Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

anonym19 Creative Commons License 12 órája 0 1 155214

Közben megnéztem a leírást is. Nem túl bizalom gerjesztő a "Mert 3 éve működünk. "  150-ről 187 lóerőre húzza a teljesítményt a hirsch performance 175-ig, nekem ez már alapból nyugtalanítónak tűnik. Egyébként nekem ez a típusú saabom van és abszolút nem tűnik kevésnek, vagy hogy ne lenne dinamukus, vagy hogy félnem kellene egy előzésnél. 

Előzmény: anonym19 (155213)
anonym19 Creative Commons License 12 órája 0 2 155213

A tuningboxot 1-2 érték megváltoztatásával és valamilyen jeladó vagy jeladók után kell bekötni. Ez úgy mond csak szimulálja az ECU felé az értékéket ami által  az ECU módosít további értékeket a nem valós adatok alapján.  Inkább valami megbízható chip tuningost keress ha emelni akarsz a teljesítményén, vagy a "gyári" hirsch-t lenne érdemes. Ami fontos hogy chipnél az élő adatok alapján így a motor akkori teljesítménye alapján tudják elvégezni a módosításokat anélkül hogy a motor károsodna. A tuningboxnál nincs ilyen.

Előzmény: Kajetano (155211)
h i r d e t é s
anonym19 Creative Commons License 12 órája 0 0 155212

Szia!

 

Ez olyan cseréljünk ki mindent hátha jó lesz történetnek hangzik. A helyedben a stabilizátorrúd szillentjeit nézném meg.

Előzmény: Pokolisaab (155210)
Kajetano Creative Commons License 14 órája 0 0 155211

Sziasztok!

Tuning boxról van itt valakinek tapasztalata?

Köszi.

 

http://tuning-box.hu/saab/saab-9-3/saab-9-3-1-9-tid-110kw-150le

Pokolisaab Creative Commons License 21 órája 0 0 155210

Sziasztok!

Saab 9-3 2t 2006os “boldog tulaja  vagyok.

Kezdem feladni de hátha: elörôl kopogo hang jön mikor rosszabb úton megyek, ami volt: mind2 lengôkar, stab pálca és kormány összekötô cserélve volt, szerelô a vállát vonogatja. Szal minden ötlet jò l jönne. Köszi

anonym19 Creative Commons License 4 napja 0 0 155209

Vagy valami öszvér megoldásként SEAB? 

Előzmény: Alter Schwede (155208)
Alter Schwede Creative Commons License 4 napja 0 0 155208

Szintaktikai hiba, semmi komoly. Két betűt át kell írni, oszt' hadd fusson.  ;-)

 

Előzmény: anonym19 (155206)
MortalWombat Creative Commons License 5 napja 0 0 155207

Végül is a kezdőbetű és a betűk mennyisége stimmel.
Határeset!

Előzmény: anonym19 (155206)
anonym19 Creative Commons License 5 napja 0 0 155206

Hol a hiba? :)

pinyós Creative Commons License 6 napja 0 0 155205

A nagynyomású csövek hátul a motor középtályán, allulra futnak be. Pont nem látni semmit bontás nélkül. Kattanó hangot nem hallok. Kézi AC-t ismerem, de ebbe még nem tettem sajnos. 1,8as mondeomba raktam, ott nagyon hasznos volt. Ebből sajnos szervíz lesz. Jelzem majd, hogy mi lett a végeredmény, mert egy szűrőcserétől ez nem lehet, főleg úgy, hogy utána ment még. Köszönöm mindenkinek a segítséget! 

Előzmény: anonym19 (155204)
anonym19 Creative Commons License 2018.01.13 0 0 155204

Lehet kapni kis kézi AC pumpát amit a gázolajcsőbe tudod beépiteni, valamint visszacsapó szelepet is. Kis AC val felpumpalod aztán indítható, legalábbis könnyebben kell indulnia. Amennyiben elektromos az adagolód akkor ha valaki ráadja a gyújtást Te pedig fülelsz az adagolónál akkor hallanni kellene egy kisebb kattanó hangot. Ez a mágnes szelep. Ha ez nyit ki az okozhatja a nem indulás és a nyomócsövek végén nem megjelenő gázolaj problémát. Akár szét is csúszhatott a csatlakozó. A légtelenítés itt is többnyire indítózással szokták elvégezni, kidolgozza magából. A kevesebb kínzás érdekében jó ha van a kis kézi AC.

