Értem, akkor mihamarabb megpróbálom megejteni a dolgot, vagy addig nem járok vele. Köszönöm a segítséged, az idődet és az értékes információkat, sokat segített!
Majd az eredményt azért beugrom leírni, ha érdekel. :)
Ne kérd, hogy jósoljak, nem tudom megmondani, hogy kibírja e, lehet még ezreket bír, lehet pár100-at.
És csak ismétlem magam, nem kell nagy lóvé a vezérmű állásának ellenőrzéséhez, simán a jeleket csekkoltasd le, az nem lehet több mint 5000Ft. Kb 30 perces meló.
A képen láthatót nyár végén csináltam, mint a képeken látható, baxottúl nincs jelen egyik sem, és ez még a jobbik volt, ami a nyáron készült és ilyen jelenséget produkált az rosszabb volt a jobb oldali jelnél, 2x ennyire volt elmászva, az átugrott.
"Egyébként ez a lánchiba és egyszercsak bumm dolog mennyire gyors folyamat? Csak azért kérdem mert több mint fél éve van ez a jelenség és nem romlott a helyzet azóta, illetve az alapjáratos rángatás sem mindig van. Lánchibánál nem lenne ez állandó jelenség?"
Nem biztos, hogy át van ugorva, de ha még nem volt sosem lánc csere, az biztos, hogy pengeélen táncolsz, és baxottúl nyúlott a lánc, ez viszont okozhat időnként zűrzavart, bizonyos esetekben meg tud kompenzálni az ECU, elég összetett és kifinomult elektronikája van már, képes lehet az esetek egy részében kompenzálni.
Akkor ezen a vonalon indulok el, bár most némi pénzmagot kell összegyűjtenem hozzá, mert ez most így pikkpakk nem fog menni. Annyit szerinted még kibír? Nem megyek vele sokat, havi 400-500 km.
Egyébként kérdésedre visszatérve, igen, Magyarországon meg lehet csinálni. Itt mindent meg lehet. A szerelőm, akihez hordom ha valami van, már az 5. szerelőm és ő az első aki nem b*sz át. Az összes korábbi csak lehúzott és nem csak engem, mert pl. muterom is azokhoz hordta a kocsiját (Lacetti) és a végén az lett hogy annyi félrekezelés történt és annyi hiba halmozódott fel, ami annyi mindent tönkretett, hogy 5 kg olajsarat pucoltak ki a végén az egész motorból és minden vezetékből, több alkatrészt kellett cserélni, potom 150ezer Ft-ba került. De azóta megy és ez az 5. autószerelő volt, aki nem csak azt mondta, hogy csinált valamit miközben bele sem nézett a motorba, de rezzenéstelen arccal kérte el alkalmanként a 10-30 ezer Ft-okat. Hozzátenném, hogy az egyik balf*sz kiverte a katalizátorból a kerámiabetétet, merthogy annyira nyomta már az olajat mindenhova a motor és a lambdák is jeleztek már. Így egy rövid időre picivel jobban ment a kocsi, de pl. nem is tudtuk, hogy kiverték a kerámiát, az megint csak az utolsó szerelőnél derült ki, hogy tudjuk-e, hogy a katalizátor már csak egy üres dob...
Engem is a hivatalos Merci szervizben már arra is rá akartak venni, hogy azt is kicseréljem ami nem is rossz, ez azért már szemet szúr ennyi idő és szerelő után amikor vérszemet kap és a legdrágább alkatrészeket és sok óradíjat mondanak.
Sajnos ezzel a légtömegmérővel befürödtem most rendesen, ennyi erővel az ablakon is kiszórhattam volna a hóba. Rendkívül bosszantó. Ezért is próbálok most kétségbeesetten diagnózist találni.
Egyébként ez a lánchiba és egyszercsak bumm dolog mennyire gyors folyamat? Csak azért kérdem mert több mint fél éve van ez a jelenség és nem romlott a helyzet azóta, illetve az alapjáratos rángatás sem mindig van. Lánchibánál nem lenne ez állandó jelenség?
