Hat, picit fura azert, mert ezek tul soknak tunnek. Az elv okes, csak a szam tul nagy. Nekem a 210-es (2.0K) hasonlo elven megy, ott par perc hidegen jaras soran (de meg nem indultam el vele) olyan 15-20 koze all be valahol. Elindulok, varosban (BP) lemegy 12-13 korul, kint hosszabb tavon (50+ km) meg 8-10 kozott valahol. A rekord az egy sok szaz km-es orszagut, na akkor 7.0-t irt ki a vegen.
De nem hogy 40-et, de meg 30-at sem lattam soha. Sot, >20-ra sem igazan emlekszek, de azt nem tartom kizartnak.
Üdv! Arra tudtok-e választ adni, vagy valaki már találkozott ilyennel, hogy a fogyasztás mérő indítás után ha alapjáraton hagyom pár percig az autót ,akkor szépen lassan felkúszik 40 literre és indulás után kezdi csökkenteni, de olyan 20 liter alá csak nagyon hosszú úton megy le ,olyan 10 liter-ig, amit soknak tartok (2000ccm W208) . Lehet-e ezt a részét valahogy kalibrálni? mi okozhatja, ha rosszul mér ?
Azt hiszem 22+áfa/db a csúcs, Bosch, persze új. 170 volt cak-pak, de ebben benne volt a pumpa teljes felújítása, rendbetétele is, ha már szét lett szedve, injektorok bemérése, tűzkarikák cseréje, szóval minden, ami ezzel kapcsolatos. A 220-as motor "herpesze" a tűzkarika, most az is rendbe lett rakva.:-)
2. Miénk, nem tudunk róla semmit, diag hibát ír rá.
3. Zolié, diag hibát ír rá.
Kábelezés rendben mindenhol, diag mindennel tud kommunikálni, vezérlő hibát és a kábelhibát kizártuk.
Persze lehet valami az orriunk előtt amit nem veszünk észre, de egyenlőre nem látjuk, ezért nézünk olyan szenzort ami minden kétséget kizáróan hibátlan, ha azzal is hiba van, tovább kell vakaróznunk mert akkor a szenzor is kizárva.
Mindegyik bontott volt. Szeretnénk egy olyannal is kipróbálni, ami "tutibiztosan" működik, hogy ki lehessen zárni egy hibaforrást. Tehát a válaszom, igen.
1996-os évjáratú W210-eshez keresek működő kormányszenzort (hosszú kábeleset). Első körben egy próbára és ha azzal hiba mentes az autó akkor megvételre is.
Egy hosszú folyamatot szeretnénk lezárni (óriási köszönet Smafu-nak az eddig beleölt munkaórákért, szerelésért, illetve SprinterCDI-nek az alkatrészekért és ötletelésért): - ESP és ABS, illetve felfüggesztés hibát dob az autó (W 210, E420, szintezős felfüggesztéssel), - fékpedál jeladó cserélve, - ABS jeladók átnézve, mind jók, - kormány középre állítva, - kormányszenzor cserélve, háromszor - három különbözőre.
A legutolsó állapot, hogy indítás után - 5-ből 3-szor - csak a felfüggesztés hiba jelenik meg, de abban a pillanatban ahogy eltekerem a kormányt vagy elindulok rögtön dobja az ESP, ABS hibát is. A diag minden esetben a szenzor hibát írt ki. A feltanítási módszert (balra, majd jobbra teljesen kitekerni a kormányt) nem működik, pontosabban nem jegyzi meg az autó.
Szóval akinek van ötlete, hogy miként és hogyan haladjunk tovább ne tartsa magába, illetve akinek van akár elfekvő, de működi kormányszenzora kérem szóljon. Ha egyikőtök bevállalja, hogy felajánlja az autójában lévő kormányszenzort egy gyors próbára kérem jelezze és leegyeztetjük teszt időpontját.
Ez amúgy így igaz. :-) Az ice2 mondjuk nekem nem indokolt, hacsak nem muszáj menni olyankor (mentő, fontos ember, stb..) ha fagy kerekedik az úttestre, én be sem ülök a kocsiba, elég magamra vigyázni, nem még a többi bátorral vagy fontossal együtt félni :D .
Nem akarok nagyon hozzáértőnek tűnni, csak pár dolgot leírok.
