Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BmS1 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 155346

Ha egy kis wd40-et belefujok a fogadoba az arthat  a gyujtaskapcsolonak? 

Előzmény: MrTinkertrain (155345)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.08 0 0 155345

Persze. Meg jót tesz neki az étolaj, a Vindex, a technokol rapid, és a disznózsír.

Nem értem, hogy egy full elektronikus kulcsnál hogy jut ilyen eszedbe. Egy tollas kulcsnál még érteném.

 

Az akksisaru le-fel az viszont néha működik. A vége valszeg szerviz lesz.

Előzmény: szaszu7 (155344)
h i r d e t é s
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 155344

Sziasztok. 

9-3 2008 -as gyujtas"kulcs" neha nehezen lehet kivenni. Ha egy kis wd40-et belefujok a fogadoba az arthat  a gyujtaskapcsolonak? Szervizben multkor azt mondtak h jo ha van nalam mindig egy 10-es kulcs s ha szorakozik a gyujtas k, vegyem le az akkusarut...

KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155343

Az első Octaviából volt ez 180 lóval, az rendben van, nem dirket befecsis. Az utána jövőek már igen..

Előzmény: MrTinkertrain (155342)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155342

Octavia VRS? A győri egynyolc TFSI-vel.

Előzmény: KawaBazsy (155341)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155341

Keveselni fogod az erejét. A korábbi szériáknál az 1.8-ast kellett keresni, az megy, s nem eszik többet..

Előzmény: MrTinkertrain (155340)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155340

Mennyire nem ismersz:)

Sosem volt behozott autóm. Nem is lesz. 

Odáig fajultam, hogy 1.6-os Golf Plusokat / Octaviákat nézek. Maga a hosszan tartó ásítás, de megfog a praktikum. 

Előzmény: korzo (155339)
korzo Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155339

Pont neked valók a kinti elsőgazdás 4-6-éves 100k alatti futású kocsik ;)

Előzmény: MrTinkertrain (155338)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155338

Hú, ez nagyon tanulságos :)

Nem mintha kéne bármelyik. De azért évi 5-8 ezer körüli futásteljesítménnyel nem opció számomra az új autó (azaz a Dacia:))

Akkor minél fiatalabb, és/vagy minél kevesebbet futott gép a jelszó.

Előzmény: BmS1 (155337)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155337
BmS1 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155336

Jó autó volt. Viszont sérülésmentes létére hátul beázott :-((

Előzmény: aeromukodj! (155335)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155335

Jó, de cserébe 95-ben egy Legend majdnem olyan menő volt, mint egy S-osztály. :)

Előzmény: BmS1 (155333)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.06 0 0 155334

Az Acura prémium. De a Honda? Sehol nem annak ismerik, csak legfeljebb egy jól megépített minőségi autó. Vagy én vagyok lemaradva egy körrel?

Előzmény: BmS1 (155333)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 155333

miszerint ez egy nagyon megbízható és tartós motor, amivel nagyon kevés "major" hiba fordul elő.

 

Ez így van.

Más kérdés, ha mégis bejön, akkor mi van (de ez igaz szinte minden prémiumkategóriába sorolt autóra is.)

1995-ben volt egy Honda Legend (pontosabban Acura Legend) autóm. A hátsó szálvédőért kért (tőlem nem kapott) a Honda Fehér 498,000 Ft-ot. Plusz a szerelék. Akkor ez szinte egy parasztház ára volt.

 

Előzmény: aeromukodj! (155332)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155332

A kérdés ugye az, hogy 1000 motorból hány darab jár így, milyen futás és milyen használat mellett, más típusokkal összehasonlítva. Tekintve, hogy nincsenek nyilvános, összehasonlítható és értékelhető esetszámú statisztikák, ezt ugye senki nem tudja megmondani. Viszont azok a források, ahonnan tájékozódni lehet, a tömeges vásárlói tapasztalatok, nagyobb szervizek, márkaklubok, nepperek, fórumok, vevőelégedettségi felmérések stb. mégis nagyjából ugyanazt mondják, miszerint ez egy nagyon megbízható és tartós motor, amivel nagyon kevés "major" hiba fordul elő.

