Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FRANKYE Creative Commons License 2018.02.28 0 0 155421

Ez a dizel személygépkocsi európai "divat" Ázsiában nincsenek pedig ott "egy kicsit" több ember él ott. USA-ban is alig vannak dízel járművek (főleg az utóbbi években kezdtek terjedni). 

Előzmény: MrTinkertrain (155420)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.28 0 0 155420
h i r d e t é s
FRANKYE Creative Commons License 2018.02.28 0 0 155419

Új városok kezdték el bevezetni Németországban de lehet még ráadásul szigorúbban is.  

Előzmény: aeromukodj! (155417)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 155418

Ahogy ezt nálunk Magyar földön is alkalmazzák, persze nem ilyen szigorúan. Csak amikor túl szmogos a város légköre és akkor is emlékeim szerint azokat az autókat tiltják jelenleg ki, amik euro 4 besorolásnál alacsonyabb besorolással rendelkeznek. Ez viszont mind benzin és dízel üzemű autókra érvényes.

Előzmény: aeromukodj! (155417)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.27 0 0 155417

Ez így van, amit nem értek, hogy bár mindenhol címlapra került ez hír, de tulajdonképpen mi változott? Ha egy önkormányzat akarta, eddig is hozhatott tiltó rendeletet és hozott is.

Előzmény: FRANKYE (155412)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.27 0 0 155416

Használt Toyota Prius lesz ebből, már látom...antiautó egy autómániásnak, hüppp.

Komolyan: sűrűn megyek rövidet városban, jön a gyerek, ez elég nagy, keveset fogyaszt, megbízható, biztonságos. Minden mellette szólna amúgy.

Előzmény: BmS1 (155415)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.27 0 0 155415

de ez hány százezer/millió ember életét keseríti meg? 

 

 

Valamelyik ujjadat meg kell harapnod. Az már lassan húsz éve tudott, hogy a CR-dízel iszonyat környezetszennyező tud lenni. Az általános EGR-DPF kiiktatás környezeti szempontból egy katasztrófa. (Elő lehet hozakodni persze mindenféle okossággal, hogy a közlekedés csak ennyi meg annyi százalékban járul hozzá a globális környezetszennyezéshez, de amikor egy fekete füstöt okádó dízel hulladék megy előtted, akkor ezt a dolgot a legnagyobb dízel-fan is másként látja.) A villamos hajtás éppen a lokális szennyeződés csökkentése miatt lenne kívánatos.

A dízel tulajok döntő hányadát (tisztelet a kivételnek!) meg egyáltalán nem érdekli a környezet óvása, egészen addig, amig másoknál nyújtja be a természet a számlát.

 

Sajnos, az újabb közvetlen befecskendezéses benzineseknél a probléma hasonló, ha a beépített GDF, GDF (benzines részecskeszűrő) kiiktatásra kerül.

 

Arról nem is beszélve: ki akar így dízel használtautót venni...

 

Na ez az. Ne vegyél.

Előzmény: MrTinkertrain (155411)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.27 0 0 155414

Személyautóban én sem vagyok dízel párti, de busz tgk, kisfurgon, stb az mivel menjen? Itthon csak dízel autót lehet elszámolni tgk-nak.

Előzmény: MrTinkertrain (155413)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.27 0 0 155413

Hm, értem, de attól még ez egy folyamat része, vagy rosszul gondolom? Olyan szinten beindult a dízelellenes lobbi, hogy ki fogják rá mondani a fatvát előbb-utóbb...

Én személy szerint nem szeretem a dízelt, de kicsit túlzónak érzem ezt a hisztit. 

Előzmény: FRANKYE (155412)
FRANKYE Creative Commons License 2018.02.27 0 0 155412

Ez már évek óta így van. Hatásvadász cikk. kb. 10-15 éve vannak városok Németországban ahova SOHASEM hajthat be dízel autó, ha nincs meg a megfelelő környezeti besorolása. Ezért látni német autókon nagy zöld plecsniket a szélvédőn.

https://www.google.hu/search?q=umweltplakette&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjTmsuSlMbZAhXHI1AKHTMaA5EQ_AUICigB&biw=1024&bih=698

Előzmény: MrTinkertrain (155411)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.27 0 0 155411

Basszus, ez nagyon durva. Sajnos értem, de ez hány százezer/millió ember életét keseríti meg? 

