Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

az igazi Megyó Creative Commons License 2 napja 0 0 154966

:-) Azt hittem az új szemüvegem miatt 8-)

 

 

Előzmény: Prien47 (154962)
Prien47 Creative Commons License 2 napja 0 0 154965

Hat ezen meg sokat fogsz bukni. 

Előzmény: HUNited80 (154963)
h i r d e t é s
SPety80 Creative Commons License 2 napja 0 0 154964

Durva összeget kidobsz átírásra néhány nap alatt..

Előzmény: HUNited80 (154963)
HUNited80 Creative Commons License 2 napja 0 0 154963

Urak, nem nekem való ez az autó. Aki fent van Facebook csoportban láthatja az előzményeket, aki nincs, annak csak röviden: nekem egy városi autó kell ami olcsón elvisz A-ból B-be. Nem vagyok autó fanatikus, nem fogok ilyen drágán fenntartani egy autót, inkább a gyerekeimre költöm a pénzt (igen, tudom, egy pén**z vagyok, és miért nem gondolkodtam előbb, de inkább későn, mint soha, még nem tettem kárt benne). Ezért néhány napos használat után úgy döntöttem, a lehetőséget másra bíznám. Ha valakit érdekel az Autó, keressen meg. Az ára 450.000 Ft, ennyiért vettem én is.

 

Saab 9-5 Aero, 2000-es évjárat. Kép külső-belső állapot. Motorikusan nekem jónak tűnik (hatványozottan nem értek hozzá), de ott vizsgáltatja át a vevő, ahol akarja.

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/saab/9-5/saab_9-5_2.3_turbo_aero_automata-12139408

 

Saját képeim még nincsenek, az eredeti tulaj tollával ékeskednék, de ugyan így néz ki az autó :) (vasárnap vettem)

 

Prien47 Creative Commons License 2 napja 0 0 154962

MEGYÓ!

 

"Madarat tolláról, ember autójáról..."  tudod, hozzászoktam a Párduchoz. ;)

 

(Mókás volt amúgy, mert mondom az asszonynak "látod, ilyen a Saab-érzés, vadidegen emberek integetnek egymásnak. Aztán esett le, hogy te vagy az. :D)

anonym19 Creative Commons License 3 napja 0 0 154961

Erről a "Aki nem hiszi, próbálja ki" dologról jut eszembe, hogy 1 hét múlva, hétvégén szedem le a csigabigát az autóról.  Már alig várom hogy ismét 1 hétvége elmenjen vele és még egy az összerakással. A klíma csöveket természetesen most se ér bántani szóval ismét elég szűk lesz a helyzet. A kettő között meg a turbo.hu majd foglalkozik a felújításával. 

Előzmény: BmS1 (154959)
anonym19 Creative Commons License 3 napja 0 0 154960

Természetesen csak érdekelt hogy magasan képzett szakember kezében mennyi időt elvisz egy ilyen eset, nem hogyha megfelelő szerszámozottság és kellő tapasztalat nélkül csinálja valaki. Az eredmény nem vitás és le a kalappal előttetek!

Előzmény: BmS1 (154959)
BmS1 Creative Commons License 3 napja 0 0 154959

Erre nehéz korrekt választ adni.

Ahol a motorcserét végezték (úgy 30 éve a pályán vannak, nagyon jó hozzáállású, korrekt kollégák) elég / nagyon sokat dolgoztak a problémán. 10 órát? Tizenötöt? Húsz óra is ráment???? Egy ilyen esettel jó szakembernek is akár ennél jóval többet is el lehet küzdeni, úgy, hogy nincs eredmény. Aki nem hiszi, próbálja ki :-D

 

Nálunk két embernek összesen úgy 15 óra ment rá. Nem ez  a fontos: a motor jár

Előzmény: anonym19 (154957)
MrTinkertrain Creative Commons License 3 napja 0 0 154958

Basszus, pedig nem nagyon öreg, nem nagyon leharcolt, és mégis. Még egy váltócserével is megéri, elég jó ár-érték arányú utazóautó...

Persze tudom, hogy a legtöbb embernek (99%) fel sem merül, hogy akármilyen Saabot vegyen. Joggal:) (szerviz, alkatrész, és persze a városi legendák miatt)

Előzmény: BmS1 (154956)
anonym19 Creative Commons License 3 napja 0 0 154957

Végig olvasva hány óra ment el ezzel? 

