Én clk 350 kabrión nagyon gondolkodtam, de pont ezért maradt Smafu javaslatára is a 320. Mondjuk ha jobban böngészik az ember akkor ki lehet deríteni, hogy mely motorszámtól-ig hajlamos ez a motor típus a vezérlés problémára. Sajnos ez a te esetedben már mindegy.
Tudom :-) Én is örültem, mint az a bizonyos majom, mikor megvehettem! :-) Az autó alvázáról enni lehetett, a motortérben nyoma sem volt pornak, vagy víznek.
Ha a gyermekem idősebb lenne, megtartanám neki, de az is igaz, hogy 17 évesen még ne egy 224 LE-s, 560 Nm-t tudó autóval kezdjen el vezetni... Bár jól megy neki :-)
Három évvel ezelőtt vettem (szinte napra pontosan), mivel Németországba költöztem. Az előző tulajdonosa egy 71 éves öregúr volt (ennek megfelelően meghúzta az autó jobb oldalát, ami szakszervízben javításra került, szervízkönyv tartalmazza), akit személyesen ismertem. A halála után az örökösök eladták az autót (ha jól emlékszem kb. 80.000 km volt benne, de a szerződésben benne van, fejből nem megy.) A következő kb. 100.000 km-t én tettem bele, Németország és Magyarország között ingázva.
Mivel közben cégautót is kaptam, gyakorlatilag fél éve csak havonta egyszer veszem elő megmozgatni... Előreláthatólag augusztusban megyek haza, akkor tudom elvinni (esetleg július vége még szóba jöhet, de még nem tudom megígérni). Az autó Szegeden lesz megtekinthető.
A szegedi Pappas-nál került eladásra és végig ott is volt szervízelve (kivéve - azt hiszem - az utolsó két alkalmat, akkor Németországban "jött el az idő"), elektronikusan is lekövethetőek a szervízek az autó újkora óta. Amióta nálam van, minden szervízszámla, tankolási cetli, stb. megőrzésre került.
Az autó már a faceliftes, automata váltós (5 fokozatú az összkerékhajtás miatt), fekete bőr, hűthető/hátul is fűthető belsővel, 4 zónás klímával, navival, Command-dal felszerelt Limousine, Elegance felszereltségű, szürke színű. Nincs ülésmemória (csak elektromos mozgatás), nincs szabályozható futómű, nincs Distronic, csak normál tempomat.
Nagyjából ennyi. Képeket tudok mailben küldeni, ha szükséges, de leghamarabb vasárnap, mert akkor érek haza.
Ha kérdésed van, nyugodtan tedd fel itt, vagy mailben.
"megfigyeltem hogyha járó motornál lehúzóm a szivó oldali vezérműtengely állitó mágnes csatiját akkor a hiba tejesen megszünik a mágnes gyári újra cserélve"
Nem lehet, hogy akkor magaban a tengely állító "mehanizmusban" van akkor a hiba?
Az a baj, hogy hiába van igazad, ez nehéz és hosszú út lesz. Lehet annyiba kerül majd , mint az autód javítása és nem biztos, hogy kifizetnek. Sajnos én is elkezdtem egy ilyet csak ház vásárlás után. Úgy adták el, mint felújított,csak közben megrázott a mosógép mert elfelejtettek földelést csinálni. Az új laminált parketta alatt szétrohadt hajópadló volt, föld alappal, a külső szigetelés szétrepedt betonkoszorút takart,az elszállított butorok után szétmálló vakolat maradt ajándéknak,rossz lejtés miatt a szennyvíz visszafolyt és a furdő fugái közül szivárgott fel stb. Ezekután is reménytelen volt a harcom és azt vettem észre, csak folyik a pénzem az ügyvédre(30000ft/levélküldés a volt tulajnak). Az ex tagadott, kijelentette pénze elfolyt, nincs semmije, próbálkozzak csak...Igazságügyi szakértői vélemény 3-400.000ft....stb.
Szóval feladtam és a pénzt a lakhatóvá tételre költöttem. Plusz vettem fel hitelt mivel a nemvárt költség kissé padlóra tett. C'est la vie:( Egészség legyen, ezek a férgek meg úgy is megkapják előbb utóbb az élettől a büntetést!
A dolog úgy indul hogy igazságügyi szakértői vélemény, ahol azt fogják megállapítani, hogy a hiba fennált-e már a vásárláskor. Ez nem lesz két fillér.
