Ez amúgy így igaz. :-) Az ice2 mondjuk nekem nem indokolt, hacsak nem muszáj menni olyankor (mentő, fontos ember, stb..) ha fagy kerekedik az úttestre, én be sem ülök a kocsiba, elég magamra vigyázni, nem még a többi bátorral vagy fontossal együtt félni :D .
Nem akarok nagyon hozzáértőnek tűnni, csak pár dolgot leírok.
Újonnan szinte minden téli gumi egészen jó, és hihetetlen a régi, kemény, kopott, vagy régebbi mintázatú többihez képest. A tesztek mind "marhaságok", mert sosem a te adott súlyú, képességű típusoddal és adott gumimérettel készülnek. Arra jó csak, hogy a nagyon szarokat el tudd kerülni. A prémium gumit szinte minden gyártótól nyugodt szívvel szabad megvenni, nem lesz egetverő eltérés közöttük (erre aztán szokták válaszolni némileg joggal, hogy amikor megállsz valaki előtt, akkor a 10 centivel hosszabb fékút is élet felett dönt), persze arra érdemes figyelni, hogy mire használod-hóra is, vagy ha esik, akkor útnak sem indulsz-ebben az esetben lényegesebb, hogy a vizes, vagy száraz úton mit produkál. A többi tulajdonság kapcsán szerintem elég nézni a matricát (fogyasztás, kopás..). Nyilván, ha keveset fut a gép, akkor a kopás sem lényeges, hiszen előbb elöregszik, minthogy elkopna. A második vonalbeli gyártóknál is vannak jó gumik, legfeljebb a minta eggyel régebbi prémiumoké, az anyaghasználat lehet másmilyen, jobban kophat, zajosabb, stb. Hibás gumi, rosszul tárolt, esetleg hamis gumi mindenhol előfordul, a neves márkákkal kapcsolatos kiugróan rossz véleményeknek sokszor csak ez az alapja..és persze az ár is döntő szempont.
Én a saját méretemnél annyira kicsi árbani eltéréseket találtam, hogy megvettem a minél több teszten élvonalban szereplő, vagy legjobbnak mondott, illetve az autóm méreteihez legközelebbi teszteken jó gumit (GoodYear UG9, de ugyanígy lehetett volna Conti TS850, vagy Dunlop, vagy BFG..) aztán nagyon mellényúlni nem lehet ezekkel, a Hankook aktuális új télije, meg a Barumé is egészen remek gumiknak tűnnek, a Semperitet én is néztem, hogy árához képest nem rossz.
Gumin soha senkinek sem lenne szabad spórolni! Vegyél nyugodtan Nokiant, nem tudom mi bajuk a gumisoknak vele, én sok éve használom, nagyon sok kell neki, hogy besokalljon. Bár tavaly Goodyear Ulrtagrip Ice2-t vettem, az is nagyon ott van. Talán kicsit csendesebb, mint a Nokian.
Télen, ha hó van elő sem veszem. Nálam ennek a kocsinak tényleg jó helye van, ha esik,inkább gyalog megyek. :) 25 éve alatt rozsdát nem produkált, ne nálam kezdje el!
Hankook Winter I'cept (vagy mi a fene) került fel nekem, ahogy olvasgattam, a független teszteknél elég jó helyen szerepelt. Nagy hó még nem volt, így nem merek mondani semmi komolyat, de nyálkás úton eddig megfelelt.
Bár a legjobbkor vettem én is, télre félreállítottam a Mercit a radiátor elé :D
A hsz-eimre keresve valahol visszaolvasható, röviden:
Kereszteződésből kanyarodtam ki, váltottam a kettest, bal hátsó gumim megcsúszott (előtte való nap cseréltem vissza a régi gumikat, már nem emlékszem miért...a másik simán betapadt volna). Ellenkormányoztam, úgy nézett ki sikerül összeszedni a gépet, egy kátyú azonban lerántotta a gumit a felniről, így irányíthatatlanná vált a kocsi. A bal elejével csapódtam a menetirány szerinti jobb oldalon lévő árokba. Amúgy is tervben volt a lökös és a balos sárvédő cseréje, azon kívül még kicseréltem a jobb oldalit is, mert korrodált volt. A bal első doblemez sérült, helyére egy donoré került, a gyári illesztéseknél összerakva, maradék rozsda ki lett lakatolva a környéken, meg ha már benne voltunk, akkor a pótkeréknél is megcsináltattam a lemezt. Nagyjából ennyi.
