Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Fmori_406 Creative Commons License 2017.06.30 0 0 154578

Szokásosan klassz cikk! :)

Prémium nem lesz idén?

 

Üdv: Feri

Előzmény: BmS1 (154575)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.29 0 0 154577

A kékhez inkább a vajszínű, vagy mogyoró színű jön(ne) be nekem.

Ezzel a motorral tökös az autó, de a kasztni némileg/eléggé szűk. A 135i meg méginkább az.

 

üdv

Előzmény: KawaBazsy (154576)
h i r d e t é s
KawaBazsy Creative Commons License 2017.06.29 0 0 154576

A kék a pirossal nekem se tecc. Ez a motor viszont a nyitható fémtetős kasztniban eddig tetszett, de mostmár nem annyira.. :-)

Előzmény: BmS1 (154575)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.29 0 0 154575

Urak, kis off.

 

A szomszéd füve se mindig sokkal zöldebb.

 

http://injektor.hu/10-hogyisvanez/227-hogy-is-van-ez-milyen-is-az-%C3%A9v-motorja

Előzmény: HPT 9-3 (154574)
HPT 9-3 Creative Commons License 2017.06.29 0 0 154574
titite1 Creative Commons License 2017.06.27 0 0 154573

Vmikor augusztus elejere is lehetne eg minitalit szervezni, mondjuk ne a Lurdyba. 

anonym19 Creative Commons License 2017.06.27 0 0 154572

Ezzel én is így vagyok. Szívesen részt vennék, csak vendégeink lesznek teljes hétvégére. 

Előzmény: titite1 (154569)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.27 0 0 154571

SAAB facebook csoport is szervez péntekre egy találkozót a Lurdyba. Szerintem kooperáljatok, lehet nem is ismeri egymást a két csapat.

 

Előzmény: BlackStar (154568)
az igazi Megyó Creative Commons License 2017.06.27 0 0 154570

és ha valamelyikőtök eljön, akkor már ketten leszünk :D

 

Á, nem beszéltük meg az időpontot meg a helyszínt! Meg a panorámás kilátást...Dehogy :-D No para, ott leszek ahogy ígértem, hozz BMW-t is, ha ránk sötétedne.

 

0001. Blakszta

0002. Megyó

0003. 

0004.

0005.

0006.

0007.

Előzmény: BlackStar (154568)
titite1 Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154569

En mennek szivesen, ha nem lennek mashol, pedig nagyon is leszek. Mashol sajna. 

Előzmény: BlackStar (154568)
BlackStar Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154568

Ez az, szigorúan egymás torkának, és sem csinálnám máshogy, meg úgyis elfogytak má az ódisok :D
nem is akarok zavarni, csak azért okvetetlenkedem, mert pénteken Száb Tali lesz, és ha valamelyikőtök eljön, akkor már ketten leszünk :D
Azt találtam ki, hogy a Keresztúri-Kerepesi sarkon levő Megdanászba kéne úgy este hét körül tömeget képezni, de ez még képlékeny, mint hondaszivik a lánctalp alatt.

Úgyhogy: Jelenléti ív @ 2017 június 30, délután 19:00:

 

0001. Blakszta

0002.

0003. 

0004.

0005.

0006.

0007.

(látty'átok füleim szemtükkel mennyit segítettem? már csak oda kell kaparni a nikket. az én nikkem (a Félig Agy Nélküli Nikk) már ott van. )

:D

FRANKYE Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154567

Még egyszer írok aztán elengedem ezt a témát.

 

A főtengely ára az  excell táblázatban amiben a költségeket vezetem az melyik sor? Mert én nem találom de te elegánsan hozzáadtad a költségekhez. Egyébként még egyszer: 20Ft/km gumikra, javítási, karbantartási  költségekre nem sok.

Azt is leírtam miért nem vettem komolyan a főtengely "hibát". Egyébként 10 200 km ment bele javítás óta, 2x 3x meg is volt hajtva. Olajfogyasztás az 0. maxon volt egy éve most is azon van szerintem sikerült a javítás.

