Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bexxter Creative Commons License 2014.05.24 0 0 338233

Kihez vitted?

Előzmény: andriskaandras (338228)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.05.24 0 0 338232

Én is mindent elfelejtek :-)

Előzmény: Sprinter CDI (338231)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.05.24 0 0 338231

Fix volt, még időpont is meg volt beszélve, de nincs semmi gond.

Előzmény: Törölt nick (338225)
Tukuljac Creative Commons License 2014.05.24 0 0 338230

Urak (és Hölgyek ha esetleg... :) )!

 

Megnéztem tegnap a pár nappal ezelőtt említett 1996-os W202 250 TD-t.

 

Mint kiderült Avantgarde felszereltségű (2 légzsák, 4 el ablak, el tükrök, el tetőablak, tempomat, klíma). Belül kulturáltnak mondható, bár  vezető ülés a derék részen (szokásos hely) ki van szakadva. A már említett klíma hibán kívül minden kütyü és kapcsoló működik, még a motoros antenna is hibátlanul jár ki-be a hátulján. Szép grafitmetál fénye van, összesen egy kis rozsdafoltot találtam rajta a jobb hátsó ajtót ha kinyitjuk, akkor a hátsó sárvédőn "marad" egy kis díszlécdarab (máshogy nem tudom leírni) és ennek a díszlécdarabnak az ajtó felé eső belsó szélén van egy minimális virágzás. Amennyiben becsukom az ajtót ez kívülről nem is látszik. Nem is tudom, hogy állt meg ott a víz vagy bármi amitől rozsda lehetett. Ezen kívül csak némi kőfelverődés van a géptetőn, meg a fényszóróüvegek vannak kicsit "behomályosodva".

 

Az autó láthatóan ki volt lakatolva, a srác is mondta, hogy 3 éve amikor megvette átmérte és amelyik elemekre rámutatott fényezettként (az egész autót átnézve) korrekt is volt. Alatta virágzás nincs, úgyhogy vélhetőleg jól is dolgoztak.

Alulról sajnos nem tudtam megnézni, mert épp az aknáján volt szétbombázva egy Honda Accord nekem meg nem volt annyi időm, hogy megvárjam amíg végez azzal. Úgy egyeztünk meg, hogy emiatt még egyszer visszamegyek megnézni.

 

Amint írtam a verda még a négy sebességes automatával van felszerelve. Kipróbáltuk belterület-külterület-autópálya szakaszon. Én és a barátom akit magammal vittem (több kisebb-nagyobb automatája volt már) nem tapasztaltunk váltócsúszást (amit itt egyikőtök lehetséges hibaként jelölt meg). A motor szépen jár igaz kicsit lomhának tűnik a 150 LE-höz képest, de gondolom ez a váltó miatt is ilyen, meg ahogy olvasgattam ez nem egy pörgős motor. Nem egy sportautó, de szépen tartotta a sebességet autópályán emelkedőn is.

Futómű, fék, kormány vonalon nem tapasztaltunk problémát. Egy picit lejjebb ül a szokásosnál a tulaj szerint a "zöld" rugók miatt amik benne vannak.

 

A motortér nem volt kitakarítva (a srác nem akarta eredetileg eladni), de így jobb is volt. Egy pici taknyot láttam a szelepháznál (lehet, hogy tömítés?), bár a srác azt mondta, hogy amikor megvette akkor is ilyen volt, majd tömítéscsere és eddig nem volt baja. Igaz csak az olajcseréhez meg ablakmosó folyadékhoz nyitotta fel a géptetőt, úgyhogy nem nagyon nézegette.

 

Az autó 2002-ben lépett az országba. Még megvan a két gyári kulcs és a német szervizkönyv is. Az első magyar tulaj is vezetgette (néha volt benne egy kis kimaradás), amióta a srácnál van ő írt bele mindent (igaz autószerelő, úgy hogy nem tartott sokáig bepecsételgetni magát) Mondjuk nem tűnt úgy az egész ember, hogy most két nap alatt írt bele mindent... A táskámat pl. a teljes autóra szánt pénzemmel a hátsó ülésen hagytam a próbaút után, majd amikor már kb. 10 km-t eljöttünk vettem észre, ekkor felhívtam, de nem vette fel (biztosan szerelte a Hondát). Elindultam visszafelé, pár perc múlva hívott. Én mondtam mi a probléma (igaz azt nem mondtam, hogy a pénz is az iratok között van), de ő is elindult felém és hiánytalanul-bontatlanul átadta a táskát, amit onnan vettem ki az autóból ahol hagytam. (Persze a nejem meg tök kivolt közben, hogy hogy lehettem ilyen hülye, egy idegenre otthagyni egy rakás pénzt, stb.)

