Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MrTinkertrain Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154562

Aero? 

A hírhedt rossz kenése miatt. Beálló hajtókarok, stb. Amúgy jó motor, tényleg!

Előzmény: FRANKYE (154533)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154561

Jáj, a 3.0 dízelre gondoltam... ha jól tudom itt is szívott valaki vele nem keveset (már ő se nagyon írogat).

Ez mellément, mert tudtam hogy valami Isuzu, de már nem mertem volna megesküdni hogy melyik. Mekkora flád! :)))) 

Előzmény: KawaBazsy (154537)
h i r d e t é s
Alter Schwede Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154560
BmS1 Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154559

Frankye, ne erőlködj annyira.

 

Valótlanságot állítottál  (...mert nics semmi baja),  miközben a repedt főtengelyt építtetted vissza. Ami persze a Te ügyed, egészen addig, amíg nem kezdessz el ködösíteni meg kamuzni, amikor a költségszámításból nagyvonalúan kihagytad.

 

Fátylat rá.

 

Nem annyira értem, miért rugózol annyit a nyomatéki fordulat/leszabályozási fordulat kérdésen.

 

Mintha írtam volna:  

Legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám / leszabályozási fordulatszám: ott a pont.

 

Olvasni tudni kell(ene)  :-D

 

 

 

Előzmény: FRANKYE (154558)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.26 0 0 154558

Az én főtengelyem senkit nem érdekel  (még engem sem) csak téged. Majd megoldom a problémát ha jelentkezik.

 

Ellenben a B308 motor nyomatékáról, fordulatszámáról, teljesítményéről és a szoftveres tuningjáról írhatnál bővebben mert látszik otthon vagy benne.

 

 

 

"OPEL OMEGA 3,0 V6 24V: 211 LE (6000/perc), 270 Nm (3400/perc), sűrítési arány: 1:10,8 
SAAB 9.5 3,0 V6 24V: 200 LE (5000/perc) 310 Nm (2500/perc) , sűrítési arány 1:9,5 töltőnyomás:0,27 bar 

 

A turbósított motornak a nagyobb nyomaték ellenére kisebb a teljesítménye, mert 20%-kal kisebb a fordulatszáma!

Ha a tuner a turbós motort engedi forogni akár csak 6000-ig, már jelentős eredmény jön"

Előzmény: BmS1 (154554)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154557

Lehet nem bír többet a blokk...

 

Persze, még ez is bejöhet. Nem szabad erőltetni.

De a 2,3 turbó blokk (tartósan) legalább annyira nem bírja sem 230, sem 260, főleg még  több pacival sem....

Előzmény: korzo (154555)
BlackStar Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154556

Drága Hölgyek és Urak! (és Korzó! :) )

Tisztelettel invitállak titektet, hogy toljátok el értékes arcotokat jövő péntek délután/este SZÁBTALIra* (formátumát tekintve örsgyülire). 
Úgy este hét körül kéne, és mondjuk a Keresztúri-Kerepesi sarkon levő MekDonyeck nevű közintézményben.
Jelenléti ív @ 2017 június 30, délután 19:00:

 

0001. Blakszta

 

 

Gyertek!
Illetve javasoljatok alternatív helyszínt, ha ez nem tecc. (Hold nem játszik, különben is a pitbullok óbégatnak rá.)
:D

___________________________________

* Jöhetnek ám róverrel is az érintettek, ha rá mernek merészkedni az aszfaltra :D

korzo Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154555

Lehet nem bír többet a blokk...

Előzmény: BmS1 (154549)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154554

Mellékvágány :-DD

 

Mi van a főtengely témával?

Megragasztottad :-D

 

 

üdv

Előzmény: FRANKYE (154552)
BlackStar Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154553

 

> Én kipróbáltam egy csomó műanyag "black color restorer"-t,

mitakarszezzelmondani?

:D

Előzmény: combi27 (154341)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154552

Abban egyet értünk legnagyobb nyomaték 3100 ford./m legnagyobb telj. 5000 ford./m leszabályozás 6200 ford./m. ?

 

Előzmény: BmS1 (154551)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154551

 Hello, Frankye!

 

Örömmel hallom, hogy a Te főtengelyed öngyógyuló! Ritkán fordul elő ilyen hír az ember életében :-D

 

 

"hogy nem említetted a főtengely repedés kérdését. " 

 

Mert szerintem nincs semmi baja. (mármint a főtengelnek)  A Google 1 darab  B235 motor főtengely törést talált.

 

Ehhez képest egy évvel ezelőtt még repedt volt :-(

 

...de UV fénynél találtak hajszálrepedést. 

 

Szerintem ne ragozzuk.

 

Legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám / leszabályozási fordulatszám: ott a pont.

