Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sprinter CDI Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338627

És ha még csak egysoros lenne, de végig sem ér! Alul fogaskerekek vannak. A jó öreg 270CDI motor ha csapágyas lett, hát ment a kukába a főtengely (mert ugye mind meg is repedt), majd vonalba fúrták a motort és lehetett összerakni. De ez? Hogyan lesz ez az ipari hulladék vonalba fúrva? Onnan kezdve soha nem lesz jó a fogaskeréksor illesztése. A hab a tortán: a csapágycsészéket feltették egy keretre, amit egyszer lehet nyomatékra lehúzni, aztán soha többé, ugyanis elmegy a síkja. A hab a tortán kettő: a legalsó fogaskerék egyben van a főtengellyel.

Előzmény: karimax (338625)
Tukuljac Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338626

Érdekes dologra figyeltem fel ma és szeretném tudni, hogy ez általános-e...

 

Tele akartam tankolni a C250 TD-t. A lámpa éppen felgyulladt, úgyhogy számítottam vagy 50-60 liter gázolaj megvételére. 

Beálltam a kútra és a kutas srác egyből ugrott mire kiszálltam (persze a jó állapotú Merci nála egyből egyenlő a jattal), de úgy voltam legyen egy jó napja.

Tankolt (mondtam, hogy tele a kattanásig) én meg közben bementem fizetni és meglepődve tapasztaltam, hogy megállt az egész kb. 29 liternél. No, gondoltam összement a tank?

 

Visszaültem, gyújtás, majd nézem az üzemanyagszint jelzőt: hát csak a feléig mászik fel.

Kiszálltam és mondtam a srácnak, hogy ezt csak félig tankolta meg. Ő meg mondta, hogy pedig kétszer is kattant, de az első olyan hamar volt, hogy nem lehetett még tele, ezért visszarakta újra.

 

Ezután rátankoltam nagy nehezem még vagy 4 litert, de utána már folyamatosan kattogott a pisztoly.

Megint megnéztem: a felénél valamivel följebb csúszott a mutató, de ennyi.

 

Hazajöttem és felhívtam a srácot akitől vettem pár napja. Azt mondta, hogy nála is így működött: soha nem tudta csak úgy otthagyni a pisztolyt mert hamar lekattant. Trükközni kell, majdnem kihúzva tankolni és akkor teli lehet rakni egy lendületből kattanás nélkül.

 

Valaki tapasztalt hasonlót?

 

Esetleg ez valami hibajelenség amit orvosolni lehet?

 

 

karimax Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338625

Ha az a fejlettség, hogy a vezérműlánc egysoros lett, és a lendkerékhez került, hogy cserélni csak motorkivétellel lehetséges, akkor igazad van.

Előzmény: Smafu.w126 (338624)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338624

Nem a hengerek számára utaltam, a fejlettségre!

Előzmény: karimax (338611)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338623

W211-nél a széria közepén hagyták abba.

Előzmény: mica-r (338619)
karimax Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338622

Ha fent van a motorvédő műanyag, akkor ilyen féltenyérnyi tócsa nem lesz alatta, mert a burkolat megfogja, menet közben meg elpárolog.

Sokszor egymás után, aztán száraz a kiegyenlítőtartály.

Előzmény: c220peti (338620)
karimax Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338621

203-ban elfért, akkor akarat kérdése, és a 204 is hordhatta volna, de akkor már hogy stilszerű legyek kivezették a piacról. 2004-2005 után már csak a Sprinterbe rakták a 270-es motort.

Előzmény: mica-r (338619)
c220peti Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338620

Nézd meg reggel indulás előtt nincs-e fagyálló alatta, akár féltenyérnyi is. Az lehet egy kezdődő vízpumpa akár, a blokkon lehet nem is lesz nyoma.

Előzmény: Debreceni_György (338600)
mica-r Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338619

Gondolom a W204-be nem nagyon ment volna bele a soros sokhengeres, mert azt hiszem nincs benne olyan.

Előzmény: Sprinter CDI (338605)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338618

:-)

Előzmény: karimax (338614)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338617

Kiegyenlítő tartályra felül a vékony cső ahol rámegy, ott gyakran szokott elrepedni. Nincs ott semmi víznyom?

Előzmény: Debreceni_György (338600)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338616

Van olyan is, de létezett 3222 köbcentis sor6 280CDI is.

Előzmény: csabais (338610)
Debreceni_György Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338615

Töltök és figyelek! köszönöm mindenkinek a hsz-t.

További szép estét

karimax Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338614

Meg volt a sor6  3222 cm3  is 280, meg 320  verzióval

Előzmény: csabais (338610)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338613

:-D Na igen.

Előzmény: karimax (338586)
Gubal Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338612

Kiegyenlítőtartály,  ill annak a sapkája, hűtő ellenőrzés, kezdő vízpumpa. Mindezeknél kezdeti állapotban még nyomot nem hagy a vízfogyás, de szép lassan elgőzölögteti a lét.

