlés után képes voltam jelzés nélkül elindulni, manual 2.-ban mentem a géppel 30 percet 3000-3200as fordulaton....most nincs ellenőrző jelzés. Ám mivel a meneteim harmada rövid-hideg városi menet, előbb-utóbb lesz megint. Elsőre tisztítást fogok végeztetni. Ki tud jó/kipróbált szolgáltatót???
W212 250 CDI Blue Eff........85-185ezerig megúsztam egy termosztátcserével, meg a 20-22 ezrenkénti prémium olaj+szűrőcserékkel....most rosszabbatat sejtek...az alábbiak szerint:
1., nehány hete alulról (lemez?)csörgésszerű hangot hallok, jellemzően lassabb, szar / rázós utakon való haladáskor..ezekből van bőven . Pótkereket koppra lefogattam , autót megemelve, a futóműveket meghúzgáltuk meggusztáltuk ...azoknak elszabadult--egyáltalán mozdítható- eleme nincsen. A kipufogót tartó gumitömb egy kissé megereszkedett...de nem gondolom, hogy épp lassabb haladáskor az hagyja lengeni úgy a dobot, hogy beleverjen a fenéklemezekbe .
2. a mai szent este , Bp-en töltött 4ó/35km dugózás után ( ennek átlagfogysztása lehet 13- 13.5 L/100!!!!)
alig érek fel az M5-re , sárga "check engine " szimbólum kigyulladt , és - mint vagy 20 km -rel később tapasztaltam- az autó egyfajta vészüzembe ment át, vagyis gyorsulás a normális kb fele, sebesség max 150,
pillanatnyi fogyasztás gázadáskor is alig éri el a 15-öt.....nem engedi többet enni. NEM melegszik !!! Olajfogyás 23 e Km után szép kerek 0 . "hiba" üzenet indításkor annyi , hogy B3 szerviz következik...jelen állás szerint 10 nap múlva.
Nem lehet, hogy a csörgés az összetörő katalizátor hangja , azután a check engine meg a csökkentett teljesítmény pedig az emisszió növekedése okán jött???
Hozzáértő válaszaitokat várom, a holnapi diag olvasásig is.
Segítségre lenne szükségem, nagyon furcsa dolgot tapasztaltam ma.
C200 CDI, W203, 2003-as évjárat, reggel beindítottam, szépen indult mint mindig, stabil alapjárat. Csecsemő hátul, 30 fok, ráindítottam a légkondit, szokásos halk cicergés az ékszíj irányából, nem szeretem, de tervben van a kinyomozása. Szűk helyről akartam kiállni, csutkára betekert kormány, kevés gázt adhattam a körülményekhez képest, és elkezdett dadogni a motor. Ez sem nagy újdonság, előfordult már, de most sokkal jobban rázkódott az egész autó. Kivettem azonnal üresbe, kuplungot benyomva tartottam, de csak rázkódott. Gázadásra sem reagált. Le kellett állítanom, újra elindítva minden rendben volt, és azóta is. A szíj feszes, nem szakadt.
A futómű összetartása amúgy megfelelően be van állítva, koppanásig tekerve sem szokott nyekeregni.
Nem értem mi történt sosem hallottam még ilyet.
Összefügghet azzal, hogy egy ideje gyengének érzem a kormányzás rásegítést? Valaki esetleg tippet tudna adni hol keressem a hibát?
Komplett a készülék,anno sokat használtam csak el raktam mert nem tudtam sokáig elválni tőle,aztán mikor mindenkinek lüke fonja volt már én is váltottam. Holnap 18h után szabad vagyok,írj egy e-mailt a telefonszámoddal és össze hozzuk.
Azt megköszönném. Csak addig rabolnám az idődet, amíg rácsatlakozom. Persze saját SIM-mel és még akksim is van, ha kell (a 6210-é jó bele). A kérdés az, hogy mikor mehetnék.