Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ivókút Creative Commons License 10 perce 0 0 810380

Azért, mert mifelénk a nagyobb forgalmú úton elég sok a szembeforgalom, ezáltal az előzéshez való felkészülésnél (tudod amikor a másik mögött mész, amíg meg nem előzheted) egyszerűbb a gázzal szabályoznom a sebességet, mint folyamatosan fel-le álítani a tempomatot. Hát pl. ezért inkább addig kinyomom, (memorizálom) előzök, visszanyomom és kész. 

Előzmény: fekvőrendőr (810377)
Harsányi Zoltán Creative Commons License 10 perce 0 0 810379

Köszi... az újdonság varázsa miatt el voltam ragadtatva...

Előzmény: ivókút (810376)
Kugler Kábel Creative Commons License 15 perce 0 0 810378

"Az egyik hengernél a gyertyán látható volt fehéres lerakódás"

Hol volt a lerakódás?

Ha az egyik gyertya elektródái, szigetelőcsúcsa feltűnően "fehérebb" volt mint a többi akkor abban a hengerben nagy valószínűséggel szegény a keverék. (kevés a benzin vagy sok a levegő) Ez okozhat egyenetlen járást.

 

Előzmény: molncshu (810368)
fekvőrendőr Creative Commons License 45 perce 0 0 810377

Nekem meg nem gyári a tempomat, de hét éve gond nélkül teszi a dolgát. Szinte mindig használom autópályán, városon kívül is sokszor, Bp.-n belül nem szoktam használni max. az autópályák ki-be vezető szakaszain.

Nem értem miért kell előzéskor kinyomni, hiszen bekapcsolt tempomatnál is lehet folyamatosan nyomni a gázpedált, és simán gyorsul ameddig akarom, a visszaengedett gázpedállal visszaáll az előre beállított sebességre.

Előzmény: ivókút (810376)
ivókút Creative Commons License 1 órája 0 0 810376

Nem kötekedéként, de nekem gyári a tempomat, de autópálya kivételével soha nem használom a tempomatot előzéskor, pedig én még városban is használom, de előzéskor kinyomom.

Egyébként meg részvétem! :-( 

Előzmény: Harsányi Zoltán (810375)
Harsányi Zoltán Creative Commons License 1,5 órája 0 0 810375

Szóval én basztam el.

 

Lényeg volt egy csomó hibakódom... kezdődött az utólagos tempomatfélig meddig működésével... idex balra tempomat kikapcsolt. ( Előzés közben tuti biztonságos.)

 

Generálta a befecs. hibát is...

 

Akartam adni a rendszernek egy esélyt, erre elvettem tőle...

 

 

Előzmény: csaveri (810373)
bnorci71 Creative Commons License 2 órája 0 0 810374

látod 0,5micron az illesztés tehát oda a 3mikronos szűrőn átjutott kosz úgy se jut be

:)))))

 

azért félelmetesek ezek az illesztések

0.5µ= 0.0005mm

A mérettűrések a papírlap vastagságának (0,1 mm) és a hajszál vastagságának (0,03–0,05 mm) a nagyságrendjébe esnek, míg a felületi érdesség merőszámainál a mikronos nagyságrendet használjuk.

 

 

most azért elgondolkodok biztos, hogy az illesztési tűrés? annak ott mozogni kel egy kicsit másabb hőtágulás és már szorul is

 

de javítsatok ki ha valamit félreértek

Előzmény: csaveri (810372)
csaveri Creative Commons License 2 órája 0 0 810373

Nézd a kapcsolószelep illesztését !

Előzmény: Harsányi Zoltán (810371)
csaveri Creative Commons License 2 órája 0 0 810372

Mi meg hajkurásszuk az autóinkba a 2-3 mikronos szűrőket mert az 5 mikronos is kevésnek bizonyult.

Előzmény: Harsányi Zoltán (810371)
Harsányi Zoltán Creative Commons License 2 órája 0 0 810371

50

Előzmény: csaveri (810370)
csaveri Creative Commons License 3 órája 0 0 810370

Szerinted az az általános szűrő hány mikronos lehet ?

Előzmény: Harsányi Zoltán (810369)
Harsányi Zoltán Creative Commons License 3 órája 0 0 810369

Ott a szűrő.

