Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

G.Erdelyi Creative Commons License 5 órája 0 0 156008

Pontosan nem emlekszek mar, de itt van egy kis leiras: http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=134845

 

Kikellett venni, az biztos.

Előzmény: Packard Walsh (156006)
Gergely93 Creative Commons License 6 órája 0 0 156007

Üdv. Nem ismer valaki olyan személyt, aki Tech2-vel tud porlasztót illeszteni ? 2006-os Saab 9-3 1.9 TiD z19dth motor. Köszönöm!

h i r d e t é s
Packard Walsh Creative Commons License 10 órája 0 0 156006

Végre egy ember!!!! :DD

A kesztyűtartó belsejét is próbáltam likvidálni a helyéről,de hiába csavaroztam ki a 2,vagy 3 torx csavart a helyéről,meg kiszedtem a világítást is,hogy ne zavarjon be,de nem,nem mozdult a belseje,maradt ugyanúgy bent a helyén :(   Pedig úgy többet látnék!  Mi fogja még azt a belső műanyagot?  Lehet én hagytam volna valamit figyelmen kívűl?  

 

 Üdv.

Előzmény: G.Erdelyi (156002)
BmS1 Creative Commons License 28 órája 0 0 156005

...vállaltam inkább a 250 km-re való sk trélerezést Hozzátok.

 

Te csak ne panaszkodj :-D  Jön Erdélyből, Németországból is Ügyfél, most épp egy mezőtúri Volvo-val birkózunk. Téged viszont rég láttunk.

 

Tényleg az van, hogy soxor a buherálások helyreállítása nehezebb, mint az eredeti hiba fellelése.

 

üdv

 

 

Előzmény: Covacipeter (156004)
Covacipeter Creative Commons License 1 napja 0 0 156004

Hátöö, csak az a baj ezzel az "elviszed egy olyan szervizbe, ahol értenek is hozzá" hogy nem nagyon egyszerű az sem... Emlékszel, a múltkor pont ilyen dolgok miatt vállaltam inkább a 250 km-re való sk trélerezést Hozzátok.

Előzmény: BmS1 (156000)
Prien47 Creative Commons License 1 napja 0 0 156003

Megbocsatok... mi tobb, gombokert eladom neked az OG-t. :D

Előzmény: MortalWombat (156001)
G.Erdelyi Creative Commons License 1 napja 0 0 156002

Belul fogja egy torx csavar. Ha kivetted a kesztyutartot, latni fogod. Valahol a gomb helyzetenel lesz.

Vigig szivtam egy szombat delutant ugyan ezzel.

 

Good luck :)

Előzmény: Packard Walsh (155996)
MortalWombat Creative Commons License 1 napja 0 0 156001

Légy szíves küldj egy pisztolyt, hogy fejbe bírjam magam lőni!

Elfelejtettem, bocsánat! Tényleg!

Könyörgöm, sújtson már le rám a SAAB-os közösség megvetése!

Előzmény: Prien47 (155997)
BmS1 Creative Commons License 2 napja 0 0 156000

 ...beszereltem, de nem hozott sikert. Mit lehetne még tenni, hogy elmúljon ez a hiba?

 

Szerintem például azt, hogy elviszed egy olyan szervizbe, ahol értenek is hozzá. Ez a találomra cserélek, nyűglődök, javíttatok, pucovázok ezt-azt gyakran olyan eredménnyel jár, hogy egy csomó zseton-idő-idegsejt ráment, a hiba megmaradt. Rosszabb esetben nem hogy javulna, hanem a sok hozzábabrálás miatt romlik szerencsétlen verda állapota.

Tudom, hogy rosszul hangzik amit leírtam, de hidd el, hogy így van.

 

üdv.

Előzmény: Gergely93 (155998)
KawaBazsy Creative Commons License 2 napja 0 0 155999

Mi is volt az az utód jelölt? Megvan még?

Előzmény: Prien47 (155997)
Gergely93 Creative Commons License 2 napja 0 0 155998

Tegnap elkészültek a porlasztók, beszereltem, de nem hozott sikert. Mit lehetne még tenni, hogy elmúljon ez a hiba?

