azért a gyár nem véletlenül nyomul a taxi piacon. Itt főleg a német piacra gondolok, de van még jó pár ország, ahová ez a mondat érvényes. Pl. Dániában amikor jártam a reptéren 99% W212-t láttam, pedig akkor nemrég váltotta a W211-et. A taxist két dolog érdekli: anyagilag megérje, és lehetőleg kényelmes legyen a napi 8 óra benne ücsörgéshez. Nem hiszem, hogy bárkinek (főleg neked) be kellene mutatnom mit tudtak a Mercedes taxik úgy a W124-ig bezárólag (bár a W124 bevezetésekor is emlékszem valami taxis sztrájkra Stuttgartban a minőség miatt). Az egymillió gondtalan kilométer lehetősége minden Mercedes dízelmotorban benne volt. Melyik másik márka tudta ugyanezt? Semelyik. Aztán nézzük tovább! Keressünk a mobile.de-n sok kilométeres taxikat! Érdekes, hogy W210 CDI-ből már nem találunk nagyon millió feletti futásúakat. A leadott taxik jellemzően 500ekm körül futottak, és előfordulnak motorhibásak. A taxi W211 CDI-k közt már 300ekm felett találni motorhibásakat és inkább 400ekm körül vannak az eladó példányok. De a legérdekesebb a W212 taxi kínálat, mert ott szinte mind 200e kilométert futott és valami elképesztő számú motorhibásat hirdetnek. Vajon a taxis ezek után W213-at fog venni? Mert, ha kint is ír valaki egy olyan Toyota Prius-os taxis cikket, mint ami megjelent a totalcaron, akkor legfeljebb a mazohista Mercedes rajongó, de abból szerintem nem sok van. És ez már fájni fog a gyárnak is.
Ha magamat nézem, én most úgy gondolnám, hogy nem fogok W212-t venni, mert a rám jellemző 8-12 éves korban anyagilag fenntarthatatlanok lesznek. Ha sokan fognak hasonlóan gondolkodni, az a használt Mercedesek árát szépen meg fogja nyomni lefelé, ami miatt az első tulajok is rosszabbul járnak, ez pedig szintén visszahat az új autó eladásokra is.
Értem én, amit írsz és amit a gyár szeretne, de véleményem szerint ez egy olyan fegyver, ami elég könnyen visszafelé is elsülhet. Pláne egy olyan gyártónál, ahol a 30 éves autók még ma is megbízhatóbbak mint egy szalon új.
Amit írtam, azt meg nem ellened írtam és szerintem Karimax sem, hanem mint Mercedes rajongó azellen a sok marha tervező ellen, akinek az a dolga Stuttgartban, hogy napi 8 órában méregdrága meghibásodási lehetőségeket tervezzen. Szerintem mostanra egy kicsit túl messzire mentek.
Igen én is gondoltam erre de levettem a szívósort, és a tanktól jövő műanyag csövet az előmelegitővel összekötő gumicsövön nem találok.Lehet az adagolóban van valami mert az átlátszó csöveken nem található...Szerintem ma veszek egyet és belerakom a gumi csőbe,remélem kapok 10 -es méretbe.De furcsa hogy nem találom.ennyire eldugták volna ???vagy valamelyik üzemanyag csatlakozó alatt van??
W201be is csak úgy lehet tankolni, ha nem dugom be egészen a pisztolyt. Ez majd a télen lesz jó amikor szeretnék hamar túl leni az egészen, de nem lehet mert kénytelen vagyok csorgatni a gázolajat.
De ez van akinek megvalósítható, itthon is. Megveszi, használja, nem egy gondos gazdája és eladja!
Azt hiszem én "robbantottm" ki ezt a vitát, de a fórum erre is való. Megismeri mindenki a másik tapasztalatát, véleményét. Szerintem nincs ezzel baj!;-)
"...hogy Te a 270 AMG-vel elégedett, és gondmentes vagy...."
Helyesen: a 270-es motorból az AMG által 3000-sé varázsolt motorral elégedett, és gondmentes....
Egyébként igen , a gyár leszarja a tartósan használók igényeit. Vegyél újat, garanciális idő alatt hord a szakszervízbe, 100.000.- Ft-ért olajcserére, 5 év után dobd el.
