9-3 2008 -as gyujtas"kulcs" neha nehezen lehet kivenni. Ha egy kis wd40-et belefujok a fogadoba az arthat a gyujtaskapcsolonak? Szervizben multkor azt mondtak h jo ha van nalam mindig egy 10-es kulcs s ha szorakozik a gyujtas k, vegyem le az akkusarut...
miszerint ez egy nagyon megbízható és tartós motor, amivel nagyon kevés "major" hiba fordul elő.
Ez így van.
Más kérdés, ha mégis bejön, akkor mi van (de ez igaz szinte minden prémiumkategóriába sorolt autóra is.)
1995-ben volt egy Honda Legend (pontosabban Acura Legend) autóm. A hátsó szálvédőért kért (tőlem nem kapott) a Honda Fehér 498,000 Ft-ot. Plusz a szerelék. Akkor ez szinte egy parasztház ára volt.
A kérdés ugye az, hogy 1000 motorból hány darab jár így, milyen futás és milyen használat mellett, más típusokkal összehasonlítva. Tekintve, hogy nincsenek nyilvános, összehasonlítható és értékelhető esetszámú statisztikák, ezt ugye senki nem tudja megmondani. Viszont azok a források, ahonnan tájékozódni lehet, a tömeges vásárlói tapasztalatok, nagyobb szervizek, márkaklubok, nepperek, fórumok, vevőelégedettségi felmérések stb. mégis nagyjából ugyanazt mondják, miszerint ez egy nagyon megbízható és tartós motor, amivel nagyon kevés "major" hiba fordul elő.
Már beszerelve vettem az autot. Most a Blau oldalarol letoltottem hozza a Firmware frissitest amit micro sd kartyara kellett zip bol kitomoriteni es vegigfuttatni a keszuleken. (megadott lepesekben) Mar olvas is mindent es szuper hangja van. Mar latja is a telefont a bt es a telefonkonyvet is, s hivast is tudok inditani v fogadni (nem a kormanyrol hanem a fejegysegrol) viszont sajnos nem hangositja ki a hangszorokra. Na ezen meg ugykodok kicsit. De mar a dvd, cd stb lejatszasnak is orulok. Koszi azert. Udv. Szabolcs
Be kell ülni az autóba, egy menetteszt során egy jobb diagnosztikai műszerrel élőadatokat kell vizsgálni. Ezen belül az egyes hengerek közötti kompenzáció értéke az érdekes ebben az esetben. Magyarul: milyen mértékben kell a dózist módosítani az ECUnak az egyes hengerekben ahhoz, hogy munkaütemben a szöggyorsulás minden hengerben azonos (vagy ahhoz közelítő) legyen. A dózis módosítását a műszeren %-ban kell kiolvasni. Ez az első lépés. A motor mechanikus állapota is játszik, ahogy korábban írtam.
A mostani állapot az izgalmas, mert nem mindegy, hogy egy egyenletesen járó motor rezgései kerülnek át a kasztnira, mert kokik a bakjaid, vagy annyira egyenetlenül jár a motor, hogy a még esetleg OK bakok is képtelenek megfelelő mértékben csillapítani az egyenetlen járást. Ezért kell meglépni ezt a vizsgálatot.
Ha leírsz négy pontos % értéket, akkor lehet továbbgondolni. Addig kávészünet.
A korrekciókat még az injektorok felújítása előtt volt szerencsém megpillantani. Ott mind a négy hengert még zöld jelzéssel látta el a KTS.
Ez így kevésnek tűnik.
Nyilván a mostani állapotra vagyunk kváncsiak, mennyi pontosan a korrekció? Százalékban, és nem saccperkábé. Nagyon sok injektor felújítás után nem olyan, mint amilyennek lenni kellene. Az, hogy az injektor felújítása előtt milyen volt a korrekció, most lényegtelen.
Köszi a tippet. Ezért is úgy kameráztam hogy látszódjon a fordulatszámmérő is, mert nem úgy tűnik mintha az ugrálna. A bakok jó ötletnek tűnnek. Mikor a turbóban voltam könyékig akkor az első bakon láttam hogy nem a legszebb korát éli már.
A kompresszió elvileg rendben van, arról korábban küldtem is a mérés eredményét. A korrekciókat még az injektorok felújítása előtt volt szerencsém megpillantani. Ott mind a négy hengert még zöld jelzéssel látta el a KTS.
Az injektorok felújítása után kapott jegyző könyvet kevésbé értem, sőt inkább nem. A szállított mennyiségeket sikerült egyedül azonosítanom. Annyit tudok, hogy az egyik injektor elmondásuk alapján nagyon rossz volt a másik három kevésbé. A nagyon rosszban elvileg csúcsot-mágnesszelepet és golyós fészket is cseréltek. A másik háromban meg talán csak csúcsot és tisztították.
Menet közben egyébként amikor sebességben hagyom motorfékkel lassulni, akkor kb 1200-1400 között megremeg. Itt a befecskendezést kizárnám, inkább mintha azon a ponton kerülne be egy közös metszetbe több alkatrész rezonanciája és erősödne fel így.
Egyébként nem mindig csinálja és jellemzően ha hideg a motor. Ma pl -3 fokban indítottam és nem volt remegése, vagy csak minimális és azért nem éreztem.
A fogyasztásom egyébként magasabb lett. Mintha elolvasta volna az autó a katalógus adatot hogy ennyit írnak, akkor bizony annyit kell produkálnia. Korábban viszonylag dinamikus vezetéssel 5,6 volt a vegyes fogyasztásom, úgy hogy 6-ik sebességet nem használtam országúton, csak ha 100km/h felett autóztam. Most leginkább tojáshéjjal a lábam alatt és használva a 6-ik sebességet is 90-nel is nehéz tartani az 5,6-ot. Jelenleg V-Power Dieselt tankoltam már bele az utóbbi 2 alkalommal. Persze tudom, hogy a 6l / 100km sem mondható rossz fogyasztásnak, csak fura hogy elvileg most hogy "rendben" van a gép nőtt meg az étvágya. :)
A távgyógyítás többször árt, mint használ :-D Erre a frankót kitalálni inkább csak találgatás szinten lehet.
Azért egy tipp:
A fordmérőd (amennyire látszik) viszonylag stabil alapjáratot mutat. De nem ismerjük az egyes hengerekhez tartozó korrekciós értékeket.
Ha csak pár % a korrekció, a kompresszó végnyomásod elég magas, és közel egyforma mind a négy hengerben, akkor első lépésként alaposan vizsgáld át a motor / váltó bakok állapotát, szvsz.
Két szezon van a könnyű Merida Speederben, elég sokfelé cipeltem, semmi gondja nem volt. A Shimano Ultegra-tól tartottam, hogy érzékeny darab, de semmi gond nincs. Kivéve a nagyon keskeny "felnik", ezek a normál, tengelyre merőleges terhelést jól bírják, de az oldalirányút nem. Nem rossz útra készültek.