 

Szóval ennyit a srác jelleméről, meg hozzáállásáról.

 

Ezek után elhiszem, hogy amiket a szervizkönyvbe beírt (magának, hiszen övé az autó) azt meg is csinálta.

A könyv szerint 10.000.- Km-enként megtörtént az olajcsere (Castrol Magnatec), 50.000.- Km-enként lecserélte a váltóban is az olajat (nála 60.000.-et futott, azaz egyszer lecserélte amikor megvette, egyszer meg nemrég). Ezen kívül egy vízpumpát kellett cserélni ami említésre méltó. 

 

Ő 260.000.- Km-rel vette most van benne 320.000.

Júniusban járna le a műszaki.

 

Alkudoztunk egy kicsit és friss vizsgával (kb.17.000.- Ft), eredetvizsgával (kb.20.000.- Ft), téli-nyári gumival (mindkettő gyári alufelnin és még egy-egy szezont elfutnak) odaadná 750.000-ért.

 

Messzire kerültem a C180 benzin-gáz opciótól, de nagyon megfogott ez az autó!

Szépen, méltóságteljesen mormogva, nyugodtan tette a dolgát.

Nézegettem az árakat (eleve nem túl sok a hasonló motorral felszerelt a piacon). Van pár olcsóbb, van hasonló árú, van drágábban is.

 

Megkérdeztem az ürömi bontót, ha tényleg klímakompresszor kell bele akkor az kb. 50.000.-Ft, de lehet, hogy anélkül is javítható.

 

Mit gondoltok megéri? Picit tanácstalan vagyok....

 

w201d Creative Commons License 2014.05.24 0 0 338229

Köszönöm a válaszod!Kiszereléséhez a kardántengelyt is ki kell szedni:Vagy én mint műértő aknáról a  csavarok eltávolításával ki tudom cserélni a hardy tárcsát?

Előzmény: andriskaandras (338228)
andriskaandras Creative Commons License 2014.05.24 0 0 338228

Nekem pont hétfő-kedden csinálták meg 40Eft volt néhány egyéb elektromos hibával féklámpák nem égtek, klímapanelben nem volt világítás stb. De BP. II. kerületben ami neked nem jó. A köteg javítása után megjavult a vízhőfok mérő, kijelezte hogy kevés a hűtővíz és az ablakmosó folyadék.

Előzmény: extraisti (338219)
csbandita Creative Commons License 2014.05.24 0 0 338227

Itt:)meg pesten!!

Előzmény: 300 td-és (338222)
hzu Creative Commons License 2014.05.24 0 0 338226

Kinek jó, kinek nem. Nekem nincs szerencsém....:) Nem egyedül vette ki, odaérő szomszédom segített neki. 150 cm felett kötelező visszaengedni.

Előzmény: Sz.G.E270CDI (338216)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.24 0 0 338225

Szerintem nem lett lefixálva, h kell tutira... Velem legalábbis biztos, hogy nem..!

de akkor sorry Mindenki nevében...!

Előzmény: Sprinter CDI (338221)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338224

Köszönöm az infot.Látom a listán,viszont van sima is a kinálatban,nem is kevés.Számomra érdektelen,mert kizárólag aktívszenest használok.Annyit tapasztaltam,hogy sokan nem cserélik,mert drága.Jellegzetes szaga van,amikor csereérett.Részemről zárom az ügyet.

Előzmény: thosy (338223)
thosy Creative Commons License 2014.05.23 -1 0 338223
Digi klímás 210-ben 4db kabinszuro van: 2 pollen kesztyűtartó mogott (papir), 2db szenes alatta. A szenszurot kulon gombbal kell kapcsolni a középkonzolon, es csak akkor lehet ha a klíma is megy. A pollen viszont mindig "aktiv".
Előzmény: Törölt nick (338204)
300 td-és Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338222

Biatorbágy nem tudom hogy ők hol vannak?

 

Előzmény: csbandita (338170)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338221

Örültem volna valamilyen jelzésnek, hogy ne tartsam tovább nektek.

Előzmény: Törölt nick (338177)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338220

Az klímapanelod sem véletlen áll be lo-ra folyamatosan....

