Nekem ugyan dízel van, de itt már nem is feltétlenül a kilométerek számát tudnám döntően kihozni a témából, sokkal inkább azt hogy mennyi ideig milyen terheléssel dolgozik a motor.
A PSG16-ra az internet népe igen megosztó. Az egyik fele szerint javítható a másik fele szerint meg nem. Sok helyen azt írják/ mondják hogy javíthatatlan máshol meg ugye felújítással kecsegtetnek. Tapasztalat szűkében nehéz lenne bármelyik mellett is letenni a voksot.
A turbó igen, mert ritka. Garrett GT1852V Bár a felújítóknál nem hinném, hogy gond lenne.
A lendkerék ebben már 2tömegű, az OG9-3-asban még 1tömegű volt. Mivel ritka ezért drága, nem a VW vagy PSA csoport árain lehet kapni.
És akkor még ott van a Bosch VP44PSG16-os adagoló. Sokan szidják, nekem nem volt vele gondom. A felújításával kapcsolatban nagyon sokan szkeptikusok, de elméletileg van rá vállalkozó, az eredmény általam nem ismert.
Hát ha kimondottan újat akartam volna meleg és hideg oldal házzal együtt, akkor 200 felett lett volna nekem is. Most már csak egy problémám van remélhetőleg sikerült azt is gyorsan eszközölni. Bár kicsit szkeptikus vagyok vele.
Ez pedig nem más mint a részecskeszűrő. Ugye új van az autón. A injektorok most már jók, remélhetőleg a turbó is. A DPF pedig megint makrancoskodik és nem regenerál. Ugyan írták hogy felhelyezés után kényszer regeneráltatni kell hogy nullázódjanak az értékek, de ez elég barbár megoldás és ugye nem is rizikó mentes, valamint autó specifikus szoftver és hardver nélkül nem fog menni. Szerinted pályán esélyes lehet hogy kikényszerítsem? (Jön a hibakód törlöm és ismét 1 km-en belül visszadobja 90 km/h-nál.) Az autó rossz hőmérséklet érzékelővel megközelítőleg 1000 de ha nagyon rosszindulatúan saccolok maximum 1500 kilométert tett meg. Miután kicseréltem a hőmérséklet érzékelőt, azóta jelentkezik. Addig nem dobta meg a szűrőt hibára.
A középrész, az középrész. A komplett meg a teljes turbó. Mondjuk a tied relatíve nem volt drága, úgy 6 éve 240-et fizettem ki egy újért 260 lovas Aerohoz.
Közben amit találtam az interneten, ott is ehhez hasonlító grafikonoj vannak. Csak közben kaptam már a fikázást hogy a legrosszabb helyre küldtem felújításra mert hogy megbízhatatlanok és silány munkát végeznek. Bár ezt ezér nehéz elhinni mert ha NKH engedélyük van, gondolom hogy nem játszanának vele.
A turbóknál un. úszó illesztésű a csapágyazás, azaz a tengelyhez és a házhoz képest is elfordul, jól érezhető kézzel mozgatva is, tehát tapasztalnod kellett radiális "lógást".
Az axiális irányú tengely elmozdulás is 0,1 ...0,2 mmm körül van, érezhető műszer nélkül is.
Szétszerelt állapotú vizsgálat dönti el, mi is a helyzet.
Érdekelne a véleményed pár szóban az alábbi esetről. Hétvégén a turbót leszedtem, megnéztük. Ránézésre minden rendben, ujjal próbáltuk mozgatni a turbina és a kompresszor kereket is a tengelyénél és nem tapasztaltunk sem axiális, sem radiális lógást. El is küldtem turbóséknak hogy nézzék meg. Hívtak ma, hogy első vizsgálat eredménye a hideg oldalon szivárgás. Hát mondom rendben, ez még simán lehetséges. A kérdés az volt hogy megbontsák-e további vizsgálatra, mert akkor már ha nem vállalom a javítást akkor használhatatlan formában kapom vissza. Mondtam hogy persze ezért is küldtem. Másfél - 2 órával később jött a telefon, hogy menthetetlen a turbóm mert szét van égve belül. A kérdésem igazából az lenne, hogy ha az elmondásuk igaz, akkor nekem jobban kellett volna mindkét oldalon tapasztalnom a lógást nem?
Nem akarok kötekedni, mert nem tudom megcáfolni az elmondottakat, na meg elvégre Ők a szakértők, csak nem egészen erre számítottam.