Van egy 9.5 2002-es évjáratú 2,2 TID saabom. 260e km van benne. 8.éve nálam. Indítási problémám van már vagy két éve.Hidegen reggel kb:10-15 másodperc indítózás után indul,melegen pöccre,de ha pár órát áll,és nem hül ki rendesen,kb:4-5 20-25 másodpercnyi indítózás után indul. Mindíg beindult még eddig. Szívósort cseréltek,EGR új,vákumcsövek cserélve,önindítót már kettőt elhasznált. Ha az akku bírja mindíg beindul,egy nagy szürke pamacsot kitol hátul,és megy. Hibajel,ha kigyullad mindíg EGR hibát ír.Vadi új van benne/gyári/. Nem tudom mi a gondja,de már elég sokat kötöttem rá,és a hiba mindíg ugyanez. Hátha van köztetek,akinek volt sasonló baja,és sikerült a hibát megtalálnia. Köszi előre is.
Az enyémben nem látok ilyet! A régi váltófej belsejében láttam viszont ragasztót,amit én az újba nem raktam,remélem nem is kell!? Mondjuk lehet az alatta lévő rugó is feszíti,(ami a váltórúd tetején van)de kézzel nem akar már jobban lecsúszni. Gondolkodtam esetleg gumikalapácson,meg közzé,valamilyen puha cucc,hátha úgy sikerül,csak parázok,nehogy a tetején lévő ezüst műanyag elrepedjen,nem örülnék neki.
szerinted? ki bontottam mindent de nem fért ki. Felszereltségfüggő a generátorméret szeintem. Ketté csavarozva sem tudtam ott kifordítani, pedig tényleg kibontottam én is mindent.
Igen, utogetve ment a helyere. Nyilvan nem samuval, hanem tenyerrel, finoman :)
Viszont az utangyartott vallto gombnak, amit vettem, volt egy kis vedo pereme azon a reszen, ahova a valltokar vege rogzul. Kitoltotte a gomb belsejet.
Amig az bent volt, nem ment ra. Lehet, hogy nalad is ott van ez a kis muanyag valami?
Nekem egy 9-3 1.8 szívóbenzin van,még 2004-es tehát Facelift előtti,de amit tudok,kihozok belőle,hogy minél kevésbé látszódjanak rajta a használat nyomai. Persze,érdekes dolog ez,egy olyan autónál,amit valószínű nem lesz könnyű eladni,mert hát ugye SAAB! Na meg 14-éves,amikorra meg eladom,lehet lesz majdnem 20 is. Viszont amióta megvan,azóta én is figyelem a 9-3-asokat,de nem igazán látni belőlük szépet,inkább,csak olyan napi használós-koptatós autók,általában amiket látok,legalább is a régebbiekből. A frissített változatokból viszont még általában szépekkel szoktam találkozni.
Uram! :) Nem tudom,mennyire van jelentősége,de még a jó múltkorában kicseréltem a váltószoknyát,amiről beszéltünk,szebb lett,azért így már,jobban tetszik :) Viszont a váltófejet azóta sem tudtam rendesen visszanyomni a helyére,nagyon szorul,de nagyon,így meg tartok tőle,hogy egyszer a kezembe marad,vagy idővel így kikopik a közepe. Neked hogy sikerült? Ütögetted? Sajnos a youtube-on olyan videó,ami azt mutatná,hogyan kell a fejet visszarakni,milyen módszerrel, nincsen,ütögetni meg lehet nem kellene.
A Rába-Ring program elmarad, mert nem jött össze a minimális létszám (20 autó) a pályabérlethez. Találkozó ettől függetlenül lesz, dolgozunk az új programon. Hamarosan hírt adunk róla.
szerinted! :) ott nem fér ki még szézstedve sem. Vagy szívósot leszerelés vagy féltengely kihúzás :) az utóbbi gyorsabb nekem. De gyorsabb, csak kellemetlenebb volt a motortérben szenvedni. Lehet egy kisebb generátor egy kifér ott de nekem ott egy 130A generátor lóg, nem is csoda ennyi elektromos cucchoz. Az E46-ban csak 80A van, megnéztem az is Bosch, a német prémiumban kevesebb az elektronika:)
A hosszbordás ment nehezen vissza, még teljesen kifeszített feszítővel is nehéz volt.
Erre vakon tippelni lehet ugyan, de nem szerencsés.
Ha mégis tippelni kell, és csak a második "rossz" indításkor produkálja, akkor talán:
-rail ingadozás ?
-szűrőnél tömítetlenség ?
.....
Egyébként még szóba jöhetne:
-injektorok
-kompresszió
-kábelköteg hiba, ECU
......
De csak egy vizsgálat után lehetsz biztos benne, mi is a dráma.
"Az én autóm is pont ezt csinálta, kicseréltük az alátétet a blokk testelésénél a hengerfejen, azóta pöpec, a tiedének is biztos ez a baja" című tanácsokat csak mint reggeli kávé és a Mama sütötte finom rétes melletti üdítő olvasmányt kezeld, szvsz. :-)
Nem hagy nyugodni a gondolat. Szerinted egy rossz kettős indításnál hidegen tudja ezt produkálni hogy annyira billeg hogy ezt a jelenséget okozza az alapjáratnál?
Nekem pontosan ezt csinálja. Annak ellenére hogy nekem elvileg mind a 4 befecskendezőt felújították. Júni 14-én megnézik, addig nem tudok többet mondani. Esetleg ha neked előbb pont kerül az i-re megoszthatod.
kérdezem, hogy vkinek van-e tapasztalata: 9.3 1,9 tid indításkor kicsit rángat. Mintha az egyik henger néha nem menne. Aztán fél perc-perc múlva elmúlik, szép egyenletesen jár a motor. Csak olyan 15-16 fokig tapasztalom. Hibajelzés nincsen.