Látod :) Ahogy Mica írja, a hidegüzemi alapjárat mértéke és időtartama nem egzakt :) Nagy hidegekben pl Bátyám 606-os W140-e kicsivel 1000 fölé megy, és vagy átlagosan 10 percig tartja is, vagy 5 perc elteltével egyszeri fékpedál lenyomásra vissza ejti 900-ig, majd később a meleg üzemire. +1-2 foktól már nem, olyankor indítást követően emeli úgy 900-ra, és gyakorlatilag 1-2 percen belül beáll a normálisra.
Tegnapi észlelés: Szabad ég alatti több nap ( - 5 C ) állást követő indítás után kb. 100 ford/ perc-el magasabb az alapjárat, majd kb 1 perc múlva lassan visszaesik a normális 700 körüli fordulatra percenként. A motor viselkedésében mást nem észleltem, melegebb időben sem tapasztaltam ezt a jelenséget. Mi lehet az emelkedett fordulatszámnak az oka? Mi kezd elpusztulni? ( 2004 ' w211 270 cdi ) Valaki járt már hasonló cipőben?
Lehet, hogy a garázsban látnám, nekem most épp kint áll a vas az udvaron. Nyáron amikor jó idő volt, akkor meg tudtam nézni reggel az olajszintet a ~30 fokos külső hőmérsékleten... most, hogy mínusz van, meg nem, fura.
Előrebocsátom , hogy nem volt, nincs és valszeg nem is lesz ilyen motorú járművem...eredetileg is csak az info kedvéért azért bele vau-vau,
mert a sajátomban egyszer nem nyomtam be teljesen a helyére a szintellenőrző spirált, és szárazon húztam ki ...
De, ahogy olvasom a válaszod, most már körüljárom valahogy ( eredeti manual, robbantott ábra, valami ) mert egy kérdés merült föl bennem, hogy ti. Ha felkelek, megyek a garázsba , indulnék - mondjuk Madridba, úgy 2500km- felmerül bennem a kérdés, hogy van e a mociban olaj, azt csak úgy lehet megtudni, hogy bemelegítem ? Oszt , ha nem vót benne???
Minap fura tünetre lettem figyelmes 2004-es CLK -val kapcsolatban, elkezdett le és fel mozgolódni az index kar. Használat közben amelyik irányba kirakom az indexet jó egy centit elmozdul a kormány közép az index karral és a tempomat karral együtt. Járt már valaki hasonló cipőben? Van rá valami hack/megoldás? Youtube on nézelődtem és csavart fúrnak a burkolaton keresztül a kormány közép aljába, valaki lekapja a kormányt és bilinccsel rögzíti a kormány közepet. Ez a 2 lehetőség van a probléma megszüntetésére? Hogy tervezhette ezt így meg a mercedes hogy elszabaduljon ez a konzol? Jelenleg fel nem foghatom :D Köszi a segítséget előre is.
így gondolnám én is, lassan megy szervizbe, rá fogok kérdezni bár sok esetben sajnos kb semmihez sem tudnak hozzászólni... Nemsokára kap egy "kis" tuningot az autó, plusz a 250-es korlátot is kivesszük, jobban tetszene egy AMG vagy egy Brabus óracsoport :)
végigolvastam a kézikönyvet figyelmesebben... Szóval ennél a típusnál hideg motornál nem lehet olajszintet ellenőrizni... Hát ilyet korábban még nem láttam :)
Aszondja':
"üzemmeleg motorral állítsa le a járművet, és várjon körülbelül öt percet"
"Lassan tolja ütközésig az olajszintmérő pálcát a vezetőcsőbe, majd kb. 3 másodperc múlva ismét húzza ki és olvassa le az értéket"
Mivel a balelső kerékről veszi a sebesség jelet is, függetlenné vált a dolog a difitől, vagy váltótól a régiekkel szemben, tehát nagy esélye van, hogy helyesen fog működni a km mutató. Ellenben nem tudom, hogy egyéb vonatkozásban kompatibilis e a cucc.
Új típusoknál óracsoport csere esetén vajon kell szoftverezni, vagy az egység elektronikája tudja az "értékeket" alapból? Nem ismerem a működést, de arra gondolok, hogy megkapja a sebesség és fordulatszám értéket az autótól és mivel digitális eszközről beszélünk mutatja az analógnak tűnő műszer a helyes számot :) Láttam ebay-en árulnak pl C63 műszer egységet, ott ugye a 260 helyett 320km/h-ig van skálázva, szóval mennyire macerás a csere? Az eladó nemes egyszerűséggel azt mondja, hogy kb minden C osztályhoz jó :)
-Hát- Lacikám azon már túl vagyok :( Vittem már neki ABS jelet is, sőt, még a fordszámjelet is oda hekkeltem kínomba, baxik ez a fejemre.
Az a bosszantóó, hogy tele a világ épített 320-akkal, mindenhol megoldották, de egy rohadt dokumentációt nem találok sehol, a legjobb annyi volt, hogy "we shut off the engine override and all right" :D Írtam oda is (meg még 20 másik külföldire) de vagy nem tudják, vagy olyan régi a topik, hogy a kutya nem jár már arra.
Misi pont 2 óra alatt adta fel :D Szerencsétlen tulajt kirángatta időpontra, 10-re le lett adva a kocsi, kora délután hívta, hogy menjen érte, nem tud vele mit kezdeni :) Szerintem nem hitt benne, hogy ha egy hónapra előre ad időpontot, tényleg komolyan veszi az ügyfél, és odaviszi :D De a lényeg, hogy Misi hamar feladta, így nekem kell ezt kibogozni :P Azt már elértem, hogy 60-tól kezdve nem tilt, de kell legyen egy szál ami jelet kap, hogy sebességben van, engedheti a leforgást.
Valakinek esetleg konkrét infója arról, hogy a W124-ben 320, vagy 200/220 sokszelepes esetében kézi váltóval szerelve, honnan tudja, hogy nem kell tíltani a motort, mert már sebességben vagyok? Csak Km óra jelet figyel? Automatánál ha jól emlékszem figyeli a váltót is, csak azt nem tudom annak a jele az ecu melyik lábára megy. A Km óóra jele már megoldva, be is kötve, de 1-ben még mindig tilt 4500-nál, legalább 60-at kell menjek, hogy engedje leforogni, de azt nem éri el egyesben.
Most akkor milyen autópálya kategória vagyok? A D1 kategóriát próbálom értelmezni, ha a futómat húzom, auto w164 ML 2840 kg össztömeg + futó 1000 kg az 3840 kg.