Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

anonym19 Creative Commons License 2017.09.09 0 0 154806

Közben találtam. 15 ezer forint .

Előzmény: anonym19 (154805)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.09 0 0 154805

Sziasztok!

 

A részecskeszűrő nyomáskülönbség hollanderezett fémcsövét lehet valahol külön kapni? Van a csövön (most már csak volt) egy repedés a peremezett rész alatt. Feltételezem itt elszökött a kipufogó gáz egy része ezért volt állandóan valószínűleg P1901. 

 

h i r d e t é s
MortalWombat Creative Commons License 2017.09.09 0 0 154804

Részben egyetértek veled, de azért szeretnék protestálni is.

Talán azt kellene megnézni, hogy ez - mármint hogy a tulaj viszi az alkatrészt - miért alakult ki.

Szerelő megállapítja a bajt, majd a monitoron mutatja, hogy mennyibe kerül az alkatrész. Mármint a kedvezmény nélküli árat. Aztán ehhez hozzáteszi a beépítés - rezsióradíj alapján számolt, reálisnak érzett - költségét, és mondja, ennyibe fog kerülni.

Aztán az ember hozzáolvas otthon, és rájön, hogy az 50eFt anyag+20eFt beépítési ktg igazából úgy néz ki, hogy 25eFt anyag + 45eFt beépítés. És akkor nagyon-nagyon átcseszettnek érzi magát.

Amikor egyszer egy szerelő mondta, hogy akkor itt az ár a monitoron (100eFt felett volt az alkatrész ár), és akkor ennyi lesz + beép.ktg, akkor mondtam neki, hogy az ott lévő ár 90%-a beépítve. Majd a fazon mosolygott, és annyit mondott, rendben.

És mindenki jól járt.

Mnt ahogy egyszer találtam egy szerelőt, aki már eleve a "szerelős, kedvezményes" árat mutatta a monitoron, és erre tette rá a beépítés ktg-ét. Ez így korrekt, kár hogy a srác csak az egyszerűbb munkákat vállal, számítógépes hibakeresés nem az asztala. 

Az autószerelő bizalmi állás, én azt szoktam mondani, hogy a férfiak "nőgyógyásza". 

Megtalálni azt a szerelőt, aki nem ver át, arra már-már azt lehet mondani, amit te is szoktál: "Csodák holnaptól!"

(Ne vedd magadra!)

Előzmény: BmS1 (154802)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 154803

Itt még az alkatrész árát az is befolyásolja hogy milyen minőségű, melyik gyártó termékét veszi meg az ember.  Pl.: mikor annak idején a 620-as roveren 3 havonta felső lengőkarokat kellett cserélni, vagy összekötőket az nem volt olyan vicces, csak azért mert akkor még a nagyobb árfekvésű alkatrészeket nem vettem meg, zöld fülű voltam. Mondhatnám az volt a tanuló pénz. Azóta csak olyan alkatrészeket veszek meg amik megbízhatókká váltak az idő folyamán. Pl.: lemförder jelen esetben az axiál csukló és összekötő tekintetében. Ezek közel sem olcsó alkatrészek, de más vélemények alapján megbízhatóak és akár 150ekm-et elmennek.

Előzmény: BmS1 (154802)
BmS1 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 154802

Pl seat cordoba 1,6 b 2001 lambda szonda "nagyok"  ára ~48000ft kedvezménnyel ~24000ft Ő 11800-ért hozta igaz h csatlakozó nélkül. A rosszról le kellett vágni és az újra rárakni. 2 éve rendben teszi a dolgát. 

 

Amit leírtál, abban sok érdekes dolog van.

Amit 11,800 Ft-ért megkapsz, az nem az a szonda, amit a "nagyok" 48,000-ért árulnak.

Több, mint vsz. kínai klón. Az, hogy kínai, még nem baj, de hogy sok köztük a gagyi, az már inkább. Ezek -általában- ha pl. monitorszondaként használják őket, még úgy elműködgetnek. Szabályzó szondák esetében jóval magasabb a hőmérséklet, ezt nagy részük nem tolerálja, van hogy pár perc és KO.

A másik lehetőség: lenyúlt szonda. Van a piacon bőven. Csak a rendőr ne jöjjön utánna...

 

Más.

Boldog-boldogtalan kap (majdnem minden nagykertől) 40...45% engedményt. 

Tulaj boldog, megveszi, leteszi a szerelő elé: tessék beépíteni.