 

Te még nem láttál olyat, hogy nem volt 100%-os egy alkatrész és nem cserélték ki?

Előzmény: BmS1 (154564)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154566

Nem.

 

Le lett írva lapozz vissza. :)

 

Előzmény: combi27 (154565)
combi27 Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154565

tényleg csak mint laikus írnék ide valamit...

 

A 3000 V6 benzinnek a valódi tuningjához nem lehet hogy az automata váltó miatt nem került sor?

Az enyémnek is limitálni kell a max nyomatékot 350Nm-re ha töltenének rá egy komolyabb SW-t.

 

BmS1 Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154564

Frankye, kérdés, hogy etikátlanul viselkedtem-e.

Ezt írtam:

 

De saját magadnak is van tapasztalatod a 2,3 Turbó "megbízhatóságáról", miért nem állsz ki vele, és meséled el?? Csak őszintén ám  :-)))  

 

Senki sem kérte volna számon tőled, ha nem reagálsz rá, és nem mesélsz. De ha már megtetted, akkor -gondolom- elvárható lett volna a valóság előadása, erre próbáltam a "feledékenységgel"  utalni, olvass vissza. Nem vetted a lapot. Ezt követően írtam be levelezésünk egy nagyon kis töredékét, egy fél mondatot, nem hittem volna, hogy hadititok. Azt hiszem, ennyi belefér, és nem kell ezért magyarázkodnom. Benned pedig a feltétlen visszavágás dolgozott.

 

Megbántani semmiesetre sem akartalak, ha mégis így adódott volna, akkor őszintén sajnálom, elnézésed kérem. A jövőben kerülni fogom a veled történő konfrontációt.

 

Üdv

Előzmény: FRANKYE (154563)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154563

Nem erőlködöm  te idéztél, hogy igazad bizonyítsd egy 1 évvel írott e-mailemből. Az ügyfeleid leveleiből is szoktál idézni nyílt fórumon? Gondolom nem vagy csak én élvezem ezt a kiváltságot?

 

Megtennéd, hogy törölteted   azokat  a posztokat?

 

Köszönöm.

 

Előzmény: BmS1 (154559)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154562

Aero? 

A hírhedt rossz kenése miatt. Beálló hajtókarok, stb. Amúgy jó motor, tényleg!

Előzmény: FRANKYE (154533)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154561

Jáj, a 3.0 dízelre gondoltam... ha jól tudom itt is szívott valaki vele nem keveset (már ő se nagyon írogat).

Ez mellément, mert tudtam hogy valami Isuzu, de már nem mertem volna megesküdni hogy melyik. Mekkora flád! :)))) 

Előzmény: KawaBazsy (154537)
Alter Schwede Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154560
BmS1 Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154559

Frankye, ne erőlködj annyira.

 

Valótlanságot állítottál  (...mert nics semmi baja),  miközben a repedt főtengelyt építtetted vissza. Ami persze a Te ügyed, egészen addig, amíg nem kezdessz el ködösíteni meg kamuzni, amikor a költségszámításból nagyvonalúan kihagytad.

 

Fátylat rá.

 

Nem annyira értem, miért rugózol annyit a nyomatéki fordulat/leszabályozási fordulat kérdésen.

 

Mintha írtam volna:  

Legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám / leszabályozási fordulatszám: ott a pont.

 

Olvasni tudni kell(ene)  :-D

 

 

 

Előzmény: FRANKYE (154558)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154558

Az én főtengelyem senkit nem érdekel  (még engem sem) csak téged. Majd megoldom a problémát ha jelentkezik.

 

Ellenben a B308 motor nyomatékáról, fordulatszámáról, teljesítményéről és a szoftveres tuningjáról írhatnál bővebben mert látszik otthon vagy benne.