"Az volt a válasz, hogy nem, mert az csak úgy derül ki ha szétszedik, ha meg már szétszedik, ki is tudják cserélni. Ugye ehhez le kell bontani a motor teljes elülső részét, ha jól tudom hivatalos szerviz csak fix láncot használ, nem fűznek."
1. Igen, a márkaszerviz kapcsolt láncot tesz be.
2. A többi hülyeség :), a lánc állapotát a szelepfedél levételével és a jelek ellenőrzésével megtudja állapítani!
M271-es motornál sajnos a 160 000Km-es futás a láncban, már jó eredmény, 120-nál már kezd necces lenni, 140-150-ig bezárólag szinte kivétel nélkül megtörténik a baj, főleg a kézi váltósoknál, automaták hajlamosak tovább bírni kicsivel. Az esetek 80%-ban megússza a tulajdonos egy láncugrással, de volt példa sajnos nagyobb bajra is. Ez ennek a motornak a típusbetegsége, nagy pórt kavart is az ügy a márka fórumain és az autós sajtóban. Nem mellesleg légtömegmérő nem szokott ilyen radikális jelenséget okozni, gyengeség, enyhén reszkető motor, sok fogyasztás általában jelentkezik, de az Általad leírt jelenség túl erős egy MAF hibának, ilyen inkább a régi V8 M119-eknél jelentkezik MAF hiba esetén, de szerintem azok sem ennyire durvák.
Tehát összegezve, akárki akármit mond, higgyél nekünk, a motorod esetében a vezlánc dolog nem olyan mint a nagy átlag, hogy soha, vagy max sok km után, a Te esetedben a 160 000Km REKORD kategória!
Aztán, hogy nyugtatót is mondjak!
Nem kell félned, hogy felesleges kiadás lesz a lánc, mert mielőtt cserélnék ellenőrizni kell a jeleket mint lentebb írtam, kb ha igazam van 100%, hogy a jelek nem fognak stimmelni! Ha puszin együtt állnak a jelek, és a lánckerekek is szépek, akkor nem kell hozzányúlni!
A lánckerekek, lánc, patron, munkadíj 200-ért meg kb reális, nem védeni akarom őket, de az nem vészes ár, kb ez a magaslat az átlag!
Ha a lánckerekek szépek, csak a lánc nyúlt, jóval olcsóbban megúszható!
Én nem tudok másra gondolni, mert az M271 a lánchibát leszámítva szerintem a legjobb 4 hengeres motorja a mercedesnek az elmúlt 20 év távlatában, egy nagyon jó motor és letisztult, egyszerű, ilyen jelenséget nemigen tud más ott okozni amit ne látna a diag.
Na most a hivatalos Merci szervizben mikor nagyon rám akarták beszélni, hogy légtömegmérőt ÉS vezérműláncot is cseréljek, kérdeztem, hogy meg tudják-e nézni valamilyen módon, hogy a lánccal probléma van. Az volt a válasz, hogy nem, mert az csak úgy derül ki ha szétszedik, ha meg már szétszedik, ki is tudják cserélni. Ugye ehhez le kell bontani a motor teljes elülső részét, ha jól tudom hivatalos szerviz csak fix láncot használ, nem fűznek.
Igen, nálam van és teljesen ép, szóval ha kell valakinek, tudok adni gyári, tökéletes állapotú, szupertiszta légtömegmérőt. :)
A sztori az, hogy elmentem a szerelőmhöz akihez járok, ott is ezeket a hibákat dobta a gép, szerintük légtömegmérő. De alkatrészt nem tudnak, mert nincs utángyártott stb.