Előzmény: anonym19 (155974)
Prien47 Creative Commons License 2 napja 0 0 155997

Mit ad isten, az enyem pont 205 lovas... igaz sotetzold, es automata. 

... kar h nem tudom eladni, mert VALAKI elfelejtette nekem megnezni a kecskemeti utodjeloltjet. ;)

Előzmény: MortalWombat (155992)
Packard Walsh Creative Commons License 2 napja 0 0 155996

Üdvözletem Uraim!

 

Segítség kellene,de azért remélem kapok is!

 

 Nem olyan nagy dolog,van nekem egy Saabom,(milyen meglepő),9-3, 2004-es,és eldöntöttem,hogy azt a hülye műanyagcsíkot,ami ugye fut a kesztyűtartó felett,aminek a vége a gomb,na szóval azt kiveszem! Adta magát egy ideig,de kintről befelé haladva,mire a gombhoz értem,na ott befeszült,akadt! Nem akartam eltörni,de ugye elvileg,(legalább is én azt hittem),a kettő egymástól független,de ezek szerint lehet mégsem. Feladtam a harcot,és visszanyomtam a helyére a csíkot,de mindenesetre jó lenne,ha jönne egy márkatárs,aki ráadásul szintén jártas ez ügyben,és felhomályosítana,mit,és hogyan kellene!!!!

 

Ha nem kapok segítséget "megharagszok"!!!!! :D

 

 

MortalWombat Creative Commons License 2 napja 0 0 155995

A Megyo féle sztori olyan 3-4 évvel ezelőtt lehetett.

Ha jól emlékszem, az ezüst OG9-3-ast (150 Le-s változat) a RáczMobil árulta, friss vezérlés szettel, új DI panellel, és nemrég felújított turbóval.

Akkor ez az autó - ha jól emlékszem - 700eFt körül volt.

Nem volt rossz vétel, Megyo cartárs is erősen lemeózta vétel előtt.

 

Tudom: csodák holnaptól! 

Előzmény: BmS1 (155993)
Woody_Allen1 Creative Commons License 2 napja 0 0 155994

Aham, valami ilyesmire gondoltam én is. 

 

Előzmény: BmS1 (155990)
BmS1 Creative Commons License 2 napja 0 0 155993

Mint korábban írtam, én is szívesen beleülnék egy 2009-2010-es 9,5 Aero-ba, ha az tényleg jó állapotú, és tényleg kevesetfutott lenne. Ezt kifogni viszont szinte lehetetlen.

 

Beleülsz egy ennél jóval öregebb -mondjuk- bőven huszonéves 9.3 Saab-ba. Mit remélsz? Ilyen korú, tisztességes állapotú 9.3 (a csodán kívül) már csak akkor létezik, ha az előző gazdája / gazdái nagyon rendes zsetont beletettek a korrozív kasztni, a futómű, a motor..... stb. elfogadható állapotba hozására. Ahogy írod "nagyon jó állapot": na ehhez még több pénz kell(ene). Totál naivitás azt hinni, hogy kedvező áron fogja elkótyavetyélni az übergondos tulaj a szeretett járgányt, amire vagyont költött, vagy vattába csomagolva állt a nagyszoba díszhelyén.

 

A szomorú valóság más: legfeljebb egy kiglancolt, agyonszilikonozott, igazából viszont rozoga öreg jószágnak lehetünk a tulajdonosai "kedvező áron". Csodák persze vannak, csak ritkán, és mégritkábban velem történnek meg. Sajnos.

 

Szerintem jobb a realitásokkal előre számolni, mint beleugrani egy nagyon rosszul végződhető orosz rulettbe. (Mellesleg: szvsz. létezik autó a Saabon kívül is, lehet válogatni.)

 

Üdv.

 

 

Előzmény: MortalWombat (155992)
MortalWombat Creative Commons License 3 napja 0 0 155992

Látom, máshol is az asszony a mérvadó a családban, egyikünkben sem az a típus, mint a viccben lévő férfi:

"Az asszony a múltkor összetörte az autóm. Szereztem egy újat, de ez nem főz olyan jól, mint a régi."

A Megyóra "elméletileg" mérges vagyok.

Mondja a nejem, kell neki egy kocsi, az se baj, ha egy jó állapotú OG9-3-as.