Gumin én sem szeretnék spórolni. Max 6 évig ajánlott a gumi ha jól tudom. Ezek a nokianok viszont n futottak 10 ezernél többet. Pazarolni sem szeretek, de akkor holnap lehet veszek 4db új gumit.Nyáriból a kumho kh27 nagyon bevált, merem ajánlani itt bárkinek. Téli gumiból viszont nem tudom mi a frankó. Nokiant jónak véltem, de a gumisok fikázzák nagyon.Semperitet ajánlották haveromnak, nem tudom a nokival mi a baj.
Amikor hideg van menj el olyan gumishoz aki kinnt tárolja a gumikat. Nyomkodd meg a tiédet is meg az újat is. Ha ugyan olyan puha akkor még jó lehet. De 8 éves gumit jó szívvel nem tennék fel.
Ma néztem,hogy a nokian téligumim 2007-es évjáratú.Nem repedezett, nem kopott nem üveges a futófelület, jól volt tárolva.Ennyi idősen kell már cserélni, vagy használható még?
Ha nem jól emlékszem,Sanyi majd kijavít,de a régebbi huszonnégyesen még csavaros volt és csak a fogaskoszorú felől lehetett lebontani,a mopfII-n,meg a 210-en már csak rá van pattintva.
Köszi! Gondolom orvosolható a probléma ugye? Azt mondta a kereskedő,hogy amint átveszem a hiba nem lesz benne.....Csak hát nem mindegy,hogy újra megjelenik e utàna!!!
Sziasztok! 2006 os Clk cabrio vételét tervezem! Ma voltam kipróbálni és észrevettem az SRS hibajelzést a műszerfalon! Akkumulátor cserére hivatkozott az eladó! Az autó amúgy makulatlan állapotu a Marbella Mercedes használt telepén áll! Sok rémisztő dolgot olvastam a neten erről a hibáról!! Mi lehet a leggyakoribb hiba ilyenkor? Köszönöm a segítséget!
Az a pdf ami a 358638 as hozzászólásodban van? Az igen és köszönöm! Amire gondolok az az, hogy mi adja a jelet a jeladónak. Én ilyet még csak egy másik márkánál csináltam és ott a lendkerék hátuljába kellett egy kis mágnest beleütni.Persze a lendkerék levétele után.... Azért kérdezem, hogy mekkora bontás, ill macera ez?Mert e miatt nemigazán venném le a váltót...
W168: kényelmes, meglepően tágas, rozsdára kell figyelni. Akik használják szeretik, akik szerelik nem szeretik. Akiknek sosem volt, azok óvva intenek tőle, mert sok mindent hallottak róla.
Nekünk már a harmadik van a családban, mi szeretjük :-) A kategória társainál sokkal komfortosabb, sokkal többet ér. Arra is jó, hogy az ember kapjon egy kis Mercedes életérzést (fanatikusok: nem kiközösíteni emiatt).
Tapasztalatból mondom, hogy 1,6-ost vegyél, mert az 1,4-es gyengécske.
Segítségeteket szeretném kérni. Régebben jártam már itt,volt 123-asom,és 124-esem is,de azok sajnos már nincsenek meg.
Most szeretném meglepni a feleségemet egy A 140-nel,vagy 160-nal. Van valakinek tapasztalata ezekkel? 2001-2003 közöttieket nézegettem elsősorban,és mivel rövid távokat használja,inkább a benzines felé hajlok.
A nyíllal jelölt helyeken kívül még azt a krómozott köracél rudat kell megkenni,ami az ablaktörlőkar felé bújik ki a házból.
Van még a ház aljában egy belső fogazású áttétel,de annak nincs direkt hatása a törlés sebességére,illetve annak a szétszereléséhez már nem árt egy kis gyakorlat.
Ha a képeden megjelölt helyek meg vannak kenve,akkor mindent megtettél az ügy érdekében.
Ha a szétszerelésnél lepattintod a törlőkar alatti nagy műanyagfedelet és az alatta lévő mechanikát,ami a lapátnak a szélvédő sarkaiba való kitolásáért felel, megtisztítod és újrazsírozod,akkor meg fogsz lepődni,milyen gyors lesz utána a törlés sebessége.
Én idáig jutottam tavaly. Ettől jobban szét kellene kapni hogy rendesen be lehessen zsírozni?
Gondolom a két sínt oldalt, meg a középső tengely kellene? Esetleg valahol máshol?