 

 

 

"OPEL OMEGA 3,0 V6 24V: 211 LE (6000/perc), 270 Nm (3400/perc), sűrítési arány: 1:10,8 
SAAB 9.5 3,0 V6 24V: 200 LE (5000/perc) 310 Nm (2500/perc) , sűrítési arány 1:9,5 töltőnyomás:0,27 bar 

 

A turbósított motornak a nagyobb nyomaték ellenére kisebb a teljesítménye, mert 20%-kal kisebb a fordulatszáma!

Ha a tuner a turbós motort engedi forogni akár csak 6000-ig, már jelentős eredmény jön"

Előzmény: BmS1 (154554)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154557

Lehet nem bír többet a blokk...

 

Persze, még ez is bejöhet. Nem szabad erőltetni.

De a 2,3 turbó blokk (tartósan) legalább annyira nem bírja sem 230, sem 260, főleg még  több pacival sem....

Előzmény: korzo (154555)
BlackStar Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154556

Drága Hölgyek és Urak! (és Korzó! :) )

Tisztelettel invitállak titektet, hogy toljátok el értékes arcotokat jövő péntek délután/este SZÁBTALIra* (formátumát tekintve örsgyülire). 
Úgy este hét körül kéne, és mondjuk a Keresztúri-Kerepesi sarkon levő MekDonyeck nevű közintézményben.
Jelenléti ív @ 2017 június 30, délután 19:00:

 

0001. Blakszta

 

 

Gyertek!
Illetve javasoljatok alternatív helyszínt, ha ez nem tecc. (Hold nem játszik, különben is a pitbullok óbégatnak rá.)
:D

___________________________________

* Jöhetnek ám róverrel is az érintettek, ha rá mernek merészkedni az aszfaltra :D

korzo Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154555

Lehet nem bír többet a blokk...

Előzmény: BmS1 (154549)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154554

Mellékvágány :-DD

 

Mi van a főtengely témával?

Megragasztottad :-D

 

 

üdv

Előzmény: FRANKYE (154552)
BlackStar Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154553

 

> Én kipróbáltam egy csomó műanyag "black color restorer"-t,

mitakarszezzelmondani?

:D

Előzmény: combi27 (154341)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154552

Abban egyet értünk legnagyobb nyomaték 3100 ford./m legnagyobb telj. 5000 ford./m leszabályozás 6200 ford./m. ?

 

Előzmény: BmS1 (154551)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154551

 Hello, Frankye!

 

Örömmel hallom, hogy a Te főtengelyed öngyógyuló! Ritkán fordul elő ilyen hír az ember életében :-D

 

 

"hogy nem említetted a főtengely repedés kérdését. " 

 

Mert szerintem nincs semmi baja. (mármint a főtengelnek)  A Google 1 darab  B235 motor főtengely törést talált.

 

Ehhez képest egy évvel ezelőtt még repedt volt :-(

 

...de UV fénynél találtak hajszálrepedést. 

 

Szerintem ne ragozzuk.

 

Legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám / leszabályozási fordulatszám: ott a pont.

 

 

Üdv.

Előzmény: FRANKYE (154550)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154550

 

"hogy nem említetted a főtengely repedés kérdését. " 

 

Mert szerintem nincs semmi baja. A Google 1 darab  B235 motor főtengely törést talált. Kis esélyt látok rá , hogy az enyém legyen a második.  A szerviz aki csinálta a motort "szeret" mindent kicserélni a 2 E km-s Sachs kuplungot is ki akarta cserélni, hogy rossz. Mondtam marad.

 

20Ft/km szerviz, gumi, klímatöltés, fék, olajcsere, polirozás stb. költség kimondottan  baráti egy ilyen kocsitól. A Prius 9 Ft-nál tart és nem romlott el rajta semmi.