Látom belelendültetek, szövetségesként nyomultok, de nyugalom, én nem Ellenetek vagyok, és nem az új motorok mellett, accem ha valakiről, rólam elmondható, hogy talán, esetleg, klasszikus párti vagyok, és tiszteletem nem az új világ termékeié :)
Én csak a gyártó, a szolgáltató szemszögét próbáltam felvázolni, és világossá tenni, hogy őket nem érdekli a Zoli fogaskerék tekintetében lévő aggodalma, őket nem érdekli az, hogy Te a 270 AMG-vel elégedett, és gondmentes vagy....
Az az igazság, hogy a gyártók kihasználják a vevőt, megerősítik abban, hogy a fényűzés, a csilivili, zene-duda, csipogás és canbus a jó, és manipulálnak, hogy mint vásárló divatot és továblépést akarást teremtsen, így alkothat rövidtávú autót ami 5 évente megy a faxba, ill a lentebbi osztálynak, az még elkölt egy vagyont alkatrészre, majd az is elküldi a faxba a típust, aztán kerül egyel lejjebb aki még felteszi az I-re a pontot és végül bontó. Ez manapság megtörténik pár év alatt, a szalag egyik végén ott a gyártó aki ontja a szart ami nagyon szép és formás (mert mindenki megnézi mikor feláll) majd mikor bűzleni kezd megy egyre lejjebb..... Míg végül a szalag végén ott a pöcegödör de míg eljutott A-ból B-be, sok pénzbe került....
(Hát) ezt próbáltam én felvázolni, ill erre szerettem volna rámutatni, de ezen túlmenőleg egyet értek veletek, egy mai tech már nem tech, csak ter(mék)...
És ha még csak egysoros lenne, de végig sem ér! Alul fogaskerekek vannak. A jó öreg 270CDI motor ha csapágyas lett, hát ment a kukába a főtengely (mert ugye mind meg is repedt), majd vonalba fúrták a motort és lehetett összerakni. De ez? Hogyan lesz ez az ipari hulladék vonalba fúrva? Onnan kezdve soha nem lesz jó a fogaskeréksor illesztése. A hab a tortán: a csapágycsészéket feltették egy keretre, amit egyszer lehet nyomatékra lehúzni, aztán soha többé, ugyanis elmegy a síkja. A hab a tortán kettő: a legalsó fogaskerék egyben van a főtengellyel.
Érdekes dologra figyeltem fel ma és szeretném tudni, hogy ez általános-e...
Tele akartam tankolni a C250 TD-t. A lámpa éppen felgyulladt, úgyhogy számítottam vagy 50-60 liter gázolaj megvételére.
Beálltam a kútra és a kutas srác egyből ugrott mire kiszálltam (persze a jó állapotú Merci nála egyből egyenlő a jattal), de úgy voltam legyen egy jó napja.
Tankolt (mondtam, hogy tele a kattanásig) én meg közben bementem fizetni és meglepődve tapasztaltam, hogy megállt az egész kb. 29 liternél. No, gondoltam összement a tank?
Visszaültem, gyújtás, majd nézem az üzemanyagszint jelzőt: hát csak a feléig mászik fel.
Kiszálltam és mondtam a srácnak, hogy ezt csak félig tankolta meg. Ő meg mondta, hogy pedig kétszer is kattant, de az első olyan hamar volt, hogy nem lehetett még tele, ezért visszarakta újra.
Ezután rátankoltam nagy nehezem még vagy 4 litert, de utána már folyamatosan kattogott a pisztoly.
Megint megnéztem: a felénél valamivel följebb csúszott a mutató, de ennyi.
Hazajöttem és felhívtam a srácot akitől vettem pár napja. Azt mondta, hogy nála is így működött: soha nem tudta csak úgy otthagyni a pisztolyt mert hamar lekattant. Trükközni kell, majdnem kihúzva tankolni és akkor teli lehet rakni egy lendületből kattanás nélkül.
Valaki tapasztalt hasonlót?
Esetleg ez valami hibajelenség amit orvosolni lehet?
203-ban elfért, akkor akarat kérdése, és a 204 is hordhatta volna, de akkor már hogy stilszerű legyek kivezették a piacról. 2004-2005 után már csak a Sprinterbe rakták a 270-es motort.
Kiegyenlítőtartály, ill annak a sapkája, hűtő ellenőrzés, kezdő vízpumpa. Mindezeknél kezdeti állapotban még nyomot nem hagy a vízfogyás, de szép lassan elgőzölögteti a lét.