A szerelők meghatározó része vagy elengedi eleve a kedvezmény egy részét az ügyfélnek, vagy a vállalási díjából enged.

Ha a tulaj hozza az alkatrészt, akkor nyilván nincs az alkatrészre garancia a szerelőnél, másrészt -csodák holnaptól- egészen másként fog festeni a vállalási ár, a szerelő holnap is ki akar nyitni, ahhoz neki bevételt kell csinálni. Ismerek nem egy szerelőt, aki nem épít be ilyen-olyan hozott alkatrészt, inkább lemond arról a megbízásról. "Tessék mondani, maga az étterembe a hóna alatt viszi a marhahúst a kajához?"

 

üdv

 

 

Előzmény: pinyós (154799)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 154801

Egyet értek a kedvezményes témával. Nekik így is haszon van rajta különben nem érné meg nekik, szóval tudom hogy iszonyat nagy árréssel dolgoznak. A mindent nem lehet itthon megcsinálni elvet elfogadom, viszont az nem opció hogy akár másfél 2 hónapot is várok az időpontra. A jó szerelőknel nagyon sok munkájuk van, lásd Besze Sanyiék (BmS). A legtöbb esetben mindennel utána olvasok, ha van videókat nézek stb. 

A részecskeszűrő probléma már apróbb jelzésekkel célozgatott hogy nincs minden rendben. 2x hibakód de törlés után még jó volt ismét 10 ekm-ig. Utoljára ez már nem segített. Az autó kipufogója és a lökhárító alja is kormos. A teljesítmény az szépen lassan kevesebb lett az autóban és már nem ment úgy. A hibakódnál pedig értelem szerűen vészfutásba tette. Én nem tartom elegáns módszernek a kiiktatását. Így marad a csere.

Előzmény: pinyós (154800)
pinyós Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154800

A részecskeszűrő problémádnak milyen jelei voltak a menettulajdonságban? Én megvettem az autót és rá három napra 3000 körül dadogott ill.  letiltott. Kiolvastuk a hibát, töröltük de visszajött. Felmentem pestre egy részecskeszűrő tisztításra de neki se állt a szaki,  mert megnézte a kocsi hátulját, tiszta korom volt és mondta, h fölösleges nekiálni mert ez szét van olvadva, át van szakadva a szűrő. Én kiírattam az ecu-ból a részecskeszűrőt aztán kivettem fizikailag is. Tényleg szar állapotban volt. A tuningos srác ajánlotta és kiírta az ecu-ból az egr-t meg a pillangószelepet is. 

Előzmény: anonym19 (154798)
pinyós Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154799

Én is hasonlóképpen vagyok. Mondeo2 1,8 td-m volt 12 évig. Mindent én csináltam mert így volt olcsó. A kasznizástól a teljes fényezésen át, hengerfejezés, futómű, ülésfűtésre és szélvédőfűtésre átalakítás, szélvédőcsere stb, de ez most más világ. Tanulgatom amit lehet de itt sokmindenhez nem lehet már hozzányúlni. Az alkarészkereskedő hálózatokról meg annyit, h ez a 40-50% kedvezmény egy parasztvakítás. Én egy kis maszek autósboltban vásárolok és nem volt még olyan alkatrész amit ne tudott volna olcsóbban hozni mint a "nagyok"  kedvezményes ára és minőségi cuccokat hoz a családias vevőkörnek. Ha esetleg probléma van akkor kiharcolja a garanciát és nem széttárja a kezét. Ilyen kereskedők kellenének. Pl seat cordoba 1,6 b 2001 lambda szonda "nagyok"  ára ~48000ft kedvezménnyel ~24000ft Ő 11800-ért hozta igaz h csatlakozó nélkül. A rosszról le kellett vágni és az újra rárakni. 2 éve rendben teszi a dolgát. 

Előzmény: anonym19 (154798)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154798

A "boltos" én vagyok egy személyben meg a "szerelő" is. :D 

Igazából ez úgy néz ki hogy amit lehet magam csinálok az autón és amit nem tudok otthon megcsinálni azzal elviszem. Az egyik alkatrész kereskedés hálózatnál meg jelentős kedvezményem van, így magam szerzem be az alkatrészeket is. Csak most fáj azért egy kicsit két kilót kiadni.  