Volt egy nagyon jó állapotú OG9-3-as, metálezüst, nagyon korrekt állapotban, kedvező áron. 

Kinéztünk az  autót, megbeszéltük, hogy szombaton felmegyünk Tarlósgrádba, megnézzük, és ha tetszik, megvesszük. Ez volt kedden. Csütörtökön eltűnt a hahu-ról, pénteken meg Megyo cartárs bemutatta az autó képét, mely szerint vásárlás útján ehhez jutott hozzá.

Az álomautó egy OG 9-3 Aero, 205Le-s motorral (de legalább egy 185Le-sel), Viggen ülésekkel, és lehetőleg világos színben. (a TiD sötétkék volt, és olyan volt mint a hadseregben a fegyver: Sosem tiszta, csak tisztított.) Már a gyerekekkel nem megyünk nyaralni, hátul nem kell hely, a csomagtartó mindig is elég volt, de a teljesítmény az kellene.

De egy 9-5 Aero az mindig jól néz ki. 

 

 

Előzmény: kircsi21 (155991)
kircsi21 Creative Commons License 3 napja 0 0 155991

Hmmm. Az egyik ismerősömnek is csak ennyit tudtam "mondani" nemrég. Történt ugyanis, hogy vett egy elég jól kinéző OG 9-3-ast, amikor dicsértem mondta, hogy ez csak hobbi. Felcsillant a szemem, kérdeztem Éró? Aszongya' vmi 2.2 dízel... Hmmm. Mondjuk őt még nem írom le, mert ki tudja mi a hobbija, lehet egy dermesztő téli estén megpaskolgatja egy hasítófejszével és utána felgyújtja a vérbe :D .

 

Persze megértelek, anno én is hasonló módon ismertem a 9k minden hülyeségét, de a 'zasszonynál kegyvesztett lett, aztán ha egy másikat ugyanolyat vettem volna, akkor mindketten költözhettünk volna máshova. Mármint az autó meg én.

 

Valahol éreztem én, hogy ez a 9-5-ös álmod csak egy vágyálom, mint volt 6 éve is. Ha jól rémlik nem is voltál vele egyedül, mert Megyo is sokat nézegette a 9-5-öket, aztán ő lehet már vett is. Vagy nem. De vigasztaljon a tudat, hogy szerintem nem vagy olyan reménytelen eset, mint MrT. :)

 

Köszönöm az egyenes választ, majd igyekszem jó gazdát találni neki!

 

 

Előzmény: MortalWombat (155989)
BmS1 Creative Commons License 3 napja 0 0 155990

...még mindig nem tudom, h mi számít forszírozott használatnak, csak azt, hogy mi a következménye. 

 

Mi lenne?  Például ezek:

Ha gyakran, huzamosan magas fordulaton tartod a motort, annak nem örül.

Ha  gyakran, huzamosan élvezed a maximumhoz közeli turbónyomás örömeit, azt még kevésbé szereti.

Ha hidegindítás után nagy teljesítményre ösztökéled, azt utálja (és persze: a bosszúja lehet, hogy késik, de biztosan nem marad el.)

Ha tartósan túl alacsony fordulaton terheled (olajnyomás!!) akkor az autószervizek buzgó támogató tagjává választanak, és minden otthagyott milliódról megemlékeznek egy sörözés erejéig...

 

Amit szeret:

Jó olaj, időben cserélve. Tartós terhelés után leállítás előtt alajáraton járatás. Hidegindítás után közvetlenül csak enyhe terhelés. Hiába "tökös" a motor, kedveli a középső fordulatszám tartományban pörgést, csak semmi extrém alacsony vagy magas tartós fordulat. (Ismerem a hajtós önjelölt versenyzőjelöltek válaszát: akkor minek vettem 260 lóerőt? Hát, jóbarát, lehet velük -valamennyire- keménykedni, de az megjósolhatóan súlyos pénzekbe fog kerülni)

 

Így sincs védőoltásod, hogy nem hullik szét a motor (nem ismered az előéletét), de legalább esély adsz a motornak, hogy tovább húzza az igát.

 

Nagyjából ennyi.

