és ha valamelyikőtök eljön, akkor már ketten leszünk :D
Á, nem beszéltük meg az időpontot meg a helyszínt! Meg a panorámás kilátást...Dehogy :-D No para, ott leszek ahogy ígértem, hozz BMW-t is, ha ránk sötétedne.
Ez az, szigorúan egymás torkának, és sem csinálnám máshogy, meg úgyis elfogytak má az ódisok :D nem is akarok zavarni, csak azért okvetetlenkedem, mert pénteken Száb Tali lesz, és ha valamelyikőtök eljön, akkor már ketten leszünk :D Azt találtam ki, hogy a Keresztúri-Kerepesi sarkon levő Megdanászba kéne úgy este hét körül tömeget képezni, de ez még képlékeny, mint hondaszivik a lánctalp alatt.
Úgyhogy: Jelenléti ív @ 2017 június 30, délután 19:00:
0001. Blakszta
0002.
0003.
0004.
0005.
0006.
0007.
(látty'átok füleim szemtükkel mennyit segítettem? már csak oda kell kaparni a nikket. az én nikkem (a Félig Agy Nélküli Nikk) már ott van. )
A főtengely ára az excell táblázatban amiben a költségeket vezetem az melyik sor? Mert én nem találom de te elegánsan hozzáadtad a költségekhez. Egyébként még egyszer: 20Ft/km gumikra, javítási, karbantartási költségekre nem sok.
Azt is leírtam miért nem vettem komolyan a főtengely "hibát". Egyébként 10 200 km ment bele javítás óta, 2x 3x meg is volt hajtva. Olajfogyasztás az 0. maxon volt egy éve most is azon van szerintem sikerült a javítás.
Te még nem láttál olyat, hogy nem volt 100%-os egy alkatrész és nem cserélték ki?
De saját magadnak is van tapasztalatod a 2,3 Turbó "megbízhatóságáról", miért nem állsz ki vele, és meséled el?? Csak őszintén ám :-)))
Senki sem kérte volna számon tőled, ha nem reagálsz rá, és nem mesélsz. De ha már megtetted, akkor -gondolom- elvárható lett volna a valóság előadása, erre próbáltam a "feledékenységgel" utalni, olvass vissza. Nem vetted a lapot. Ezt követően írtam be levelezésünk egy nagyon kis töredékét, egy fél mondatot, nem hittem volna, hogy hadititok. Azt hiszem, ennyi belefér, és nem kell ezért magyarázkodnom. Benned pedig a feltétlen visszavágás dolgozott.
Megbántani semmiesetre sem akartalak, ha mégis így adódott volna, akkor őszintén sajnálom, elnézésed kérem. A jövőben kerülni fogom a veled történő konfrontációt.
Nem erőlködöm te idéztél, hogy igazad bizonyítsd egy 1 évvel írott e-mailemből. Az ügyfeleid leveleiből is szoktál idézni nyílt fórumon? Gondolom nem vagy csak én élvezem ezt a kiváltságot?
Valótlanságot állítottál (...mert nics semmi baja), miközben a repedt főtengelyt építtetted vissza. Ami persze a Te ügyed, egészen addig, amíg nem kezdessz el ködösíteni meg kamuzni, amikor a költségszámításból nagyvonalúan kihagytad.
Fátylat rá.
Nem annyira értem, miért rugózol annyit a nyomatéki fordulat/leszabályozási fordulat kérdésen.
Mintha írtam volna:
Legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám / leszabályozási fordulatszám: ott a pont.
Tisztelettel invitállak titektet, hogy toljátok el értékes arcotokat jövő péntek délután/este SZÁBTALIra* (formátumát tekintve örsgyülire). Úgy este hét körül kéne, és mondjuk a Keresztúri-Kerepesi sarkon levő MekDonyeck nevű közintézményben. Jelenléti ív @ 2017 június 30, délután 19:00:
0001. Blakszta
Gyertek! Illetve javasoljatok alternatív helyszínt, ha ez nem tecc. (Hold nem játszik, különben is a pitbullok óbégatnak rá.) :D
___________________________________
* Jöhetnek ám róverrel is az érintettek, ha rá mernek merészkedni az aszfaltra :D
"hogy nem említetted a főtengely repedés kérdését. "
Mert szerintem nincs semmi baja. A Google 1 darab B235 motor főtengely törést talált. Kis esélyt látok rá , hogy az enyém legyen a második. A szerviz aki csinálta a motort "szeret" mindent kicserélni a 2 E km-s Sachs kuplungot is ki akarta cserélni, hogy rossz. Mondtam marad.
