A ködlámpa eredeti célja a szemből a ködben jobban látható lét, tehát téged lássanak jobban.
Valamint egy nem régen megjelent totalcar cikk, valamint számos egyéb cikk bizonyítja, hogy fizikai képtelenség, hogy jobban láss az erősebb fénnyel a ködben :)
De én nem értek a fizika ezen részéhez, így nem képviselem sem egyik, sem másik állítást.
Nos akkor annyira megörültem, hogy újra nyitható a hátsó csomagtérajtóm, hogy el is felejtettem róla beszámolni nektek a fejleményekről...
Miután másnap reggel izgatottan keltem és próbáltam a kulcsot újból elfordítani az egész éjszaka "áztatott" zárba, sajnos arra a szomorú megállapításra jutottam, hogy nem fogom tudni kinyitni továbbra sem a hátsó ajtót az autón. Így aztán nekiálltam a hátsó üléssor kiszerelésének, mondván fordítva közelítem meg a dolgot. Nagyjából 1 órányi szétszerelés után el is jutottam odáig, hogy a hátsó ülés háttámláját fel tudtam annyira hajtani, hogy a fejemet beszorítva elengedjem a bowdent, ami a háttámlát tartja. Ezek után mondanom sem kell, hogy már egészen könnyen kinyitottam belülről a hátsó ajtót.
Miután vakondpozícióból előmásztam, kipakoltam a csomagtér részét, megtaláltam a jobb hátsó részbe rejtett központi zár modult, amit leválasztva eredeti helyéről elemezni kezdtem. Semmiféle külsérelmi nyomot nem láttam a szerkezeten, így újra csatlakoztatva elámultam, hogy újra működik a központi zár összes funkciója, így a hátsó ajtózár is. Levonva a konzekvenciát, befújtam a csatlakozókat kontakt spray-vel, majd visszarakva mindent nyugtáztam a napot. A zár azóta is hibátlanul működik. :-) Juhé!
Szumma-szummárum: a Mercedes patentjai hibátlanok. Merevségük ellenére nem törnek, mint más autókon. Az összerakás minősége példás, igen okos megoldásokkal találkoztam buherálás közben.
A butaság netovábbja viszont az, hogy az akksi lemerülése esetén (hátul) vagy a biztosítékok meghibásodása esetén (csomagtér alatt vannak pont a zárásért felelős áramkörök) csak úgy lehet bejutni (és itt jön az, amire nem számítottam én sem) hogy az autó belseje felől kell megközelíteni a terepet. :-(
Persze ez csak abban az esetben áll fenn, ha a zár lamellái össze vannak rohadva. És miért ne legyenek, hiszen ez egy Mercedes, aminek a csomagterét alapból gombbal, vagy távirányítással nyitunk, nem kulcsozunk, mert fölösleges.
Más...:
Az autóban van elöl-hátul parkolószenzor, ám valami oknál fogva nem működik. Gombbal való bekapcsolás esetén ugyan a műszerfalon lévő két kijelző és a tetőkárpit hátsó részén található kijelző felvillan és egy hosszú sípolás is hallható, ám itt megáll a rendszer, nem csinál semmit. Merre kereshetem a probléma okát?
Sziasztok. Mikor a vonóhorgot vettem én vettem hozzá egy elektronikát, meg kellett szakítani a kábeleket és közé kötni a cuccost. Az okosan eldöntötte, hogy van e utánfutó rákötve és nem kavarta meg a visszajelzőt.Jól is tette a dolgát. Az első csomagtartó beázásig....
Vettem 7 pólusú hellát a bárdiba (a legjobbat kértem) hogy majd kicserélem az én 13 pólusúmra. Hát olyan csapnivaló sz@r a minősége hogy hagytam a 21 éves gyárit az sokkal jobb volt! Visszavittem kértem egy átalakítót most azzal használom ha kell.
A csomagtértető alján és a hátsó sárvédőn folytatódó krómcsík.
Elvileg csak kópékon volt, egyesek meggyőződése szerint bizonyos exportok esetében az 560 long-okon is volt, valamint kérhető volt extra ként limókra is. Én erről még nem szereztem meggyőződést, de az ellenkezőjét sem tudom bizonyítani.
Szeretném elsőként megragadni az alkalmat, hogy annak aki még dolgozik holnap és holnapután rövid hetet és kevés munkát, aki viszont kivette ezt a két napot annak jó pihenést, de minden kedves fórumtársnak ÁLDOTT BÉKÉS KARÁCSONYT kívánjak határokon belúl és kívül!
Továbbá a karácsonyfa tetejére senki ne feledje felhelyezni a csiilagot! ;)