 

 

Üdv.

Előzmény: FRANKYE (154550)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154550

 

"hogy nem említetted a főtengely repedés kérdését. " 

 

Mert szerintem nincs semmi baja. A Google 1 darab  B235 motor főtengely törést talált. Kis esélyt látok rá , hogy az enyém legyen a második.  A szerviz aki csinálta a motort "szeret" mindent kicserélni a 2 E km-s Sachs kuplungot is ki akarta cserélni, hogy rossz. Mondtam marad.

 

20Ft/km szerviz, gumi, klímatöltés, fék, olajcsere, polirozás stb. költség kimondottan  baráti egy ilyen kocsitól. A Prius 9 Ft-nál tart és nem romlott el rajta semmi.

 

 

" memória a mi korunkban már sajnos nem hasít úgy, mint korábban."  És sajnos a logika és a tudás sem. :)

 

 

"OPEL OMEGA 3,0 V6 24V: 211 LE (6000/perc), 270 Nm (3400/perc), sűrítési arány: 1:10,8 
SAAB 9.5 3,0 V6 24V: 200 LE (5000/perc) 310 Nm (2500/perc) , sűrítési arány 1:9,5 töltőnyomás:0,27 bar 

 

A turbósított motornak a nagyobb nyomaték ellenére kisebb a teljesítménye, mert 20%-kal kisebb a fordulatszáma!

Ha a tuner a turbós motort engedi forogni akár csak 6000-ig, már jelentős eredmény jön"

 

Ez így nem igaz te kevered a max teljesítményhez tartozó fordulatszámot (ami B308-nál 5000 ford/p) a maximális fordulatszámmal ami B308 6200 ford/p GYÁRILAG.  (6200-nél van a fuel shut-off a Wis szerint)

 

"A NEM tuningolható állítás (szerintem) zöldség."  

 

Szerintem nem. :)

 

Link: http://www.powerchipgroup.com/datasheets/5/SAA0021.pdf itt is csak 35 le-t adnak a teljesítményhez.

 

A Maptun is csak 25 Le-t ad hozzá biztos azért mert nem értenek hozzá. https://www.maptunparts.com/tuning-kits/saab-9-5/2002/30t-200-hp-v6-1998-2003/at/3914

 

Abban igazad van nem 20 Le-t lehet rátenni (mint írtam) hanem hatalmas 35 Le-t a gyári teljesítményhez, itt tévedtem egy nagyot. :) A chip tuningra gondoltam nem arra, hogy átépítik az egész motort. Nincs benne boost control ezért nehézkes nagy teljesítményt kivenni a B308-ból + mechanikailag is gyenge a motor belül.

 

 

 

 

Előzmény: BmS1 (154549)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154549

Hello, Frankye!

 

Remélem őszinte voltam :)

Ezt nem is kétlem:-))

 

A memória a mi korunkban már sajnos nem hasít úgy, mint korábban. Csak ennek tudom be, hogy nem említetted a főtengely repedés kérdését. Költségkímélés miatt visszakerült a hajszálrepedéses főtengely. Ha újat kapott volna, akkor a 20 Ft/km javítási költség máris 23....24 Ft körül lenne, ami szerintem megengedhetetlenül sok(k).

Gondolj bele: úgy 2millió km. körül járok saját autóval. 23Ft/km-nél ez 46,000,000 Ft körül (vagy felette) lenne. Gyakorlatilag hajlék nélküli lennék. Na, ezt nem kérjük. Szeretem, ha van fedél a fejem felett :-D

 

 

V6 turbó:

 

Nagy tuning cégek rátesznek kb 20 Le-t a 200-ra komoly "tuning".

Valószínűleg olyan kicsi volt a darabszám, azon belül a célközönség nem volt fogékony a tuningra, hogy nem érte meg komolyabban foglalkozni vele.

Gondold át:

 

OPEL OMEGA 3,0 V6 24V: 211 LE (6000/perc), 270 Nm (3400/perc), sűrítési arány: 1:10,8 
SAAB 9.5 3,0 V6 24V: 200 LE (5000/perc) 310 Nm (2500/perc) , sűrítési arány 1:9,5 töltőnyomás:0,27 bar 

 

A turbósított motornak a nagyobb nyomaték ellenére kisebb a teljesítménye, mert 20%-kal kisebb a fordulatszáma!

Ha a tuner a turbós motort engedi forogni akár csak 6000-ig, már jelentős eredmény jön. Ehhez csak szoftveres machináció kell, esetleg a bef.szelepek cseréje. És: röhejesen alacsony töltőnyomáson. Ha ehhez is, csak egy picit is hozzányúlnak, akár csak a viccesnek tűnő 0,4...0,45 bar környékére, már nem is olyan kicsi a többlet teljesítmény.

