Kb 10 éve! Benzines kb euro2 diesel euro4 alatt németország egy városába sem mehet be. Ha elkap a rendőr 20 euró. Én tavaly úgy bementem a merci múzeumba stuttgartba mint a huzat. Kinnt volt a tábla. Azt nem tudja senki hogy a veteránokkal mi van.
Mondjuk tényleg elfogultság nélkül, csak a világpiaci autós ranglistára hivatkozva, sem a honda, sem a BMW, sem az Audi, sem hasonlók nem lesznek attól egy síkon a Mercedessel, mert 1-el, vagy 3-al többet vált a portékájuk.
Ha csak a mai napon teszek összehasonlítást, egyik versenytárs nem rúg labdába a jelenlegi W222 ellen.
Csak egy példát tekintve pl a BMW új hetese, ami szerintem amúgy szintén egy lenyűgöző darab, csúnyán le lett húzva a W222 ellenfelével szemben. A további darabok, mint Audi, jaguár, stb pedig megtiszteltetésnek veheti, ha szóba hozzák egy W222 mellett.
Az engem nem érdekel, hogy vannak e ennek ellenére további fokozatszámokat növelő elképzelések tervek, én egy másik téma kapcsán megemlítettem a jelenlegi MB álláspontjáról szóló cikket. A cikkben állított bejelentést vontad kétségbe, én meg bevágtam a linket, semmi több, tartozol pénzel, ennyi! :)))
Aztán, hogy lesz e 10, 20, 100 fokozatú MB váltó, az engem már nem zizzent :)
Nem a fogyasztás csökkentés a cél, a fogyasztás megtartása, és a nevetséges 4 hengeres benzines, és CDI motorok beépíthetősége nagy testekbe, lásd pl W221 250CDI... Továbbra sem jótékonykodnak, hanem azt szeretnék, hogy a kevesebb költségből előállított kocsit ugyanúgy megvegye a súlyos milliomos üzletember, és ne legyen kritikus a 4 hengerrel szemben!
Probalj ki egy CVT-s autot es azonnal rajossz, miert nem lehet egy bolygomuves automataval egy napon emliteni. A CVT egy dologra jo: lehetove teszi, hogy kisautokba olcson automatat tegyenek (es persze komfortban agyonveri a robotizalt szarokat).
Nem mondtam, hogy kamuzol, de erosen ketlem, hogy eziranyban mar nem fejlesztenek tovabb (akkor sem, ha jelenleg azt gondoljak, hogy 9 gang az optimum).
Konnyen lehet, hogy nem is racionalis, hanem politikai okai lesznek a tobb fokozatnak. Peldaul mert a Hondanak mar van:
A napokban megemlékeztünk arról hogy a gyártók nem jótékonysági intézmények :) Úgyhogy valószínűleg inkább az van, hogy a 7ről 8-9-10 fokozatra átállás inkább centiliterekben, mint decikben mérhető előnyöket hoz, cserébe mondjuk 10%al drágább gyártani, a K+F költségekről nem is beszélve.
Fokozatmentes váltókkal mi a helyzet? Az lenne a kézenfekvő. Bármely sebességnél a teljes fordulatszám-tartomány elérhető, a feladatnak megfelelően, szerintem fogyasztás szempontjából ez lehetne legjobb, és létezik már működő belőle talán japánokban...
Már van telefon kapcsolóm, sőt a legújabb kutatások és eredmények kapcsán bármilyen kapcsolóm lehet minőségi szinten, akár gyárinak mondhatóan :)
Másfelől senki sem állította, hogy nincs benne a jövő kártya pakliában a döntésük megváltoztatásának lehetősége, csak azt írtam, hogy mit jelentett be a Mercedes, ere Te kissé kamuzósnak bemutatva engem azt állítottad, hogy ez lehetetlen, és pénzügyi tranzakciót helyeztél kilátásba :)
Amig lesz ertelme (akar fogyasztascsokkentes vagy a kapcsolasi erzet javitasa), hogy noveljek a fokozatok szamat, addig az noni fog. Par eve a 9 gang is science fiction volt, aztan a ZF benyomoritotta akkorara, hogy keresztben is be lehet epiteni:
Raadasul konnyen felmerulhet a jovoben egy olyan szempont, amely alapjan megis lesz ertelme tobb fokozatnak.
Terjunk vissza erre par ev mulva. Ha sosem lesz a Benzben tobb fokozat mint 9, eskuszom felhajtok Smafunak egy telefonkapcsolot :)