Segítséget szeretnék kérni. Nem csak a fórumon, de a Mercis tulajok között is új vagyok.
Hozzájutottam egy összességében szép állapotó 1997-es W202-es, C180T Elegance járműhoz. Automata.
300 e km van benne, amivel azt gondolom nem is lenne baj. Ráadásul tetszik, kényelmes és szeretem.
Mivel állt a jármű és úgy vettem h hengerfej gyanús (természetesen lealkudva), ezért felújítattam a motort, ami szerintem jól is sikerült.
Szépen muzsikál, sztem jól is fogyaszt (7,5-8l), nem füstöl és eddig 5000 e km alatt gyakorlatilag nincs mérhető olajfogyasztása, a nívó még mindig eléri majdnem a maximumot. A szerelő a motort elmosta, új tömítés szettet kapott és ami forgott-kopott felújult.
A váltó eddig szépen működik, szakszerűen elvégeztük az olajcserét, tömítés csere stb. Remélem nem is lesz gondom a 4 fokozatú váltóval.
A problémám az a bevezető után a következő:
Alkalmilag kigyullad az alacsony vízszint a kiegyenlítő tartályban lámpa, ami néha elalszik, majd kigyullad újra. A probléma az hogy ilyenkor előfordul, hogy a motor vészhűtő módon hűti a motort, azaz teljes fordulatszámon forgatja a hűtőventillátort. A tünet még kiegészülhet azzal, hogy a gyújtás kapcsolómat nem is kell indítózni, mert már gyújtás állásban beindítja a motort akaratom nélkül.
Nem jövök rá a megoldásra. Idegesítő, és nem merek vele menni, mert nem akarom lecsapágyazni a hűtést.
Annyit még hozzá tennék, hogy a motor mosásának köszönhetően van egy kis olaj kicsapódás a hűtővízben, ami nem azt jelenti hogy olaj úszik a vízben és h.fej kamra repedésem van, mert már a szakik a szervízben megnézték, szerintük csak a mosás miatt van ez ami. A vízszint nem változik.
Most készülök újra fagyállót tenni bele, meg valahogy átmosni a rendszert.
Arra is gondolok, hogy ez a pici mosó szenny megzavarja akár az úszó szenzort. Apropó: van egyéb érzékelő a hűtő körben, amit ez a jelenség befolyásolhat?
Jártam az ürömieknél is, de nem oldották meg a problémám 3 alkalomból... :(
Elvileg cseréltek:
- bontottból gyújtáskapcsolót
- vmi dobozt, amiben elvileg kapcsolja a vezérlő a hűtést
- úszó szenzort a tartályban
Kérem aki tud segítsen. Tanácstalan vagyok.
Keresek Bp.-i és környéki szerelőt, aki képes megoldani a problémát.
Valaki azt mondta amúgy, aki cdi-s, hogy neki is ilyen indításnál, hogy 3-4et ugrik az alapjárat, mert kevés a töltés, és több áram kellene neki. Igazából kb 5mp-ről beszélek, de nem tudom elképzelni, hogy normális.
EC világít, igen. Igazából nem tudok mihez viszonyítani, mert a másik Mercim TD volt, de amúgy az is optimálisan 80-82 fokon állt, de városba azért ment fel valamennyit. Tuti 80 felett volt multkor városba a 270cdi, de nemigen paráztam, mert ha forrni akart volna, akkor lett volna rá ideje.. Viszont a termosztátot kicseréltetem a napokban, mert biztos nem szeret 75 fokon menni hosszú úton.. Meg idegb@szó, hogy amikor elinditom 3-4x leejti és visszaemeli az alapjáratot, nem tom mennyire hihető a múltkori magyarázat, amit kaptam rá, hogy kevés a töltése.
Egy barátom (akitől nem mellesleg az extaxit is vettem) árul egy ML270 CDI-t, amit most hozott Németországból. Lamellatetős, 3,3t vonóhorgos, fekete bőrös, sötétkék metál. 1,1-et kér érte, ha valaki esetleg érdekel...
NEM nagynyomásúval! Simán slag, szórt vízzel, az nem tesz benne kárt. Előtte jól befújom bogároldóval, ha az nincs, jó a brigéciol is, hagyom a szert rajta 15 percig, aztán jól lemosom. Átviszi a leoldott koszt, ne aggódj. A finom por a legtöbb rajta, az rontja a hatásfokát is.
(Ja, egyesével szoktam kiszedni a bogarakat, amikor elgurul a gyógyszerem.):-D
Pont idén nyáron jártuk meg mi is ezeket, majdnem Bregenz-ig, ott volt nagyon pazar szállás egy kis faluban, Kaisers-ben (80fő).. Ha kell, akár tudok kontaktot is adni, magyar vendégház.
Bocs a BMW miatt, akkor épp az volt.. :D A harmadik kép Kaisers.
25 fok lehetett egyik nap, amikor varosba neztem, 80-100 kozott volt. Klima ment. Az miert van, hogy a klima ha elinditom az autot, ec benyomva, es megis hut?
Hogy szoktad? Neki a nagynyomasuval? Lamellakat nem gorbiti el? Kiszeded a hutot hozza marada kocsiban? A viz nemcsak jobban benyomja a koszt? Atviszi a masik oldalra? Vagy kezzel kiszedegeted egyesevel a bogarakat?
Na itt érdemes bringával tavat kerülni! A szemközti oldalon függőleges a sziklafal, ezért a bringaút a sziklafalba fúrt tartókonzolokon vezet. Szép! Google dob képeket is róla, sajnos a körre nem vittem magammal gépet.