A NEM tuningolható állítás (szerintem) zöldség.

 

Üdv.

 

Előzmény: FRANKYE (154547)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154548

Dugattyú repedés a nem megfelelő üzemagyag miatt: 

 

Előzmény: FRANKYE (154547)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154547

'Beszélt itt vki váltóról? MOTOR!"

 

A váltó a kocsi alkatrésze nem lehet kihagyni kocsi vásárlásnál.

 

"NEM tuningolható,

Miért nem??"

 

Nagy tuning cégek rátesznek kb 20 Le-t a 200-ra komoly "tuning".

 

Olajsár problémát 2004-re megoldották 2006-os kocsiról van szó a 260 Le miatt.

 

Nekem ennyire volt "olajsaras" a motor 190E Km-nél (2002 nov-i a kocsi)

 

   

 

"De saját magadnak is van tapasztalatod a 2,3 Turbó "megbízhatóságáról", miért nem állsz ki vele, és meséled el?? Csak őszintén ám  :-)))  " 

 

190 E km-nél dugattyú repedésem volt a saját hülyeségem miatt mert mindig 95-s benzint használtam mikor gyárilag is 98-t kellene. (Most már csak OMV 100-t) 50 km-t még ment a kocsi törött dugattyúval szóval annyira nem volt vészes a helyzet. A kocsim az előző tulajnál is tuningolt volt (szervizkönyv szerint) nálam kapott egy komoly tuningot. Kiolvastuk a T7 fájlt és a paramétereit a lent látható képen látható nagyjából egyezik a fékpadi méréssel. 20 Nm-t hozzá kell adni pluszban mert a T7 is annyit ad rá ha egyéb értékek rendben vannak. (fékpad is 435 Nm-t mért) Most egyébként jobban is megy valamivel: Wössner dugattyúk, kicsit fel lett fúrva, új vezérlés, hengerfej síkolás stb. Nagyobb lett a kompressziója már nem lehet 95-t használni hozzá. Télen kipróbáltam egyszer csörög vele a motor.

 

 

20Ft/km a javítási költségem ebben: defekt, olaj, bőrápoló, motorgenerál, gumi, kuplung stb benne van.

 

Volt szó a LTFT-ről: motor generál után 0 és 8 között ingadozott rapszódikusan gondolom az olaj ami bekerült a katalizátorba Most -1.7 és +1.7 bármilyen üzemállapotban gondolom távozott az olaj a katalizátorból.

 

Nem egy Prius sajnos az is "elromlott" az 50E km alatt felében városi használatban: a szellőző rostély állítója letörött, pillanat ragasztóval meg lehetett oldani. (152E km és 7 éves)

 

Remélem őszinte voltam :)

 

 

 

 

 

Előzmény: BmS1 (154542)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154546

Hát a rozsdát azért te is látod. Anno megnéztünk Tinkertain kollégával egy hasonlót, műszakilag okénak tűnt, de rozsdailag kellett volna költeni rá.. pl minden ajtó alja meg volt indulva. Ezt bármilyen szerelő látja. Ilyen korú autónál ez a legdrágább hiba.

Előzmény: VStryker (154545)
VStryker Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154545

Mit és hol kéne nézni? Van esetleg Szegedi saabos hozzáértő kolléga? 

Előzmény: KawaBazsy (154544)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154544

Meg kell nézni milyen állapotban van, legfőképp rozsdaügyileg. Utána lehet nyilatkozni vmit..

Előzmény: VStryker (154543)
VStryker Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154543

Oké, jogos a megjegyzés. :) 

 

Amúgy a linkelt darabot megérné megvenni? Annyira nem tűnik rossznak azért a pénzért. 

Előzmény: KawaBazsy (154530)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154542

Hűha....

 

A V6 nem kapható CSAK automata váltóval ami ilyen idősen 1000% el fog romlani

Beszélt itt vki váltóról? MOTOR!

 

a 9-5 híresen alul kormányzott  a váltó és a motor miatt a V6 még inkább, sokkal gyengébb,

Ez OK.

 

NEM tuningolható,

Miért nem??

 

Olajsár probléma nincs viszont "szereti" az olajhűtő a hűtővizet összekeverni.

Mi több, én már láttam hajtórúd töréses V6-ot is  :-D

 

Az elavult váltója miatt többet  fogyaszt,  a DI panelja szintén elromlik. 

OK.

 

Frankye, minden cigány a maga lovát dícséri, ez rendben is van. Magyarázod magadnak is, mennyivel jobb egy 260 lovas 2,3-as, mint a V6.

 

Ez rendes tévedés tőled, szvsz. Nézzük:

 

-A 260 lovas (meg a 230-as is) nagyon megérdemelten került bele a 20 legrosszabb motor közé.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/

Nem TC eredetű anyag, nem elfogult.

