És ha még csak egysoros lenne, de végig sem ér! Alul fogaskerekek vannak. A jó öreg 270CDI motor ha csapágyas lett, hát ment a kukába a főtengely (mert ugye mind meg is repedt), majd vonalba fúrták a motort és lehetett összerakni. De ez? Hogyan lesz ez az ipari hulladék vonalba fúrva? Onnan kezdve soha nem lesz jó a fogaskeréksor illesztése. A hab a tortán: a csapágycsészéket feltették egy keretre, amit egyszer lehet nyomatékra lehúzni, aztán soha többé, ugyanis elmegy a síkja. A hab a tortán kettő: a legalsó fogaskerék egyben van a főtengellyel.
Érdekes dologra figyeltem fel ma és szeretném tudni, hogy ez általános-e...
Tele akartam tankolni a C250 TD-t. A lámpa éppen felgyulladt, úgyhogy számítottam vagy 50-60 liter gázolaj megvételére.
Beálltam a kútra és a kutas srác egyből ugrott mire kiszálltam (persze a jó állapotú Merci nála egyből egyenlő a jattal), de úgy voltam legyen egy jó napja.
Tankolt (mondtam, hogy tele a kattanásig) én meg közben bementem fizetni és meglepődve tapasztaltam, hogy megállt az egész kb. 29 liternél. No, gondoltam összement a tank?
Visszaültem, gyújtás, majd nézem az üzemanyagszint jelzőt: hát csak a feléig mászik fel.
Kiszálltam és mondtam a srácnak, hogy ezt csak félig tankolta meg. Ő meg mondta, hogy pedig kétszer is kattant, de az első olyan hamar volt, hogy nem lehetett még tele, ezért visszarakta újra.
Ezután rátankoltam nagy nehezem még vagy 4 litert, de utána már folyamatosan kattogott a pisztoly.
Megint megnéztem: a felénél valamivel följebb csúszott a mutató, de ennyi.
Hazajöttem és felhívtam a srácot akitől vettem pár napja. Azt mondta, hogy nála is így működött: soha nem tudta csak úgy otthagyni a pisztolyt mert hamar lekattant. Trükközni kell, majdnem kihúzva tankolni és akkor teli lehet rakni egy lendületből kattanás nélkül.
Valaki tapasztalt hasonlót?
Esetleg ez valami hibajelenség amit orvosolni lehet?
203-ban elfért, akkor akarat kérdése, és a 204 is hordhatta volna, de akkor már hogy stilszerű legyek kivezették a piacról. 2004-2005 után már csak a Sprinterbe rakták a 270-es motort.
Kiegyenlítőtartály, ill annak a sapkája, hűtő ellenőrzés, kezdő vízpumpa. Mindezeknél kezdeti állapotban még nyomot nem hagy a vízfogyás, de szép lassan elgőzölögteti a lét.
Feltöltésnél a betöltő nyílás alatt 1-2 cm-rel legyen a vízszint. Ne húzd rá teljesen a sapkát, hogy ne alakuljon ki benne túlnyomás. Mész vele egy kört, hogy üzemi hőfokon legyen a motor. Ha sok a víz, a felesleget kinyomja, ha jó a szint ráhúzod a sapkát.
És nem mellesleg egy motor létjoga nem kizárólag azon múlik, hogy milyen gyors, vagy hány mp alatt van 100-on, van ott még pár tényező ami kissé összetettebbé teszi egy motor fent maradását :)
Zajszint.
Teljesítmény.
Teljesítmény arányában a mindenkori károsanyag követelmények.
Konkurencia palettája.
Karosszériák, és a méretek, kategória határok ide/oda mozgása.
Fejlettebb hajtásláncok elvárása. (Egy 7G tronic bután nézne ki egy 5 henger sorral)
Betáplált energia hordozó (gázolaj, benzin, stb) kihasználásának hatékonysága.
Divat, piaci érdeklődés.
Gyártási költség.
És még accem lehetne sorolni....
De majd eljön az idő is, talán már itt van a küszöbön, mikor a V6 CDI lesz "ósdi"... Hiszen már 4 hengeres motorokkal is kapható az S, és már renault motorok ijesztegetik mercedes funt mikor kinyitnak egy MB géptetőt... :(
Az is talán, meg három féle motor helyett így csak kettő kellett. A 270CDI elhagyásakor jött a 280CDI, ami valójában egy 320CDI, csak gyengébbre hangolva.
Volt automata 2,9TD Sprinter, de abba még a régi automata került. Azok is nagyon jók, csak nekem a 722.6-hoz van sok alktrészem (ha esetleg mégis hozzá kellene nyúlni).
722.6 a W903-ba csak 5 hengeres CDI motor mögé került.
Ma reggel az autóm (s210 3000 TD om606) azt mondta, hogy nem kielégítő a hűtővíz szintje! hmmm ????
Öt éve mióta megvan még soha nem néztem bele abba a fekete tartályba, bár már többször gondolkoztam rajta, hogy mért fekete és hogy így nem látni a szintet... csak fagyállóság mérés miatt volt eddig kinyitva.
Az alacsony vízállásról szóló értesítés után megnéztem, a tartályban nem látszott víz.
Több kérdés fogalmazódott meg:
1. hol van a víz? A motorteret vizsgálva külső folyásnyom nincs, a motoron belüli elfogyásra nem merek gondolni,
2. mennyi víz kell bele? Nem látok szint jelölést, így feltöltöttem addig, míg a tágulási tartály felső "cellájában" megjelent,
3. természetes fogyás történhetett-e szépen lassan folyamatosan?
Ha van tapasztalatotok, javaslatotok a témában szívesen venném, akár a további diagnosztika szempontjából, akár a szint beállítása szempontjából.
(ui.: hogyan zárhatom ki a hengerfej problémát, mint legrosszabb eshetőséget, ha egy ilyen motornál ez előállhat egyálltalán, és elnézést a feltételezésért is)