Arról nem is beszélve: ki akar így dízel használtautót venni...

https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/breking-szamuzik-a-dizelautokat-a-nemet-nagyvarosokbol.277993.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link 

Alter Schwede Creative Commons License 2018.02.27 0 0 155410

Na, tessék szépen jelentkezni, hogy kinek a 9K-ja van a képen (c :

https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1948/19486/194869/19486901_3a67ed1332d0f9ae2af431b8239fa7b2_x.jpg

anonym19 Creative Commons License 2018.02.26 0 0 155409

A cikkből olvasva 5 év alatt akár még profi szinten is megtanulhatta ezeket a szavakat. :)

Előzmény: BmS1 (155408)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 155408

Közben megszereztem az eredeti levelet :-D

 

Kedves jó szakértő!

 

Éppen csinálom az almáspitét, de kéne kis porcukor, mennék a bótba, az a dögvész má megint nem indul. Mit tegyek, gyújtsak alá?

.....

     ....

 

Ez így hitelesebb :-D

Előzmény: BmS1 (155407)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 155407

https://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2018/02/23/szazezer_utan_kuka_a_3l/

 

Na, ezt azért nem nagyon hiszem.

Nyugdíjas mamika:

 

amiben többek között porlasztószivattyú, hidraulikus vezérlőegység, befecskendező tömítés, rendszertisztító Pro-Tec, nyomástároló és a hozzájuk tartozó részek lettek megbontva, összerakva. Az indítás nehézsége megmaradt. Fehér- majd sötét füst a tartós indítózásnál, majd beindul.

Üzemanyag vezeték rendben. Triptronic váltó rendben. 

 

Hogy koki az autó az meglehet, sajnálom. De én még idős nyugdíjas nénitől ilyen szakmai szöveget nem hallottam. Vagy nagyon "megfésülték" a szöveget, vagy az újságíró gyártott egy ilyen levelet. Nagyon nem valóságszagú :-D

combi27 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 155406

vagy Mezőszilas Fortuna Bt...

 

http://fortunamotor.hu/

Előzmény: endles (155403)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 155405

A nagyobb gépműhelyeket érdemes megkeresni.

Pl: Nagy Gépműhely, Kecskemét. (NGM)

 

És még szerencséd is van, hogy (a leírtak szerint) maga a blokk nem húzódott el. 

Előzmény: endles (155403)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 155404

Popovics Laci, Érd Tusnádi 42

30-250-7010

Előzmény: vajoci (155402)
endles Creative Commons License 2018.02.21 0 0 155403

Sziasztok. A következő a problémám. Adott egy 9-3-as TTID motor  180 lovas ,ami egy kicsit meg lett forralva,  szét van szedve,új turbó, új szívósor, felújított hengerfej,új tömítések, már csak a dugattyúgyűrűket és a hajtókar csapágyakat kéne kicserélni a szerelők szerint. Találtak is ehhez 500-600 ezerért valahol... horribilis. A sima 150 lovas ,egy turbóshoz pár tízezer forintért kapni ezeket. Aztán jött a következő ötlet, új blokk, ami után érdeklődtek a Szikinél a szerelők. Új blokk Hengerfejjel 700 ezer... Valóban sehol nem kapni a TTID 180 lovas két turbóshoz hajtókar csapágyakat és dugattyúgyűrűket? Előre is köszönöm ,akinek van valami ötlete,hogy ne másfél milliós legyen a felújítás? 

vajoci Creative Commons License 2018.02.21 0 0 155402

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni.

Vettem egy K-Jet motoros autót. Egyik üzemanyagcsöve törött, mivel lehetne ezt pótolni.

Köszi előre is az információt.

 

anonym19 Creative Commons License 2018.02.20 0 0 155401

Szia!

 

Köszi a linket. Ez nekem már nagyon a fajtalankodás határán túl mutat. :) Mellesleg számomra nem is szép. Korábban valahol láttam már olyat, ahol a cd tár helyére raktak be egy jobb képességű fejegységet, amit az ICM-ről a CD médiából lehetett ugye választani. Gondolom ennél a megoldásnál a multikormány gombok nem játszanak. Igazából, ha jobban bele gondolok nem nagyon foglalkoztat a kérdés, csak néha elkap a hűha de jó lenne. Az aux be van kapcsolva, de nagyon keveset használom valamint macerás telefonról választgatni, na meg a jack kábel... Jellemzően rádiót hallgatunk netán beszélgetünk, olykor pedig jobb a csend és békesség. 

 

Azért köszi még egyszer.

 

üdv.:

Ádám

Előzmény: pinyós (155398)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.20 0 0 155400

A V6-os motor felépítéséből adódóan kulturáltabban, finomabban járó motor mint a 4 hengeres.

