Étemm. Akkor folyt köv nyáron, mert most elköltözök a nagy vízen túlra... Csak menni akartam vele egy karistot, de akkor ez most elmarad... A bemelegedés-szabályozóban mi tud beszarni?
Az a motor elég necces a korát és a rendszerét tekintve, első lépésben mindennek gyárinak kell legyen, második lépésben kiderül majd, hogy rossz a bemelegedés szabályzó a motorblokk oldalán a szívósor alatt, harmadik kőrben egy ilyeneket könyökből vágó szakihoz el kell vinni, hogy tegye csöcsre rendesen! A számok ha full hibátlant szeretnél erősek lesznek a végére, úgy 120-220 közt lehet becsülni eme motor üzemanyag ellátó rendszerének rendberakását.
Nem olyan rossz az, ha rendesen van megcsinálva (a multitronic pl egészen jó, amikor épp hajlandó működni, az a baj hogy sokszor nem, és az sok pénzbe kerül). Kicsit fura érzés mikor gyorsul az autó és esik a fordulat, de meg lehet szokni. A probléma inkább ott van, hogy még mindig elég limitált a nyomaték, amit át tudnak vinni normálisan, az Audi is csak 2,4es benzines mellé adta ha jól tévedek maximum.
Szar vezetni. Nem erzed hogy kozvetlen lenne az eroatvitel, hanem egy nyulos valami, gyorsitani befottesgumi-szeru erzes, es gyakran bog a motor. Ha nyomatekra van szukseg, a kupkerekek valtoztatnak az attetelen, es motorvezerlo megemeli a fordulatszamot.
Ez egy eleg regi CVT, de az elv ugyanaz:
Nyilvan egy kisautonal ezek lenyegtelen szempontok, de szerintem egy Benzben sosem lesz CVT a rossz karakterisztika miatt. Egy A-Klasseban vagy Smartban tudom elkepzelni.
1982es W126 280SE. Vissza alakítottam lánykori állapotra a tizenévig 300D lét után. Szopat: nem megy 2000 alá a fordulatszám. Az AC-nál a benzinnyomás szabályozó ki van iktatva, ez okozhatja a hibát? Amúgy erõtõl duzzadó mély sorhat hang fordulaton is, nagyon mennék már vele, csak kb 900as fordulat felett nem merném D-be húzni.
Másik kérdés: automata olajnívót hidegen D-ben kell mérni?
Nem a rendorseg ellenorzi, hanem az Ordnungsamt nezi vegig a kozteruleten parkolo autokat. Ha a muzeum sajat garazsaban parkoltal, gyakorlatilag nincs gond.
Kulonengedelyt H-s rendszammal kaphatsz, vagy ha helyi lakos vagy es 2008 elott vetted az autodat. Kulfoldi rendszammal tudtommal egyaltalan nem.
Nincs elvetve a lehetősége, de mivel a 126-nak viszonylag alacsony a váltóalagútja, az eléggé magas 722.6-os váltó berakásához gyakorlatilag újra kell alakítani mindent a difiig. Talán egyszer berakok egyet.
A régi 124-esem, amit több mint tíz évig hajtottam, meg amire cseréltem.
A régit beraktam a szín alá egy hónapja leghátra, s beálltam még másik két autóval is... Hát ma reggel itt nálam -15fok volt, az volt az egyetlen autó, ami elindult simán.( Egy hónapja ment utoljára.)
Kb 10 éve! Benzines kb euro2 diesel euro4 alatt németország egy városába sem mehet be. Ha elkap a rendőr 20 euró. Én tavaly úgy bementem a merci múzeumba stuttgartba mint a huzat. Kinnt volt a tábla. Azt nem tudja senki hogy a veteránokkal mi van.
Mondjuk tényleg elfogultság nélkül, csak a világpiaci autós ranglistára hivatkozva, sem a honda, sem a BMW, sem az Audi, sem hasonlók nem lesznek attól egy síkon a Mercedessel, mert 1-el, vagy 3-al többet vált a portékájuk.