Előzmény: pinyós (154797)
pinyós Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154797

Akkor hátul is ki kellene cserélni. Nem nagy munka, hamar megvan. Beszéld meg a boltossal, h hozzon mindkettő méretből és visszaviszed amelyik megmarad. 

Előzmény: anonym19 (154796)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154796

Szia! 

 

Köszi az infót. Nekem elől nem kopog, legalább is nem hallani hogy kopogna bármi is az első futóműben. Mivel az axiál csuklókat cserélem meg az összekötőket, gondoltam akkor egyúttal ott kicserélem újra a szilenteket egyben a stab pálcákkal. Hátul a jobb hátuljában viszont van kopogása a stabilizátornak, ha sokat megy hulpis egyenetlen úton.

 

Előzmény: pinyós (154795)
pinyós Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154795

Szia! Én két hete cseréltem hátul stab' szilentet. Autóboltos barátom mondta, h hoz 18-as és 19-est is mert meg tud kopni maga a rúd is, ezért gyártják így. Így is történt! 2 hónapja vettem az autót, ki tudja mióta járt az előző tulaj így az autóval, pedig kopogott rendesen. Bal oldalra felment a 18-as olyan kopott volt ,jobb oldalra pedig a 19-est tudtam felrakni. 

Előzmény: anonym19 (154787)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154794

Közben beszéltem BP-n a Teamtwork gömbcsuklós munkatársával / szakemberével. Szerinte toronycsapágy irányába kellene elsőnek nézni, mert a gömbcsukló inkább kopog mint sem roppanó hangot adjon magáról. Ugyan elfelejtettem írni korábban, amit a telefonban elmondtam a beszélgetés során, hogy nem minden esetben ad hangot. Inkább ritkán ha számszerűsíteni kellene akkor mondjuk 10 alkalomból 1x, max 2x jön elő. Leginkább akkor, amikor merőleges parkolásból teljesen alászedett kormánnyal fordulok ki (tolatva) és tekerem vissza a kormányt a másik irányba. 

Előzmény: anonym19 (154793)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154793

Onnan gondolom, mert eddig sehol nem találtam külön gombcsuklót hozzá. Gondolom nem a ki-bepréselésen múlna a dolog.

Előzmény: BmS1 (154792)
BmS1 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154792

Nem ez a szakerületünk, erre nincs kapásból válasz. Futóműben is jártas kollégám meg nyaral.

Előzmény: anonym19 (154791)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154791

Akkor ezek szerint teljes lengőkar csere. :/ 

Ebben valóban nem lehet kicserélni gömbcsuklót ? 

Előzmény: BmS1 (154790)
BmS1 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154790

 az axiál csukló tud roppanó hangot kiadni ha egyik végállásból tekered vissza a kormányt? 

 

Nem vsz.

Alsó gömbcsukló inkább

Előzmény: anonym19 (154786)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154789

Még ha csak egy mondat erejéig is, de megemlítik az általam is felhozott zéró emissziós dolgot.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2017/09/07/mazda_skyactiv-x_koncepcio_es_a_fenntarthato_zoom-zoom_2030-ig/

Előzmény: anonym19 (154777)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 154788

Azt hiszem marad a tolómérő. Az a 2 méret inkább 4 féle.

Előzmény: anonym19 (154787)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 154787

Srácok, ha valaki tud ebben kérdésben segíteni azt nagyon megköszönném. Az autóhoz 2 féle stabilizátor szilentet lehet kapni. 24 mm vagy 25 mm. Mivel szombaton így is úgy is cserélek több alkatrészt az autón jó lenne ezeket is cserélni, de egy kör alatt jó lenne megejteni nem pedig szétszedni megmérni aztán megrendelni stb. Valaki meg tudja mondani hogy melyik való az enyémhez?

2005 -ös gyártású 

9-3 kombi

Váz szám: YS3FB56W061028101

M. kód: LEZ19DTH17053760

anonym19 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 154786

Amolyan közérdekű információként. Azt hiszem írtam, korábban ha nem, akkor most írom. Horvátországot ugye szépen megjártuk az autóval. Rá 2 napra pedig megdöglött a DPF. 192 ekm van most az autóban. Próbáltam menet közben törölni a tárolt hibát hogy hátha regenerál de 500 m és újra megjött. Új szűrőt Pénteken vehetem át. Szombaton csere + axiál csuklók + összekötők + üa. szűrő + olaj meg a hozzá tartozó dolgok. Egyébként az axiál csukló tud roppanó hangot kiadni ha egyik végállásból tekered vissza a kormányt? . (Rugó nincs eltörve néztem) 

Előzmény: BmS1 (154784)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 154785

Nekem pont az lenne gányolás, ha valahova oda tennék egy nem odaillő órát. :) Tudom ez csak nézőpont kérdése és csupán csak elméleti szinten érdekelt a dolog, mert összehozni valószínűleg elég költséges lenne, ellenben a külön órát bele rakni. 