Előzmény: Debreceni_György (338600)
karimax Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338611

"Egy 7G tronic bután nézne ki egy 5 henger sorral.."

 

Aztán a 4 henger mögé akasztva  a 7G biztos atomfizikus...  (W212, E250 CDI)

Előzmény: Smafu.w126 (338606)
csabais Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338610

És mindkettő 3000 cm3

Előzmény: Sprinter CDI (338605)
karimax Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338609

Lehet a vízpumpánál szivárog a rendszer.

 

Feltöltésnél a betöltő nyílás alatt 1-2 cm-rel legyen a vízszint. Ne húzd rá teljesen a sapkát, hogy ne alakuljon ki  benne túlnyomás. Mész vele egy kört, hogy üzemi hőfokon legyen a motor. Ha sok a víz, a felesleget  kinyomja, ha jó a szint ráhúzod a sapkát.

Előzmény: Debreceni_György (338600)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338608

Töltsd fel a következő 5 évre, ne agyalj :-)

Előzmény: Debreceni_György (338600)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338607

Valami világos színben.

Nagy divat a fekete szín, de lakóautóban megérdemli, aki ilyet vesz. Jó lehet benne 35 fokban a napon.

Előzmény: BenzW210 (338584)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338606

Na igen, de ma 2014 van!

 

És nem mellesleg egy motor létjoga nem kizárólag azon múlik, hogy milyen gyors, vagy hány mp alatt van 100-on, van ott még pár tényező ami kissé összetettebbé teszi egy motor fent maradását :)

 

Zajszint.

Teljesítmény.

Teljesítmény arányában a mindenkori károsanyag követelmények.

Konkurencia palettája.

Karosszériák, és a méretek, kategória határok ide/oda mozgása.

Fejlettebb hajtásláncok elvárása. (Egy 7G tronic bután nézne ki egy 5 henger sorral)

Betáplált energia hordozó (gázolaj, benzin, stb) kihasználásának hatékonysága.

Divat, piaci érdeklődés.

Gyártási költség.

 

És még accem lehetne sorolni....

 

De majd eljön az idő is, talán már itt van a küszöbön, mikor a V6 CDI lesz "ósdi"... Hiszen már 4 hengeres motorokkal is kapható az S, és már renault motorok ijesztegetik mercedes funt mikor kinyitnak egy MB géptetőt... :(

Előzmény: karimax (338586)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338605

Az is talán, meg három féle motor helyett így csak kettő kellett. A 270CDI elhagyásakor jött a 280CDI, ami valójában egy 320CDI, csak gyengébbre hangolva.

Előzmény: mica-r (338582)
mica-r Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338604

Ha külső vízvesztés nem látható, akkor töltsd fel és majd idővel kiderül hogy megeszi-e a motor

Előzmény: Debreceni_György (338600)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338603

Én nem rettegek tőle, sőt! :-)

Előzmény: Surci126 (338579)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338602

Volt automata 2,9TD Sprinter, de abba még a régi automata került. Azok is nagyon jók, csak nekem a 722.6-hoz van sok alktrészem (ha esetleg mégis hozzá kellene nyúlni).

 

722.6 a W903-ba csak 5 hengeres CDI motor mögé került.

Előzmény: BenzW210 (338578)
Hrobert84 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338601

:-)

Előzmény: karimax (338569)
Debreceni_György Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338600

Sziasztok, jó estét kívánok!

Ma reggel az autóm (s210 3000 TD om606) azt mondta, hogy nem kielégítő a hűtővíz szintje! hmmm ????

Öt éve mióta megvan még soha nem néztem bele abba a fekete tartályba, bár már többször gondolkoztam rajta, hogy mért fekete és hogy így nem látni a szintet... csak fagyállóság mérés miatt volt eddig kinyitva.

Az alacsony vízállásról szóló értesítés után megnéztem, a tartályban nem látszott víz.

Több kérdés fogalmazódott meg:

1. hol van a víz? A motorteret vizsgálva külső folyásnyom nincs, a motoron belüli elfogyásra nem merek gondolni,

2. mennyi víz kell bele? Nem látok szint jelölést, így feltöltöttem addig, míg a tágulási tartály felső "cellájában" megjelent,

3. természetes fogyás történhetett-e szépen lassan folyamatosan?

 Ha van tapasztalatotok, javaslatotok a témában szívesen venném, akár a további diagnosztika szempontjából, akár a szint beállítása szempontjából.

(ui.: hogyan zárhatom ki a hengerfej problémát, mint legrosszabb eshetőséget, ha egy ilyen motornál ez előállhat egyálltalán, és elnézést a feltételezésért is)

msn049 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338599

Nem magamnak hoztam. A többi igazolható.

Előzmény: nagygabi69 (338596)
hzu Creative Commons License 2014.06.02 0 0 338598

Ha olvasol és még nem oldódott meg a problémád esetleg tudok megoldást..

Előzmény: w201d (338179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!