Nekem úgy döglött meg az akku egyszer, hogy este fél 8 körül szépen indított, másnap reggel már semmi. Töltőn rajta volt 1 napot, vissza az autóba továbbra is semmi. (Generátornak nem volt baja) Új akku ismét minden rendben.
Az enyém dettó, csak fordítva :D
reggel és délután egykor is simán indult, majd este 22:00-kor műszak után már csak a relé kattogott...
Bebikáztuk, hazamentem, reggel viszont már érezhető volt hogy éppen elindította...
A döglött akku feszültsége 12.8V , műszerre téve 780A indítóármaból 63A..minden elektromos dolog normálisan működött a kocsin, még a világítás is normális fényerővel ment gyújtáson..csak indítani nem indított....
Nekem úgy döglött meg az akku egyszer, hogy este fél 8 körül szépen indított, másnap reggel már semmi. Töltőn rajta volt 1 napot, vissza az autóba továbbra is semmi. (Generátornak nem volt baja) Új akku ismét minden rendben.
Más. Épp 8 hónapja cseréltünk akkut (Bosch) egy Corsában. Tegnap jött a tulaj, vmi nem kerek. Töltés OK, az akku KO. Visszafizettem az árát. Mire elbírálná a forgalmazó, soxor lemegy a nap, csomó macera, a tulaj járni akar a kocsijával.
Pont egy hete írtam, hogy az én akksim 4 éves és jó. Már nem jó.
3 napja nem volt töltés, megcsinálták a generátor állítólag szabályzó hibája volt. Próbáltam feltölteni az akksit de nem lehetett.
Nem tudni az akkumulátor tette tönkre a generátort vagy fordítva.
Az a furcsa 16 órán volt töltőn 1 század voltot sem változott a feszültség (12.63 V) a töltőáram pedig maradt a 4 A, mikor levettem a töltőt akkor 11.53 ra visszaesett a feszültség, természetesen nem indított. Most feltettem az új akkumulátort tölteni annak szép lassan század voltonként megy fel a feszültsége.
Az a kérdésem: hogy lehet a töltést felveszi 16 órán keresztül a töltőáram nem csökken, a kapocsfeszültség mikor töltöd az 1 század voltot sem változik.
A sok város most kivételesen nem játszik. Vasárnap 800km-et tett meg szinte megállás nélkül. Tegnap hazafelé tartva az utolsó 5-6 km-ben dobta be. Kitöröltem, majd reggel 3 km-en belül visszadobta. (Hétfőtől szerdáig ugyan több lakott területet látott de az össz táv 45 km reggel majd délután. )
Mester, ugye korábban már beszéltünk a jó illetve a nem jó DPF-emről. Úgy néz ki nagyjából 5-7-10 ekm-enként visszadobja hibára a részecskeszűrőt. Semmi mást nem jelez hogy probléma lenne csak a P1901. Ha a szűrő ténylegesen eltömődött lenne ez gyakrabban ismétlődő probléma lenne nem? Valamint ettől érezhetem úgy néha alacsonyabb fordulaton mintha nagyon finoman rángatna (fojtás)?
A jámbor tulaj nem veszi észre. A regenerálásnál extrém mennyiségű gázolaj kerül az égéstérbe, aminek egy része nem ég el, a gyűrűk mellett lekerül az olajteknőbe, a szint akár még emelkedhet is. Csak éppen a matéria már rég nem motorolaj, minden regeneráláskor egyre hígul. Végül -peches esetben- a motor beáll.
Ez egyébként tök gyakori hogy a benzines motorok így zabálják az olajat? Egy csomó típusról hallom ezt és nem túl megnyugtató (Opel Ecotec, Ford Zetec, és a Mazda MPS). Dízelnél miért nem ilyen gyakori?
szerintem azért minőségbeli különbség az van.. ugyan azt a méretű akksit gyártják , csak mondjuk belül némileg különbözik az alkatrész minőségre, vagy technológiára..Méret és minden egyéb egyezik ezért akár automata soron is készülhet ugyan azon a soron...
A guminál is "csak" a keverék különbözik, na meg a felirat :D
Egyetértek felvetéseddel. Elsőnek nem is akartam elhinni. Egy jó ismerős mondta aki ott dolgozik. Ha Ő hazudott akkor nyilván én is, bár a gyárról egyébként elhiszem hogy csak másik matricát használtak. Mondjuk attól hogy esetleg egy sorról jön még simán lehet hogy más más termék.
