A Ferrarira továbbra is igaz: senkinek nem volt kötelező az istálló kötelékében maradni.
A Mitsubishire meg azt tudom mondani: gáz. De ez továbbra is anyagi veszteség és "csak" kicseszés a vásárlóval. Nem kipufogógáz bevezetése önrendelkezésre képtelen állatok tüdejébe. Azért van egy kis különbség.
Nem vitatkozni akarok, nyilván mindenkinek van vaj a füle mögött, csak kérdés, mekkora az a vaj.
Szvsz nézz bele a Ferrari-s könyvbe, azután térjünk erre vissza, amikor már jobban rálátsz. Belehajszolta az embereit az eszetlen kockázat vállalásba. Ne legyen ilyen főnököd.
Mitsu ECU. Korábban elég nagy számban javítottuk ezeket. Meg is emlékezünk a Mitsu-ről.
Elég érdekes, hogy az elko-kat USA-beli Black Gate kondikra cserélve 20-25 éve hibátlanok az ECU-k. (Már amelyik autót nem sajtolták időközben össze...)
Ugye egyikünk sem gondolja, (nem lehetünk olyan naivak) hogy a finommechanikában, elektronikában világelső, ebben tényleg baromi jó japánok képtelenek voltak méretezni a kondik házát. (Pont ez az: egészen pontosan tudták méretezni!) Amikor már ezrével voltak kárvallottak, akkor sem módosítottak.
Még egyszer: a legtöbb esetben a tesztalanyok (ha azok emberek) hozzájárulnak, vállalják a kockázatot.
Persze, nyilván vannak titkos megfigyelések. Nem vagyok idealista, de ezektől az egyéb gyógyszer- és állatkísérletektől is hányok, pedig nem vagyok nagy természetvédő.
Ez vélemény, nem kell osztani. Te örülsz ezeknek az embertelen kísérleteknek? Szíved joga.
Vazz, szted gyógyszer, meg bármi teszteken mivel kísérleteznek, ha szeretnék megtudni, h emberen milyen lesz a hatás? Segítek, mindenhol majom a tesztalany. Kissé idealista vagy, vagy mi.. Amúgy meg akartam keresni egy hsz-ed, s bele akadtam, h Landrovert akartál venni pár éve.. úgyhogy perverz is vagy. :-)
Azért az más, ha egy versenyző meghal, mert azzal, hogy versenyez, vállalta a fokozott kockázatot, főleg a 60-as, 70-es években.
A kismajom mit vállalt?
Az hogy valaki gátlástalan és gusztustalan - jó, mit tehet? Tönkretesz, ordít, fenyeget, kirúg, stb. De nem veszélyezteti közvetlenül az életedet, max. a pszichédet (esetleg lehetsz öngyilkos, de az már szélsőség).
Azért ez a majmos dolog eléggé túlmegy minden határon, főleg, hogy emberekkel is csinálták.
Megválaszthatod, hogy versenyzel, megválaszthatod, hogy pszichopatával közösködsz, de a majom nem választ, hanem berakják és kész.
Mellesleg a Saab DI-panelje is elég nagy kib*szás volt - ha már Mitsubishi a példa. Ilyenkor nem lehet tudni, hogy valóban tervezési hiba van vagy szándékos volt. Te meg tudod állapítani?
Ha nagyon akarsz, szinte bármelyik gyártó gusztustalan dolgaihoz találsz adalékot, bőségesen. Mindegy, hogy milyen náció.
Jó kis olvasmány mindkettő:
A Commendatore-t pl. hidegen hagyta, hány pilótája hal meg a pályán, egy volt fontos: győzelem. Minden áron. Musk is egy gusztustalanul mindenkin átgázoló fazon. Zseni? Lehet.
A legdurvább anyagi játékosság (amire ráláttunk) a Mitsubishi szemét eljárása volt úgy 20-25 éve. Úgy méretezték az elektrolit-kondikat, hogy 6-7 éves korukban a bórsav kilyukasztotta a kondik palástját, és szétmarta a nyák-panelt. Ha időben észrevette a tulaj a hibás működést, még esetleg javítható volt. Az új ECUért meg többet kértek, mint amit a kocsi ért. Ebayen amit használtan vettünk, mind hibás volt. Sok szerencsétlen kispénzű embert hozott a Mitsu nehéz helyzetbe.
A Toyota HiAce miért is bírta ugyanezt a mentős forszírozott üzemmódot?
Meg ne haragudjon senki, de azt látom, egyre megbízhatatlanabbak a német autók. Persze, bonyolult technika, meg minden, de ez egy haszonjármű, nem kéne kicsit többet bírnia mint egy személyautó?
