Már pontosan nem emlékszem, de a kostrukció miatt a BMW-k vannak ennek kitéve. Itt az a jellemző hiba, h az állító rész megy tönkre, s nem működik a nyitás-zárás. Elméletileg csak cserével orvosolható, de láttam már hozzá u.gy. felújító szettet ebayen.
Igy a"swirl flap" megnevezes altal talaltam egy jo videot amin tisztan latszik, h a flap (szerintem fem) az egy fem tengelyen van egy specialisan preselt, vagott kikepzessel a tengelyen. Igy talan leszakadas es karokozas eselye a motorban keves... a video egy egyszeru modjat be is mutatja a "ledugozasnak" a video : "Remove Swirl valve Saab TTid motor " cimen van fent a jutubon. Koszonom az infot
Igy azert elgondolkodtato h vigyem-e ca:180.000ft ert cserere
A Z19DTH-DTR swirl flap-ekről nem volt ez idáig hallható hogy bedarálta volna a motor, de akár még ez is lehet ha sokáig nem nyúlnak hozzá és hagyják tovább romlani a helyzetet. Az A20DTH-nál ez már előfordulhatott, majd elkezdték alkalmazni a BMW által használt fém, pont hegesztett szelepeket. Utóbbinál ez a BMW-nél ha leszakadásra és beszívásra került akkor talicskában lehetett eltolni a motort.
9.3 2008 1.9 ttid 180L amiben 162000km van. Allapot felmeres es az eloelet ( 1 tulaj, szervizkonyv, szamlak, cserelt alkatreszek stb) alapjan jo a gep. Viszont a szerviz ajanlott egy szivosor cseret. Ennek mar a muanyag kivitel van Z19DTR motor. Amit sajnos a szivosorfelujitas nem tud felujitani s ledugozast pedig a szerviz nem ajanlotta... A kerdesem az lenne, h volt e ezzel kapcs valakinek tapasztalata? Valoban leszakadhatnak ennyi km korul a pillango szelepek amik "rumlit" csinalhatnak a hengerben es a turboban is?
A 8 évesnek, az újnak sem fog "emelkedni" az értéke, ez van. Akármennyit költesz egy autóra, az általános piaci helyzet az, hogy senki nem hajlandó megfizetni a karbantartások töredék értékét sem, rosszabb esetben el sem hiszi, hogy az autóra kora ellenére rá lett költve egy valag pénz. Én ezért nem adom el a Saabot, pedig abba is belement kis híján a vételár fele, ami nem volt magas. Egyszerűen tudom, hogy most egy darabig nem nagyon kell hozzányúlni/nagyobbat javítani. Láttam emelőn, 14 éves és egy pötty rozsda sincs rajta, a szabadban áll évek óta.
A 8 éves és a 12 éves autók között sokkal kisebb a különbség, mint amit a vételár bazi nagy különbsége indokolna. Ugyanabból egy 7 éves közel kétszer annyiba kerül és egyáltalán nincs rá garancia, hogy rendesen karban volt tartva. Tudom, volt 7 éves használt autó is meg 21 éves koráig használt is. Volt, amikor jobban jártam a 21 évessel.
A másik meg, hogy mindenkinek tudnia kell, mit vár egy autótól. Ha sokat jár vele, hajrá, vegyen újat vagy 2-3-5 éveset. Ha keveset mint én, hiába tehetné meg, hogy vesz egy újat akár, nem biztos, megéri az utcán milliókat tárolni a galamboknak meg az ajtót rányitó, nekikoccanó autóstársaknak. Ha van garázs, vagy beálló, megint más helyzet van. Annyiféle élethelyzet van, amibe nem látunk bele, lehet hogy simán megéri valakinek a sok pénzt inkább az ismert autóba önteni.
Az lehet, ha a javítást még ki tudom fizetni, de egy jelentősen fiatalabb/kevesebbet futott autó vásárlását már nem.
És akkor miért nem vettél a 12 éves helyett egy jóval fiatalabb, kevesebbet futott 8 évest, a "gazd.totálkáros" -ért amit kifizettél + a másfél misi pont elég lett volna rá.
A 12 évesre bármennyit költhetsz, a piaci értéke jelentősen nem fog emelkedni. Sarkosan fogalmazva: majdnem hogy kútba dobált pénz
Nyilvánvalóan gazdaságtalan, de bizonyos esetekben mégis lehet racionális. Az lehet, ha a javítást még ki tudom fizetni, de egy jelentősen fiatalabb/kevesebbet futott autó vásárlását már nem.
Az Accord földönjáró piaci értéke nem több, mint 1,2.....1,3 MFt. 12 éves.
A felsorolt vezérműszett, + munkadíja + új nagynyomású szivattyú ára már eleve 1,1 MFt körül van.
Vedd hozzá a turbót, ami néhány hónapon belül aktuális lesz, saccperkábé 400e. Annyi mint annyi durván 1,5 MFt, jóval több mint a kocsi értéke.
Ha úgy tetszik: gazdaságtalan a javítás, de ha a gazdasági totálkár jelzőt használjuk, egyre megy, a helyzetet jól tükrözi. A kocsi helyreállítása / szakszerű javítása messze meghaladja az ésszerű ráfordítás határát.
Annyiban rágódnék rajta, hogy a gazdasági totálkár, mint biztosítási fogalom egy magánember logikája mentén kevésbé értelmezhető. Ha konkrétan az Accordot nézem, amennyiben a tulajdonos rákölti a millió körüli összeget, lesz egy olyan, már a tulajdonában lévő autója, aminek ismeri az előéletét és vadonatúj alkatrészek vannak benne sokszázezer forint értékben. Ennek a használati értéke azért nem ugyanaz, mintha présbe adná és kukázna a használt piacról egy teljesen bizonytalan másikat, főleg ha esetleg nincs pénze sokkal fiatalabbat venni.
De lehúzták, csak pár bekezdéssel feljebb, nem Saab, hanem ISUZU V6 D-MAX címszó alatt.
Motorkódok: 6DE1, Y60DT, P9X Gyártásban: 2001 – 2008 Típusok: Opel Vectra C 3.0 DTI, Opel Signum 3.0 DTI, Saab 9-5 3.0 TiD, Renault Vel Satis 3.0 dCi, Renault Espace 3.0 dCi
Néhány százezer tartalékba ennél a típusnál a minimum. Az általános autóvásárlási jótanácsok itt fokozottan érvényesek, leinformálható, lehetőleg Saabra szakosodott szervizben rendszeresen karbantartott autót kell venni, de ennyi idősen azokkal is bármikor komolyabb költség merülhet fel. Ha szerencséd van, bizonyos fődarabokat már cseréltek, felújítottak rajtuk. A 2006 utáni "pápaszemes" 9-5-ös bár ronda (szürkében egyébként nem), de tudtommal kijavítottak különböző korábbi konstrukciós hibákat, elvileg egy jobb autó. Dízelből a három literes Isuzu V6-ost tilos megvenni, kivéve ha fillérekért adják, de inkább akkor sem.
Volt egy ilyen érzésem. Viszont láttam már olyat képen, hogy a CD lejátszó helyére tettek be egy fejegységet rákötve a gyári egységre. Erről van valami véleményed?
Igen, mert az nem Saab fejlesztés. Apám mikor mondja hogy nincs baja a kocsival, csak annyi a válaszom, hogy azon már csak a design Saab, a padló és a futómű Vectra C, a motor Fiat-GM...
Mindenesetre az az 1.9-es dízel azon túl hogy nekem hangos, elég stabil cucc.