 

 

Előzmény: Woody_Allen1 (155988)
MortalWombat Creative Commons License 3 napja 0 0 155989

Tudom hihetetlen, de imádtam az OG 9-3 TiD-et. A nejem meg pláne, még így 3 évvel az eladása után is azt kérdezi, miért kellett a háztól mennie. Szép, stílusos, ment amennyire kellett.

És most kérem soron kívüli megkövezésem, egyben követelem a SAAB-os társadalom megvetését: nézegetem az OG TiD-eket. EGR-t csukott szemmel tisztítom, tudom, mi hol van benne, 10 év alatt ragadt rám a koszon kívül. Most, hogy egy EV-II-es csapatban vagyok, és nézem, ki mennyit szív a dízellel, ahhoz képest az OG TiD egy vállalható autó, kevés javítanivalóval és relatíve "olcsó" javíthatósággal. (Várom BmS azonnali elmeállapotom megkérdőjelezését.)

Én azok közé a lovagok közé tartozok, akik azt mondják: Bosch VP44PSG16 (és nem: NI!), és erre minden SAAB-os szörnyülködve hátrahőköl.

Én autót kizárólag úgy vettem, hogy a sajátomat beszámíttattam. Ennek egy oka van: nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy egyszerre legyen egy használós, meg egy eladó autóm.

Éppen ezért: nekem ne tartsd fenn az autód, ugyanis nem az a vevő, aki leírja, hogy most indul a pénzzel, hanem az, aki oda is ér, és leteszi azt az asztalra.

 

Most hogy mondod, tényleg nagy egy 9-5-ös. De egy OG9-5-ös Aero szerintem kortalanul, divatirányzatoktól függetlenül szép, még most is. De a tied is tetszik.

 

Előzmény: kircsi21 (155987)
Woody_Allen1 Creative Commons License 3 napja 0 0 155988

Igen, köszi,  ezt is olvastam, de ebből még mindig nem tudom, h mi számít forszírozott használatnak, csak azt, hogy mi a következménye. 

 

 

Előzmény: BmS1 (155986)
kircsi21 Creative Commons License 4 napja 0 0 155987

 

Figyelj ám, mert ez benzines! Hogy számol el a lelkiismeretével a SAAB Diesel-szekció alapítója és 1 db (?) oszlopos tagja? :))) Ja, és 9-5 is... ami közelebb áll a 9k-hoz, amit meg nem szerettél a mérete miatt :). Na, persze nem akarlak lebeszélni róla, csak ezek jutottak hirtelen eszembe. Amúgy lenne némi sors-irónia a dologban, hogy pont hozzád kerülne, mert anno te hívtad fel a figyelmemet rá, amikor tévesen a 95-ös zsebbe rakták a hahu-n. Meg SOKKAL szívesebben adnám el neked, mint vmi önjelölt sztrítrészinges csávónak... Bár azok meg nem ilyenre hajtanak.

 

Fédra... én is megtaláltam a te hirdetésedet :). Az lenne a baj a cserével, hogy az csak felesleges átírás és sarc fizetés lenne, azt meg hagyjuk meg BmS szórakozásának :). Mert én is csak eladnám (vagy csak hirdetném?). Van már másik autóm, pont ilyen egyterű-féle, mert a tököm már többször tele lett, amikor a család osztozkodni próbált a 9-5-ben a helyeken... Volt, hogy nem csak osztozkodás volt, hanem pofozkodás is :). Így az idegeim kímélése érdekében lemondtam a SAAB-ról és vettem egy Prius Plus-t. Ez mondjuk min. 1 fényévre van a Phedra helykínálatától, de amúgy tök jó, "kicsit" más világ... És tényleg maximálisan kíméli az idegeket, nincs pl. adrenalin növelő gyorsulási élmény :D.

 

Szóval a beszámítást inkább nem választanám, de szívesen tartogatom neked a SAAB-ot, csak mondd, hogy meddig, hátha idetéved vmi kóbor vásárló.

 

 

 

Előzmény: MortalWombat (155984)
BmS1 Creative Commons License 4 napja 0 0 155986

Szerintem olvass vissza, 6-8 éve még sok aktív Saabos fejtette ki a véleményét.