Előzmény: BmS1 (154956)
BmS1 Creative Commons License 3 napja 0 0 154956

Urak.

 

Hová jut a világ, pár mozijegy áráért egy váltóhibás Saab 9.5.

 

Más.

Kis autó, nem is nagyon új autó, nagy cumi:

 

http://injektor.hu/11-eset/228-xxxii-esetle%C3%ADr%C3%A1s-ford-fiesta-1-4-tdci

KovacsDan Creative Commons License 4 napja 0 0 154955

2002 9-5 2.3t Linear.

Remek donor váltó hibával: https://www.hasznaltauto.hu/auto/saab/9-5/saab_9-5_2.3_linear_automata-12126534

Működik az autó, változó idő után kímélő szerviz módba kapcsol (ilyenkor 3-as sebesség fokozattal megy) Törve soha nem volt. Klíma működik.

harsanyi.andras Creative Commons License 5 napja 0 0 154954

Sziasztok! Úgy alakult, hogy nem csak a téli garnitúra, hanem az autó is eladó! Első tulaj, Saab 9-3 1.9 TiDS 141e km. Túl a nagyobb szervízeken, szóval nem rossz vétel! :) További info a hasznaltauto linken és telefonon, emailben vagy személyesen.

 

Harsányi András // 06205017103 // harsanyi.andras@tatk.elte.hu // Budapest, Népliget

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/saab/9-3/saab_9-3_1.9_tids_linear-12119942

 

anonym19 Creative Commons License 6 napja 0 0 154953

Nah majd lesz valahogy, addig is köszönök mindent! 

Előzmény: BmS1 (154952)
BmS1 Creative Commons License 6 napja 0 0 154952

Ezért is  kell a kompresszió végnyomás eredményt óvatosan kezelni,  az eredmény függ az önindítózás közbeni főtengely fordulatszámtól is.

Előzmény: anonym19 (154951)
anonym19 Creative Commons License 6 napja 0 0 154951

Kompresszióra visszatérve. 

https://www.youtube.com/watch?v=wuuf_TM0TIQ

 

Az önindítóm, nekem is hasonlóan viselkedik mint a videón indít, de úgy mint ezen a réginek jelölt önindító. Ez viszont olvasva a cikkeiteket okozhat végnyomás problémát igaz?

Előzmény: BmS1 (154949)
anonym19 Creative Commons License 6 napja 0 0 154950

Nah ezzel az a baj, hogy veszteség méréshez mikor felvetettem leakarták szedni a HF-et. Azt annyira nem kívántam meg, így nem boncolgattam a témát. "Ha" túl leszek a részecskeszűrőn egyszer, akkor még egy másik szervizben rápróbálok hogy megmérik-e az izzítók helyén vagy ha Ők is leakarják szedni, akkor egyeztetek egy időpontot nálatok. 

A 2-3 bart én is soknak érzem. A szűrőt valahogy muszáj lesz regeneráltatni, mert egy 1500-2000 kilométert megtett szűrőre nem szívesen mondanám azt hogy kuka, gondolom még ki lehet csikarni belőle hogy regenerálja magát és visszaálljon a rend. 

Előzmény: BmS1 (154949)
BmS1 Creative Commons License 6 napja 0 0 154949

A kompresszió méréssel kapcsolatos bizonytalanságnak van némi alapja. Főleg a magasabb kompressziójú dízeleken épp ezért ajánlott a fémcsöves műszer használata, de a 2...3 bar eltérés túlzott. Méress veszteséget, az pontosabb képet ad.

 

DPF: az eltömődöttség mértékét a részecskeszűrő előtti szakaszban mért torlónyomás nagyságával lehet pontosan diagnosztizálni. Találgatni felesleges.

anonym19 Creative Commons License 6 napja 0 0 154948

Jajj, még valamit kifelejtettem. 

A már már örökzöld részecskeszűrőt. Az autón úgy 1500 km-el ezelőtt lett kicserélve a szűrő, de a művelet elvégzése nem járt teljes sikerrel mert ugye a hőmérséklet érzékelőt is cserélni kellett mert az megsérült. A hibás érzékelővel tett meg az autó nagyjából 1500-2000 kilométert. A hőmérséklet érzékelő cseréje után most rendszerint megint visszajön a szűrő problémája. Gondolom nem regenerált addig ameddig rossz volt az érzékelő, viszont most sem regenerál hogy jó. Az valóban igaz hogy 75% felett kényszer regenerálást kell rajta csinálni és nullázni az értéket a szűrőnek? 