Bementem a soproni hivatalos lehúzós Merci szervizbe nagy sóhajtozásokkal, de mielőtt bármit is rendeltem volna, ott is kértem egy diagno-t, hogy mondják már meg mi a baja. Ugyanazokat kapták eredményül, mondták, hogy légtömegmérő, vagy teljes vezérműlánc csere. 160ezer km-nél kicsit korainak tartottam a vezérműlánc dolgot (úgy tudom 250 ezer körül néznek rá először, hogy na mi újság a lánccal), és kicsit magas alkatrész és munkadíj árat mondtak a cserére (200ezer Ft körül). Aztán mivel több helyről is a légtömegmérő hibát említették, ezért úgy döntöttem akkor legyen az, bementem újra. Akkor egy másik szerelő azt mondta, hogy lánc semmiképpen nem lehet ennyi km-nél meg ha nem csörren hideg indításnál. Így megvettem a légtömegmérőt.
Beszereltetni már nem akartam a lehúzós hivatalos szervizben, ezt pöpecül a szerelőm meg is csinálta. Aztán hazamentem, betolattam a garázsba, közben fékeztem, motorlámpa felgyullad. Azzal a lendülettel vissza is mentem a szerelőmhöz, diagno, és az az egy hibajel volt amit leírtam. Egy idő után az alapjárat játéka indukál más hibaüzeneteket is, de látszik a sorrendiség: az ingadozó alapjárat generál keverékképzési hibát mindkét irányban (dús, szegény), aztán ezt meg a lambdák veszik észre és picsognak miatta.
Szóval így jártam, így dobtam ki közel 140ezret a semmire. És ez bosszant igazán. Most a vezérműlánc dologgal is az a bajom, oké, kicserélik 200ezerért aztán mi van ha utána is ugyanezt csinálja? Azért várok tippeket, hogy mi a legvalószínűbb. Én azt gyanítom ezek után, hogy nem mechanikai hiba, hanem valami motorvezérlő elektronikai. Persze én nem vagyok szakember, nem értek hozzá. Ezért remélem, hogy "fel tudtok okosítani".
Az M271-es motor sajnos nem szól előre mikor ugrik a lánc, nem csörög, nem csattog.
Egyszer csak bumm. Régi légtömegmérőd vissza kaptad? Amúgy csak kíváncsiságból kérdem, az történt, hogy közölték veled, kedves uram azt gondoltuk a MAF a hiba, de most is ugyan az a hiba, továbbra is rossz a kocsi, adjon több mint 100 ezret, és köszönjük a részvételt?
Vagy ez, hogy megy? Nem is értem. Többször hallottam már ilyet, a minap egy off autó jött be, mert izzító gyertyát kellett cserélni, szerelő azt gondolta szerinte rossz a porlasztó a kocsiban, szétszedte, elbaxott valamit, elvitte adagolóshoz, (haver adagolós) nem sikerült megcsinálni, majd elkért az ügyféltől egy vagon pént, közölte, hogy ez most ilyen és viszlát.... 3 hengerezik a kocsi, kopog, füstöl.
És nem kevés az ilyen eset, és kezd már érdekelni, hogy ezt így meglehet csinálni? Ezt így megcsinálják szerelők itt Magyarhonban? :(
Az itteni beírások alapján, és tesztek alapján időben melegszik fel a kocsim, jónak mondható.
Csak én sokallom, de mindenkinek itt körül van. 210 320cdi.
Szerintem a termosztáttal nincs baj, kikapcsolt kieg.fűtés melett is bemelegszik, fűtés is jó. Stabilan 80fölött áll egy mutatóval. Nyáron nagy melegben felmegy a 80-100közé, tehát 90fokra. Sztem ez jó.
Nekünk a hátsó féknyergek dugattyúi szorultak annyira, hogy kis fékezésnél nem fogta meg a hátsó kereket egyáltalán. Az is húzta magát hátra hóban kis fékezésnél.
Azt hiszem áramkör szakadást írt - azért is cseréltették velem ki a légtömegmérőt. 200A-002 kódú hiba: B2/5 hőfilmes levegőtömeg-mérő, rövidzárlat a test felé / vezetékszakadás [P0102].
Egyébként ha a lánc "átugrott" az mit jelent pontosan? És mik a javítási következményei? Teljes vezérműlánc csere? Mert amúgy síri csendben van, hidegindításnál sem pisszen mielőtt a hidraulika ráfeszítene.