A nagynyomású csövek hátul a motor középtályán, allulra futnak be. Pont nem látni semmit bontás nélkül. Kattanó hangot nem hallok. Kézi AC-t ismerem, de ebbe még nem tettem sajnos. 1,8as mondeomba raktam, ott nagyon hasznos volt. Ebből sajnos szervíz lesz. Jelzem majd, hogy mi lett a végeredmény, mert egy szűrőcserétől ez nem lehet, főleg úgy, hogy utána ment még. Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Lehet kapni kis kézi AC pumpát amit a gázolajcsőbe tudod beépiteni, valamint visszacsapó szelepet is. Kis AC val felpumpalod aztán indítható, legalábbis könnyebben kell indulnia. Amennyiben elektromos az adagolód akkor ha valaki ráadja a gyújtást Te pedig fülelsz az adagolónál akkor hallanni kellene egy kisebb kattanó hangot. Ez a mágnes szelep. Ha ez nyit ki az okozhatja a nem indulás és a nyomócsövek végén nem megjelenő gázolaj problémát. Akár szét is csúszhatott a csatlakozó. A légtelenítés itt is többnyire indítózással szokták elvégezni, kidolgozza magából. A kevesebb kínzás érdekében jó ha van a kis kézi AC.
Ha minden igaz itt lesz az adagolód a levegő cső alatt.
Közben kiderült, hogy adagolós a gép. Azért is, mivel mikor a szűrőt cseréltem és légtelenítettem akkor lelazítottam 2-t és beindult. Járt is 5 percet ezután pihent 2 órát és utána ment vele a lányom 2 km-t, azóta viszont áll. Nyomástartó szelepre gondolunk. Nem volt elsóre egyértelmű, hogy adagolós vagy nagynyomású-e a rendszer, mivel nem látni semmit belőle. Annyi szakismeretem meg nincs, hogy a látható apróbb jelekből (ami egy szakembernek egyértelmű) megállapítsam, hogy milyen rendszer :). Végül kigugliztam :)). Szerintem marad a szervíz, mert ehez már kevés vagyok:(
Fapados megoldás és csak járó motornál tudod elvégezni az ún résolaj mérést. Mivel nem jelentkezett gázolaj gyanús hogy már a nagynyomású pumpánál kezdődhet a probléma.
Az általad használt meglazított hollanderekkel egyébként az a baj hogy ha közösítő csőben nem éri el az alapjárati nyomást indítózás közben a gázolaj (800 bar körül alakul) akkor be sem indul.
Egyre nehezebben indult, majd egy nap leállt. Üzemanyagszűrő szemmel láthatóan el volt dugulva, csere után elindult majd 2 km után megállt. Azóta nem megy a légtelenítés minden módját kipróbálva sem. Gravitációsan, pohárból megtáplálva a szűrőt próbáltuk. Önindítózás közben a pohárból kiszívta az üzemanyagot de a porlasztó hollandereket meglazítva ott nem mutatkozott a gázolaj. OBD kód olvasás után :” PO251-(8) Spill Value Malfunction (injection pump)-Not Present” olvasható.Befecskendező-szivattyú tüzelőanyag mennyiség szabályzás „A”(Bütyök/Rotor/Porlasztó).
Nagynyomású dízeleknél, légtelenítésnél ha meglazítom a porlasztócsúcs hollanderét (2db-ot a 4 ből) és úgy tekertetem, attól tényleg tönkremehet a nagynyomású szivattyú?
Ez az olaj kérdés az én hozzászólásomból harapódzott el. Nekem GM dexos2 jóváhagyású olaj kell bele. (1.9 Tid 110kw) Ezért is ment a kérdés hogy Magnatec vagy Edge. Azt már tisztáztuk hogy Edge, viszont van ezek közül olyan ami Edge és rendelkezik dexos 2 jóváhagyással, de van olyan amin még külön fel van tüntetve a turbo diesel szöveg is.
pl.. 5W30 ehhez csak annyit fűztek hogy benzin és dízel motorban is alkalmazható.
Úgy tűnik én nyerek az autóval folytatott küzdelemben. A gép ismét élni akar.
Csak egy egy aprócska kérdés ha már felmerült a motorolaj.
Castrol 5w30 magnatec vagy Castrol 5w30 edge vagy azt ezek közül amelyiken rajta van a turbo diesel felirat is? A dexos2 minősítést mind tudja. A csere periódus pedig 10ekm szokott lenni.
