Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sprinter CDI Creative Commons License 2015.07.19 0 0 354656

Mert mindent alápapíroznak.

 

Nekem a kombi 220CDI önsúlya papíron 1560kg, méréskor inkább 1800. A Sprinter papíron 2000kg, méréskor inkább 2300.

A trélerekkel nagyobb a baj. Van két tonnás tréler aminek papíron 300kg az önsúlya. Egy ekkora vas tréler méréskor simán 6-800kg üresen.

 

De akkor is bajba kerülsz, ha nem tudod hol a szállított autó súlypontja. Ha pl. veszel egy kis benzines kombit (E200T), jobb ha farral állsz fel, de ha nagy a motorja, akkor inkább orral. Egy teljesen üres kombi 210 kasztni súlypontja a hátsó emelőbakoknál van. Ha rosszul egyensúlyozod ki a trélert, simán átemel 100 kilót a vontatóról. Ha rövid a tréler, akkor helyed sincs a kisúlyozáshoz, a hosszabb tréler meg nehezebb is.

 

Na most ezeket számold össze, és kalkulálj a legrosszabbal! Állítólag volt aki 1850 Eurót fizetett 200kg túlsúlyért egy osztrák ellenőrzésnél...

 

Amit bemásoltál, azzal nincs gond. Egy S210 össztömege 2,2t felett van, a tréleré meg ugye 2,1t, tehát ez nem haladja meg.

Előzmény: bexxter (354652)
Sprinter CDI Creative Commons License 2015.07.19 0 0 354655

Igen.

Előzmény: Gubal (354645)
hsanyi79 Creative Commons License 2015.07.19 0 0 354654

Köszönöm szépen, akkor megnézetem. 

 

Üdv.

Előzmény: bexxter (354651)
Liviati Creative Commons License 2015.07.19 0 0 354653

B-vel

3500+750=szoló+utánfutó=4250

3500=szoló+tréler=3500

vagy

E-vel

3500+3500=összgördülő 7000

Előzmény: Szabóbobó (354647)
bexxter Creative Commons License 2015.07.19 0 0 354652

A kombi vonóhorga miért bukó? 2,1t-ba belefér 500kg trailer és 1600kg jármű. Majdnem kiadja a 210est. (mondjuk egy 200benzint simán). Erre elég a b+e, nem? 

21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.

(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt

  •     személygépkocsi össztömegét,

Gondolom itt bukhat meg a tényleges méréskor, de:

A vonóhorog katalógusokban szereplő vontathatósági értékek tájékoztató jellegűek és a vonóhorogra vonatkoznak. A gépkocsival vontatható maximális tömeget a gépkocsi gyártója állapítja meg és adattáblán jelzi. Az adattábla (címke) általában a motortérben vagy valamelyik ajtóíven található.

Forrás: Nemzeti Közlekedési Hatóság

Előzmény: Sprinter CDI (354642)
bexxter Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354651

Akár, de az is lehet, hogy hátrébb csúszott (valaki rosszul rakta fel stb). Aknából/emelőn könnyen látható.

Előzmény: hsanyi79 (354650)
hsanyi79 Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354650

Sziasztok.  Olyan gondom van a kombi w202-es c220-as mercivel, hogy a hátsó kipufogó beleér a kaszniba. Mi lehet a megoldás? gumibak csere esetleg?

 

Előre is köszönöm a válaszokat. 

Sándor-68 Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354649

A Német nem bánt, de a Labancok igen!

Előzmény: c220peti (354646)
P.Laci. Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354648

Üdv!

 

Nemrég vásároltam egy egy W 203 Mercedest 2002 kiadású! Az lenne a kérdésem hogy kilehet a klíma panelt cserélni digit klíma panelra és a nagynavit belelehet szerelni?

Szabóbobó Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354647

Egyszer vizsgázni akartam  E kategóriából  tréler vontatás miatt.  Azt mondta az iskola,hogy nem kell mert 4,5 T,ig vontathatok .  nem hittem el ,bementem a Nemzeti közlekedési hatósághoz,és azt mondták,hogy igy igaz.    A kamionos barátom azt mondta,hogy Német ,ó,ban lelónek  E-nélkül.  Mi az igaz?

 

c220peti Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354646

Pontosan, azt már megállíthatja az ellenőr és őt nem érdekli, hogy minden nap benne ülsz vagy csak alkalomszerűen.. Viszont az elmúlt 28 napoddal percre pontosan el kell tudni számolni. Ha régebbi a kocsi akkor minden napra egy korong, ha pedig újabb, akkor a kártyád tárol minden infót.

Előzmény: Smafu.w126 (354644)
Gubal Creative Commons License 2015.07.18 0 1 354645

Fertőrákosi kőfejtő?

Előzmény: Sprinter CDI (354633)
Smafu.w126 Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354644

Jaaa értem, ezt nem tudtam, akkor a C az már hozza magával a bürokráciát..... Na sebaj, félig illegalitásba vonulok akkor :D

 

Előzmény: c220peti (354643)
c220peti Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354643

Ez sztem független attól, ki nevén van a tréler. Például az Iveco-nak van olyan mentője, ami csörlős stb...össztömegbe ránézésre is 5 tonna legalább. Arra biztosan C jogsi kell, ha csak félévente 5 percet mész is vele. Ebben az esetben viszont rögtön vonatkozik rá minden, amiket írtam...csak azt akartam ezzel mondani, hogy meggondolandó dolog.