 

Előzmény: anonym19 (154947)
anonym19 Creative Commons License 6 napja 0 0 154947

Közben beszéltem a műhellyel. Azt mondták a kompresszió kérdése hogy ezek még közel gyári értékeknek számítanak és nincs okom az aggodalomra mert minden hengerben szinte azonos. Ami miatt alacsonynak látom az értéket azért van, mert az izzítógyertya helyén mértek hosszabb gumi csővel, ami 2-3 bart elvisz a mérésnél. Az elcsúszást nézte a fénymásolt papírján szerinte is elcsúszhatott az órában egy picit a papír. Ha ezeket összeadom, akkor 25-26-27 bar-nak kellene lennie a végnyomásnak ami, már tényleg jónak számít. Vagy ezek szavaiddal élve csodák holnaptól és humbug ? Az cikkeitekben olvastam erről hogy az kompresszió mérő óra gumicső hosszúsága elviszi a mérés eredményét, így ebből kiindulva neked mi a meglátásod? 

 

Előzmény: anonym19 (154946)
anonym19 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 154946

Ebben már csak az a fura, hogy miért mondták azt hogy jó, pontosabban szavaikkal élve hogy "szuper". Szerintük a gyári adat 25 bar, nah most ehhez nekem se kellett sok idő, csak leginkább hogy leessen a tantusz hogy van WIS-em. Amiben az a szuper érték inkább rossznak számít. Javíts ki a ha tévedek. 

A kompresszió diagramm mennyire lehet pontos? Normális hogy a hengerek számának skálája előtt kezdődik a csík?

Előzmény: BmS1 (154945)
BmS1 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 154945

Viszonylag egyformán kopottak a hengereid, de alacsony a végnyomás (kopott motor)

 

üdv

Előzmény: anonym19 (154940)
BmS1 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 154944

Nem rosszak. Nekem 2,2-es kettő is volt a közelmúltban.

Egy C5 nagyságú autóhoz (nekem) jobban bejön a V6

 

üdv.

Előzmény: MrTinkertrain (154938)
anonym19 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 154943

Gratulálok hozzá! :)

Előzmény: HUNited80 (154942)
HUNited80 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 154942

Sziasztok Urak (és Hölgyek, ha vannak :) )!

Újonnan csatlakoznék a csapathoz, mint egy SAAB 9-5 2.3 Aero TS remélhetőleg sokáig büszke tulajdonosa.

 

Segítséget kérnék, mit hol találok, mire kell figyelni, stb. Ha van valami összefoglaló, örömmel venném a linket. Illetőleg szükségem lenne kézikönyvre PDF formában (vagy lefénymásolnám ha valakinek nyomtatva van és hajlandó lenne kölcsön adni pár órára). Az autó 2000-es gyártású, tehát első sorban ez lenne a cél.

 

Köszönöm előre is a segítséget, és bízom benne, hogy befogadtok magatok közé :)

 

Sanyi.

anonym19 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 154941

Közben megnéztem a WIS-t. Az alapjám ez rossz. 25-30 bar között kellene hogy legyen ha jól értem és 25 allatt már rossznal számít. Ha azt nézem hogy a csíkok egy picivel a szám skála után kezdődnek akkor is éppen hogy csak 25 bar.

 

Jól értelmezem?

 

Előzmény: anonym19 (154940)
anonym19 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 154940

Szia Mester!

 

Ezek az értékek a Te véleményed szerint is jók?

KawaBazsy Creative Commons License 2017.10.13 0 0 154939

Milyen panelház, vazze? Rövidebb, mint a Saabod.. ezt még egy ügyvéd se tudja kimagyarázni. :-)

Előzmény: MrTinkertrain (154937)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.10.13 0 0 154938

Basszus, pedig épp azt néztem, hogy eléggé épkézláb méretű benzines szívómotorjaik vannak...1.8, 2.0 és 2.2 asszem van a Pug 407/Citró C5-ben. Akkor ezek rosszak?

Előzmény: BmS1 (154934)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.10.13 0 0 154937

Ó, ez így sokkal izgalmasabb, hogy lássuk is, befér-e egy panelház méretű autóba egy bringa, különben el se hittük volna ;)

Előzmény: KawaBazsy (154936)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!