Ez eddig ok is, nem is erre gondoltam...hanem ha egy 5-ször mész ugyanazon útvonalon, akkor 5-ször gépeljek végig mindent. Az útvonaltervezőjét pedig nagyon figyelni kell, mert ha kicsit is letérek róla és felvesz a kamera, rögtön jön a 165e Ft-os csekk...
Nagyapám egész életében megszállottan gyűjtötte a könyveket. Volt néhány olyan témakör, amiből az összes magyar, és német nyelven megjelent könyv megvolt neki, meg néhány olasz nyelvű is. Mielőtt meghalt, az volt a kérése, hogy az enyémek legyenek a könyvei. Nem telik el hét úgy, hogy a lányomnak ne rendeljek valamilyen angol nyelvű könyvet. Amikor Londonban jártam vele, megkérdeztem mi az amit látni szeretne. A válasz a Hatchard's könyvesbolt volt. Emellett a feleségemnek is, és nekem is van néhány könyvünk. Nemrég hozta a postás a lányom első francia nyelvű és az én első német nyelvű könyvemet. Mindkettőnknek még kicsit döcögősen megy az olvasás. A feleségmnek a magyaron kívül van jópár olasz és német nyelvű könyve is. Bevallom őszintén, még sosem számoltam meg konkrétan hány darab, így elnézésedet kérem az ezer szóért! Helyesen a mondat eleje így szól: Van pár könyv itthon.
Azért pár ezer könyv kicsit túlzás nem? Feltéve ha a 80-10 oldalas instant sztoris vacakokat nem számoljuk.
Nálam az asszony elég nagy könyvguru, ráadásul amit tud angol verzióban is megveszi, és nem hiszem, hogy több ezer könyve van, hiszen nem látok itthon könyvtárat, ott vannak ilyen mennyiségek! :)
Zoli! Elolvastam azt most, amit nem akartam, és több mint a felénél nem írsz autószállításról érdemben benne, a végén amit írtál azt már leírtátok tegnap is, köszönöm is! Amikor elsőként kérdeztem a tréler kapcsán, válaszoltál, Peti is, mind a 2-en ebben vagytok benne és értetek hozzá, azokat fel is fogtam, meg is fogadtam :)
De a legutóbbi regényed nagy része egy W210 védelmi, és "tuti a cucc" propaganda, az már nem érinti a tréleres kérdésem, mert nem akarok 15 kiló kábelt a trélerbe fűzni, és nem téma itt a tréler rohadása, stb :)
Valamint tévedhetek, lehet olykor van 1800Kg a 210 pl full-full nagymotoros esetekben, de egy azért közel sem agyon extrázott kis cdi szerintem nincs 1800Kg.
"extaxi 2001.06. havi. Az említett W126 és W140 mikoriak?"
Ezt viszont nem értem, 2001 előtt 1Kg könnyebb volt mint 2001 után? Tök mind1 mikori szerintem az számít amit egy hiteles mérleg mutat. Ez a saját 140 esetében egész pontosan 2024kg. És 210 szőnyeg ide vagy oda a 140-ben dupla üveg van, csak a hátsó szőnyeg szakasz olyan nehéz mint a komplett 210 szőnyegezés, a 3500-as motor főtengelye kis túlzással kiteszi a cdi motor felét, stb, ezért volt furcsa, hogy csak 200kg többlet legyen egy 140-ben. De tévedhetek, amíg nem állítok egy 210-et én mérlegre, természetesen az állításom nem mreleváns és hiteles, csak egy feltételezés.
W126-ból és W140-ből soha nem volt kombi (az egy-egy mobile.de-n is megforduló egyedileg készített daraboktól tekintsünk most el), így az összehasonlításod az S210-el igencsak sántít. Amíg egy üres W210 kasztni seggét kézzel könnyen felemelem, addíg egy üres S210 kasztni hátulját, ha becsokizok is csak megmoccantani tudom. És ez még csak az üres vas. Ott a sok plusz kárpit, hangszigetelés, nagy ötödik ajtó, szintszabályzás, szervo-zár, stb. Nem lepődnék meg, ha az S126 és az S140 200 kilóval nehezebb lenne a szedánnál, ha lenne.