Előzmény: BmS1 (155311)
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155331

Már beszerelve vettem az autot. Most a Blau oldalarol letoltottem hozza a Firmware frissitest amit micro sd kartyara kellett zip bol kitomoriteni es vegigfuttatni a keszuleken. (megadott lepesekben) Mar olvas is mindent es szuper hangja van. Mar latja is a telefont a bt es a telefonkonyvet is, s hivast is tudok inditani v fogadni (nem a kormanyrol hanem a fejegysegrol) viszont sajnos nem hangositja ki a hangszorokra. Na ezen meg ugykodok kicsit. De mar a dvd, cd stb lejatszasnak is orulok. Koszi azert. Udv. Szabolcs

Előzmény: pinyós (155310)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155330

Írtam ezzel kapcsolatban egy mailt a privát mailedre.

Előzmény: BmS1 (155329)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155329

Nem egyről beszélünk.

 

Be kell ülni az autóba, egy menetteszt során egy jobb diagnosztikai műszerrel élőadatokat kell vizsgálni. Ezen belül az egyes hengerek közötti kompenzáció értéke az érdekes ebben az esetben. Magyarul: milyen mértékben kell a dózist módosítani az ECUnak az egyes hengerekben ahhoz, hogy munkaütemben a szöggyorsulás minden hengerben azonos (vagy ahhoz közelítő) legyen. A dózis módosítását a műszeren %-ban kell kiolvasni. Ez az első lépés. A motor mechanikus állapota is játszik, ahogy korábban írtam.

A mostani állapot az izgalmas, mert nem mindegy, hogy egy egyenletesen járó motor rezgései kerülnek át a kasztnira, mert kokik a bakjaid, vagy annyira egyenetlenül jár a motor, hogy a még esetleg OK bakok is képtelenek megfelelő mértékben csillapítani az egyenetlen járást. Ezért kell meglépni ezt a vizsgálatot.

Ha leírsz négy pontos % értéket, akkor lehet továbbgondolni. Addig kávészünet.

Előzmény: anonym19 (155328)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155328
Előzmény: BmS1 (155327)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155327

A korrekciókat még az injektorok felújítása előtt volt szerencsém megpillantani. Ott mind a négy hengert még zöld jelzéssel látta el a KTS. 

 

Ez így kevésnek tűnik.

Nyilván a mostani állapotra vagyunk kváncsiak, mennyi pontosan a korrekció? Százalékban, és nem saccperkábé. Nagyon sok injektor felújítás után nem olyan, mint amilyennek lenni kellene. Az, hogy az injektor felújítása előtt milyen volt a korrekció, most lényegtelen.

Előzmény: anonym19 (155326)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155326

Szia!

 

Köszi a tippet. Ezért is úgy kameráztam hogy látszódjon a fordulatszámmérő is, mert nem úgy tűnik mintha az ugrálna. A bakok jó ötletnek tűnnek. Mikor a turbóban voltam könyékig akkor az első bakon láttam hogy nem a legszebb korát éli már. 

 

A kompresszió elvileg rendben van, arról korábban küldtem is a mérés eredményét. A korrekciókat még az injektorok felújítása előtt volt szerencsém megpillantani. Ott mind a négy hengert még zöld jelzéssel látta el a KTS. 

 

Az injektorok felújítása után kapott jegyző könyvet kevésbé értem, sőt inkább nem. A szállított mennyiségeket sikerült egyedül azonosítanom. Annyit tudok, hogy az egyik injektor elmondásuk alapján nagyon rossz volt a másik három kevésbé. A nagyon rosszban elvileg csúcsot-mágnesszelepet és golyós fészket is cseréltek. A másik háromban meg talán csak csúcsot és tisztították. 

 

Menet közben egyébként amikor sebességben hagyom motorfékkel lassulni, akkor kb 1200-1400 között megremeg. Itt a befecskendezést kizárnám, inkább mintha azon a ponton kerülne be egy közös metszetbe több alkatrész rezonanciája és erősödne fel így. 

 

Egyébként nem mindig csinálja és jellemzően ha hideg a motor. Ma pl -3 fokban indítottam és nem volt remegése, vagy csak minimális és azért nem éreztem.

