Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155761

Még egy adalék.

Ez egy benzines nyomaték / teljesítmény görbe.

A használható fordulatszám úgy 1500 és 5000 között van, a nyomaték meg eközben  11%-ot változik. Az eredmény: nincs meg a dízel hektikussága, sokkal kulturáltabban, egyenletesebben tol.

Ezért (is) válts benzinesre :-DDDD

 

üdv

Előzmény: BmS1 (155760)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155760

Hogy a dízel -a nagyobb nyomaték miatt- nagyobbat tol, az igaz.

A nyomatékleadás módja nem mindegy.

 

A dízelnél a használható fordulatszámtartomány nagyon keskeny pl. 1500 és 4000 között. Ez a fordulatszámtartomány mindössze 2500 fordulatot ölel át. 1500 és 2200 fordulat között a nyomaték 700 fordulatszám emelkedés közben közel másfélszeresére nő.

Na, ez a nem jó, jön egy hátbarúgás egy kis fordulatszám tartományon belül, aztán vége a dalnak, a nyomaték rohamosan esik, nyomod neki, de a kezdeti nagy lendület odavan, szevasz, nyúlós a dolog. 

üdv

Előzmény: KawaBazsy (155759)
h i r d e t é s
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155759

Másfélszer akkora a dízel nyomatéka, én azt gondolnám, hogy az tol nagyot, a benyás meg nyúlik.. no de te próbáltad. A váltó ugyanaz?

Előzmény: BmS1 (155758)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.15 0 0 155758

Tényleg így van.

 A benzines 3,0 V6 211 Le, a dízel 30 lóerővel több,  a 0-100-ig értéke is 1 másodperccel jobb. A zajcsillapítás (ebben a kasztniban) jó, dízelhez mérten csendes, elfogadható rezonanciával. Mindkét autó automata, érdekes a teljesítmény-leadást megfigyelni. A benzines -bár valamivel összességében gyengébben gyorsul- egyenletesebben teszi azt, a dízel kicsit más, kicsit nyúlósabb.

 

Ha dízel-hívő lennék, ezt a motort én is bevállalnám, alkatrész-mizériák ide vagy oda.

 

üdv.

 

Előzmény: korzo (155757)
korzo Creative Commons License 2018.06.14 0 0 155757

Amúgy meg igen, nagyon kellemes motor (ha egyben van benne a főtengely :-D ), jó a hangja, bitang erős, és jól is fogyaszt.

Előzmény: BmS1 (155755)
korzo Creative Commons License 2018.06.14 0 0 155756

A LandRoverben a 3literes is képes főtengelyt törni, bár a PSA-sok szerint náluk ennél már nem jellemző.

Viszont alkatrész ahhoz sincs...

Előzmény: BmS1 (155755)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.14 0 0 155755

Hát igen, nekem is tetszik a forma. De az ütős, tisztességes méretű motoroknak itt is harangoztak. Egy turbós kis benzinesnek lehet, hogy jók a paraméterei, de hol van egy szívó V6-tól? A dízel meg (nekem) nem jön be.

 

Ámbár, noha, izé....hogy is mondjam

 Nemrég próbáltam együtt a saját benzinesemet egy szintén 2010-es 3 literes dízel 407 Coupéval. Mindig mondtam, hogy a Coupé szvsz. ütős darab (formaterv, futómű, kényelem, stb...)

Nem állítom, hogy a dízel megszerettette magát, de ez a dízel tényleg a jobbak közül való. (ebben a kasztniban)

Előzmény: KawaBazsy (155754)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.14 0 0 155754

Az Unicumra könnyebb, s a Riservát még nem kostoltam.. :-)

Ez a PUG tetszik, ha vennél egyet, kipróbálnám:

 

https://totalcar.hu/tesztek/2018/06/14/menetproba_peugeot_508_2018/

Előzmény: BmS1 (155751)
anonym19 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155753

Jól hangzik! :)

Előzmény: BmS1 (155750)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155752

Hello Urak,

 

Lambdaszonda problema okozhat magasabb alapjaratot, ami neha ingadozik ?

BmS1 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155751

...de nem szoktam rá.. :-)

 

Lassan pedig ideje lenne rászokni :-D

Előzmény: KawaBazsy (155749)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155750

Szia!

 

A barom nagy meleget nem szeretem, de kora ősszel nem kizárt :-)

 

üdv.

