Az az automata egy tartós darab, igaz nekem benzinesben volt, de nagyon szerettem. A váltásai egyformán puhák, ha a maiakhoz viszonyítod, akkor azért nem olyan, hogy csak a fordulatszámmérőt lesve látod, hogy mikor vált, ennek érezni a váltásait, de nem ránthat nagyot, és nem engedheti felpörögni a motort felfele váltásnál két fokozat között. Sík úton fék nélkül húzd be D-be, rántás nélkül el kell kezdenie kúszni. Próbáld ki, hogy P-ből gyorsan húzd át D-be, egy jó váltó nem késlekedik másodperceket, mire beveszi a D-t, egy másodpercen belül beváltja. Üzemmeleg váltóval, járó motornál P-be rakott karral nézd meg az olajat, a szintnek a max jelzés közelében kell lennie, annál ne legyen több, és a minimumnál ne legyen kevesebb, töröld bele egy zsebkendőbe, a friss olaj piros színű, de a gyári periódus végén is csak pirosasbarnás, ha sűrű fekete trutymót találsz, az nem jelent túl jót. Próbáld ki először álló motornál, adj finoman padlógázt, a pedál megakad, ha innen nagyobb erővel megnyomod, hallasz majd egy kattanást, az a kickdown kapcsoló. Hidegen ne gyilkold, de ha meleg a motor, akkor próbáld ki menet közben is, menj finoman, amikor érzed, hogy már bepakolta a negyediket, nyomd le izomból a pedált, ha jó a kickdown, akkor azonnal visszadobja az adott sebességnél lehetséges legkisebb fokozatba.
Ha alacsony sebességnél finoman gyorsítva rángat, vagy elkezd nagyon vibrálni, akkor a citrom már nem egészséges.
Mindenképpen próbáld meg kideríteni, hogy mióta használja az aktuális tulaj, és hogy mennyire vette komolyan a cseréket, gyári előírás szerint 60ezrenként kell lecserélni benne szűrőstől az olajat, erős városi használatban pedig 30nál.
Olajból valami 5-6 liter kell, egy csere szűrővel együtt megáll 30ezer körül, már nem emlékszek pontosan, de nem vészes tétel.
Jó minőségű, megfelelő mennyiségű olaj kell nekik, rendszeresen cserélve, ha ezt megkapják, nagyon sokat elmennek, én nem mernék bele semmilyen adalékot beleönteni, egyszerű felhasználó szinten szerintem ne piszkáljuk azt, amihez nem értünk, annak sose lesz jó vége. Egy tisztességes felújítás olyan 300ezer, de ennél sokkal olcsóbban van bontóból jó váltó, én azt venném.
Fogyasztásban maximum fél-1 literrel lesz több, de a kényelme szerintem megér ennyit, könyöklővel együtt az automata nagyon jó dolog.
Köszönöm, ez nagy segítség. Egyenlőre még nincs konkrét kinézett autó, évi 10-20e km-re kéne, jellemzően "desszert" autónak, városban futkozni, munkába járásra, ugribugrira nem menne, télen garázsban állna, szóval amolyan félhobbi állapotú autót nézek, 124-esig bezárólag, de KE-Jetes és Stromberges autó nem kell. Igazából valami finom dízel lenne jó, azoknak imádom a hangját meg a szagát, de nemrég mentem egyik barátom újkora óta náluk levő E220-asával, amiben 280van, az szépen ment, nem kellett percekkel előre gondolkozni előzésnél, és saját bevallása szerint ésszel vezetve országúton eljár 8-10literből, megnéztem Spritmonitoron is, ott is ilyesmiket láttam, az azért a menésért nagyon nem rossz, a dízel állólámpám evett 8litereket, ez azért elgondolkodtató. Ráadásul sokkal finomabb autó is, csak félek a kettőstömegű lendkeréktől meg az elektronikai hibáktól, ha jól láttam egy gyári kábelköteg a motorba 200ezer környéke. Mondjuk a másik oldalon meg ott van, hogy a régebbiek lakatolása simán elviszi egy kettőstömegű meg egy kábelköteg csere árát.
Szóval dilemmában vagyok, hogy vegyek valami békebeli dízelt, vagy üljek bele egy E-osztály 124-be.
700-750ezerért szabad az újabbakat nézni? Tudom, hogy ezért a pénzért nem lesz hibátlan, de szerintem ennyiért már vannak korrekt autók, csak ki kell őket fogni.
Nem értetted meg a válaszokat!Az injektorok kifújtak a tömítés mellett,és tiszta kátrányos mocsokból állt az egész rész.Jobb,hogy nem láttad,sokszor szétverik a burkolatot,meg több napig áztatják a kátrányos mocskot,ami lerakódik oda.
124 est szeretnék venni, 250est vagy 300as dízelt.
Sajnos ebben az árban amiben nézelődök épp nincs értelmes 250es és csupán 2 db 300as találtam az is automata.
Nos volt nekem már 124 es kocsim de manuális.
Kérdés a 4 fokozatu automatát ha megyek megnézni miket kell rajta megnézni hogy tudjam érdeme e megvenni vagy halál közeli állapotú. Olvastam itt tegnap egy ké leírást de az nem tért ki az ilyen vásárláskor nézendő hibákra.
Ha megvenném azonnal olajat cserélnék benne úgyis, csak jó lenne ha nem 5e km en belül kéne váltót felújítani.
Mennyi és milyen olaj való bele? Automatával még nem volt dolgom, kell még valami egyéb élettartam növelő karbantartás, esetleg adalék?
Ha idővel fel kell majd újítani az kb mennyibe szokott kerülni?
A motor kasztni futómű az nem probléma csupán az automata, kicsit tartok tőle, manuálist jobban szerettem.
Eladás előtt cserélgették a gázolaj csöveket, tehát az is ráfröccsenhetett (javítás előtt-közben).
Lehet koksz is van, de elég sok darab hiányzik a műanyagról is (az első rögzítési pont pl. teljesen oda van).
Az olajbetöltőt én törtem el (mikor le akartam csavarni a burkolat levételénél), mert az is be volt keményedve, ráadásul úgy megtépve, hogy így járt :-(
Asszem lesz némi villanyos munka is, mert az egyes befecskendező vezetéke kőkemény (a burkolat alattiak sem lehetnek jobbak).
Vagy egyszer valamilyen szerviz alkalmával xy okból lángra kapott a gázolaj, vagy volt már kátrányosodása, vagy a kifúvás forró levegője csinálta vagy a beállt kátrányt melegítéssel próbálták eltávolítani.
Múltkor a fészbúkon láttam egy képet. Egy rettentő ronda maki képére az volt ráírva, hogy: Nyugodjál le ! Attól nyugodt leszel ! Van benne valami :-) Lazulj el .
Ez már több éves hagyomány: írok valamit, kékled baszogat. Megkérem, hogy ne tegye, erre elmagyarázza, hogy én kis butuska mindent félreértek és megsértődök, pedig ő nem is úgy gondolta. Hányszor ment már ez...
Egyébként meg tényleg én vagyok a marha! Itt a "felhasználó hozzászólásainak elrejtése" gomb, én meg nem használtam. Egészen idáig. Mindjárt kiderül működik-e :-)