Előzmény: csaveri (810367)
molncshu Creative Commons License 3 órája 0 0 810368

Sziasztok!

 

Szeretnék egy kis segítséget kérni, hátha valaki már találkozott hasonló problémával.

 

A kocsi egy 2003-as megane MKII 1.4 benzin.

 

Az egyik probléma, a motor egyenletlen járása illetve alapjárat ingadozás 700-800-as fordulat között.

Az FHP jeladót megtisztítottam mértem ellenállást is és a mért érték megfelelő volt. Gyertya és üzemanyagszűrő is volt cserélve. Az egyik hengernél a gyertyán látható volt fehéres lerakódás, de a másik három gyertya megfelelő volt.

A folytószelepet is már kivettem megtisztítottam, de ez sem segített.

Hiba kódot nem ír.

 

Merre keresgéljek tovább?

 

A másik gond az elektromos rendszernél van.

A műszerfalon a kis lcd-n eleinte furcsa betűk kezdtek megjelenni a rendes szövegek helyett aztán egy sípolás után eltűnt minden. De a sípolás után az indexnek sem volt hangja és a biztonsági öv csipogása is elhallgatott. Ez pár hétig ment így, mert utána már semmi nem volt látható a kijelzőn és a többi hang sem volt fellelhető. Ezt követően tönkre ment az akkumulátor is bár ez nem tudom mennyire köthető a többi problémához, mert aksi csere után is megmaradtak a hibák, amik kiegészültek még azzal, hogy a fényszenzor sem működik, nem jelzi az üzemanyag szintet csak világít a lámpa, hogy üres a tank, világít a STOP, a SERVICE, a kézifék jele és a légzsák visszajelző is. Közben a féléves akkumulátor (BOSCH, ha nem is jelent semmit) is tönkrement (egy cella feladta az aksiban). Ami kimaradt, hogy, ha felkapcsolom a tompítottat elkezdi szintezgetni a fényszórót, amit abba hagy, ha a szintezőt a legkisebb állásba kapcsolom.

 

 

Illetve még egy hiba :D fékezéskor a jobb oldali index sűrűn villog, kivéve a hátsó lámpánál mert ott a féklámpa villog és az index csaj halványan pislákol... de ha nem fékezek akkor is halványabban világít a jobb hátsó lámpa.

 

A kocsiban van egy utólagos utánfutó bekötés amit az előző gazdája igen csak igénytelenül kivitelezett. Az UCH vezetékeit elvágva lett bekötve egy utánfutó világítás visszajelző és a többi vezetékelés is így let bekötve, hogy a kocsi eredeti vezetékeit megvágva kötötte rá az utánfutó csatlakozó vezetékeit. A kocsi a nálam töltött eddigi 2 évéből az első évében semmi gond nem volt de 1 éve ezek a hibák jelentkeztek.

 

Megoldások amikkel próbálkoztam: testkábel bekötési pontok tisztítása. motortéri biztosítéktábla csatlakozások tisztítása, biztosítékok megtisztítása, UCH-ba menő cstalakozók tisztítása.

UCH-ban megnéztem és kimértem a zavarszűrőt, de nincs letörve. Akkumulátor saruk és biztosítékok megtisztítás és kimérése. Csomagtér ajtó átvezetőjében is megnéztem a vezetékeket és nincs elszakadva egyik sem.

 

Bocsi a sok szövegért, de sajnos ezt nem tudtam röviden és remélem valakinek lesz valami ötlete, hogy mere tovább.

 

Előre is köszi

 

Üdv.: Csabi

csaveri Creative Commons License 3 órája 0 0 810367

Azért az elég veszélyes lehet a befecskendezőkre nézve ha a tisztítófolyadék visszacirkulálós körbe van kötve mert ami szutykot kimos a befecskendező szelepből meg a nagynyomásúból az vissza is kerül oda amint a szivattyú újra felszívja a már használt tisztító folyadékot.. Ott viszont rendes csiszoló munkát tudnak végezni.

Előzmény: Harsányi Zoltán (810366)
Harsányi Zoltán Creative Commons License 3 órája 0 0 810366

Előzmény: Harsányi Zoltán (810364)
csaveri Creative Commons License 3 órája 0 0 810365

Pinga !