Előzmény: anonym19 (155748)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155749

Mester, utoljára nálad ittam kávét, azelőtt meg 13 évesen, de nem szoktam rá.. :-)

Előzmény: BmS1 (155747)
anonym19 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155748

Mester,

 

Jöttök errefelé a nyáron? :)

Előzmény: BmS1 (155747)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155747

A már átdolgozott Lotus Esprit Turbo S4.

 

Nyertél egy reggeli kávét, a jobbikból :-)

Előzmény: KawaBazsy (155745)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155746

Voltam Alsóörsön a Sharannal, haladósan mentem, így evett 5.5-öt. Nagyobb nyomatékkal.. S utána nagyon kényelmesen tudtam benne aludni. :-))

Előzmény: BmS1 (155741)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155745

Lotus Esprit

Előzmény: BmS1 (155744)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 155744

Jó urak, mi ez?

Könnyítésképp: eredetileg Giugiaro formaterv.

 

anonym19 Creative Commons License 2018.06.10 0 0 155743

Szüleimnek volt egy 407, 1.6 hdi-vel. Nah az tényleg takarékos volt. Most egy 307sw-t hajtanak, szintén 1.6 hdi-vel.

Előzmény: anonym19 (155742)
anonym19 Creative Commons License 2018.06.10 0 0 155742

Semmivel, sőt megmerem kockáztatni hogy még többet is kajálna.

 

Előzmény: BmS1 (155741)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.09 0 0 155741

Ja. 8,5 liter, múlt szombati M7, néha 140, néha 70 a bedugult forgalomban, átlag 110 km/h. Automata váltóval.

Manuális váltóval ez úgy 7,8 liter körül lenne. Akkor hogy is van ez, egy turbós "downsizing" motor mennyivel lenne takarékosabb, ekkora tömegű kocsit aut. váltóval ilyen körülmények között mozgatva??

 

 

üdv

Előzmény: anonym19 (155740)
anonym19 Creative Commons License 2018.06.09 0 0 155740

8-10 literre gondolnék.

 

Volt rover 75 v6-om az sem kért többet. :)

Előzmény: BmS1 (155739)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.09 0 0 155739

Saccold meg, mennyit ivott autópályán a 3 literes benzines V6 Peu 407? :-D

Előzmény: anonym19 (155738)
anonym19 Creative Commons License 2018.06.09 0 0 155738

A váltás miatt linkeltem a videót. :)

 

 

Előzmény: BmS1 (155737)
BmS1 Creative Commons License 2018.06.09 0 0 155737

Nekem is volt jó pár BMW-m, ha ezt vesszük, én is "visszaléptem" franciákra.

 

A PSA 1,6  2,0  HDI-jei bevált darabok, mondjuk én nem szeretem a dízelt:-(

 

Hogy 9 év alatt eltünt 5 Le?  Ez úgy 3,5...4%. Na és. Kopik a motor, nőnek a résveszteségek, már nem 100%-osak a porlasztók.

 

üdv

Előzmény: anonym19 (155736)
anonym19 Creative Commons License 2018.06.08 0 0 155736

Mit szólsz ehhez BmS? 

 

https://www.youtube.com/watch?v=oyQ3_HWu0Rs

 

korzo Creative Commons License 2018.06.06 0 0 155735

Hát azért az a rothadt hering (surströmming) elég húzós lehet :-D

Előzmény: titite1 (155733)
Saab1980 Creative Commons License 2018.06.06 0 0 155734

Sziasztok, 

 

Segitsegert fordulok hozzátok.

 

Adott egy Saab 9-3 2.0 T (210Le) 2004 es evjaratu auto.

 

A mai nap folyaman nem indult be, illetve ha beindult leallt. 

 

Akksi levetele utan, indul ismet es szépen jar. Ebbol kovetkeztetve, nem gondolom, hogy nagy baja lenne. 

 

Amit a szamitogep kiirt, folytoszelep es gazpedal hibakodok.

 

Volt mar valakinek ilyen? Nagyon rossz esetben az ECU ra gondolok.. 

 

Nagyon koszonok barmilyen építő hozzaszolast. 

 

T

titite1 Creative Commons License 2018.06.06 0 0 155733

Csak szért mert volt már 2 volvom? :-D

Szeretem a skandináv vonalat és nem csak autóban.

 

Előzmény: korzo (155732)
korzo Creative Commons License 2018.06.06 0 0 155732

Eh, egy volvós mindig is volvós marad :-D

Előzmény: titite1 (155731)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!