Előzmény: BmS1 (154784)
BmS1 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 154784

Passz.

De miért nem választod az egyszerű megoldást: ezerféle turbónyomás mérő órát kapsz, szenzorral, nem kell gányolni a műszerfalat.

Előzmény: anonym19 (154780)
FRANKYE Creative Commons License 2017.09.06 0 0 154783

Nem kommentálom melyik a bevált technika. :) 

 

Előzmény: anonym19 (154777)
FRANKYE Creative Commons License 2017.09.06 0 1 154782

"Szóval szerintem kicsit túlhájpolják a Priust..."

 

LOL 

 

Használtan nagyon megéri. Egyébként belül nem kicsi a Prius 2-3 cm-el kisebb mint a 9-5 ugyanazon belső méretei. (Tengelytáv, az első üléseknél a szélesség pl egyforma) Töréstesztje is van olyan jó mint a 9-5 nek. (7 légzsák  vezetőnek térdlégzsák) Régen ezen 2 adattól hogy hanyatt estünk. Szóval Astrához hasonlítani nagyon nem szerencsés.

(csomagtartója kisebb,  viszont jellegéből fakadóan hosszú tárgyak beletehetők)

Kidolgozása "gyengébb" viszont nem néznek ki úgy a kezelőszervei mint a 80-as évek orosz számológépei. (9-5 OG) Városban SOKKAL jobb a Priust használni mert olyan mint egy villanyautó autópályán meg SOKKAL jobb használni a 9-5-öt mert nem zúg emelkedőn (meg "megy " rendesen. ) 130 konstans sebességnél nincs hangja. Ha feljössz egyszer Pestre megmutatom. 

 

"Vagy  egy Opel Ampera  is bejön nekem...(3.5-4 misért vehető is az 5 éves modellek..)" 

 

A piac eldöntötte melyik alkalmasabb normál közlekedésre: több mint 5 milló Priust adtak el pedig nem olcsó.(hosszabb ideje is forgalmazzák)  Amperának 1 db. szervize van az is Bp-en.  Priusnak ha azt mondom 50 akkor keveset mondok sok magán szerviz is van.

 

4M (14M forint volt az előző tulajnak) forintért vettem 98 E km-el 4 évesen  a 9-5-öt

4M (10.5 Forint volt az előző tulajnak) forintért vettem 103E km-el 4.5 évesen a P3-at.

 

Tehát láttunk már olyan autót ami viszonylag rövid idő alatt nagyot veszít az értékéből. :) 

 

53 E kilométert ment Prius (felét városban) 7 éves múlt továbbra sem akar elromlani, a 9-5 a múlt héten is elnyelt 75E forintot, rekordot döntött 3 hibát produkált EGYSZERRE: akkumulátor, generátor, fűtéscsap. Az én hibalistám is van olyan hosszú mint a tied. :) 

 

Nem egy kategória üzem biztonság szempontjából a 9-5-el.

 

A fogyasztást nem is említem mert amit szoktál emlegetni országút + faluk KRESZ-t betartva 9-5 7l/100km A Priusnak 4l/100km. Külvárosban ha használom a két kocsit 9-5 pont a duplája,  belvárosban dugóban pedig 3x-4x fogyasztástól akármeddig. Autópályán 100 felett + 3 L/100km az eltérés tetszőleges tempónál.

 

A Ct 200 az sokkal de sokkal kisebb belül nem is drágább egyébként mint a Prius.

 

Ha valakit érdekelnek az apró technikai "dolgok" : A Toyoda HSD rendszeren felül van benne: Atkinson ciklusú változó szelepvezérlésű benzinmotor. CPU vezérelt elektromos vízpumpa, kipufogó által melegített hűtőkör, "brake by wire", villanymotorral hajtott scroll kompresszoros klíma, Kamm-forma (amit utálok egyébként), teljesen be van burkolva a kocsi alja, könnyű magnézium ötvözetű aluminium felnik dísztárcsával!. Ezek mind a fogyasztást csökkentő megoldások.