(A legszűkebb családban négy kocsi van, mind szívó benzines, ebből kettő V6, ez már úgy jelzi is a véleményem)

 

A Saab GM eredetű V6-osa a kiegyensúlyozott nyomatékgörbéről szól, nem a teljesítményről. 

Azért ne legyenek rózsaszínű álmaid: bonyolultabb szerkezet, több alkatrész, magas javítási költségek. A V6-nak jóval nagyobb a belső súrlódása (több vezértengely, több henger), eleve nehéz motor, automatával párosítva az én járgányom sem a fogyasztásról pontos listát vezető, spórolós emberek autója. Ha nagyon oda kell figyelned a költségekre, akkor nem annyira ajánlott. És persze: csak kevés valós km-rel.

 

Ha nem láttad, nézz rá: https://injektor.hu/10-hogyisvanez/231-gt,-azaz-gazdas%C3%A1gi-tot%C3%A1lk%C3%A1r

Előzmény: MortalWombat (155399)
MortalWombat Creative Commons License 2018.02.19 0 0 155399

BmS!

 

Egy - itt OFF - cartárssal beszélgettem, aki már vezetett egy pár SAAB-ot.

Azt mondta, hogy eddig a legharmonikusabbnak a 3.0t tartotta.

Nagyságrendekkel jobbnak mondta még az Aero-nál is.

Simább, selymesebb motor, egyenletes teljesítményleadás, bőven elegendő erő, jelentős tartalék a motorban.

Amikor az Aero-ja szétszedte a váltót, akkor a javítás ideje alatt hajtott egy 3.0t-t, majd nem akarta visszadni.

Kíváncsi lennék a véleményedre.

 

Tudom-tudom, ósdi GM motor (ami a tetejébe turbóval gyengébb, mint az eredeti), nem olcsó (2x)DI-panelekkel, tenyérnyi , tavaszi szellő erejű turbóval, ósdi AW55-50 váltóval, 0 tuninglehetőséggel.

 

MW

 

 

pinyós Creative Commons License 2018.02.19 0 0 155398

Szia! 

Találtam valamit. Ez megoldás lehet, bár elég melós.

http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=193226#/topics/193226?page=1

Előzmény: anonym19 (155361)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.19 0 1 155397

Nem minden esetben avatkozik be. Pl reggel egy főútvonalról lekanyarodás közben az asló úton volt egy hártyás fagyos réteg, ahol nekem is csúszott az autó és a kerekek is kipörögtek. Viszont pl minden helyzetet sem tud korrigálni, tehát ha a sofőr arra alapoz hogy nem fog elszállni az útról mert van ESP és ABS is az autóban esetleg még +kutyafüle attól még arcra lehet tenni az autót. 

Ettől függetlenül még lehet hogy valami nem okés a rendszeredben.

Előzmény: pusmak (155396)
pusmak Creative Commons License 2018.02.19 0 0 155396

Köszi!

A Vectraban nem lehet kikapcsolni.(mondja a tulaj)

Az én esp-el lehet valami mert a körforgalomban csúszik az eleje,hátulja is de nem villan fel a piktogram és nem is korrigál.

Simán lecsúsznék az útról ha tovább forszíroznám.

Majd elviszem valahova.

Előzmény: KawaBazsy (155395)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.17 0 0 155395

Ki is lehet kapcsolni. Amúgy megfogja, mert külön tudja fékezni a kerekeket. Én az OFF kocsiban azt szeretem benne, hogy kipörgéskor is külön fékez, így EDS-ként működik.

Előzmény: pusmak (155394)
pusmak Creative Commons License 2018.02.17 0 0 155394

Köszi!

Valaki azt mondta Vectra c 1.9-s,hogy mióta esp- s autója van nem tud szórakozni a friss havas úton a kézifékkel,parkolókban mert nem tudja,lehet megforgani mert korrigál.

Nekem megy.Ezért gondoltam,hogy valami nem ok.

Előzmény: anonym19 (155393)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.17 0 0 155393

Azt mondanám akkor,  hogy működik az ESP rendszered.

Előzmény: pusmak (155392)
pusmak Creative Commons License 2018.02.17 0 0 155392

Szia!

Köszi!

Erősebb vagy nedves úton való gázadásnál mondjuk másodikban,kiteszi a csúszkáló autós piktogramot, kipörög a kerék ( egy ideig biztos) a fordulat meg a magasságokban.

 

Előzmény: anonym19 (155391)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!