Én ugyan csak augusztustól vagyok Merci tulaj ,(99-es évjárat, W202 C250 T TD) (és nagyon amatőr, ami a szervizeket, szereléseket illeti) nincs sok tapasztalatom, de amikor egy adagolónál lévő tömítéscsere kellett volna ,a miskolci Merci szalon/szervízből is "elhajtottak", kicsit bambán álltam ott..... Mondván ilyen idős autóhoz majdhogynem szerszámjuk sincs... Ha nincs ismerős és nem ajánl egy öreg szakit, vakarhattam volna a fejem egy darabig... De szerencsésen megoldódott hála az égnek. :))
Igen, csak a hozzáértő ember lett kevesebb. Elektronika terén ugyanez van, pedig nem vagyok öreg, de ami nekem kisujjgyakorlat egy régi gép beállításán, az egy mai szakinak izzadós móka, pedig amúgy lehet, hogy penge a maibb dolgokból.
" ... Ohh látom sértő voltam, tehát a klasszikus, legsűrűbben előforduló elosztó adagolóra gondoltam .... "
Távolról sem voltál sértő csak nem gondoltam hogy (adagoló fronton) ekkorát fordult a világ.
Annak idején (úgy 40 éve) lehetett már hallani arról hogy a gonosz imperialisták kitalálták és gyártják a disztribútoros forgóelosztós dízel adagolókat. Akkoriban szinte minden valamire való normális(?) dízelmotort (IFA, Rába, stb. ) soros adagoló táplált és (emlékeim szerint) nem volt ördöngösség "leforgatni" vagyis beállítani a megfelelő dózisokat a Mirköz padon.
én elég régóta fórumozok itt, az indexen, ezen nick-em előtt is volt egy ötéves nickem ( azzal még mindig ki vagyok tiltva ebből a topicból, mondjuk úgy, hogy nem ettünk egymás tenyeréből, aztán megnyugodtak a kedélyek), és többnyire autós-motoros topicokat látogatok. Itt általában read-only vagyok, most nincs Mercedesem.
Az a tapasztalatom, hogy 100 olyan emberből, mint Te, 99 nem vesz semmit. Azt gondolom, hogy Te sem fogsz venni sem 250 D-t, sem TD, sem semmilyen 300-ast. Nagyon kevés ember kapott itt ennyi segítséget, mint Te az elmúlt 3-4 hétben, és még mindig ugyanazt a csontot rágod... De ne legyen igazam ...
Pont az ennyi idős autók turbója olyan, hogy ha a gazdának van esze vigyázni rá, akkor a motorral együtt vonul csak a sírba. Előfordul néha ez-az, egyszerűbb bajok is lehetnek, nem kell rögtön százezres javítást vizionálni :-) .
Van egy ügyfelünk, egy Hölgy, a Maris, nagyon szeretjük, egyszer gondok voltak a kis off skoda fabiáján, miszerint az óraegység néha gondolt egyet, és kiakadtak a mutatók, majd leestek, és pár percig semmi, persze közben ment a kocsi. Törtük a fejünket hetekig, hogy mi az ok, mert egy érintetlen 70000Km-es kis kocsi volt, és az óraegység javítósok az alig utcában is vissza dobták, hogy nem tudják mi van....
Na ő kőrbe van véve laikusokkal, had ne mondjam mennyi okosságot hallottam a laikusoktol, akik amúgy irodai könyvelők, managerek, anyagbeszerzők, stb-ék voltak.... A megoldás nem volt köztük :) Tehát röviden, a szomszédom ex feleségének az új pasija volt a haver gyerekével az amts kiállításon, ahol találkozott egy régi ismerőssel aki ott a jegyeket szedte, és mondta, hogy 8 évvel ezelőtt a faterja kollégája mekkorát szopott egy turbós kocsival, szal én nem veszek.....
Mert ismerőseim, (akik persze alapvetően laikusok) mint lebeszéltek, hogy ennyi idős autónál már nem gondolkozzak turbóban, mert állandóan tönkre megy.