Ezután eldöntöd, hogy perelsz-e. Mondjuk, hogy igen. Első, mássodfokkal, fellebbezésekkel lesz 2-3 éves per minimum, szép ügyvédi költséggel, amiből valamennyit majd megítélnek (ha nyersz), de általában nem az egészet. Ezen kívül állagmegóvási kötelezettséged lesz, azaz az autót közben nem használhatod, és a végén vagy nyersz, vagy nem, a kicsit is nem egyértelmű esetekben ez lutri.
Szóval jól gondold át, mielőtt perre viszed, megnyerheted, de igazán jól kijönni belőle nehéz.
Amúgy ja, mellettünk légvonalban 300 méterre van egy autó kereskedés, a kocsijaik 90%-a hozzánk fut be, és persze eladás után felmerülő garanciális dolgokat is mi csináljuk. Azt kell mondjam le a kalappal előttük, olyan dolgokat bevállalnak még hetek, hónapok után is a tisztelt vásárlónak, hogy csak állok, és bámulok! Legutóbb 4 hónap után vissza hozott 211-esen részecske szűrő cserét vállaltak gariba, mondtam is a górénak, le a kalappal komám! Volt olyan, hogy 8 hónap után vissza jött az ember első féktárcsa és betét cserékre, garit követelt, mert a kereskedő elkövette azt a hibát, hogy eladásnál azt merészelte mondani, hogy szerinte még 25-30 ezret biztos elmegy az a fék, nem ment el, ember "joggal" az ő szavára hivatkozva kérte a garis cserét, 5-ös BMW, nem volt olcsó, 320mm-es tárcsa, 4dugós nyereg, gondolhatod.....
És mesélhetnék! Amúgy a kedves vásárlók is megérik a pénzüket, és a pofátlanságnak sincs határa sokszor!
"Sajnos nem először járok így, ilyen a magyar mentalítás."
Vittél magaddal bármelyik alkalomnál szerelőt, értékelhetően hozzá értőt, esetleg éltél bármelyik esetben a szervizek által kínált átnézetés lehetőségével?
Üdv minden fórumlakónak azzal a problémával szeretnék tőletek segitséget kérni hogy van egy SLK 200 kompressor 2001-es 111 958-as motor olyan hibát produkál hogy alapjárat felett úgy 1200-as fordulat környékén belejön egy zörgő hang ami a vezérműlánc zörgéshez hasonlit és kb 1400-as fordulat felett megszünik.Levettem a szelepfedelet de a lánc patent feszes álló motornál is. Nincs kinyúlva hibátlan azt viszont megfigyeltem hogyha járó motornál lehúzóm a szivó oldali vezérműtengely állitó mágnes csatiját akkor a hiba tejesen megszünik a mágnes gyári újra cserélve lett mert a régi áteresztette már az olajat tiszta olaj volt a motor eleje..Ez a hiba az állitó mágnes cseréje elött is megvolt.
Most a hezitálás szakaszában vagyok. Igazságügyi szakértővel beszéltem telefonon, természetesen ő is javasolta a pert. Sajnos több évig elhúzódik, mert a féreg fizetni biztosan nem fog. Ezt közölte telefonon. Próbáltam szépen. csúnyán, gyakorlatilag az lett a vége, hogy mehetek ahová akarok. Megcsináltatom a szakértői véleményt, utána küldenek egy fizetési felszólítást az eladónak,(aki biztosan nem fizet)majd jöhet a pereskedés. Természetesen, minden véleményt megtámadnak, én meg döntsem el, hogy akarom-e használni az autót vagy nem. Ha közben megjavíttatom a hibát, csak szakszervízben, számlákkal igazolva tehetem, kb 3x annyiért mint egy normális műhelyben. Ráadásul a végkifejlet is bizonytalan...Ha van egy bírósági végzés, az eladó tulajdonában pedig semmi,(gondolom az ilyen emberek erre figyelnek) pont kitörölhetem vele a seggem. Az autót pedig megjavíttattam számlára,háromszoros áron...??Sajnos nem először járok így, ilyen a magyar mentalítás. A legtöbb ember megvárja amíg nagyobb hibák előjönnek és utána értékesíti az ilyen balekoknak mint én. Van egy határ, amit rászánok a javításra egy autóvásárlásnál, de ez többszörösen meghaladja azt sajnos. Leállítani nem tudom az autót, szinte mindennap használnom kellene, de ugyanakkor nem merek elindulni messzebb sehova, mert gond lesz előbb utóbb a használatból....