 

Ha minden igaz itt lesz az adagolód a levegő cső alatt.

 

Kézi AC.

 

Visszacsapó.

Előzmény: pinyós (155203)
pinyós Creative Commons License 2018.01.13 0 0 155203

Közben kiderült, hogy adagolós a gép. Azért is, mivel mikor a szűrőt cseréltem és légtelenítettem akkor lelazítottam 2-t és beindult. Járt is 5 percet ezután pihent 2 órát és utána ment vele a lányom 2 km-t,  azóta viszont áll. Nyomástartó szelepre gondolunk. Nem volt elsóre egyértelmű, hogy adagolós vagy nagynyomású-e a rendszer, mivel nem látni semmit belőle. Annyi szakismeretem meg nincs, hogy a látható apróbb jelekből (ami egy szakembernek egyértelmű) megállapítsam, hogy milyen rendszer :). Végül kigugliztam :)). Szerintem marad a szervíz, mert ehez már kevés vagyok:(

Előzmény: anonym19 (155202)
anonym19 Creative Commons License 2018.01.13 0 0 155202

A közösítőcsőben vizsgáltátok a nyomást korábban? 

Fapados megoldás és csak járó motornál tudod elvégezni az ún résolaj mérést. Mivel nem jelentkezett gázolaj gyanús hogy már a nagynyomású pumpánál kezdődhet a probléma.

 

Az általad használt meglazított hollanderekkel egyébként az a baj hogy ha közösítő csőben nem éri el az alapjárati nyomást indítózás közben a gázolaj  (800 bar körül alakul) akkor be sem indul. 

Előzmény: pinyós (155201)
pinyós Creative Commons License 2018.01.13 0 0 155201

Egyre nehezebben indult, majd egy nap leállt. Üzemanyagszűrő szemmel láthatóan el volt dugulva, csere után elindult majd 2 km után megállt. Azóta nem megy a légtelenítés minden módját kipróbálva sem. Gravitációsan, pohárból megtáplálva a szűrőt próbáltuk. Önindítózás közben a pohárból kiszívta az üzemanyagot de a porlasztó hollandereket meglazítva ott nem mutatkozott a gázolaj. OBD kód olvasás után :” PO251-(8) Spill Value Malfunction (injection pump)-Not Present” olvasható.Befecskendező-szivattyú tüzelőanyag mennyiség szabályzás „A”(Bütyök/Rotor/Porlasztó).

Előzmény: anonym19 (155200)
anonym19 Creative Commons License 2018.01.13 0 0 155200

Szerintem se kell már ezeket. Gyújtás rá a tankban lévő AC pumpa pedig feltornázza az üzemanyagot. Megvárod amíg a búgó hang abba marad és indítózol. 

Előzmény: pinyós (155199)
pinyós Creative Commons License 2018.01.13 0 0 155199

Régi adagolósoknál kellett! A kérdés az, hogy tönkremehet e ettől? Mert meg lett lazítva és úgy tekertetve, nem keveset. Opel corsa c 1,7 dti 2002-es

Előzmény: combi27 (155198)
combi27 Creative Commons License 2018.01.13 0 0 155198

miért kellene hollandereket lazítgatni  és így légteleniteni?

nekem sose kellett... nem IFA-k ezek :D

Előzmény: pinyós (155197)
pinyós Creative Commons License 2018.01.12 0 0 155197

Sziasztok! 

Típustól független kérdésem lenne! 

Nagynyomású dízeleknél, légtelenítésnél ha meglazítom a porlasztócsúcs hollanderét (2db-ot a 4 ből) és úgy tekertetem, attól tényleg tönkremehet a nagynyomású szivattyú? 

mantec Creative Commons License 2018.01.11 0 0 155195

T combi27!

 

"... kell ..."

 

Hol is írtam, hogy kell?

Előzmény: combi27 (155193)
anonym19 Creative Commons License 2018.01.11 0 0 155194

Ez az olaj kérdés az én hozzászólásomból harapódzott el. Nekem GM dexos2 jóváhagyású olaj kell bele. (1.9 Tid 110kw) Ezért is ment a kérdés hogy Magnatec vagy Edge. Azt már tisztáztuk hogy Edge, viszont van ezek közül olyan ami  Edge és rendelkezik dexos 2 jóváhagyással, de van olyan amin még külön fel van tüntetve a turbo diesel szöveg is. 