Persze lehet egy szakember megmosolyogja ezeket az állításokat.
Turbós mercit még eddig meg se néztem, mióta újbóli autóvásárlás előtt állok.
kombi 124-eket vagy "E"-t nézek már csak, mert abban elég bőséges a tér.
Jól gondolom, hogy a 250D 20 szelepes és a 300 D 113 LE nagyjából ugyanazt tudja?
augusztus óta van mercim.azóta figyelem az összeset ami szembe jön velem .egyetlen egyet nem láttam hogy agyon taposta volna a kocsiját.kéthetente pályázok pestig de szerintem 140 nel közlekedőt sem láttam.
kerestem képen hogy milyen adagolom lehet.nem találok hasonlot sem.lehet Te láttál már hasonlót.az adagolon van egy kar meghajlitva és pirossal rá van irva hogy stop. 230 d adagolo.valamilyen buszon volt rajta.lehet Vitóé?valakinek rémlik ez az adagolo fajta?
hol láttam volna?:)discót is csak kivülröl láttam azt is 30 éve kb. rock koncert inkább.25 éve motorozok.de elképzelni eltudom mert táncolni én sem tudok:):):)
Mmm nem teljesen, inkább egyenletesen technózik :D Csak nem előre hátra billeg, hanem oldalra, és tökéletesen azonos mozgással, tökéletesen egyforma intenzitással. És a falat meg lehet kaparni tőle, olyan idegesítő, olyankor lebeg előtted a dieseles arca, miközben azt mondja, igen, fasza lett, 62530Ft...... Persze ő nem melegíti be full üzemire, beröffenti, jár 10-15 percet, dob pár gázfröccsöt, majd kéztörlés zsebből rongyal, spiccesen sapka emelés, majd elégedetten hangosan elhintő "na akkor ez meg is van" kijelentés....
Persze Te mész a városba, a kocsi vagy full üzemmeleg változó terhelés mellett, már a gázolaj is kissé átmelegedve, és hopp, minden változik, mert a hightech szaki ugye alapvetően még mindig csak egy bemelegedésben lévő motor, egy "hűvös" gázolaj rendszerrel terhelések nélkül ellenőrzi önmagát..... Nem beszélve a rohadtul igényesen karban tartott hazai adagoló padokról, ahány rákötés annyi féle cső, előtőltések, szállítás, stb állítási lehetőségeinek akkora holtjátéka, hogy egy állításhoz kétszer fog újat a tekerőn, mert csuklóból egy kevés, iso ellenőrzési tábla sehol, hitelesítési igazoló tábla sehol, a gépen 50 évnyi gázolaj lecsapódás parafinos ragacsos állapotban, az eredetileg kék, vagy zöld gép fosbarna..... A higinszéknél egy padolásra ott hagytam 52000Ft-ot (tömítés cserék+pad, én vettem/tettem az adagolót) mikor én fasz kihúztam egy elemet és persze úgy sikerült vissza tenni amennyire adagolós vagyok, tehát sehogy, de a kocsi úgy járt hidegen, melegen, dugóban 100 fok közeli hevült rendszerrel is, hogy a pénzérmét rá állítottam..... Ja igen, ott úgy néz ki a külön pad szoba, mint másnál egy laboratórium, jegyzőkönyv, iso plaket, minősítési tábla és jegyzet jól láthatólag kirakva, és fiatal dátumokkal, tisztaság, rend, sugárzó precizitás....
Ohh látom sértő voltam, tehát a klasszikus, legsűrűbben előforduló elosztó adagolóra gondoltam :) Mert ugye a közutakon gyakorlatilag érdemben a olykor felbukkanó zetor traktorokat leszámítva, a mercedesek futnak csak soros adagolóval, a többi jellemzően elosztó adagoló rendszerű.
köszi.akkor jóra gondoltam. még mindig a 1800-2000 fordulat tartományban az ugrálás okát keresem.de ez szépen jár nem adagolo hiba.kuplungra gondoltam az elsö percben is.ha tönkre megy okosabb leszek addig meg kuplungolok rendületlenül.