Én Feléd nem ismerek szerelőt :(

Azt tudom, hogy egyedül ne is állj neki, mert a köteg feljavítása közben találkozhatsz olyan dolgokkal aminél rutin, vagy megfelelő háttér szükséges a döntéshez.... Én 2 ilyenen vagyok túl, egy full, egy meg úgy 80%-ban lett feljavítva, mind2 esetében voltak meglepik amiben döntést kellett hozni úgy, ha rosszul döntök baxhatom.... És nekem könnyű a dolgom, mert van körülöttem egy műhely minden földi jóval, és egy mestervizsgás autovillamossági Bátyám.... Alap hobbi szerszámozottsággal egy othoni garázsban hamar téglát csinálsz a motorvezérlődből!  Amúgy ha megfelelő a háttér nem vészes a dolog, napi 4-5 órában 2-3 nap és kész is :)

Ja és ami talán a legfontosabb, nem árt ha van 1-2 autókábelköteged amiből pótolhatod az egyes szakaszokat, ugyan is ezek nem úgy szoktak meghalni, hogy hopp itt lekopott a szigetelés, hanem frankón csatlakozotól csatlakozóig minden szálról le porlad a szigetelés.

Előzmény: extraisti (338219)
extraisti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338219

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, tippeket.

Én azt gondolom,hogy amit "Smafu.w126" írt, az lehet a probléma, mert elég sok elektronikai gond is akad, ebből is lehet következtetni a kábelköteg szakadásra stb.

Most már csak egy jó villamossági szerelőt kell keresnem, aki elvállalja a javítást, mert én nem merek nekivágni egyedül. Valaki tud ajánlani a környékemen egyet?

Üdv.

Előzmény: Smafu.w126 (338209)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338218

Simán tévedhetek, tapasztalatból írtam, mert egy 202 esetében volt pipa elégés, néha kimaradozott, vagy 3 hengerezett, és a kis launch (mégcsak nem is a star) azonnal dobta a 2 henger égéskimaradást.

De ettől függetlenül  a keverék még mindig szegény a szonda szerint :-)

 

Hidd el Lacibá az kábelköteg baj lesz, kár ezen elmélkedni, túl sok a "tönkrement" nem tönkremenő alaktrész hiba...

A videón amúgy is látszik pl a szigetelés nélküli injector csati, ha arrol lehullott a szigetelés, mi lehet beljebb....

Előzmény: Gubal (338215)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338217

Ez ám a kihívás, el lehet vele "bubucolni" 1 darabig.:-)) (Főtengely jeladó?)

Előzmény: Gubal (338215)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338216

Ja, szereltél...:-)

Az jó víz hírében áll. Legalább visszaengedte azt a gyönyörű halat? (Dunán esélyed =0-val egyedül ekkorát kifogni!):-))

Autód nem tehet a "pekkes" napról, még betegen is hazavitt!!! (Rákeresek én is, hogy tényleg ilyen drága az a cucc?!)

Előzmény: hzu (338199)
Gubal Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338215

Hát most ebben tévedsz, mert a diag eltitkolja.

Előzmény: Smafu.w126 (338214)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338214

És a diag kiírná a gyújtáskimaradást, és a szonda nem szegény keverékre panaszkodna :-)

Előzmény: Gubal (338212)
Gubal Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338212

Én elsőre kicserélném a  gyertya pipákat, kettő a trafó alján, kettő a gyertyán. A pipákban belül van egy tekercs, ha az hibás akkor a durrogós tünet megállja a helyét.

Előzmény: extraisti (338207)
Gubal Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338211

Most néztem a videót, látom.

Előzmény: Smafu.w126 (338210)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338210

Fektetett folytószelepházas, 100%, hogy a gyertyán.

Előzmény: Gubal (338208)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338209

Motortér kábelköteg javítás, és rendben a kocsid!!

A ventilátor vészüzem miatt kapcsol.

A klímád a jeladó által adott abnormális jel miatt nem indul.

Veztengely jeladódra is panaszkodik.... Ez okozza a fulladást, és a durrogást, a gyújtásodnak nincs baja, nem is lehet ezek már nem olyanok.

 

Összegezve gyakorlatilag minden hibád elektromos zárlatot, vagy jelhiányt, stb, dob, ilyen véletlen, hogy ennyi minden egyszerre legyen szar csak egy esetben fordul elő, az pedig a motor kábelköteg szarrá keményedése, szigetelések hibája, stb, stb...

 

Egyszóval ahogy kezdtem, köteg kivesz, kiterít, egyenként minden kábel csere, kivéve azt ami a folytószelepházra megy mert az mindig rendben van, és azt, aminek semmi baja....