Előzmény: Smafu.w126 (354640)
Sprinter CDI Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354642

Az egyetlen használható felállás ilyenkor egy vonóhorgos személyautó (ha a KPM-esek lemérnek, akkor a 2,1t E-Osztály kombi kampóval is buksz), egy (utánfutó) tréler, és egy E kategóriás jogsi. Ha (majdnem)biztosra akarsz menni, akkor egy W163 ML a legalja, a gyári 3350 kilós horoggal. A tréler valós terhelhetősége pedig alsó hangon 2t kell legyen. Minden más esetben marad az ima mormolása egész úton.

Előzmény: Smafu.w126 (354640)
Sprinter CDI Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354641

3,5t megengedett legnagyobb össztömeg felett pontosan úgy van, ahogy leírta.

Előzmény: Smafu.w126 (354640)
Smafu.w126 Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354640

Petyám Te teljesen másról beszélsz mint ami rám vonatkozna. Nem hivatalos autómentési szolgáltatás lenne, a kocsi nem cégnéven lenne.

Te hivatásos vezetői esetről beszélsz. Ez egy saját tréler lenne, munkavállalás nem történik vele.

Előzmény: c220peti (354632)
c220peti Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354639

2001-es bocs

Előzmény: c220peti (354638)
c220peti Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354638

Ez a 2011-es valahogy nem rohad, legalábbis látható helyeken nem. Nem bujkáltam alatta, de amiket eddig láttam azokhoz képest meglepően szép. A korábbi CDI motor pedig zseniális, hidegen sem csörög csattog, melegen pedig csak suhog.

Előzmény: Sprinter CDI (354637)
Sprinter CDI Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354637

Azért a W906-osnak összehasonlíthatatlanul kényelmesebb, csendesebb a fülkéje, de az OM651 felett én is rosszul érezném magam. Amíg lehet húzom ezzel, de ha a kasztni elporlad nincs mit tenni, fiatalítani kell...

Előzmény: c220peti (354635)
Sprinter CDI Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354636

Tegnap volt.

Előzmény: fetitaco (354634)
c220peti Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354635

nálunk van egy ilyen 2001-es évjáratú valós 286e-rel, meg van egy tavalyi Sprinter is 33e-rel. Jó az új is, de valahogy a régiben jobban érzem magam...:)

Előzmény: Sprinter CDI (354633)
fetitaco Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354634

Héjj ez itt van nálunk :) koncert van volt lesz?

Előzmény: Sprinter CDI (354633)
Sprinter CDI Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354633

Nagyon melege volt a Sprinternek, elvittem hűsölni :-)

Az elmúlt napokban egy zsír új, 1200km-t futott Fiat Ducato-t kellett vezetnem. Nagy élmény volt átülni a 10 éves 300 ezret futott Mercedesbe. A bal lábam nagyujja még gyógyul, mert nem tudtam, hogy Ducato-t csak munkavédelmi bakancsban szabad vezetni, és a kuplungpedál melletti, szabadon forgó hardytárcsa a szandálomban enyhén megdarálta.

c220peti Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354632

Gondold meg azért, hogy havi 1-2 alkalomért érdemes-e a C kategóriát erőltetni, mert azokra a napokra, amikor nem vezetsz, tevékenységi lapot kell íratni, hogy nem dolgoztál AETR alá eső járművel. Ezen kívül kell egy legalább PÁV 3-as minősítés, GKI kártya és ha az utóbbi 7 évből veszel trélert, akkor digitális sofőrkártya is. Plusz a vezetési és pihenőidőket zsebből kell tudni, mert ha megállít a KPM-es egy perc alatt zavarba hoz és meg kell tudni védened magad...

Előzmény: Smafu.w126 (354629)
Smafu.w126 Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354631

Ja és a sprinter 2.9 Motor még ráadás pozitívum számomra, és még bejáratós is 600E magaslatán :)

Smafu.w126 Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354630

Értem, köszönöm! Ezt azért néztem, mert hátsó dupla kerekes, és elöl is a nagy futóműves, azt gondolom/tam, hogy elég erős.

Persze nem hivatás szerűen napi használatban lenne 4-5 kocsi szállítására, a műhely számára lenne, ha menteni kell, vagy bármi okból átszállítani A-ból B-be. Egy kocsit, pl egy halott KE-Jectronikos kocsit az injectorosomhoz, ilyesmik.... Szal jó ha havonta látna 2-3 kocsit.

Előzmény: Liviati (354628)
Smafu.w126 Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354629

Ami nem érint, vagy releváns számomra azt nem olvasom, így a furgonos, tréleres sztorikat sem olvastam :)

C kategória lesz ebből, mert ha éppen egy 1500-2000 kilós kocsit kell menteni, legyen rendben az is.

De nem értek ehhez a területhez, fingom nincs mit, hogy mettől meddig, majd kiokosíttatom magam, és erre itt vagytok Ti :)

Előzmény: Sprinter CDI (354627)
Liviati Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354628

Ha rám hallgatsz akkor csakis alvázasat veszel, azok közül meg a lehetőségek: Iveco Daily - Renault Mascott, Gazella

Nekem van benne tapasztalatom. Rengeteget láttam már amit kicsit túlterheltek és eltört a váz, szinte mindnél a fülke mögött (Sprinterek, LT, Transporter, Jumper-Boxer-Ducato, Master) Mindenképp hátsókerekest és duplakerekest vegyél!

Előzmény: Smafu.w126 (354618)
Sprinter CDI Creative Commons License 2015.07.18 0 0 354627

Ha figyelmesen olvasnád a topikot, tudhatnád hogy Dukátót vagy Rönyó Mastert kell venni, mert az a tuti :-DDD

 

Viccet félretéve: mit szeretnél? Max. 900 kilós autókat szállítani, vagy C kategóriával és tachográffal dolgozni? Mert ezzel a 2,6t önsúllyal ez a két választásod van.

Előzmény: Smafu.w126 (354618)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!