Egyértelműen a váltó, mert a kézi váltós nem ilyen jó. Vagy valami pofátlanul behazudott katalógusadat, nem tudom. Egyébként egyáltalán nem olyan fontos, csak mivel barátomnak van egy ilyen W211-ese, nekem meg a Mazdám erről beszélgettünk meg nézegettük neten az áttételeket, katalógusadatokat, stb. Ami még fontos lehet, az a nyomaték, hiszen a teljesítménygörbe integráltját azért erősen befolyásolja ha már alacsonyabb fordulatszámon is nagyobb teljesítmény áll rendelkezésre. Egyébként egyik autó sem új technika annyira, a Merci motorja a 2003-mas E300 picit butított 2005-ös változata, csak a váltó új, míg a Mazda 2002-es technika.
Nem csak áttételek kérdése, még millió egyéb befolyásoló ténytől függ a fogyasztás....
Öblítések, kipuf rendszer, alkatrész súlyok a motorban, löket magasság/töltési idő, ECU programozása, mennyire önaálló, EGR működése, hűtőrendszer, gázolaj hűtő rendszer, turbo töltésének hangolása, elváltások alkalmával min van a hangsúly, a gyorsaságon, a kényelmen, a dinamikán, az erő tartalékon, és sorolhatnánk estig... Ha csak minden befolyásoló részen többet dolgoznak (ez az vásárlói társadalom igényeitől függ), vagy okosabbak, és csak pár millilitereket spórolnak egyenként, a végére decik, literek jöhetnek össze, nem úgy van ez, hogy most változtatok a 3. fokozat áttételén, és már is 1 liter nyereség....
Elég jól indul egy modern váltó, meg egy modern motor. Gondolom a Mazda olyan tizenpár éves konstrukció, ráadásul a japán nincs a csúcson dízel fejlesztésben.
Ezzel együtt gyanítom, hogy pár tized csalás lehet az adatban.
Érdeklődnék, hogy a jó istenbe hozza össze a 7Gtronic W211 E280 CDI a 7,6s 0-100-at? Számolgattam, az én autóm (Mazda6) 136 lovas dízel, még az áttételek is majdnem azonosak, egy kivétellel, a Mercedesben az egyes 17%-kal hosszabb, minden további áttétel +-2%-on belül van, persze csak 5-ig, nekem tovább nincs.
A Mercedes 15%-kal nehezebb és 40%-kal erősebb. Ez alapján kb 10%-kal kellene gyorsabban elérnie a 100-at. Ennek a manuális meg is felel a 9,2-es 0-100-szal, míg a Mazdáé 10,3. De az automata ezt nagyságrendekkel felülmúlja, 7,6 a katalógusadat. Ennyire gyorsan vált? Ennyire jól indít? Mi a titka? Vagy egyszerű elírás?
Hétfőn kereslek telefonon, mert egy diffi csere, hátsó futómű felső nagy szilentek csere, klíma ellenőrzés és vezmű lánc ellenőrzés és tolatóradar ell.-ben kellene a segítségetek.
Nálunk nincs nyári szünet, felváltva oldalazunk el pár napra csak, ilyen luxus nem megengedhető :) Amíg bírjuk, addig nyomni kell, ráérünk még a pihizésre :)
A cikkírási szándékod én támogatom, legalább pörögne a fórum és laikusok is olvasgathatnánk emberközeli, hiteles sztorikat. Böngészem egyébként a linkelt műhely honlapját, olvasgatás közben a munkaszeretet is kiérezhető a cikkekből, az általa megállapítottak mellett.
Nem tudom eldönteni, hogy a hibáról szeretne beszélni, vagy megmutatni, hogy vannak műszerei.... :)
Kár volt rákötni az oszcilloszkópját, meg endoszkópoznia, elég lett volna hibát olvasni, és kiírta volna, hogy túl magas nyomás a DPF előtt..... És meg is van oldva...
Nekem kicsit olyan "hó de geci okos szakik vagyunk műszerekkel" stílusú a cikk, kb a nagy hűhó a semmiért, 2016-ban ne legyen már egy ilyen hiba feltárása cikk értékű :) Akkor én írok heti 1-et....
Sajnos egyet kell értenem veled. Én egy w202-ből ültem át a w211-be és az E-osztály minden részletén érezhető a szemléletváltás. A kocsi alá bújva nem ennyire vészes a helyzet, de az utastéren ( pedig majdnem fapad C-osztályból egy tisztességesen felszerelt E-osztályba ültünk át a családdal ) nagyon érezhető a spórolás sajnos....
Több esetben beszéltük már itt is, hogy a 2000 utáni nagyvasak már nem nagyon lesznek a kedvenceink idősebb korunkban. Annyira bonyolultak a rendszerek, annyira jó anyagminőséget és bonyolult gyártást igényelnek, hogy az áruk nem lesz alacsony... nincs mit tenni, ez van. Ezért maradok én pl. a 18 éves ML -nél...