20Ft/km szerviz, gumi, klímatöltés, fék, olajcsere, polirozás stb. költség kimondottan baráti egy ilyen kocsitól. A Prius 9 Ft-nál tart és nem romlott el rajta semmi.
" memória a mi korunkban már sajnos nem hasít úgy, mint korábban." És sajnos a logika és a tudás sem. :)
"OPEL OMEGA 3,0 V6 24V: 211 LE (6000/perc), 270 Nm (3400/perc), sűrítési arány: 1:10,8 SAAB 9.5 3,0 V6 24V: 200 LE (5000/perc) 310 Nm (2500/perc) , sűrítési arány 1:9,5 töltőnyomás:0,27 bar
A turbósított motornak a nagyobb nyomaték ellenére kisebb a teljesítménye, mert 20%-kal kisebb a fordulatszáma!
Ha a tuner a turbós motort engedi forogni akár csak 6000-ig, már jelentős eredmény jön"
Ez így nem igaz te kevered a max teljesítményhez tartozó fordulatszámot (ami B308-nál 5000 ford/p) a maximális fordulatszámmal ami B308 6200 ford/p GYÁRILAG. (6200-nél van a fuel shut-off a Wis szerint)
Abban igazad van nem 20 Le-t lehet rátenni (mint írtam) hanem hatalmas 35 Le-t a gyári teljesítményhez, itt tévedtem egy nagyot. :) A chip tuningra gondoltam nem arra, hogy átépítik az egész motort. Nincs benne boost control ezért nehézkes nagy teljesítményt kivenni a B308-ból + mechanikailag is gyenge a motor belül.
A memória a mi korunkban már sajnos nem hasít úgy, mint korábban. Csak ennek tudom be, hogy nem említetted a főtengely repedés kérdését. Költségkímélés miatt visszakerült a hajszálrepedéses főtengely. Ha újat kapott volna, akkor a 20 Ft/km javítási költség máris 23....24 Ft körül lenne, ami szerintem megengedhetetlenül sok(k).
Gondolj bele: úgy 2millió km. körül járok saját autóval. 23Ft/km-nél ez 46,000,000 Ft körül (vagy felette) lenne. Gyakorlatilag hajlék nélküli lennék. Na, ezt nem kérjük. Szeretem, ha van fedél a fejem felett :-D
V6 turbó:
Nagy tuning cégek rátesznek kb 20 Le-t a 200-ra komoly "tuning".
Valószínűleg olyan kicsi volt a darabszám, azon belül a célközönség nem volt fogékony a tuningra, hogy nem érte meg komolyabban foglalkozni vele.
Gondold át:
OPEL OMEGA 3,0 V6 24V: 211 LE (6000/perc), 270 Nm (3400/perc), sűrítési arány: 1:10,8 SAAB 9.5 3,0 V6 24V: 200 LE (5000/perc) 310 Nm (2500/perc) , sűrítési arány 1:9,5 töltőnyomás:0,27 bar
A turbósított motornak a nagyobb nyomaték ellenére kisebb a teljesítménye, mert 20%-kal kisebb a fordulatszáma!
Ha a tuner a turbós motort engedi forogni akár csak 6000-ig, már jelentős eredmény jön. Ehhez csak szoftveres machináció kell, esetleg a bef.szelepek cseréje. És: röhejesen alacsony töltőnyomáson. Ha ehhez is, csak egy picit is hozzányúlnak, akár csak a viccesnek tűnő 0,4...0,45 bar környékére, már nem is olyan kicsi a többlet teljesítmény.