Nincs benne hosszbordás szíj, kuplung, generátor, önindító. EGR visszavezetés van mint a dízelekben 200E kilométerenként kell általában tisztítani 20 KHuf ha nem sajátkezüleg csinálja valaki.

Az elektromos "játékszerek" mint HUD beparkolás stb. nem játszanak azok nemrég terjedtek el ezért nem számítanak az összehasonlításban. 

 

Bocs ha nagyon OFF és hosszú voltam úgysem megy ez a fórum és nem én kezdem. :)

 

 

 

Előzmény: combi27 (154775)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 154781
Előzmény: BmS1 (154776)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 154780

Bms1, a témától kicsit eltérve. 

Elméleti síkon hogy ha szeretnék turbó nyomást látni az autó műszeregységén az megoldható úgy hogy egy Z19DTR-ből kiveszem a kombinált órát, ami alapból tartalmazza a turbó nyomás részt és be tenni az én egységembe? Magától valószínűleg nem fog mérni, gondolom kell neki egy nyomásmérő szenzor is. Ezek pedig elvileg adottak, mivel azt az autó is vizsgálja. Egyszerűnek gondolom nem egyszerű feladat, de megoldható egy műszeregység cserével és valamit a szoftveren módosítani?

anonym19 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 154779

Erre vannak a mérnökök hogy ezt kitalálják. :D 

Egyébként ha már tisztán elektromos az autó, akkor a kipufogó és a tank kiesik a képből, annak a helyére biztosan meg lehetne oldani. Alapvetően csomagtér a villanyautóknál nem valami nagy, akár annak alulról elvenni a térből oda is lehetne kialakítást tenni. Én valami olyasmi megoldásba gondolkozok ami gyors csatlakozó elven működik. Egy boxba beáll az autó alulról megy a gép, oldja a csatlakozókat, akkut leemeli, másik akkut helyére teszi rögzíti a csatlakozásokat és mehetsz tovább. Akár ezek a csatlakozó pontok lehetnének már az akkumulátor alján kialakítva is és a rögzítő pontokat ki alakítani az autón, ami mondjuk fülekkel akad be a neki szánt helyre egy rugó ellenében. 

Előzmény: Xebulon (154778)
Xebulon Creative Commons License 2017.09.06 0 0 154778

Egyszerűbb lenne vonóhorgot tenni az elektromos autóra, és ha hosszabb útra mész, akkor felkapcsolsz egy utánfutót.

Az utánfutó tartalmazhat aggregátort, vagy kiegészítő akkucsomagot, sőt akár aggregátor működhetne álló helyzetben is.

Kisebb méretekben az aggregátornak akár még kerekének sem kell lennie, mint a mostani vonóhorogra köthető bicikli szállítóknak - persze ekkor 50-75kg nehezebb nem lehetnek. Más kérdés, hogy ki a fene tud 50-75kg-ot felemelni a vonóhorogra és ott tartani, amíg meg nem húzod a csavarokat.

Tűnödtem, hogy akár tetőcsomagtóval is megoldhatnánk ezt, de ekkora súly felemelni a tetőcsomagtartóra még nehezebb lenne, szóval inkább lehetne vonóhorogra telepíthető hatótáv-bővítőket gyártani.

Előzmény: anonym19 (154777)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 154777

A töltő állomás sem éppen a legkiforrottabb. Én személy szerint nem állnék 1 órát egy töltőállomáson azért hogy "megtankoljak", ráadásul ha előttem még vannak akik sorban állnak akkor ez a szám még nagyobb. Lenne egy olyan elképzelésem, hogy standrad elhelyezésű akkupakkok, amiket a töltőállomáson egy robot segítéségével az autó hasa alól lecsatol egy másikat pedig a helyére tesz. Ezzel a probléma csak az, hogy hatalmas töltő állomások kellenének hatalmas akkumulátor parkokkal. 

A másik problémám hogy kicsiny országunkban a megújuló energia forrásokat nem favorizálja a jó kormányunk, így én ezt a null emissziós dolgot nem igazán tudom befogadni. Valahol azt az energiát meg kell termelni, ahol ugyanúgy megy a környezet szennyezés (kevés országban állítják elő tisztán megújuló forrásból az energiát, amivel az autó közlekedhetne). 

Előzmény: BmS1 (154776)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!