Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BmS1 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 155370

Mindenképp vesztes helyzet.

 

Az lehet, ha a javítást még ki tudom fizetni, de egy jelentősen fiatalabb/kevesebbet futott autó vásárlását már nem.

 

És akkor miért nem vettél a 12 éves helyett egy jóval fiatalabb, kevesebbet futott 8 évest, a "gazd.totálkáros" -ért amit kifizettél + a másfél misi pont elég lett volna rá.

A 12 évesre bármennyit költhetsz, a piaci értéke jelentősen nem fog emelkedni. Sarkosan fogalmazva: majdnem hogy kútba dobált pénz

 

"Utólag mindenki okos"- ez is igaz .

Előzmény: aeromukodj! (155368)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155369

Valaki?

Minden velemenyt szivesen fogadnek.

 

Koszonet!

Előzmény: G.Erdelyi (155363)
h i r d e t é s
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155368

Nyilvánvalóan gazdaságtalan, de bizonyos esetekben mégis lehet racionális. Az lehet, ha a javítást még ki tudom fizetni, de egy jelentősen fiatalabb/kevesebbet futott autó vásárlását már nem.

Előzmény: BmS1 (155367)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155367

Az Accord földönjáró piaci értéke nem több, mint 1,2.....1,3 MFt. 12 éves.

A felsorolt vezérműszett, + munkadíja + új nagynyomású szivattyú ára már eleve 1,1 MFt körül van.

Vedd hozzá a turbót, ami néhány hónapon belül aktuális lesz, saccperkábé 400e. Annyi mint annyi durván 1,5 MFt, jóval több mint a kocsi értéke.

 

Ha úgy tetszik: gazdaságtalan a javítás, de ha a gazdasági totálkár jelzőt használjuk, egyre megy, a helyzetet jól tükrözi. A kocsi helyreállítása / szakszerű javítása messze meghaladja az ésszerű ráfordítás határát.

Előzmény: aeromukodj! (155366)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155366

Annyiban rágódnék rajta, hogy a gazdasági totálkár, mint biztosítási fogalom egy magánember logikája mentén kevésbé értelmezhető. Ha konkrétan az Accordot nézem, amennyiben a tulajdonos rákölti a millió körüli összeget, lesz egy olyan, már a tulajdonában lévő autója, aminek ismeri az előéletét és vadonatúj alkatrészek vannak benne sokszázezer forint értékben. Ennek a használati értéke azért nem ugyanaz, mintha présbe adná és kukázna a használt piacról egy teljesen bizonytalan másikat, főleg ha esetleg nincs pénze sokkal fiatalabbat venni.

Előzmény: BmS1 (155337)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155365

De lehúzták, csak pár bekezdéssel feljebb, nem Saab, hanem ISUZU V6 D-MAX címszó alatt.

 

Motorkódok: 6DE1, Y60DT, P9X
Gyártásban: 2001 – 2008
Típusok: Opel Vectra C 3.0 DTI, Opel Signum 3.0 DTI, Saab 9-5 3.0 TiD, Renault Vel Satis 3.0 dCi, Renault Espace 3.0 dCi

Előzmény: VStryker (155358)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155364

Néhány százezer tartalékba ennél a típusnál a minimum. Az általános autóvásárlási jótanácsok itt fokozottan érvényesek, leinformálható, lehetőleg Saabra szakosodott szervizben rendszeresen karbantartott autót kell venni, de ennyi idősen azokkal is bármikor komolyabb költség merülhet fel. Ha szerencséd van, bizonyos fődarabokat már cseréltek, felújítottak rajtuk. A 2006 utáni "pápaszemes" 9-5-ös bár ronda (szürkében egyébként nem), de tudtommal kijavítottak különböző korábbi konstrukciós hibákat, elvileg egy jobb autó. Dízelből a három literes Isuzu V6-ost tilos megvenni, kivéve ha fillérekért adják, de inkább akkor sem.

Előzmény: VStryker (155353)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.02.11 0 0 155363

Hello Urak!

 

Egy kis segitseget kernek.

3 es fel eves EBC TG tarcsak, red betetekkel, kb 30-40e km van bennuk.

Szerintetek koszos, vagy egett ??

Vagy normalis, hogy ilyen? (mindket elso ilyen)

 

Nem voltak nyustolve, normal hasznalatban van a gep.

 

 

anonym19 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155362

Kivéve amikor nem. Persze az én esetem az elrettentő példa meg egy kevés paranoia.

Előzmény: MrTinkertrain (155359)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155361

Volt egy ilyen érzésem. Viszont láttam már olyat képen, hogy a CD lejátszó helyére tettek be egy fejegységet rákötve a gyári egységre. Erről van valami véleményed?

Előzmény: pinyós (155349)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155360

A VW 1.9TDI-hez képest egész halk felül.. :-)

Előzmény: MrTinkertrain (155359)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155359

Igen, mert az nem Saab fejlesztés. Apám mikor mondja hogy nincs baja a kocsival, csak annyi a válaszom, hogy azon már csak a design Saab, a padló és a futómű Vectra C, a motor Fiat-GM...