 

pl.. 5W30 ehhez csak annyit fűztek hogy benzin és dízel motorban is alkalmazható.

http://castrolmintabolt.hu/webshop/product/castrol-edge-titanium-fst-5w-30-c34-literes/48825/7933

 

 

pl.: 5W40 erre oda van biggyesztve hogy turbo diesel, meg a mágikus DPF is. 

http://castrolmintabolt.hu/webshop/product/castrol-edge-titanium-fst-turbo-diesel-5w-40-4-literes/210/7933

 

Na most ha a józan eszemre hallgatok akkor a második kell nekem.

Előzmény: combi27 (155193)
combi27 Creative Commons License 2018.01.11 0 0 155193

miért is kell a Saabhoz GM Dexos2-es olaj?

 

a 2002-es évjáratba pl nem előírás...

 

Előzmény: mantec (155192)
mantec Creative Commons License 2018.01.10 -1 0 155192

T gsis!

"... Van a Castrol kínálatában ..."
Majdnem.

A BP konszern Castrol Magnatec Stop-Start márkanéven forgalmazott motorolajai közül háromnak van 5W-30-as viszkozitása:
-A5,
-C2,
-A3/B4.

A BP konszern Castrol Magnatec márkanéven forgalmazott motorolajai közül a Castrol Magnatec 5W-40 C3 rendelkezik GM dexos2 jóváhagyással.

Előzmény: gsis (155191)
gsis Creative Commons License 2018.01.10 0 0 155191

Van a Castrol kínálatában 5w 30-as olaj. MAGNATEC 5W-30 A 1 és a MAGNATEC 5W 30 A 5  ami újabban

STOP START cimkével kapható. Ezek inkább Ford SPECIFIKÁCIÓVAL rendelkeznek.

Előzmény: anonym19 (155190)
anonym19 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 155190

Lehet hogy 5w40 az az 5w30 a magnatec esetében.

Előzmény: anonym19 (155188)
anonym19 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 155189

A turbo diesel minta csak 5w40-nél lenne.

Előzmény: anonym19 (155188)
anonym19 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 155188

Pedif van magnatec 5w30-as olajuk.

Eddig edge-t vettem szoval maradok is akkor ennél. Van jelentőséfe szerinted ha odabiggyesztik meg külön a turbo dieselt is?

Előzmény: BmS1 (155187)
BmS1 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 155187

Castrolt már rég nem használunk.

Rengeteg féle olajuk van, de a mintabolt kínálatában nem is láttam Magnatec 5W30-t.

 

http://castrolmintabolt.hu/webshop/category/castrol-magnatec/11/small

 

http://castrolmintabolt.hu/webshop/category/castrol-edge-fst/10/7933

 

 Pontosíts.

Az Edge a jobb/drágább olajuk.

Előzmény: anonym19 (155186)
anonym19 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 155186

Helló BmS!

 

 

Úgy tűnik én nyerek az autóval folytatott küzdelemben. A gép ismét élni akar. 

Csak egy egy aprócska kérdés ha már felmerült a motorolaj.

Castrol 5w30 magnatec vagy Castrol 5w30 edge vagy azt ezek közül amelyiken rajta van a turbo diesel felirat is? A dexos2 minősítést mind tudja. A csere periódus pedig 10ekm szokott lenni.

v_tom Creative Commons License 2018.01.08 0 0 155185

Igen, jól működik a megoldás.

Előzmény: Dávid Nagy. (155182)
glm07 Creative Commons License 2018.01.07 0 0 155184

Üdv!

 

Van egy 9-5 2.3t 2000-es évjáratú AERO-m. A napokban vettem észre, hogy ha 4-es 5-ös fokozatban olyan 2-3ezres fordulatnál oda lépek neki, akkor rángat a motor. Érdekes, hogy 2-es 3-asban nem venni észre. Hibakódot kiolvastam és p0340, p1312, p1334-et mutat. Ez elméletileg gyújtás problémára utal. Betettem egy másik DI panelt (mindig van a csomagtartóban egy) de azzal is ugyan úgy csinálja, talán mintha egy kicsit gyengébben. Gyertyák nemrég lettek cserélve Platina NGK. Van valakinek esetleg ötlete, hogy mi okozhat még hasonló dolgot? Vagy lehet, hogy mindkét DI panelem már gyengélkedik? Máshol mindenki azt mondta, hogy DI panel. Amúgy ha nem taposom neki és normális gázadás történik, akkor észre sem lehet venni a problémát.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!