A tuningboxot 1-2 érték megváltoztatásával és valamilyen jeladó vagy jeladók után kell bekötni. Ez úgy mond csak szimulálja az ECU felé az értékéket ami által az ECU módosít további értékeket a nem valós adatok alapján. Inkább valami megbízható chip tuningost keress ha emelni akarsz a teljesítményén, vagy a "gyári" hirsch-t lenne érdemes. Ami fontos hogy chipnél az élő adatok alapján így a motor akkori teljesítménye alapján tudják elvégezni a módosításokat anélkül hogy a motor károsodna. A tuningboxnál nincs ilyen.
Kezdem feladni de hátha: elörôl kopogo hang jön mikor rosszabb úton megyek, ami volt: mind2 lengôkar, stab pálca és kormány összekötô cserélve volt, szerelô a vállát vonogatja. Szal minden ötlet jò l jönne. Köszi
A nagynyomású csövek hátul a motor középtályán, allulra futnak be. Pont nem látni semmit bontás nélkül. Kattanó hangot nem hallok. Kézi AC-t ismerem, de ebbe még nem tettem sajnos. 1,8as mondeomba raktam, ott nagyon hasznos volt. Ebből sajnos szervíz lesz. Jelzem majd, hogy mi lett a végeredmény, mert egy szűrőcserétől ez nem lehet, főleg úgy, hogy utána ment még. Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Lehet kapni kis kézi AC pumpát amit a gázolajcsőbe tudod beépiteni, valamint visszacsapó szelepet is. Kis AC val felpumpalod aztán indítható, legalábbis könnyebben kell indulnia. Amennyiben elektromos az adagolód akkor ha valaki ráadja a gyújtást Te pedig fülelsz az adagolónál akkor hallanni kellene egy kisebb kattanó hangot. Ez a mágnes szelep. Ha ez nyit ki az okozhatja a nem indulás és a nyomócsövek végén nem megjelenő gázolaj problémát. Akár szét is csúszhatott a csatlakozó. A légtelenítés itt is többnyire indítózással szokták elvégezni, kidolgozza magából. A kevesebb kínzás érdekében jó ha van a kis kézi AC.
Ha minden igaz itt lesz az adagolód a levegő cső alatt.
Közben kiderült, hogy adagolós a gép. Azért is, mivel mikor a szűrőt cseréltem és légtelenítettem akkor lelazítottam 2-t és beindult. Járt is 5 percet ezután pihent 2 órát és utána ment vele a lányom 2 km-t, azóta viszont áll. Nyomástartó szelepre gondolunk. Nem volt elsóre egyértelmű, hogy adagolós vagy nagynyomású-e a rendszer, mivel nem látni semmit belőle. Annyi szakismeretem meg nincs, hogy a látható apróbb jelekből (ami egy szakembernek egyértelmű) megállapítsam, hogy milyen rendszer :). Végül kigugliztam :)). Szerintem marad a szervíz, mert ehez már kevés vagyok:(
Fapados megoldás és csak járó motornál tudod elvégezni az ún résolaj mérést. Mivel nem jelentkezett gázolaj gyanús hogy már a nagynyomású pumpánál kezdődhet a probléma.
Az általad használt meglazított hollanderekkel egyébként az a baj hogy ha közösítő csőben nem éri el az alapjárati nyomást indítózás közben a gázolaj (800 bar körül alakul) akkor be sem indul.
Egyre nehezebben indult, majd egy nap leállt. Üzemanyagszűrő szemmel láthatóan el volt dugulva, csere után elindult majd 2 km után megállt. Azóta nem megy a légtelenítés minden módját kipróbálva sem. Gravitációsan, pohárból megtáplálva a szűrőt próbáltuk. Önindítózás közben a pohárból kiszívta az üzemanyagot de a porlasztó hollandereket meglazítva ott nem mutatkozott a gázolaj. OBD kód olvasás után :” PO251-(8) Spill Value Malfunction (injection pump)-Not Present” olvasható.Befecskendező-szivattyú tüzelőanyag mennyiség szabályzás „A”(Bütyök/Rotor/Porlasztó).
Nagynyomású dízeleknél, légtelenítésnél ha meglazítom a porlasztócsúcs hollanderét (2db-ot a 4 ből) és úgy tekertetem, attól tényleg tönkremehet a nagynyomású szivattyú?
Ez az olaj kérdés az én hozzászólásomból harapódzott el. Nekem GM dexos2 jóváhagyású olaj kell bele. (1.9 Tid 110kw) Ezért is ment a kérdés hogy Magnatec vagy Edge. Azt már tisztáztuk hogy Edge, viszont van ezek közül olyan ami Edge és rendelkezik dexos 2 jóváhagyással, de van olyan amin még külön fel van tüntetve a turbo diesel szöveg is.
pl.. 5W30 ehhez csak annyit fűztek hogy benzin és dízel motorban is alkalmazható.
Úgy tűnik én nyerek az autóval folytatott küzdelemben. A gép ismét élni akar.
Csak egy egy aprócska kérdés ha már felmerült a motorolaj.
Castrol 5w30 magnatec vagy Castrol 5w30 edge vagy azt ezek közül amelyiken rajta van a turbo diesel felirat is? A dexos2 minősítést mind tudja. A csere periódus pedig 10ekm szokott lenni.
Van egy 9-5 2.3t 2000-es évjáratú AERO-m. A napokban vettem észre, hogy ha 4-es 5-ös fokozatban olyan 2-3ezres fordulatnál oda lépek neki, akkor rángat a motor. Érdekes, hogy 2-es 3-asban nem venni észre. Hibakódot kiolvastam és p0340, p1312, p1334-et mutat. Ez elméletileg gyújtás problémára utal. Betettem egy másik DI panelt (mindig van a csomagtartóban egy) de azzal is ugyan úgy csinálja, talán mintha egy kicsit gyengébben. Gyertyák nemrég lettek cserélve Platina NGK. Van valakinek esetleg ötlete, hogy mi okozhat még hasonló dolgot? Vagy lehet, hogy mindkét DI panelem már gyengélkedik? Máshol mindenki azt mondta, hogy DI panel. Amúgy ha nem taposom neki és normális gázadás történik, akkor észre sem lehet venni a problémát.
OK, én mindent elhiszek neked, csak aztán Te is mindent higgy el nekem :-D
ENEOS-t elég rég használunk.
Tény, hogy az Eneos is kommerszebb olajait a saját szabványait betartatva másutt gyártatja.
Viszont az élvonalbeli termékeit nem engedi ki a kezéből. Ilyen pl. a Sustina, amelynek a molekulaszerkezetét szabadalom védi. Vannak olyan kenéstechnikával foglalkozó szakemberek, (tribológia), akik a világ legjobbjának tartják. Ezt megítélni nem tudom, de hogy a világ legjobbjai közt van, az elég egyöntetűnek tűnik a hozzáértők szerint.
Van még egy előnye: közvetlenül az importőrtől vesszük, nem tud belenyúlni idegen kéz, nincs hamisítás, amit számos más márkánál korábban tapasztaltunk.