Ez a dizel személygépkocsi európai "divat" Ázsiában nincsenek pedig ott "egy kicsit" több ember él ott. USA-ban is alig vannak dízel járművek (főleg az utóbbi években kezdtek terjedni).
Ahogy ezt nálunk Magyar földön is alkalmazzák, persze nem ilyen szigorúan. Csak amikor túl szmogos a város légköre és akkor is emlékeim szerint azokat az autókat tiltják jelenleg ki, amik euro 4 besorolásnál alacsonyabb besorolással rendelkeznek. Ez viszont mind benzin és dízel üzemű autókra érvényes.
Ez így van, amit nem értek, hogy bár mindenhol címlapra került ez hír, de tulajdonképpen mi változott? Ha egy önkormányzat akarta, eddig is hozhatott tiltó rendeletet és hozott is.
de ez hány százezer/millió ember életét keseríti meg?
Valamelyik ujjadat meg kell harapnod. Az már lassan húsz éve tudott, hogy a CR-dízel iszonyat környezetszennyező tud lenni. Az általános EGR-DPF kiiktatás környezeti szempontból egy katasztrófa. (Elő lehet hozakodni persze mindenféle okossággal, hogy a közlekedés csak ennyi meg annyi százalékban járul hozzá a globális környezetszennyezéshez, de amikor egy fekete füstöt okádó dízel hulladék megy előtted, akkor ezt a dolgot a legnagyobb dízel-fan is másként látja.) A villamos hajtás éppen a lokális szennyeződés csökkentése miatt lenne kívánatos.
A dízel tulajok döntő hányadát (tisztelet a kivételnek!) meg egyáltalán nem érdekli a környezet óvása, egészen addig, amig másoknál nyújtja be a természet a számlát.
Sajnos, az újabb közvetlen befecskendezéses benzineseknél a probléma hasonló, ha a beépített GDF, GDF (benzines részecskeszűrő) kiiktatásra kerül.
Arról nem is beszélve: ki akar így dízel használtautót venni...
Hm, értem, de attól még ez egy folyamat része, vagy rosszul gondolom? Olyan szinten beindult a dízelellenes lobbi, hogy ki fogják rá mondani a fatvát előbb-utóbb...
Én személy szerint nem szeretem a dízelt, de kicsit túlzónak érzem ezt a hisztit.
Ez már évek óta így van. Hatásvadász cikk. kb. 10-15 éve vannak városok Németországban ahova SOHASEM hajthat be dízel autó, ha nincs meg a megfelelő környezeti besorolása. Ezért látni német autókon nagy zöld plecsniket a szélvédőn.
amiben többek között porlasztószivattyú, hidraulikus vezérlőegység, befecskendező tömítés, rendszertisztító Pro-Tec, nyomástároló és a hozzájuk tartozó részek lettek megbontva, összerakva. Az indítás nehézsége megmaradt. Fehér- majd sötét füst a tartós indítózásnál, majd beindul.
Hogy koki az autó az meglehet, sajnálom. De én még idős nyugdíjas nénitől ilyen szakmai szöveget nem hallottam. Vagy nagyon "megfésülték" a szöveget, vagy az újságíró gyártott egy ilyen levelet. Nagyon nem valóságszagú :-D
Sziasztok. A következő a problémám. Adott egy 9-3-as TTID motor 180 lovas ,ami egy kicsit meg lett forralva, szét van szedve,új turbó, új szívósor, felújított hengerfej,új tömítések, már csak a dugattyúgyűrűket és a hajtókar csapágyakat kéne kicserélni a szerelők szerint. Találtak is ehhez 500-600 ezerért valahol... horribilis. A sima 150 lovas ,egy turbóshoz pár tízezer forintért kapni ezeket. Aztán jött a következő ötlet, új blokk, ami után érdeklődtek a Szikinél a szerelők. Új blokk Hengerfejjel 700 ezer... Valóban sehol nem kapni a TTID 180 lovas két turbóshoz hajtókar csapágyakat és dugattyúgyűrűket? Előre is köszönöm ,akinek van valami ötlete,hogy ne másfél milliós legyen a felújítás?
Köszi a linket. Ez nekem már nagyon a fajtalankodás határán túl mutat. :) Mellesleg számomra nem is szép. Korábban valahol láttam már olyat, ahol a cd tár helyére raktak be egy jobb képességű fejegységet, amit az ICM-ről a CD médiából lehetett ugye választani. Gondolom ennél a megoldásnál a multikormány gombok nem játszanak. Igazából, ha jobban bele gondolok nem nagyon foglalkoztat a kérdés, csak néha elkap a hűha de jó lenne. Az aux be van kapcsolva, de nagyon keveset használom valamint macerás telefonról választgatni, na meg a jack kábel... Jellemzően rádiót hallgatunk netán beszélgetünk, olykor pedig jobb a csend és békesség.
A V6-os motor felépítéséből adódóan kulturáltabban, finomabban járó motor mint a 4 hengeres.
(A legszűkebb családban négy kocsi van, mind szívó benzines, ebből kettő V6, ez már úgy jelzi is a véleményem)
A Saab GM eredetű V6-osa a kiegyensúlyozott nyomatékgörbéről szól, nem a teljesítményről.
Azért ne legyenek rózsaszínű álmaid: bonyolultabb szerkezet, több alkatrész, magas javítási költségek. A V6-nak jóval nagyobb a belső súrlódása (több vezértengely, több henger), eleve nehéz motor, automatával párosítva az én járgányom sem a fogyasztásról pontos listát vezető, spórolós emberek autója. Ha nagyon oda kell figyelned a költségekre, akkor nem annyira ajánlott. És persze: csak kevés valós km-rel.
Nem minden esetben avatkozik be. Pl reggel egy főútvonalról lekanyarodás közben az asló úton volt egy hártyás fagyos réteg, ahol nekem is csúszott az autó és a kerekek is kipörögtek. Viszont pl minden helyzetet sem tud korrigálni, tehát ha a sofőr arra alapoz hogy nem fog elszállni az útról mert van ESP és ABS is az autóban esetleg még +kutyafüle attól még arcra lehet tenni az autót.
Ettől függetlenül még lehet hogy valami nem okés a rendszeredben.
Ki is lehet kapcsolni. Amúgy megfogja, mert külön tudja fékezni a kerekeket. Én az OFF kocsiban azt szeretem benne, hogy kipörgéskor is külön fékez, így EDS-ként működik.
Valaki azt mondta Vectra c 1.9-s,hogy mióta esp- s autója van nem tud szórakozni a friss havas úton a kézifékkel,parkolókban mert nem tudja,lehet megforgani mert korrigál.
Erősebb vagy nedves úton való gázadásnál mondjuk másodikban,kiteszi a csúszkáló autós piktogramot, kipörög a kerék ( egy ideig biztos) a fordulat meg a magasságokban.