 

 

" memória a mi korunkban már sajnos nem hasít úgy, mint korábban."  És sajnos a logika és a tudás sem. :)

 

 

"OPEL OMEGA 3,0 V6 24V: 211 LE (6000/perc), 270 Nm (3400/perc), sűrítési arány: 1:10,8 
SAAB 9.5 3,0 V6 24V: 200 LE (5000/perc) 310 Nm (2500/perc) , sűrítési arány 1:9,5 töltőnyomás:0,27 bar 

 

A turbósított motornak a nagyobb nyomaték ellenére kisebb a teljesítménye, mert 20%-kal kisebb a fordulatszáma!

Ha a tuner a turbós motort engedi forogni akár csak 6000-ig, már jelentős eredmény jön"

 

Ez így nem igaz te kevered a max teljesítményhez tartozó fordulatszámot (ami B308-nál 5000 ford/p) a maximális fordulatszámmal ami B308 6200 ford/p GYÁRILAG.  (6200-nél van a fuel shut-off a Wis szerint)

 

"A NEM tuningolható állítás (szerintem) zöldség."  

 

Szerintem nem. :)

 

Link: http://www.powerchipgroup.com/datasheets/5/SAA0021.pdf itt is csak 35 le-t adnak a teljesítményhez.

 

A Maptun is csak 25 Le-t ad hozzá biztos azért mert nem értenek hozzá. https://www.maptunparts.com/tuning-kits/saab-9-5/2002/30t-200-hp-v6-1998-2003/at/3914

 

Abban igazad van nem 20 Le-t lehet rátenni (mint írtam) hanem hatalmas 35 Le-t a gyári teljesítményhez, itt tévedtem egy nagyot. :) A chip tuningra gondoltam nem arra, hogy átépítik az egész motort. Nincs benne boost control ezért nehézkes nagy teljesítményt kivenni a B308-ból + mechanikailag is gyenge a motor belül.

 

 

 

 

Előzmény: BmS1 (154549)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154549

Hello, Frankye!

 

Remélem őszinte voltam :)

Ezt nem is kétlem:-))

 

A memória a mi korunkban már sajnos nem hasít úgy, mint korábban. Csak ennek tudom be, hogy nem említetted a főtengely repedés kérdését. Költségkímélés miatt visszakerült a hajszálrepedéses főtengely. Ha újat kapott volna, akkor a 20 Ft/km javítási költség máris 23....24 Ft körül lenne, ami szerintem megengedhetetlenül sok(k).

Gondolj bele: úgy 2millió km. körül járok saját autóval. 23Ft/km-nél ez 46,000,000 Ft körül (vagy felette) lenne. Gyakorlatilag hajlék nélküli lennék. Na, ezt nem kérjük. Szeretem, ha van fedél a fejem felett :-D

 

 

V6 turbó:

 

Nagy tuning cégek rátesznek kb 20 Le-t a 200-ra komoly "tuning".

Valószínűleg olyan kicsi volt a darabszám, azon belül a célközönség nem volt fogékony a tuningra, hogy nem érte meg komolyabban foglalkozni vele.

Gondold át:

 

OPEL OMEGA 3,0 V6 24V: 211 LE (6000/perc), 270 Nm (3400/perc), sűrítési arány: 1:10,8 
SAAB 9.5 3,0 V6 24V: 200 LE (5000/perc) 310 Nm (2500/perc) , sűrítési arány 1:9,5 töltőnyomás:0,27 bar 

 

A turbósított motornak a nagyobb nyomaték ellenére kisebb a teljesítménye, mert 20%-kal kisebb a fordulatszáma!

Ha a tuner a turbós motort engedi forogni akár csak 6000-ig, már jelentős eredmény jön. Ehhez csak szoftveres machináció kell, esetleg a bef.szelepek cseréje. És: röhejesen alacsony töltőnyomáson. Ha ehhez is, csak egy picit is hozzányúlnak, akár csak a viccesnek tűnő 0,4...0,45 bar környékére, már nem is olyan kicsi a többlet teljesítmény.

A NEM tuningolható állítás (szerintem) zöldség.

 

Üdv.

 

Előzmény: FRANKYE (154547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!