Egy amatőr kérdés: miből tudom kívülről megállapítani hogy van-e az autómban katalizátor? Mit kellene látnom az autó alatt? Azonkívül hogy szerintem az enyém például hangos. Vagy egyéb kipufogó elem tákolt? Youtube-on láttam olyan videót amihez a képaláírásban oda volt írva hogy no cat, és a hangja kb. ugyanolyan mint az enyémnek. Mindenesetre valami nálam pótolandó szerintem...
Én kb. fél éve jártam ugyanebben a cipőben mint te, bár én eleve csak hobbicélra (hétvégére tavasztól-őszig) kerestem autót. Megpróbálom leírni a tapasztalataimat, talán valamit segítenek. Remélem hozzáértőbb emberke is fog írni. Én legközelebb a rozsdára mindenképp jobban odafigyelnék, bár ez valószínűleg csak az én figyelmetlenségemnek tudható be. A hátsó ablak alsó részén ahol találkozik a "díszcsík" a kasztnival, na én ott megnézném van-e rozsda, nálam például van :( Illetve a csomagtérzárnál ahol az infra is van, az is egy jellemző hely a rozsda szempontjából, bár ez csak megbontás után látható. Ezenkívül kerékjárati ívek, illetve a 4 emelési pont a küszöbben amiket kipattintható műanyag fedél takar, oda érdemes benézni. Illetve a hátsó lökhárító és a kasztni találkozásánál körben. Pótkeréküregben, akkumulátortálcán illetve a csomagtér kédergumi? alatt amit szintén nem lehet látni szétszedés nélkül lehetnek meglepetések. Nemrég szedtem szét a hátulját és találtam meglepetést, illetve rengeteg földet... Ezenkívül a hátsó ablak ne legyen tejes illetve törött. Az összes ablakemelő rendesen működjön, nekem jöttek olyan szöveggel hogy túl nehéz az emelőmotornak az üveg, illetve hogy a duplaüveg golyóálló... Mindennek szépen kell működnie, mindent ki kell próbálni benne. Klíma is működjön szépen. Egyébként lehet öndiagot csinálni a klímánál amihez semmi sem kell:) Bár azt eldönteni milyen hibakód mekkora bajt jelent az már más tészta ott helyben. Az írásodból azt veszem ki hogy te nem korai évjáratot akarsz. Úgy tudom az újabbakon már nem jellemző a motorkábelköteg probléma, amit alapvetőleg szintén nem látni a műanyagoktól. Illetve ha van tolatóradar akkor azt is érdemes kipróbálni működik-e rendesen. Illetve érdemes odafigyelni hogy minden évjáratazonos legyen, mert rengeteg hirdetést látni amiben a korai évjáratú autóban pl. a későbbi évjárat műszerfala van, mondjuk ezek a dolgok akkora problémát alapvetőleg talán nem jelentenek. Talán sokmindent nem felejtettem ki, az írásom fenntartásokkal kezeld, én is viszonylag friss bálnás vagyok.
140 esetében leginkább futómű, és extrális elektronikai hibák jellemzőek az említett típusokban, ha ezek rendben vannak, a többi már laikus szemmel is szűrhető, pl hézagok, vonalak szépen fussanak, egy benzines motor siseg, nem krampácsol, az automataváltó azért automata, hogy szépen tegye a dolgát helyetted :) Kormányt koppig mind2 irányba kitekerni, és gurulni vele, majd gurulás közben kezd el vissza tekerni kopp állásból.
140 érzékeny a kormányműre, ha lejárt az ideje érzed, hogy a kopp állásból visszafele akad egy pillanatra, akár koppan is egy embereset.
Belső ventilátort több fokozatban ellenőrizni, és automata állásban is, ablaktörlőt akkor is kapcsolj ha épp száraz az idő, mert relébetegek, ez utóbbi 1994 novembertől már nem releváns, onnantól már egy elektronika kezelte, nincs relésor. Ha sibedás azt is teszteld, de úgy minden extrát is.
Hátsó ablakok koppig le és fel, mechanika betegek. Nézz alá, hogy van e katalizátor alatta, ha nincs már mókolt. Futóműben sajnos alultervezettség miatt minden hajlamos cserét kérni (ez még persze nem váló ok), első rugók törnek, 10 bálnából 6 simán törött rugókkal fut az utakon.
"sőt még az indexem sem működött,hogy jelezzem,hogy félrehúzódom,és még az ablaktörlő is középállásban maradt"
Na ezek azok a kis "titkok" infók, amit Lacibá kért, csak csatlakozni tudok hozzá, miszerint túlfeszrelét tessék ellenőrizni, valamint környékét, és a testeléseket. Az index, és az ablaktörlő pl egy körön van, lehet az a bűnös aki ezeknek ad áramot gyújtás jelre, egy modul, vagy relé. Nem kizárt, hogy a túlfesz modul a bűnös, sok esetben alapvető biztonságtecnikai dolgokat ő véd, beleértve motor ecut, és az adagolót is.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tapasztalt merci tulajoktól, hozzáértőktől.
W140-es bálna merci vásárlása előtt állok, rendszeresen olvasgatom a totalcaros népítéleteket, csikós féle cikket, winkler róbis tesztet, nyálazgatom a külföldi fórumokat.
Típus szerint ami számításba jöhet s320 vagy s420l modell, elsősorban benzines.
Az is kezd körvonalazódni, hogy 1 millió alatt nem érdemes ilyen gépet vásárolni.
Fogyasztás, gumi abroncsok mérete, súlyadó, biztosítás, alkatrész árak stb. tehát nagyjából a fenntartási költségekkel kezdek tisztában lenni.
Ami engem kifejezetten érdekelne és kérdésem a következő volna: hogy vásárlása előtt mire érdemes odafigyelnem ezeknél a modelleknél(s320,420)?. Tehát, hogy csökkenteni tudjam a hibalehetőségek számát.
Jöhet minden ami ezekkel a modellekkel kapcsolatos.
1,5 millióért már egész korrekt állapotúakat lehet kapni. Ami nálam szempont mindenképp normális állapotút szeretnék venni, tisztában vagyok azzal is ennyi idősen nem kilométer óraállást, hanem állapotot vásárolok.
Nem fillérekből akarom fenntartani az autót és nem is azt akarom, hogy évekig, csak az udvarban álljon. Mindennapi használatra venném. Segítségeteket és választokokat előre is köszönöm.
A 190-be már több mint 10 éve használom a spurit a mai napig,a 210-be egy éve gond nélkül. 3000km-en ként töltök egy flakonnal 1 tankhoz.Titok az nincs,miért is tenném,hisz ha tényleg segítséget akarok tőletek akkor teljesen leírom a hibajelenséget.
Így átgondolva én is valami elektromos hibára gondolok,mert ha üzemanyag ellátási hiba lenne,akkor gondolom rángatna mielőtt leáll,nem pedig úgy állna le mint amikor elfordítom a kulcsot.Leállt egyből a szervó,fékrásegítő,sőt még az indexem sem működött,hogy jelezzem,hogy félrehúzódom,és még az ablaktörlő is középállásban maradt,csak műszerefal világított mint a karácsonyfa.