Egy gyárban a jászságban úgy címkézik az akkumulátorokat hogy: Varta, Varta, Noname, Noname, Noname, Varta, Noname, Varta, Varta és így tovább. (A sorrend csak a személtetés miatt, nem kell kész pénznek venni) . Ugyanolyan akkumulátorokról beszélünk csak egyikre ez a címke megy a másikra másik címke és utána kerül ki az EU piacra.
Akkor vehetünk akár a neves gumigyártóktól is más néven árult "budget" gumikat is, hiszen ugyan azon a soron gyártják ahol a Bridgestone, Hankook stb..nagy márkákat....
minek vegyem meg a drágát, ha az olcsó ugyan ott készül :D
Ha már akku téma. Egy gyárban a jászságban úgy címkézik az akkumulátorokat hogy: Varta, Varta, Noname, Noname, Noname, Varta, Noname, Varta, Varta és így tovább. (A sorrend csak a személtetés miatt, nem kell kész pénznek venni) . Ugyanolyan akkumulátorokról beszélünk csak egyikre ez a címke megy a másikra másik címke és utána kerül ki az EU piacra.
Kis téma váltás erejéig:
Nősülésen túl vagyok. Nászútra Saabbal mentünk és szépen viselte az utat. Sibenik-Podsolarsko -ban volt a szállás és a környéken még mászkáltunk. 2 teli tank + 1/4-ed amit elfogyasztott gázolajból. Odafelé szinte végig klímával, visszafelé csak néha volt bekapcsolva az időjárásnak köszönhetően 16-18 fokra visszahűlt a hőmérséklet. Az autó 2 hibát produkált a nyaralás alatt. Egyet az odafelé, mert a jobb első tompított kiégett, ezt Szfváron cseréltem. A másikat egyik délután indítottuk és a légzsákra panaszkodott, de pár másodperc után ott is visszatért a rend. Az akku-t nem tudom hány éves benne, de nálam 1 évet eddig lehúzott.
A tökéletes állapotú akkut is legfeljebb nyolcszor-tízszer lehet a mélykisütött állapotból visszahozni. A kapacitásából minden ilyen alkalommal veszít valamennyit, egy alkalmat a jó akku vidáman túlél.
Enyém pont 4 éves és még jó. Ha nem használom 2 hétig vagy csak ritkán akkor rá szoktam tölteni 1-2 órát amíg látszik a töltőn, hogy már nem vesz fel áramot. Egyszer sikerült 0 voltra lemeríteni úgy 2 éve de még tökéletes.
Öcsém Opel Corsa C dízeléből (2006-os) 8 év után volt kuka a gyári akku
1983-as Mazdámat azzal a Varta akkuval vettem amivel 7 év után eladtam (hibátlan volt, -16-fokbanban is pöcc röff, télen nyáron csillaggarázs
2014 november 18-án vettem ZAP Silver akkumat a Saab-ba..80Ah/780A (28 ezer forintért) , 2017 augusztus 2-án minden előjel nélkül adta meg magát....2 év 10 hónapot bírt, 63A indítóáram volt benne műszer szerint.....Sziki Tomiék szerint kb ennyit bírnak , mert sok a fogyasztó s leterhelik folyamatosan az aksit......
Akartam Vartát venni, de Veszprémben egyszerűen nem lehetett kapni az akkuboltokban, a Tecskóban meg OBI-ban nem volt 80Ah-ás, meg ki tudja meddig tárolták már őket....
Az akkuk szulfátosodása kb. 90%-os töltöttségi szinten már beindul. Ez alá nemigen kell engedni, ha mód van rá.
Ennek alapján szvsz. érdemes a 90 és 100% közötti állapotot tartani. A tényleg profi töltők az utólsó 2-3%-ot csepptöltés módon prezentálják, 1 A körüli, vagy még alacsonyabb töltőárammal.
(a kereskedők szerint sokat romlott a mostani ólom minősége az újrafelhesználás miatt, ami az élettartamok romlását okozza. Akár hihető is lehet, mert csak akarás/pénz kérdése a szennyeződések eltávolítása)
Ja nem, a harmadik mondatom azoknak szólt akik szerint sok az off.
Saabom van pedig, még mindig. És tényleg az az igazság hogy azt a komplex tudást, amit az autó nyújt, ma szinte semmi elérhető árú használtautó nem tudja. Gyors, biztonságos, van benne elég hely, nem néz ki vállalhatatlanul (bár a régi különcségnek lőttek).