(a kereskedők szerint sokat romlott a mostani ólom minősége az újrafelhesználás miatt, ami az élettartamok romlását okozza. Akár hihető is lehet, mert csak akarás/pénz kérdése a szennyeződések eltávolítása)
Ja nem, a harmadik mondatom azoknak szólt akik szerint sok az off.
Saabom van pedig, még mindig. És tényleg az az igazság hogy azt a komplex tudást, amit az autó nyújt, ma szinte semmi elérhető árú használtautó nem tudja. Gyors, biztonságos, van benne elég hely, nem néz ki vállalhatatlanul (bár a régi különcségnek lőttek).
A Discoból tavaly dobtam ki a gyári 11 éves aksit, pedig minden mérés szerint jó volt még. Csak mivel a D3 elég érzékeny az akkura, jobb a békesség alapon inkább frissítettem.
A hagyományos un. indítóakkumulátorok napi önkisülését átlag 1%-nak írja a szakirodalom. Ez 38 fok felett felgyorsul. Nem nagy csoda, ha az utcán tartott autó egy hónap után nem indul be. Ráadásul a rövid távokra használt autóknál kicsi a töltési idő, leállítás után a motor hője meg rátesz egy lapáttal az önkisülésre.
(Nem hülyeség a hátsó ülés alatti akku, nem csak a súlyelosztás javítása miatt.)
Minden harmadik akku élettartama lépi túl a 3 évet. Amikor látsz egy hétéves, még működő akkut, akkor ez nehezen hihető, pedig ez van.
Ilyenekkel provokáljuk a topik legénységét, miközben ilyen drága a bendzin? na jó, van az almáriumban pont ilyen szép ínyencfalatokra némi üvegben eltéve. :D (ez nem a száb topik?)
Szerintem a Priust fejezzük be mert nem ide való. Rengeteg infó van a neten róla száz szónak is egy a vége: nem merül le a hibrid akksi, a normál akksi pedig ha lemerül akkor - mert rajta felejtetted a belső világítást vagy rossz már az akksi - zseb bikával is be lehet indítani a kocsit.
Én 1 hónap után most mentem a 9-5 -el egy kört simán beindult mondjuk nekem mindig garázsban áll nálad más gond van lehet rossz már a pozitív kábeled.
Hali érdekel valakit saab 9-3 2 lityó turbó motoralkatrészek? Hengerfej, olajteknő, szíjtárcsa, vezérműház, vezérlés cuccok, szelepfedél, kartergázegység olajnívópálca egység, vízpumpa, olajszűrőház, 3db fasza állapotú hajtókar dugattyúval, a dugattyú paláston semmilyen kopás nem látszik. Turbó kicsit lóg a tengelye azt nem mondom hogy tökéletes. Nagyjából ennyi.
A hibrid akksit nem tudja lemeríteni egy fogyasztó pl. a gagyi Pajzs riasztó ezért nem merül le 1 év alatt sem. A 12 voltos le tud merülni de bikázható mint írtam.
A kis akksi a computerek, riasztó, világítás, rádió stb miatt van.
A nagy akksi tárolja a fékezésből származó energiát, ill. gyorsításkor onnan vesz energiát, indítja b.motort, klíma arról megy ha áll a b.motor, tölti a kis akksit.
Felpörgeti kb. 1000ford/percre a b.motort mielőtt benzint és gyújtást ad. Ez azért jó mert van már rendes olajnyomás és nem 2-3-400ford/perc-es sebességgel indul a motor mint más autóknál. Ha forgalomban átmész BP-en 100x is leáll és újraindul a b.motor.