Az lehet, ha a javítást még ki tudom fizetni, de egy jelentősen fiatalabb/kevesebbet futott autó vásárlását már nem.
És akkor miért nem vettél a 12 éves helyett egy jóval fiatalabb, kevesebbet futott 8 évest, a "gazd.totálkáros" -ért amit kifizettél + a másfél misi pont elég lett volna rá.
A 12 évesre bármennyit költhetsz, a piaci értéke jelentősen nem fog emelkedni. Sarkosan fogalmazva: majdnem hogy kútba dobált pénz
Nyilvánvalóan gazdaságtalan, de bizonyos esetekben mégis lehet racionális. Az lehet, ha a javítást még ki tudom fizetni, de egy jelentősen fiatalabb/kevesebbet futott autó vásárlását már nem.
Az Accord földönjáró piaci értéke nem több, mint 1,2.....1,3 MFt. 12 éves.
A felsorolt vezérműszett, + munkadíja + új nagynyomású szivattyú ára már eleve 1,1 MFt körül van.
Vedd hozzá a turbót, ami néhány hónapon belül aktuális lesz, saccperkábé 400e. Annyi mint annyi durván 1,5 MFt, jóval több mint a kocsi értéke.
Ha úgy tetszik: gazdaságtalan a javítás, de ha a gazdasági totálkár jelzőt használjuk, egyre megy, a helyzetet jól tükrözi. A kocsi helyreállítása / szakszerű javítása messze meghaladja az ésszerű ráfordítás határát.
Annyiban rágódnék rajta, hogy a gazdasági totálkár, mint biztosítási fogalom egy magánember logikája mentén kevésbé értelmezhető. Ha konkrétan az Accordot nézem, amennyiben a tulajdonos rákölti a millió körüli összeget, lesz egy olyan, már a tulajdonában lévő autója, aminek ismeri az előéletét és vadonatúj alkatrészek vannak benne sokszázezer forint értékben. Ennek a használati értéke azért nem ugyanaz, mintha présbe adná és kukázna a használt piacról egy teljesen bizonytalan másikat, főleg ha esetleg nincs pénze sokkal fiatalabbat venni.
De lehúzták, csak pár bekezdéssel feljebb, nem Saab, hanem ISUZU V6 D-MAX címszó alatt.
Motorkódok: 6DE1, Y60DT, P9X Gyártásban: 2001 – 2008 Típusok: Opel Vectra C 3.0 DTI, Opel Signum 3.0 DTI, Saab 9-5 3.0 TiD, Renault Vel Satis 3.0 dCi, Renault Espace 3.0 dCi
Néhány százezer tartalékba ennél a típusnál a minimum. Az általános autóvásárlási jótanácsok itt fokozottan érvényesek, leinformálható, lehetőleg Saabra szakosodott szervizben rendszeresen karbantartott autót kell venni, de ennyi idősen azokkal is bármikor komolyabb költség merülhet fel. Ha szerencséd van, bizonyos fődarabokat már cseréltek, felújítottak rajtuk. A 2006 utáni "pápaszemes" 9-5-ös bár ronda (szürkében egyébként nem), de tudtommal kijavítottak különböző korábbi konstrukciós hibákat, elvileg egy jobb autó. Dízelből a három literes Isuzu V6-ost tilos megvenni, kivéve ha fillérekért adják, de inkább akkor sem.
Volt egy ilyen érzésem. Viszont láttam már olyat képen, hogy a CD lejátszó helyére tettek be egy fejegységet rákötve a gyári egységre. Erről van valami véleményed?
Igen, mert az nem Saab fejlesztés. Apám mikor mondja hogy nincs baja a kocsival, csak annyi a válaszom, hogy azon már csak a design Saab, a padló és a futómű Vectra C, a motor Fiat-GM...
Mindenesetre az az 1.9-es dízel azon túl hogy nekem hangos, elég stabil cucc.
" igazán azonban, az új generáció ( B 205-2.0 TURBO és B 235-2.3 TURBO ) idején bontakoztak ki az ebből származó gondok. Ez a 9-5-ös modell megjelenésétől datálható. "
Nekem 9-3 2.0i turbo volt, nem volt bajom vele. Ill az 1.9 cdti motort is ismerem Opelből, jól sikerült darab. Persze ha betojik vmi, az a konstrukció miatt drágább lesz.
Ne cukkoljatok. :) Segítsetek inkább, hogy melyik évjáratot és motort lenne érdemes választani.
A 2005-ig gyártott 9-5, ami tetszik. Igazából diesel is és benzines is jöhet, de a mindennapi bejárás miatt fontos lenne, hogy ne egye le a gyatyánkat.
Amúgy tényleg igaz, hogy pár százezer forint kell legyen tartalékba egy ilyen autó mellé?
A 2,3-as benzinmotorok mennyit fogyasztanak valósan? Agglomerációból járnánk be... 25km be, 25 vissza.... 65% közút, 35% BP külső kerületei. Ilyen 8 liter vagy alatta maradnék.
Egyszerűen nem találni hozzá beépítőkeretet. Hihetetlen, hogy nem gyártanak hozzá! Annélkül pedig esztétikus megoldás nem hiszem, hogy van. Sajnálom :(
9-3 2008 -as gyujtas"kulcs" neha nehezen lehet kivenni. Ha egy kis wd40-et belefujok a fogadoba az arthat a gyujtaskapcsolonak? Szervizben multkor azt mondtak h jo ha van nalam mindig egy 10-es kulcs s ha szorakozik a gyujtas k, vegyem le az akkusarut...