 

A fogyasztásom egyébként magasabb lett. Mintha elolvasta volna az autó a katalógus adatot hogy ennyit írnak, akkor bizony annyit kell produkálnia. Korábban viszonylag dinamikus vezetéssel 5,6 volt a vegyes fogyasztásom, úgy hogy 6-ik sebességet nem használtam országúton, csak ha 100km/h felett autóztam. Most leginkább tojáshéjjal a lábam alatt és használva a 6-ik sebességet is 90-nel is nehéz tartani az 5,6-ot. Jelenleg V-Power Dieselt tankoltam már bele az utóbbi 2 alkalommal. Persze tudom, hogy a 6l / 100km sem mondható rossz fogyasztásnak, csak fura hogy elvileg most hogy "rendben" van a gép nőtt meg az étvágya. :) 

Előzmény: BmS1 (155325)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155325

Szia.

 

A távgyógyítás többször árt, mint használ :-D  Erre a frankót kitalálni inkább csak találgatás szinten lehet.

 

Azért egy tipp:

 

A fordmérőd (amennyire látszik) viszonylag stabil alapjáratot mutat. De nem ismerjük az egyes hengerekhez tartozó korrekciós értékeket.

Ha csak pár % a korrekció, a kompresszó végnyomásod elég magas, és közel egyforma mind a négy hengerben, akkor első lépésként alaposan vizsgáld át a motor / váltó bakok állapotát, szvsz.

 

 

Előzmény: anonym19 (155324)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155324

Szia Bms!

 

Szerinted az indítás után ezt a rángatózást mi okozhatja? 

 

https://drive.google.com/open?id=19t-OeOtdB2zmvQmSKso5zLKN4ei7c8X8

 

 

KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.02 0 1 155323

A Mazda 1.8 eszi az olajat. Sztem neked egy Avensis kell, abból jó az 1.8 is (volt), meg a 2.0i. Kicsit tatás, de amúgy igényes kocsi.

Előzmény: MrTinkertrain (155317)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155322

Azt, hogy nekem nincsenek ilyen jellegű problémáim, akinek meg Teslája van, annak nem probléma.

:)

Előzmény: BmS1 (155321)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155321

Én kivártam, amíg bejött.

 

Mit lépsz erre?

Előzmény: MrTinkertrain (155320)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155320

Kevés valós km. a jelszó, meg az ápolt, karbantartott, lehetőleg szerint sérülés mentes előélet.

 

A jelszó: tű a szénakazalban :)

 

Előzmény: BmS1 (155319)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155319

Még a nem túlcifrázott szívókból el tudsz kapni egyet-egyet.

Nekem egy Peu 3,0 V6-om van, ~60e km-rel, agyanilyen a lányoméké, ~180e km-rel. Úgy 12 liter/100 km, van benne város, bringaszállítás.

De ott vannak pl. a Volvo 2,4 szívó 5 hengeresei. Mondjuk 170 lóerővel.

 

Kevés valós km. a jelszó, meg az ápolt, karbantartott, lehetőleg szerint sérülés mentes előélet.

Előzmény: MrTinkertrain (155317)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155318

Két szezon van a könnyű Merida Speederben, elég sokfelé cipeltem, semmi gondja nem volt. A Shimano Ultegra-tól tartottam, hogy érzékeny darab, de semmi gond nincs. Kivéve a nagyon keskeny "felnik", ezek a normál, tengelyre merőleges terhelést jól bírják, de az oldalirányút nem. Nem rossz útra készültek.

Előzmény: KawaBazsy (155316)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155317

Félreértés ne essék, nem szarevő lennék, de a gtk. az kicsit túlmegy a "rászánom a pénzt, mert szeretem" kategórián.

A Mazda nem 2.3-as benzinesei (1.6., 1.8., 2.0) elég jók, úgy tudom, csak azt kirakod az esőre és elporlad.

Van egyáltalán az elmúlt 6-8-10 évből "jó" nagy ccm-es szívó benzines motor? A downsizing korában?

Előzmény: BmS1 (155315)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!