Akkor ne gyártson a VAG 50-féle motort, ha ebből 20 kuka. Fogyasztóvédelmi szempontból sem nagyon jogszerű.
Ilyeneket miért nem olvasni Hondákról, Mitsubishikről?
Arról nem is beszélek, hogy olyan gyártól használtan sem vásárolok, amelyik majmokat zárt ketrecbe CO2 mérés szempontjából. Meg embereket is használt hasonló célból. Ez nekem nem fér bele.
Szerintem itt nem igazán lehet hibáztatni a csávót. Egy "ismert" előéletű és rendszeresen karbantartott, illetve keveset futott példányt szerzett aminek állapota a vásárlás pillanatában feltételezhetőleg jó volt. Az más kérdés hogy a CFCA motorhoz kitalált az a fajta EGR rendszer nem éppen jó megoldás volt. Nem mellesleg azért 40 ekm / 2 év olajcsere azért nagyon könnyelműen hangzik. Valószínűleg ezt korábban így is tartották. A nem ritka eset, inkább mint a holló fehérebbik fajára lehet igaz.
A cikkben még felmerült hogy Norvégiéban teljes mentős szolgálat flottát tettek ki ezek az autók. Azért a mentős autók alapból a szélsőséges körülmények között használják ezeket a dobozosokat. Akárhányszor meghallok egy frissen induló mentőautót szirénázva már látni is hogy mennyire tiporják neki. Persze ez nem opció náluk hogy meg kell várni amíg rendesen bemelegszik és csak utána padló. Ott már alapból hátrányos helyzetből indulnak ezek a gépek.
Érdemes elolvasni. És kiválogatni belőle, mi életszerű, mi nem.
A T4-esekbe szerelt öthengeres motorok sokszor 500 ezer és 1 millió kilométer körül is használhatóak még – és ez nem ritka.
Szét kell szedni egy hatszázezer km-es motort és mérni. Csodák holnaptól. Nem tudom, az újságíró hány ilyen motort látott szétszedve, volt-e a kezében furatmikró?
A tervezett élettartam: 200-300e km. Normál esetben ezután sem szakad el a hajtórúd, lyukad ki a dugó, csak éppen kopott lesz a motor. Meg a tartozékai. Mit várunk? Persze, csodát...
Persze, hogy gáz a leírt eset. Sok BMW motor pl. lazán elcsipeget 0,6....0,8 liter olajat 1000 km-re, (plusz a gyűrűk mellett leszivárgó üzemanyag!!) mégis elfogadják.
Más. Mennyire lehet hibáztatni a fickót, aki ajánlotta a kocsit? Csupán a ma is úton lévő VAG (VW-Audi-Seat-Skoda...stb) járgányokban bőven több mint száz, egymástól valamennyire vagy jelentősen eltérő motor ketyeg. Hol van a BMW, a MB, a Jag, hol a Honda, Volvo...stb összes többi motorja? Vsz. a szám ezres nagyságrendű. Van valaki, akinek átfogó ismeretei vannak akár csak négy-öt típusról? Ha bárhol átvizsgáltatják a motort, lelkiismeretesen mérnek kompressziót, veszteséget, esetleg relatív kompressziót, az az akkori állapotot mutatja, nem a 15 vagy 60e kilométerrel későbbit.
En is kb 10.000km/ cseret tervezek. Sajnos eddig az eloirtak szerint kapta, bar szerencsere nem fustol nem zorog stb. Most Mannol-t es Eneos-t nezegetek bele. Koszi!
A 0w30 /5w40 tökéletes bele, de ne GM formájában hanem eneos, castrol, mobil olajat inkább(dexos 2 és API SN/CF minősítéssel ). A 30 000 km az túl hosszú. Inkább felezd meg , meghálálja a technika. Én 10 ekm-ként cserélem.
Udv. 9.3 2008' 1.9ttid konyveben 0-w40 GM-LLB-025 es 30000km olajcsereket ir... szerencsere az elozo tulaj minden szamlat megtartott es ahogy latom 6x cserelgette. Ti milyen olajat ajanlottok es hany km/ csere? A szerviz eddig az elejen 0/30 aztan 5/40 rakott bele. (Olaszorszag) Most 170.000km van benne. Szabolcs
Jó, hát anyám Kangoo-jának sem 14 év alatt, de az olyan fapad volt, h még szervo kormány, meg textil kárpit sem volt benne. 1.2i, 8v.. Viszont a vége felé elkezdett több helyen rohadni, pedig törésmentes, mindig garazsírozott volt.
Én se szeretem a franciákat, de mindig volt igáslovuk, amik viszonylag megbízhatóak voltak. Haveromék gyerekkorában egy újonnan vett Renault 19-est hajtottak, sose volt baja hosszú évekig.
