Nekem a kombi 220CDI önsúlya papíron 1560kg, méréskor inkább 1800. A Sprinter papíron 2000kg, méréskor inkább 2300.
A trélerekkel nagyobb a baj. Van két tonnás tréler aminek papíron 300kg az önsúlya. Egy ekkora vas tréler méréskor simán 6-800kg üresen.
De akkor is bajba kerülsz, ha nem tudod hol a szállított autó súlypontja. Ha pl. veszel egy kis benzines kombit (E200T), jobb ha farral állsz fel, de ha nagy a motorja, akkor inkább orral. Egy teljesen üres kombi 210 kasztni súlypontja a hátsó emelőbakoknál van. Ha rosszul egyensúlyozod ki a trélert, simán átemel 100 kilót a vontatóról. Ha rövid a tréler, akkor helyed sincs a kisúlyozáshoz, a hosszabb tréler meg nehezebb is.
Na most ezeket számold össze, és kalkulálj a legrosszabbal! Állítólag volt aki 1850 Eurót fizetett 200kg túlsúlyért egy osztrák ellenőrzésnél...
Amit bemásoltál, azzal nincs gond. Egy S210 össztömege 2,2t felett van, a tréleré meg ugye 2,1t, tehát ez nem haladja meg.
A kombi vonóhorga miért bukó? 2,1t-ba belefér 500kg trailer és 1600kg jármű. Majdnem kiadja a 210est. (mondjuk egy 200benzint simán). Erre elég a b+e, nem?
21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
személygépkocsi össztömegét,
Gondolom itt bukhat meg a tényleges méréskor, de:
A vonóhorog katalógusokban szereplő vontathatósági értékek tájékoztató jellegűek és a vonóhorogra vonatkoznak. A gépkocsival vontatható maximális tömeget a gépkocsi gyártója állapítja meg és adattáblán jelzi. Az adattábla (címke) általában a motortérben vagy valamelyik ajtóíven található.
Nemrég vásároltam egy egy W 203 Mercedest 2002 kiadású! Az lenne a kérdésem hogy kilehet a klíma panelt cserélni digit klíma panelra és a nagynavit belelehet szerelni?
Egyszer vizsgázni akartam E kategóriából tréler vontatás miatt. Azt mondta az iskola,hogy nem kell mert 4,5 T,ig vontathatok . nem hittem el ,bementem a Nemzeti közlekedési hatósághoz,és azt mondták,hogy igy igaz. A kamionos barátom azt mondta,hogy Német ,ó,ban lelónek E-nélkül. Mi az igaz?
Pontosan, azt már megállíthatja az ellenőr és őt nem érdekli, hogy minden nap benne ülsz vagy csak alkalomszerűen.. Viszont az elmúlt 28 napoddal percre pontosan el kell tudni számolni. Ha régebbi a kocsi akkor minden napra egy korong, ha pedig újabb, akkor a kártyád tárol minden infót.
Ez sztem független attól, ki nevén van a tréler. Például az Iveco-nak van olyan mentője, ami csörlős stb...össztömegbe ránézésre is 5 tonna legalább. Arra biztosan C jogsi kell, ha csak félévente 5 percet mész is vele. Ebben az esetben viszont rögtön vonatkozik rá minden, amiket írtam...csak azt akartam ezzel mondani, hogy meggondolandó dolog.
Az egyetlen használható felállás ilyenkor egy vonóhorgos személyautó (ha a KPM-esek lemérnek, akkor a 2,1t E-Osztály kombi kampóval is buksz), egy (utánfutó) tréler, és egy E kategóriás jogsi. Ha (majdnem)biztosra akarsz menni, akkor egy W163 ML a legalja, a gyári 3350 kilós horoggal. A tréler valós terhelhetősége pedig alsó hangon 2t kell legyen. Minden más esetben marad az ima mormolása egész úton.
Ez a 2011-es valahogy nem rohad, legalábbis látható helyeken nem. Nem bujkáltam alatta, de amiket eddig láttam azokhoz képest meglepően szép. A korábbi CDI motor pedig zseniális, hidegen sem csörög csattog, melegen pedig csak suhog.
Azért a W906-osnak összehasonlíthatatlanul kényelmesebb, csendesebb a fülkéje, de az OM651 felett én is rosszul érezném magam. Amíg lehet húzom ezzel, de ha a kasztni elporlad nincs mit tenni, fiatalítani kell...
nálunk van egy ilyen 2001-es évjáratú valós 286e-rel, meg van egy tavalyi Sprinter is 33e-rel. Jó az új is, de valahogy a régiben jobban érzem magam...:)
Nagyon melege volt a Sprinternek, elvittem hűsölni :-)
Az elmúlt napokban egy zsír új, 1200km-t futott Fiat Ducato-t kellett vezetnem. Nagy élmény volt átülni a 10 éves 300 ezret futott Mercedesbe. A bal lábam nagyujja még gyógyul, mert nem tudtam, hogy Ducato-t csak munkavédelmi bakancsban szabad vezetni, és a kuplungpedál melletti, szabadon forgó hardytárcsa a szandálomban enyhén megdarálta.
Gondold meg azért, hogy havi 1-2 alkalomért érdemes-e a C kategóriát erőltetni, mert azokra a napokra, amikor nem vezetsz, tevékenységi lapot kell íratni, hogy nem dolgoztál AETR alá eső járművel. Ezen kívül kell egy legalább PÁV 3-as minősítés, GKI kártya és ha az utóbbi 7 évből veszel trélert, akkor digitális sofőrkártya is. Plusz a vezetési és pihenőidőket zsebből kell tudni, mert ha megállít a KPM-es egy perc alatt zavarba hoz és meg kell tudni védened magad...
Értem, köszönöm! Ezt azért néztem, mert hátsó dupla kerekes, és elöl is a nagy futóműves, azt gondolom/tam, hogy elég erős.
Persze nem hivatás szerűen napi használatban lenne 4-5 kocsi szállítására, a műhely számára lenne, ha menteni kell, vagy bármi okból átszállítani A-ból B-be. Egy kocsit, pl egy halott KE-Jectronikos kocsit az injectorosomhoz, ilyesmik.... Szal jó ha havonta látna 2-3 kocsit.
Ha rám hallgatsz akkor csakis alvázasat veszel, azok közül meg a lehetőségek: Iveco Daily - Renault Mascott, Gazella
Nekem van benne tapasztalatom. Rengeteget láttam már amit kicsit túlterheltek és eltört a váz, szinte mindnél a fülke mögött (Sprinterek, LT, Transporter, Jumper-Boxer-Ducato, Master) Mindenképp hátsókerekest és duplakerekest vegyél!
Ha figyelmesen olvasnád a topikot, tudhatnád hogy Dukátót vagy Rönyó Mastert kell venni, mert az a tuti :-DDD
Viccet félretéve: mit szeretnél? Max. 900 kilós autókat szállítani, vagy C kategóriával és tachográffal dolgozni? Mert ezzel a 2,6t önsúllyal ez a két választásod van.