 

Előzmény: extraisti (338207)
Gubal Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338208

Hirtelen gázadásra durran alul? Hol vannak a gyújtó trafó, a gyertyán, vagy a szívósornál?

Előzmény: extraisti (338206)
extraisti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338207

A diagnosztikáról az eredmény:

Előzmény: extraisti (338206)
extraisti Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338206

Sziasztok!

Szeretném ismételten segítségeteket kérni.

Még mindig azzal a hibával küszködöm amióta megvettem az autót. Hidegen első indítás után leesik a fordulat majd magától felemeli, kissé fulladozik, gázadásra lentebb esik a fordulat, majd ezt követően kb fél perc beáll az alapjárat elfogadhatóra, de ilyenkor is, ami már a vidón is látszik nagyobb gázadásra nem hogy felpörögne egyből, hanem fullad egyet, és úgy pörgeti. Menet közben is sokszor be-be rángat gyorsításkor torpan, szóval nem az igazi. Valamint észrevettem már azt is hogy néha gáz visszaengedéskor durran egyet-kettőt. (szóval szerintem a gyújtás sem az igazi.)  Már jó pár dolgot kicseréltem rajta, többek között: új légtőmegmérő, gyertyák, benzinszűrő, új hosszhordásszíj, új fékbetétek.. Ja meg csináltattam egy diagnosztikát is, arról is csatoltam a képet, hogy milyen fennálló hibákat dobott ki. Ja azt már nem is merem mondani, villamossági problémák is lehetnek szerintem, mert a klíma sem működik, feltöltettem gázzal, de hiába, mert nem kapcsol a klímakompresszor. a csatlakozóját kimértem, nem kap áramot, tehát ott a hiba, csak nem tudni miért nem megy el odáig az áram. Ja és egy ideje a digitklíma panel minden leállítás után vissza áll alapra (LO). Tehát minden indításkor be kell állítgatnom a hőfokot. Kissé zavaró ez is. Nem tudom miért nem jegyzi meg az utolsót.?

Egyébként voltam már vele több szerelőnél is, de eddig mindenkin kifogott, nem tudták megcsinálni, csak találgattak.  (Még azt tippelték, hogy lehet az benzinpumpa is a ludas. Valóban?) Feleslegesen nem akarom azt is kicserélni... Unom már!

A mai napon videóra vettem a hibajelenséget, így jobban látjátok, hogy mit alkot gázadásra, valamint a folyamatosan max fordulaton pörgő venti hiba is látszik rajta.

Először is szeretném én kijavítani a hibát, de ha kifogna rajtam, esetleg valaki nem tudna ajánlani egy jó autószerelőt, aki valóban ért a Mercikhez is, Miskolc vagy Tiszaújváros közelében?

Előre is köszönök minden segítséget.

Itt az általam készített videó a hibajelenségről:

w210 2.3e Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338205

A diag eredménye az, hogy a klíma rendszr ok. 

De a ventillátor még mindíg nem kapcsol be ha működik a klíma. A következő tipp a nyomáskapcsoló a szárítószűrőn. 

Szerintetek ?

Előzmény: w210 2.3e (338114)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338204

Nekem kizárólag aktívszenes van a Sprinterben,meg a Ducatoban is.Egy darab,és nincs külön neve,nincs másik szűrő.Nem írom,hogy nem lehet kettő szűrő,de az általam belinkelt W210-ben is csak egy van.Fogalmam sincs mi értelme van kettő utastérszűrőnek?http://www.sogefifilterdivision.com/catalogues/FO/scripts/cat_rech_vehicules.php?zone=FR&catalogue=PFX&lang=GB

 

 

 

 

 

 

Előzmény: csabais (338197)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 338203

Na abba ne reménykedj, hétfő-kedd kilőve, így is tuti elfogok úszni...

És egy beálláson hever egy kocsi motor nélkül, de mellette van 2 a földön, és kedden át kell adjam úgy, hogy 3 MB vár keddi átadásra, plusz 2 off. És szerda, csüt, péntek ráadásul egyedül vagyok úgy, hogy a hét második felére legalább 6 kocsim van még ami érkezik, a meleg beálltával a beeső klímásokról még nem is beszélve.... Csüt, vagy péntek lesz ebből leghamarabb, de így is beszéltük.

Csüt/péntekre számoltam is veled, konkrétan egy M271-es vezérlánc cserét ezért is tettem át jövőhét utáni hétre.

Előzmény: kékled (338202)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!