Úgy tűnik én nyerek az autóval folytatott küzdelemben. A gép ismét élni akar.
Csak egy egy aprócska kérdés ha már felmerült a motorolaj.
Castrol 5w30 magnatec vagy Castrol 5w30 edge vagy azt ezek közül amelyiken rajta van a turbo diesel felirat is? A dexos2 minősítést mind tudja. A csere periódus pedig 10ekm szokott lenni.
Van egy 9-5 2.3t 2000-es évjáratú AERO-m. A napokban vettem észre, hogy ha 4-es 5-ös fokozatban olyan 2-3ezres fordulatnál oda lépek neki, akkor rángat a motor. Érdekes, hogy 2-es 3-asban nem venni észre. Hibakódot kiolvastam és p0340, p1312, p1334-et mutat. Ez elméletileg gyújtás problémára utal. Betettem egy másik DI panelt (mindig van a csomagtartóban egy) de azzal is ugyan úgy csinálja, talán mintha egy kicsit gyengébben. Gyertyák nemrég lettek cserélve Platina NGK. Van valakinek esetleg ötlete, hogy mi okozhat még hasonló dolgot? Vagy lehet, hogy mindkét DI panelem már gyengélkedik? Máshol mindenki azt mondta, hogy DI panel. Amúgy ha nem taposom neki és normális gázadás történik, akkor észre sem lehet venni a problémát.
OK, én mindent elhiszek neked, csak aztán Te is mindent higgy el nekem :-D
ENEOS-t elég rég használunk.
Tény, hogy az Eneos is kommerszebb olajait a saját szabványait betartatva másutt gyártatja.
Viszont az élvonalbeli termékeit nem engedi ki a kezéből. Ilyen pl. a Sustina, amelynek a molekulaszerkezetét szabadalom védi. Vannak olyan kenéstechnikával foglalkozó szakemberek, (tribológia), akik a világ legjobbjának tartják. Ezt megítélni nem tudom, de hogy a világ legjobbjai közt van, az elég egyöntetűnek tűnik a hozzáértők szerint.
Van még egy előnye: közvetlenül az importőrtől vesszük, nem tud belenyúlni idegen kéz, nincs hamisítás, amit számos más márkánál korábban tapasztaltunk.
Elég sokmindent megtudok itthon csinálni, de a relekhez és bekötéseihez mindig is hülye voltam.... :-( Mindenesetre köszönöm a segítséget. Neked a relé bekötése után megszűnt az általam leírt hiba?
Jó kis holland olaj: (sokan azt gondolják, hogy japán)
Az Eurol márkán túl, egyéb nemzetközileg is ismert márkának agy értékesítési hálózatnak gyárt termékeket. Ilyen például a Magyarországon jól ismert ENEOS motorolaj márka is amelynek több terméke is itt készül.
A W (hidegoldali viszkozitási index) nem annyira izgalmas, hogy 0 vagy 5, mert a motor hidegindítás után nagyon rövid ideig van ebben a hőmérsékleti tartományban.
A melegoldali viszkozitási idexnél arra ügyelj, ha kopott a motorod, akkor a "30"-as olajok nagyon hígfolyósak, esetleg megnő az olajfogyasztásod. Az "50" csak akkor ideális, ha vmi speciális okod van, pl. tuningolt motor. Ha nincs ilyen, akkor nem annyira jó, sűrűnfolyós, növekszik a motor belső ellenállása, növekszik az átolajozódási idő, stb.
A GM házi szabványa teljesen érdektelen, láttunk már nagyon gagyi GM szabványú olajat.
Ami izgalmas: a Saab előírás, ez pedig minimumként ACEA A3/B3, API SJ
Egy halom olaj van forgalomban, ami ezt bőven túlteljesíti. Mi pl. használunk ENEOS PH 5W40 olajat, ez SN besorolású. Az ENEOS az egyetlen olaj, amivel még nem volt gondunk. Én az En. Sustinát használom saját részemre. Baromi drága. De baromi jó....
Motorolaj temaban lenne szuksegem egy kis segitsegre.
Ezidaig Mobil 1 New Life 0W40 -et kapott a 93SS B207E, viszont mar nincs ilyen olaj. Ami van helyette azt Mobil 1 FS 0W40 -nek hivjak, de nincs rajta GM-LL-A-025 vagy GM Dexos2 minosites.
Ajanlottak helyette a Mobil 1 ESP 0W40 -et, aminek megvannak ezek a minositesei.
Hasznalt mar ilyent valaki?
Mi a tapasztalat?
Vagy ilyen motorhoz, ami BSR alltal huzva is van 200HP fole, mit javasolnatok?
sziasztok, egy kérdésem lenne. 9-3 motoros tükrében nagysebességnél a tükörüveg indokolatlanul erősen vibrál, mintha valamilyen merevítő elszállt volna benne. ötlete esetleg valakinek? előre is kösz!
Segítségre lenne szükségem! 2008 9-3 1,9 ttid műszerfalon lévő pohártartó szerkezetet szeretném kiszedni! Nem tudom hogy álljak neki, nem szeretnék eltörni semmit!
Már sokszor mondtam, h nem a 7 ülés kell, hanem a tér, meg a variálhatóság. A Sharanhoz is feláras a 6. meg 7. ülés, én sem fizettem volna ki az extrát. Nekünk csak 5 ülés van benn, de azokat úgy variálom, ahogy akarom. Jellemzően a középső ülés be van téve leghátra pótülésnek, így a második sorban levő két ülést közelebb lehet tenni egymáshoz, s ott még bőségesebb a hely. De ha leghátra teszek kettőt, akkor a lábtér hatalmas, nem rugdossa a gyerek az üléstámlát. Ha meg az ötödik ülést középre teszem, s a vezetőét meg megfordítom, akkor tárgyaló. :-)