Lehet fikázni a 210-est, meg nagyon trendi dolog is itt a fórumon is meg a facebookon is, de a tények makacs dogok. Az extaxi extrásításakor 15kg kábelt húztam be pluszban, a meglévő 10kg kábel mellé az autóba. Emelj meg egy 1996-os, és egy 2003-as 210 szőnyeget, meg fogsz lepődni. Attól, hogy a gyár 1995-re szériakészre tervezte az autót, minden évjáratba bekerült valami plusz. Az 1997.03.01.-i kis-mopf és az 1999.07.01.-i nagy mopf mellett évente látom a változásokat. Valami plusz mindig volt. Az 1800 kilós extaxi 2001.06. havi. Az említett W126 és W140 mikoriak?
Hogy a tervező az 1999.07.01.-én bemutatott E220T CDI-met katalógus szerint, 75 kilós sofőrrel, teletankolva 1560 kilóra tervezte? Na és? Mondjad ezt a mérlegnek, ami 1800 kilót mutat, ha kiszállok belőle :-)
..........
Én csak segíteni próbálok. Öt éve trélerezgetek néha-néha, nem napi szinten, ezek a tapasztalatok. Felőlem vehetsz üresen (katalógus szerint) 2,6 tonnás 410D-t! Jó autó az. El fogja vinni a 2 tonnás W140-et is, ha ráfér. Ha csak ritkán használod, rövid utakra, akkor jó eséllyel a váz sem fog eltörni, csak a fülke mögött elhajlik, ahogy mindegyiknél szokott. Valószínűleg rendőrségi ellenőrzést is csak nagyon ritkán kapsz majd, és jó magyar szokás szerint akkor is segít majd néhány színes papírdarab. A tachográfos bukóra is kicsi az esély, a HU-GO-t is kikerülheted, ha nem számít néhány plusz kilométer, de én nem az vagyok, aki ilyen tanácsokat osztogat itt a fórumon. Az én javaslatom a problémára egy W163, egy legalább 3 tonnás tréler, egy E kategóriás jogsi, és a nyugodt éjszakai alvás. Minden más ízlés kérdése. Az M1-en pl. láttam egy román szerelvényt: W163 vontató (3,35t horog), mögötte egy két autós tréler (alsó hangon 1t), rajta egy W163 (katalógus szerint 2,2t), és egy Opel Corsa (csak tippelni tudok: 900kg). Összesen >4t. Van aki így is nyugodtan átszeli Európát. Én nem ilyen vagyok, ezért a tanácsaim is másmilyenek.
Megfogadni persze nem kötelező! Ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz :-)))))))))))
Nem is értem, miért tippelgettek hogy átlagban mennyi egy 210 mikor 4hozzászólással lejjebb leírtam, hogy mennyi a mért adat, egy jól felszerelt nagymotoros 210 esetén :)
Azért rozsda ide vagy oda, a 210 sem sztaniolpapírból készült.
Az említett 6 gang 220CDI kombi visszaszámolva olyan 1650 körül lehetett (fapados Classic, bár vonóhorog volt alatta). Ez mondjuk az alsó határ, az én 1900-as fullos 320CDI-m meg kb a felső. Átlagban tehát kijöhet az 1800-as érték az S210-re :)
Ugyanezen autó szerelvényben, mögötte a lentebb is látható, kb 600 kg önsúlyú tréler, rajta egy ugyancsak 210 kombi (220CDI Classic 6 gang, amúgy fapad, 15l üzemanyaggal) összesen 4200 kg, ebből a vontatmány külön 2250. Ebből az autó ugye 1950 lenne, de mivel felcsatolva mértem, így nem pontosak az adatok, hiszen a futó valamennyit átterhel a vonófejre.
Szóval az 1800 kg körüli 210 kombi igencsak valóságos. Tudom, a csapból is a "126-ban még vótanyag" folyik, de abban mennyi extra, mennyi kábel, modul, vezérlőelektronika stb volt egy 15 évvel későbbi autóhoz képest?
A 210 rozsda biztosan csak egy gyárilag beépített, időzített súlycsökkentő intézkedés :))