Újonnan szinte minden téli gumi egészen jó, és hihetetlen a régi, kemény, kopott, vagy régebbi mintázatú többihez képest. A tesztek mind "marhaságok", mert sosem a te adott súlyú, képességű típusoddal és adott gumimérettel készülnek. Arra jó csak, hogy a nagyon szarokat el tudd kerülni. A prémium gumit szinte minden gyártótól nyugodt szívvel szabad megvenni, nem lesz egetverő eltérés közöttük (erre aztán szokták válaszolni némileg joggal, hogy amikor megállsz valaki előtt, akkor a 10 centivel hosszabb fékút is élet felett dönt), persze arra érdemes figyelni, hogy mire használod-hóra is, vagy ha esik, akkor útnak sem indulsz-ebben az esetben lényegesebb, hogy a vizes, vagy száraz úton mit produkál. A többi tulajdonság kapcsán szerintem elég nézni a matricát (fogyasztás, kopás..). Nyilván, ha keveset fut a gép, akkor a kopás sem lényeges, hiszen előbb elöregszik, minthogy elkopna. A második vonalbeli gyártóknál is vannak jó gumik, legfeljebb a minta eggyel régebbi prémiumoké, az anyaghasználat lehet másmilyen, jobban kophat, zajosabb, stb. Hibás gumi, rosszul tárolt, esetleg hamis gumi mindenhol előfordul, a neves márkákkal kapcsolatos kiugróan rossz véleményeknek sokszor csak ez az alapja..és persze az ár is döntő szempont.
Én a saját méretemnél annyira kicsi árbani eltéréseket találtam, hogy megvettem a minél több teszten élvonalban szereplő, vagy legjobbnak mondott, illetve az autóm méreteihez legközelebbi teszteken jó gumit (GoodYear UG9, de ugyanígy lehetett volna Conti TS850, vagy Dunlop, vagy BFG..) aztán nagyon mellényúlni nem lehet ezekkel, a Hankook aktuális új télije, meg a Barumé is egészen remek gumiknak tűnnek, a Semperitet én is néztem, hogy árához képest nem rossz.
Gumin soha senkinek sem lenne szabad spórolni! Vegyél nyugodtan Nokiant, nem tudom mi bajuk a gumisoknak vele, én sok éve használom, nagyon sok kell neki, hogy besokalljon. Bár tavaly Goodyear Ulrtagrip Ice2-t vettem, az is nagyon ott van. Talán kicsit csendesebb, mint a Nokian.
Télen, ha hó van elő sem veszem. Nálam ennek a kocsinak tényleg jó helye van, ha esik,inkább gyalog megyek. :) 25 éve alatt rozsdát nem produkált, ne nálam kezdje el!
Hankook Winter I'cept (vagy mi a fene) került fel nekem, ahogy olvasgattam, a független teszteknél elég jó helyen szerepelt. Nagy hó még nem volt, így nem merek mondani semmi komolyat, de nyálkás úton eddig megfelelt.
Bár a legjobbkor vettem én is, télre félreállítottam a Mercit a radiátor elé :D
A hsz-eimre keresve valahol visszaolvasható, röviden:
Kereszteződésből kanyarodtam ki, váltottam a kettest, bal hátsó gumim megcsúszott (előtte való nap cseréltem vissza a régi gumikat, már nem emlékszem miért...a másik simán betapadt volna). Ellenkormányoztam, úgy nézett ki sikerül összeszedni a gépet, egy kátyú azonban lerántotta a gumit a felniről, így irányíthatatlanná vált a kocsi. A bal elejével csapódtam a menetirány szerinti jobb oldalon lévő árokba. Amúgy is tervben volt a lökös és a balos sárvédő cseréje, azon kívül még kicseréltem a jobb oldalit is, mert korrodált volt. A bal első doblemez sérült, helyére egy donoré került, a gyári illesztéseknél összerakva, maradék rozsda ki lett lakatolva a környéken, meg ha már benne voltunk, akkor a pótkeréknél is megcsináltattam a lemezt. Nagyjából ennyi.
Gumin én sem szeretnék spórolni. Max 6 évig ajánlott a gumi ha jól tudom. Ezek a nokianok viszont n futottak 10 ezernél többet. Pazarolni sem szeretek, de akkor holnap lehet veszek 4db új gumit.Nyáriból a kumho kh27 nagyon bevált, merem ajánlani itt bárkinek. Téli gumiból viszont nem tudom mi a frankó. Nokiant jónak véltem, de a gumisok fikázzák nagyon.Semperitet ajánlották haveromnak, nem tudom a nokival mi a baj.