Mindenesetre az az 1.9-es dízel azon túl hogy nekem hangos, elég stabil cucc.

Előzmény: VStryker (155358)
VStryker Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155358

Köszi. Legalább a dieseleket nem húzták le. :)

Előzmény: gsis (155357)
gsis Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155357

Totalcar 2014. 10. 12.

 

HÚSZ MOTOR: EZEKET KERÜLJE  ---SAAB 9-5

 

" igazán azonban, az új generáció ( B 205-2.0 TURBO és B 235-2.3 TURBO ) idején bontakoztak ki az ebből származó gondok. Ez a 9-5-ös modell megjelenésétől datálható. "

- motorblokk mechanikai instabilitása ( túlmelegedés, vetemedés

- erős kokszosodási hajlam

- vezérműlánc gyors elhasználódása

Előzmény: VStryker (155355)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155356

Nekem 9-3 2.0i turbo volt, nem volt bajom vele. Ill az 1.9 cdti motort is ismerem Opelből, jól sikerült darab. Persze ha betojik vmi, az a konstrukció miatt drágább lesz.

Előzmény: VStryker (155355)
VStryker Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155355

De gondolom itt is van javasolt és kevésbé javasolt motor. 

Előzmény: KawaBazsy (155354)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155354

Minden használt autó olyan, h betojhat rajta bármikor bármi.. Max az arányok, meg az esélyek változnak.

A diesel az el van 6-7 literből, benzinesből meg max az 1.8-asok esznek 8 literen belül, ha nem túl nehéz a bódé. 

Előzmény: VStryker (155353)
VStryker Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155353

Ne cukkoljatok. :) Segítsetek inkább, hogy melyik évjáratot és motort lenne érdemes választani. 

 

A 2005-ig gyártott 9-5, ami tetszik. Igazából diesel is és benzines is jöhet, de a mindennapi bejárás miatt fontos lenne, hogy ne egye le a gyatyánkat. 

 

 

Amúgy tényleg igaz, hogy pár százezer forint kell legyen tartalékba egy ilyen autó mellé? 

KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155352

Jah, ha nincs nagy dugó, még marad is belőle vmennyi. :-)

Előzmény: BmS1 (155351)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155351

Annyi, 8 liter pont elég.  (60-70 km-re)

Előzmény: VStryker (155350)
VStryker Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155350

Srácok, 

 

A 2,3-as benzinmotorok mennyit fogyasztanak valósan? Agglomerációból járnánk be... 25km be, 25 vissza.... 65% közút, 35% BP külső kerületei.  Ilyen 8 liter vagy alatta maradnék. 

pinyós Creative Commons License 2018.02.09 0 0 155349

Szia!

Egyszerűen nem találni hozzá beépítőkeretet. Hihetetlen, hogy nem gyártanak hozzá! Annélkül pedig esztétikus megoldás nem hiszem, hogy van. Sajnálom :(

Előzmény: anonym19 (155313)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.09 0 1 155348

Na állj, akkor elcsesztem, elnézést, de a "fogadó" az nem az ahova be kell dugni a kulcsot? A "lik" a két ülés között?

Ha nem az akkor vissza az egész... 

Előzmény: BmS1 (155346)
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.09 0 0 155347

Orulok h van humorerzeked, de szovegertesre meg gyurj egy kicsit. S tudjuk a windex mindenre jo :) :) 

Előzmény: MrTinkertrain (155345)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 155346

Ha egy kis wd40-et belefujok a fogadoba az arthat  a gyujtaskapcsolonak? 

Előzmény: MrTinkertrain (155345)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.08 0 0 155345

Persze. Meg jót tesz neki az étolaj, a Vindex, a technokol rapid, és a disznózsír.

Nem értem, hogy egy full elektronikus kulcsnál hogy jut ilyen eszedbe. Egy tollas kulcsnál még érteném.

 

Az akksisaru le-fel az viszont néha működik. A vége valszeg szerviz lesz.

Előzmény: szaszu7 (155344)
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 155344

Sziasztok. 

9-3 2008 -as gyujtas"kulcs" neha nehezen lehet kivenni. Ha egy kis wd40-et belefujok a fogadoba az arthat  a gyujtaskapcsolonak? Szervizben multkor azt mondtak h jo ha van nalam mindig egy 10-es kulcs s ha szorakozik a gyujtas k, vegyem le az akkusarut...

KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155343

Az első Octaviából volt ez 180 lóval, az rendben van, nem dirket befecsis. Az utána jövőek már igen..

Előzmény: MrTinkertrain (155342)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155342

Octavia VRS? A győri egynyolc TFSI-vel.

Előzmény: KawaBazsy (155341)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155341

Keveselni fogod az erejét. A korábbi szériáknál az 1.8-ast kellett keresni, az megy, s nem eszik többet..

Előzmény: MrTinkertrain (155340)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!