Megnéztem az adatokat, 20 cm-el hosszabb, ez főleg az utastérben látszik (1120 l vs. 1478 liter a vezető ülés mögött), a csomagtartónál sokkal kisebb a különbség (375 vs. 445).
Mondjuk az igaz, h nem néztem még meg közelről, mert nem rajongok a fhanszia konyháért, különösképp a Rönyóért. De majd ránézek egyre.
Dizájn meg forma az ízlés dolga. De abban biztos vagyok, h egy Suzuki technikája, megbízhatósága magasabb szintű, mint egy Renault-é. A kényelem az más, abban a franciák hagyományosan jók, az már billentheti a mérleget. Illetve a nagyobb hely is.
A kifutó Dustert Blackshadow extrákkal, igen. Bőven nagyobb.
Főleg a csomagtere. És az ülései is kényelmesebbek. Nekem amúgy már tökmindegy, milyen a beltér. A műszerfalat nem simogatom, lehet kemény. A formák, a 9000-es Saab műszerfala óta teljesen hidegen hagynak. Ha tartós, nem zörög, működik, már elég nekem.
Most komolyan, egy Vitara mennyivel különb akár dizájnban, akár formában? Semennyivel.
Jah, legalábbis ha használós autóról van szó. Én azért inkább 4M-ért Vitarát vennék, az összkerék felár meg hasonló.. Sztem ha a Dustert felhozzuk a Vitara felszereltségére, akkor még kisebb lesz a különbség.
Sztem sincs rá az átlag embernek szüksége, én még azt se tudtam kipróbálni, h mit csinál az EDS (kerékfékezgetés) a Sharanban, mert nem volt még akkora hó. De akkor is úgy vagyok vele, h ha már terepjáró kinézete van, akkor tudja is azt, amit sugall. :-)
A torsentől miért fél bárki is? Az egy tisztán mechanikus rendszer, sok csigakerékkel..
Subaru Outback-em nekem is volt, automata, ott elektronika zárta középen a diffit. De a kézi váltósoknak visco kuplung van, az meg a leggagyibb sztem..
A "Tuareg-félék" még csak-csak. Kevesek mennek olyan nehéz terepre, mint pl. a Bamako.
Személyautóba, crossoverbe ritkán építenek be olyan négykerék-hajtást, ami részben ütős is, másrészt tartós is. Ha igen, akkor meg drága. Megvenni is, javíttatni még inkább.
A Subaru korábbi rendszerei, az Audi Quattroja azért jó volt, mind a kettőből több darabom is volt.
Az öregebb divat terepjárók, meg az összkerekes személyautók jó része már kiherélt, nagyon ritka az, amin minden működik. Jó néhány Opel Calibra 4x4-et javítottunk korábban, mindegyik herélt volt. Sok "négykerekes" tulajt kiver a víz már csak a Thorsen vagy Haldex név hallatán.
Akinek tényleg szüksége van a négykerék hajtásra, ám legyen, megértem.
Az emberek többsége egyáltalán nem viszi terepre az egyébként -gyakran csak a nevében- erre alkalmas járgányt. Évekig elautózok, mire egyszer bejön, hogy na most tényleg kéne...
Jó, hát nem igazi terepjárónak készült, de azért többet tud az X5-nél, meg hasonlóknál. Annyira meg csak megbízható benne a technika, mint az angolokban.. :-)
A Tuareg félékkel az a baj, hogy elméletileg tudják, gyakorlatilag meg nem. Legalábbis tartósan nem. A rosszenyelvek szerint Bamakóba se jutott még el egy sem :-D
Hmm. Csak mert a kezembe akadt a Touareg prosija, s meglepődtem, h ahhoz milyen cuccokat lehetett rendelni. Azt már akkor is mondtam, h azt díjazom benne, h ha már terepjárós a külseje, akkor legalább a terepképességekre is rágyúrtak, alapban van mindben felező, meg kézzel zárható központi diffi (állandó összkerekes). Ilyen volt a mienk is. De a prosi szerint felárért tovább lehet forgatni a terepváltót, s akkor zárhatod a hátsó diffit. A drágább modellek légrugósak, meg tudod emelni, s akkor sokkal jobbak lesznek a terepszögek. Amin meg igazán meglepődtem, h van benne olyan cucc, hogy gombnyomásra le tudod választani a kanyarstabilizátorokat, s akkor sokkal nagyobb mértékben tudnak kitérni a kerekek egymáshoz képest! Azért ez elég karaj sztem, ennél többet max a G osztály tud, ahol az első diffi is zárható.
A Disconál te zárod kézzel a diffiket, vagy vmi elektronika, kedve szerint?