Van egy 9-5 2.3t 2000-es évjáratú AERO-m. A napokban vettem észre, hogy ha 4-es 5-ös fokozatban olyan 2-3ezres fordulatnál oda lépek neki, akkor rángat a motor. Érdekes, hogy 2-es 3-asban nem venni észre. Hibakódot kiolvastam és p0340, p1312, p1334-et mutat. Ez elméletileg gyújtás problémára utal. Betettem egy másik DI panelt (mindig van a csomagtartóban egy) de azzal is ugyan úgy csinálja, talán mintha egy kicsit gyengébben. Gyertyák nemrég lettek cserélve Platina NGK. Van valakinek esetleg ötlete, hogy mi okozhat még hasonló dolgot? Vagy lehet, hogy mindkét DI panelem már gyengélkedik? Máshol mindenki azt mondta, hogy DI panel. Amúgy ha nem taposom neki és normális gázadás történik, akkor észre sem lehet venni a problémát.
OK, én mindent elhiszek neked, csak aztán Te is mindent higgy el nekem :-D
ENEOS-t elég rég használunk.
Tény, hogy az Eneos is kommerszebb olajait a saját szabványait betartatva másutt gyártatja.
Viszont az élvonalbeli termékeit nem engedi ki a kezéből. Ilyen pl. a Sustina, amelynek a molekulaszerkezetét szabadalom védi. Vannak olyan kenéstechnikával foglalkozó szakemberek, (tribológia), akik a világ legjobbjának tartják. Ezt megítélni nem tudom, de hogy a világ legjobbjai közt van, az elég egyöntetűnek tűnik a hozzáértők szerint.
Van még egy előnye: közvetlenül az importőrtől vesszük, nem tud belenyúlni idegen kéz, nincs hamisítás, amit számos más márkánál korábban tapasztaltunk.
Elég sokmindent megtudok itthon csinálni, de a relekhez és bekötéseihez mindig is hülye voltam.... :-( Mindenesetre köszönöm a segítséget. Neked a relé bekötése után megszűnt az általam leírt hiba?
Jó kis holland olaj: (sokan azt gondolják, hogy japán)
Az Eurol márkán túl, egyéb nemzetközileg is ismert márkának agy értékesítési hálózatnak gyárt termékeket. Ilyen például a Magyarországon jól ismert ENEOS motorolaj márka is amelynek több terméke is itt készül.
A W (hidegoldali viszkozitási index) nem annyira izgalmas, hogy 0 vagy 5, mert a motor hidegindítás után nagyon rövid ideig van ebben a hőmérsékleti tartományban.
A melegoldali viszkozitási idexnél arra ügyelj, ha kopott a motorod, akkor a "30"-as olajok nagyon hígfolyósak, esetleg megnő az olajfogyasztásod. Az "50" csak akkor ideális, ha vmi speciális okod van, pl. tuningolt motor. Ha nincs ilyen, akkor nem annyira jó, sűrűnfolyós, növekszik a motor belső ellenállása, növekszik az átolajozódási idő, stb.
A GM házi szabványa teljesen érdektelen, láttunk már nagyon gagyi GM szabványú olajat.
Ami izgalmas: a Saab előírás, ez pedig minimumként ACEA A3/B3, API SJ
Egy halom olaj van forgalomban, ami ezt bőven túlteljesíti. Mi pl. használunk ENEOS PH 5W40 olajat, ez SN besorolású. Az ENEOS az egyetlen olaj, amivel még nem volt gondunk. Én az En. Sustinát használom saját részemre. Baromi drága. De baromi jó....
Motorolaj temaban lenne szuksegem egy kis segitsegre.
Ezidaig Mobil 1 New Life 0W40 -et kapott a 93SS B207E, viszont mar nincs ilyen olaj. Ami van helyette azt Mobil 1 FS 0W40 -nek hivjak, de nincs rajta GM-LL-A-025 vagy GM Dexos2 minosites.
Ajanlottak helyette a Mobil 1 ESP 0W40 -et, aminek megvannak ezek a minositesei.
Hasznalt mar ilyent valaki?
Mi a tapasztalat?
Vagy ilyen motorhoz, ami BSR alltal huzva is van 200HP fole, mit javasolnatok?