Ha csak a mai napon teszek összehasonlítást, egyik versenytárs nem rúg labdába a jelenlegi W222 ellen.
Csak egy példát tekintve pl a BMW új hetese, ami szerintem amúgy szintén egy lenyűgöző darab, csúnyán le lett húzva a W222 ellenfelével szemben. A további darabok, mint Audi, jaguár, stb pedig megtiszteltetésnek veheti, ha szóba hozzák egy W222 mellett.
Az engem nem érdekel, hogy vannak e ennek ellenére további fokozatszámokat növelő elképzelések tervek, én egy másik téma kapcsán megemlítettem a jelenlegi MB álláspontjáról szóló cikket. A cikkben állított bejelentést vontad kétségbe, én meg bevágtam a linket, semmi több, tartozol pénzel, ennyi! :)))
Aztán, hogy lesz e 10, 20, 100 fokozatú MB váltó, az engem már nem zizzent :)
Nem a fogyasztás csökkentés a cél, a fogyasztás megtartása, és a nevetséges 4 hengeres benzines, és CDI motorok beépíthetősége nagy testekbe, lásd pl W221 250CDI... Továbbra sem jótékonykodnak, hanem azt szeretnék, hogy a kevesebb költségből előállított kocsit ugyanúgy megvegye a súlyos milliomos üzletember, és ne legyen kritikus a 4 hengerrel szemben!
Probalj ki egy CVT-s autot es azonnal rajossz, miert nem lehet egy bolygomuves automataval egy napon emliteni. A CVT egy dologra jo: lehetove teszi, hogy kisautokba olcson automatat tegyenek (es persze komfortban agyonveri a robotizalt szarokat).
Nem mondtam, hogy kamuzol, de erosen ketlem, hogy eziranyban mar nem fejlesztenek tovabb (akkor sem, ha jelenleg azt gondoljak, hogy 9 gang az optimum).
Konnyen lehet, hogy nem is racionalis, hanem politikai okai lesznek a tobb fokozatnak. Peldaul mert a Hondanak mar van:
A napokban megemlékeztünk arról hogy a gyártók nem jótékonysági intézmények :) Úgyhogy valószínűleg inkább az van, hogy a 7ről 8-9-10 fokozatra átállás inkább centiliterekben, mint decikben mérhető előnyöket hoz, cserébe mondjuk 10%al drágább gyártani, a K+F költségekről nem is beszélve.
Fokozatmentes váltókkal mi a helyzet? Az lenne a kézenfekvő. Bármely sebességnél a teljes fordulatszám-tartomány elérhető, a feladatnak megfelelően, szerintem fogyasztás szempontjából ez lehetne legjobb, és létezik már működő belőle talán japánokban...
Már van telefon kapcsolóm, sőt a legújabb kutatások és eredmények kapcsán bármilyen kapcsolóm lehet minőségi szinten, akár gyárinak mondhatóan :)
Másfelől senki sem állította, hogy nincs benne a jövő kártya pakliában a döntésük megváltoztatásának lehetősége, csak azt írtam, hogy mit jelentett be a Mercedes, ere Te kissé kamuzósnak bemutatva engem azt állítottad, hogy ez lehetetlen, és pénzügyi tranzakciót helyeztél kilátásba :)
Amig lesz ertelme (akar fogyasztascsokkentes vagy a kapcsolasi erzet javitasa), hogy noveljek a fokozatok szamat, addig az noni fog. Par eve a 9 gang is science fiction volt, aztan a ZF benyomoritotta akkorara, hogy keresztben is be lehet epiteni:
Raadasul konnyen felmerulhet a jovoben egy olyan szempont, amely alapjan megis lesz ertelme tobb fokozatnak.
Terjunk vissza erre par ev mulva. Ha sosem lesz a Benzben tobb fokozat mint 9, eskuszom felhajtok Smafunak egy telefonkapcsolot :)