 

-A motor születésétől fogva a gyártás leállításáig komoly gondokkal küzdött. (Akinek jó a memóriája és elég öreg, még emlékszik az első blamára, mindjárt a piaci bevezetés után: hosszú kanyarokban sorra álltak be a motorok, az olajkosár nem ért bele az olajba az olajteknő egy oldalára törekvő olaj miatt.)

-A motornak alig van olyan része, amivel nincs gond, a sokat emlegetett olajsár a legkisebb bajok közé tartozik, kezelhető.

-Hagy ne soroljam fel a motor általános nyűgjeit, ismertek, hosszú a lista, a DI-től a turbóig.

-Nagyon sok főtengelyt vizsgálunk, precíz masszív próbapadunk van. A vizsgált, kihajlott darabok minimum egy harmada SAAB-ban volt.

(Csak zárójelben: más gyártónak sem sikerült ezt a literteljesítmény büntetlenül hozni. MAZDA MPS, 2,3 260 LE, megegyező nyomatékkal. Legalább akkora kaka, mint a Saab motorja)

 

A családban 10 (11???) saját Saab volt, nincs olyan hét, hogy egy-két darabot ne javítanánk. Tudom, miről beszélek. Nem pocskondiázom, szerettem őket minden (özön) hibájuk mellett is, de tárgyilagosnak kell lenni.

 

De saját magadnak is van tapasztalatod a 2,3 Turbó "megbízhatóságáról", miért nem állsz ki vele, és meséled el?? Csak őszintén ám  :-)))  

 

Más.

A V6 többet fogyaszt(hat). OK.

De egy más világ!! Hol van a négyhengeres turbó járáskultúrája a V6-hoz képest???  Hát, sehol. 

 

Szóval. Nem annyira szép az a cigány lova....

 

Üdv

Előzmény: FRANKYE (154539)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154541

Ha jól emlékszem, 2 db Di panel van benne..

Előzmény: FRANKYE (154539)
Astra Há Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154540

Sziasztok!

Ár érték arányban szeretnék twrmosztátot a z19dth-hoz.

Tudtok linkelni egy megfelelőt?

Köszönöm!!

FRANKYE Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154539

"MrTinkertrain elég nagy bajban lenne, ha tárgyilagosan el kellene mesélnie, hogy a V6 miért kerülendő pl. a 2,3 260 lovas turbóval összehasonlítva." 

A 9-5 OG-ról van szó.

 

Nekem nem gond válaszolok helyette. :)

 

A V6 nem kapható CSAK automata váltóval ami ilyen idősen 1000% el fog romlani, a 9-5 híresen alul kormányzott  a váltó és a motor miatt a V6 még inkább, sokkal gyengébb, NEM tuningolható, a motortér telítettsége miatt rosszabbul szerelhető. Olajsár probléma nincs viszont "szereti" az olajhűtő a hűtővizet összekeverni. Az elavult váltója miatt többet  fogyaszt,  a DI panelja szintén elromlik. 

A legfiatalabb kocsi is 14 !!!!  éves. Nagyjából ennyi jutott az eszembe.

 

Előzmény: BmS1 (154536)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154538

Nem kétlem :-)))

Előzmény: KawaBazsy (154537)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154537

Figy, jogász, megmagyarázná.. :-)

Előzmény: BmS1 (154536)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154536

Egyszer már volt itt ilyen vita, még a "történelmi időkben".

Anti apjának -ha jól emléxem- volt egy ilyen V6 motorral szerelt autója.

 

Az Opel eredetű turbósított motor érdekes darab. Kisebb a teljesítménye, mint a szívó változaté az Opelben, viszont az autó sokkal jobban vezethető, alacsony fordulaton sokkal jobb a nyomatéka.

 

MrTinkertrain elég nagy bajban lenne, ha tárgyilagosan el kellene mesélnie, hogy a V6 miért kerülendő pl. a 2,3 260 lovas turbóval összehasonlítva. (....amelyik motor paraméterei megjelenésekor döbbenetesen jók voltak ugyan, aztán elég gyorsan kiderült, hogy megbízhatóság, élettartam szempontból meg döbbenetesen hulladék.)

Előzmény: KawaBazsy (154532)
Ignaz Tschootsch Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154535

Sziasztok!

2006-os Saabra köllene "Saabos matrica" a motorháztetőre.

2400Ft-ért láttam a világvégén+2000Ft a küldés.

Köszi a segítséget!

Budapest előnyben!

FRANKYE Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154534

Szerintem leírtam a válszt.

Előzmény: Xebulon (154524)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154533

Aero miért?

Előzmény: MrTinkertrain (154525)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!