 

A lényeg: a Saab -anno- (a Porshe mellett) világelső volt a turbó és a benzinmotor hatékony összekapcsolásában. Kalap le.

A 113 LE/liter fajlagos teljesítmény anno pazar volt, ma sem rossz. A szerkezet nem nagyon szereti, A vízpumpától legtávolabbi (4.) henger körül a hűtőközeg a legmagasabb hőmérsékletű, ezért -általában- itt kezdődnek a gondok. A dugattyúzsugorodás itt a legintenzívebb. Dug.tető átlyukadás. Elhajló főtengely. Vetemedő motorblokk. Hajtórúd szakadás. A A turbók sem örök életűek. Tapasztalt Saabosok (ha még van ilyen a topicon :-DDD ) majd folytatják.

 

Ekkora fajlagos teljesítmény tartós kicsikarása a szintén 2,3 260 PS Mazdának sem sikerült, az MPS motor egy betegágy.

 

De azért: egy Saab 9.5 Aero mindemellett -nekem- még mindig kívánatos autó, ha egyben van és keveset futott. Csakhogy ilyen már nemigen létezik.

Egy biztosan van: benn áll a műhelyben (mondjuk nem Aero). Gyönyörű. Kevés km. Egy baja van: nem az enyém.

 

 

Előzmény: Woody_Allen1 (155985)
Woody_Allen1 Creative Commons License 4 napja 0 0 155985

Sziasztok!

 

Tudom volt már szó a totalcar cikkről, de azért bemásolok egy részletet.

"A motorblokk elejének túlmelegedése, a turbófeltöltő rossz hőszigetelése miatt a forszírozottan használt példányok motorblokkja vetemedhet, ennek következtében a főtengelycsapágyak elmozdulnak helyükről, a főtengely pedig megszorul. Erre rásegít a meglehetősen erős kokszosodási hajlam is. A sűrű olajcsere nem szükség, hanem kötelező!"

 

Ezt gobdolom tudták a Saabnal is, ennek ellenére van 260 lovas aero is. Miért?

 

De a lényegi kérdésem. Mi számít forszírozott teljesítménynek?

 

160as utazó? Ha néha eltolom neki 230ig? Vagy huzamosabban megyek 200 felett.  Szóval mi számít forszírozott használatnak szerintetek?

MortalWombat Creative Commons License 4 napja 0 0 155984

Valóban, dr. Watson! :)

Beszámítás működhet? (benzines Phedra)

Előzmény: kircsi21 (155980)
kircsi21 Creative Commons License 4 napja 0 0 155983

Hozzáértő autógázos szerelő mit mond?

 

A nehézkes indulásra azt szokták javasolni, hogy az ECU reset-elése után (akkusaru kb. fél órára levéve) min. 100 km-t kell menni benzinnel. Ha utána gázos üzemben szépen indulgat, akkor érdemes elvinni vkihez, aki ért a beállításhoz és a gáz-korrekciós táblát rendesen belövi.

 

Egyenetlen alapjárat sok mindentől lehet, ha a gázos részt nézzük pl. attól is, ha jelentős hossz-eltérés van az egyes hengerekhez vezető gáz-injektorok és fúvókák közötti csöveknél.

 

 

Előzmény: prodigy73 (155982)
prodigy73 Creative Commons License 4 napja 0 0 155982

Szia nekem van egy saab 9-3 1.8t benzin-gázos nehezen akar indulni és az alapjárat is ingadozik ha esetleg valaki tudná.hogy mi lehet a baja azt megköszönném

nsxtom Creative Commons License 5 napja 0 0 155981

Sziasztok

 

Az utolsó 9.5 2010 évj  van tapasztalat?

benzines  2.8t  V6-2.0t

szerviz igény,megbízhatóság,költségek..

 

kircsi21 Creative Commons License 5 napja 0 0 155980

Igen, Sherlock! :)

Mondjuk olyan nagyon nem lehetett nehéz beazonosítani :) .

 

Előzmény: MortalWombat (155979)
MortalWombat Creative Commons License 5 napja 0 0 155979

A K..-75. a rendszámod?

A hahu-n lévő Aero-rol van szó?

 

Előzmény: kircsi21 (155978)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!