Na igen, a látványt mindig környezetében kell értelmezni. Tehát ma jópofa egy ilyen, de akkor iszonytat öregnek és modorosnak tűnt. Körülbelül egyébként ugyanezt gondolom a Laminátkákról, sőt, mindig azt képzeltem, hogy ugyanazok tervezték azt a kasztnit, mint ez.
Egyébként érdekelne, hogy busznak, műszaki, mozgásra kialakított eszköznek milyen volt. Jobb, mint az Ikarus? Rosszabb? Írta valaki, hogy hegynek felfele jobban mentek, mint a 260-asok, de mennyire volt jó az a keskeny ajtó? Volt benne levegő az utasoknak? És azért tűntek el egy csapásra, gondolom 5-8 év után, mert nem érte volna meg javítani őket, vagy mert nem váltak be? Vagy akkor épp szállított az Ikarus, és gyorsan lecserélték mindet? Meg is kérdezem ezt a nagytopicban.
Úgy a saját két szememmel az utcán :-) Az eddig felsorolt előfordulási helyükön nem jártam gyerekkoromban. Volánbusz nálunk Pomáz, Szentendre, Szob környékén lévő járatok voltak (Pilis és Börzsöny).
Aztán addig nézték az Ikaruszban ezt a cse'szlovák csodát, hogy megpróbálják ezt a nagyszerű, takarékos eleje-hátulja egy megoldást, és jóárasítják az Ikaruszt:
Egyáltalán nem láttál ilyet, vagy csak magyar közforgalomban nem?
A Le a cipővel című gyerekfilmet mindeki látta ugye? Amikor a indulnak a gyerekek a Kosztolányi Dezső térről (Bukarest utca), természetesen a legújabb kocka Ikarusszal, akkor a pályaudvaron egy faros, és 5 Skoda áll. Szörnyű!
Tényleg megszépíti ezeket a rondaságokat az idő. Pedig akkor nagyon csúfnak láttam ezeket az Ikaruszokhoz képest, legalábbis a nyolcvanas években, amikor már csak kétszázas Ikaruszokkal lehetett találkozni.
Akkor nem tudtam róla, fel sem mertem volna tételezni, hogy az Ikaruszok hazájában ilyeneket vásároltunk volna. Pedig Pécsen:
Igazából valahol fura, hogy a világ egy vezető gazdaságának - így az EU-nak is - politikai központjába csak két lelakott regionális reptéren át lehet megérkezni (repülővel - de mással se nagy öröm). Értem, hogy már dolgoznak azon, hogy ez ne így legyen, illetve hogy annak okai vannak, hogy nem lett és nem is lesz nemzetközi hub belőle, de annyira berlini sztori, hogy az ember nem bír azon gondolkodni, hogy ez a város nem az netes újságírói értelemben vett Kelet-Európában van-e. "Berlin közelebb van (hozzánk), mint gondolnád" :)
A kijelző a Móricon vicces dél fel: jóóóó messze van a megállás helyétől, de legalább kitakarják az esőbeállók. Persze kiépíteni biztos így volt kényelmesebb, a használat meg opcionális, örüljünk, hogy van.
Végigolvassák sokan, biztos vagyok benne. És a képekről a régi emlékek is felidéződnek. Az 59-es villamos a kedvencem, mert a gyerek- és ifjúkorom ezen a vonalon és mellette telt.
Az Érdi úti iskolánál lévő éles kanyarban történt egy baleset kb. '74-'75-ben. Még kisiskolás voltam, nem sokra emlékszem. Hátha tud valaki részleteket a balesetről, és hajlandó megosztani velünk.