 

Nézd mit találtam. Múltkor mikor a befecskendezőről készítettem a doksit akkor volt szó a befecskendező összeszerelési nyomatékáról hogy nem tudjuk mennyi lehet. Itt van irányadó nyomaték érték.

Harsányi Zoltán Creative Commons License 3 órája 0 0 810364

Ő meg hóban... :)

 

 

Előzmény: Ata61 (810362)
csaveri Creative Commons License 3 órája 0 0 810363

Az üzemanyag tartályban ?

Ott nincs. A gázolajat egyedül csak a gázolajszűrő szűri közvetlen a pumpa előtt.

Előzmény: Harsányi Zoltán (810361)
Ata61 Creative Commons License 3 órája 0 0 810362

"Most találtam egy orosz videot ahol vizes köcsögbe állították az adalékos edényt ( gondolom a hűtés miatt...)"

 

Igen a hűtés miatt,ez nagyon fontos.Ha jól emlékszem,az 50-fokot nem haladhatja meg,mert károsodik.

Előzmény: Harsányi Zoltán (810359)
Harsányi Zoltán Creative Commons License 4 órája 0 0 810361

nincs szűrő benne :(

 

Előzmény: Harsányi Zoltán (810358)
rudibá' Creative Commons License 4 órája 0 0 810360

Nagyon köszönöm szépen!!!

Előzmény: Pinga2041 (810352)
Harsányi Zoltán Creative Commons License 5 órája 0 0 810359

Igen a résolaj kell... a porlasztók hűtéséhez... azt nem tudjuk milyen hőfok ami gáz... 

 

 Viszont az adalék résolajjal tankba visszavezetésével kb fél perces a művelet ( a szivattyú nagyon sokat szállít) így nincs értelme a kezelésnek...

 

Most találtam egy orosz videot ahol vizes köcsögbe állították az adalékos edényt ( gondolom a hűtés miatt...) 

Előzmény: Ata61 (810354)
Harsányi Zoltán Creative Commons License 6 órája 0 0 810358

Már csak az a kérdés, hogy a nagynyomású, hogy áll...  kenést mindig bőven kapott, kivéve ezt a 7-8 decit, mióta nálam van...

 

Kiszedem a tankból a szintjelzőt megnézem az ottani szűrőben van-e spénesedés, meg szétvágom a főszűrőt... remélem ennyi elég...

Előzmény: Ata61 (810353)
citati Creative Commons License 6 órája 0 0 810357

Az csak az okoskerékhez jár úgy tudom.

Előzmény: Pinga2041 (810336)
csaveri Creative Commons License 6 órája 0 0 810356
Előzmény: csaveri (810355)
csaveri Creative Commons License 7 órája 0 0 810355

https://www.youtube.com/watch?v=DMgMUpoZSWo

 

Leereszteni

      

 

Feltölteni

 

Előzmény: rudibá' (810348)
Ata61 Creative Commons License 7 órája 0 0 810354

"Sztem mástól(nem a keverési arány) lehetett ott gond,hiszen ezeket a tisztító adalékokat direktbe is bekötik a rendszerbe.....

Ekkor viszont nincs keverési arány tehát tisztán kapja az anyagot. De csak találgatom a lehetséges okokat. De lehet hogy a Wyn's-nek csak a flakonja volt Wyn's !"

 

Ahogy leírtam,úgy mehet bele tisztán.Szűrőt kihagyni,résolaj tankba.

Előzmény: csaveri (810279)
Ata61 Creative Commons License 7 órája 0 0 810353

Szerintem is megvan a hiba oka,írtam is hogy a felforosodott gázolaj is tud ilyen rombolást csinálni!

Amit csináltál tisztítást külön edényből(köcsögből)azt lehet csínálni gond nélkűl,ezt is írtam.Viszont a szűrőt ki kel hagyni,ez fontos!és ami még fontos ,a résolajat a tankba kel visszavezetni így nem forrósodhat fel a gázolaj,ami agyon vágja a szelepeket.Szóval 2-hibát is vétettél.

Előzmény: Harsányi Zoltán (810321)
Pinga2041 Creative Commons License 7 órája 0 0 810352

ezt a kettöt még mentsd el

 

  

Előzmény: rudibá' (810348)
Ata61 Creative Commons License 7 órája 0 0 810351

Jó reggelt!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!